Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Road-Trip 8-10 Mei 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Is er ergens de complete route te vinden? Lijkt mij ook erg leuk om te doen na jullie enthousiaste verhalen.

@AnalysiZ: Ik geef me ook op voor een volgende. 10-26 juli komt helaas alleen slecht uit aangezien ik op 31 juli vertrek voor 3 weken vakantie.
 
Het lijkt me ook wel leuk om eens richting Barcelona te gaan. Minder interessante rit voornamelijk snelweg km's maar lijkt me wel tof een biertje op een Spaans terras te doen gewoon omdat het kan.
Helaas ben ik door gezin en werk wel vrij beperkt in het aantal dagen dat ik zomaar weg kan (twee kleine kids dus heb beperkt krediet thuis), een hele week van huis zit er voorlopig niet in.
Daarbij geldt voor mij: the chase is better than the catch, ik hoef geen dagen lang ergens te blijven hangen zodra het doel bereikt is.
Hmm, tijd voor een platform waar je met gelijkgezinden zoiets kunt plannen
 
Dan wordt de Costa Brava toch de bestemming van de familie trip?
Kunnen de Teslistas een paar ritten pyreneen doen, terwijl we ook een dagje met de trein naar Barcelona kunnen en een dagje naar een zwemparadijs.....
Wanneer heb je in gedachten? :biggrin:

- - - Updated - - -

Is er ergens de complete route te vinden?

Etappe 1.jpg
Vrijdagmiddagrit.jpg
Etappe 2.jpg
Etappe 3.jpg




6 Tesla's; 10 leuke deelnemers; 13 SuC bezoeken; 9 Landen in 3 dagen (en een paar uur... hadden we maar wat minder uitgebreid moeten eten :wink:) = Geweldige Road-Trip.

Maar... Lessons learned: de volgende editie wordt (qua route) nog beter!

Toch ook nog even een paar mensen bewust bedanken: Miriam Melchers van Tesla, Jochen Rudat (Country Director ITA & CH van Tesla) en Francesco Baldini van de Tesla Owners Club Zwitsterland, die in het voortraject hebben meegedacht. Pierre Uhl, die ons op Monte Ceneri oppikte, ons Locarno in begeleid heeft, parkeerplaatsen geregeld heeft en daarna voorreed tijdens de vrijdagmiddagtocht met zijn roadster. 's Avonds heeft hij ook nog een geweldig diner geregeld (incl. Polenta voor wie durfde :biggrin:). De volgende dag stond Remo Regalbuto al weer klaar om ons in St. Moritz naar een lunchlocatie te begeleiden (laagseizoen dus bijna niets open) en in Luxemburg werden we weer enthousiast ontvangen door Bastian en Lasse.... Juist door alle initiatieven van de deelnemers, waarbij iedereen zijn steentje bijdroeg, en door de enthousiaste ontvangsten onderweg is dit een hele unieke mooie ervaring voor ons allen geworden...

Ik heb het al eerder aangegeven, maar ik kan niet wachten op de volgende trip :cool:
 
Last edited:
Lijkt mij ook zeker leuk eens mee te gaan. Maar net als bij Loek valt dat hier thuis soms moeilijk te regelen (zeker met geplande bevalling in augustus). En ik heb natuurlijk ook al wat tvr weekenden in de agenda staan...
Maar ik volg de ontwikkelingen en hoop eens mee te kunnen.
 
Toch ook nog even een paar mensen bewust bedanken: Miriam Melchers van Tesla, Jochen Rudat (Country Director ITA & CH van Tesla) en Francesco Baldini van de Tesla Owners Club Zwitsterland, die in het voortraject hebben meegedacht. Pierre Uhl, die ons op Monte Ceneri oppikte, ons Locarno in begeleid heeft, parkeerplaatsen geregeld heeft en daarna voorreed tijdens de vrijdagmiddagtocht met zijn roadster. 's Avonds heeft hij ook nog een geweldig diner geregeld (incl. Polenta voor wie durfde :biggrin:). De volgende dag stond Remo Regalbuto al weer klaar om ons in St. Moritz naar een lunchlocatie te begeleiden (laagseizoen dus bijna niets open) en in Luxemburg werden we weer enthousiast ontvangen door Bastian en Lasse.... Juist door alle initiatieven van de deelnemers, waarbij iedereen zijn steentje bijdroeg, en door de enthousiaste ontvangsten onderweg is dit een hele unieke mooie ervaring voor ons allen geworden...

En we zijn Marco van Tesla Switzerland nog vergeten die achter de roadster van Pierre reed met een 85D zodat we zeker konden zijn dat we met onze Model S door de smalle bergpassages geraakten. Het is me nu nog een raadsel hoe we tijdens die rit nergens in de problemen zijn geraakt. Smal, smaller, smalst, ... :scared:

Even ter illustratie (deze wegen waren 2-richtingsverkeer!):

Img_1470_small.jpg
Img_1471_small.jpg
 
Last edited:
Het was een fantastische ervaring. De route was erg mooi. Vooral de rit op vrijdag (waarvan Jpet enkele foto's heeft getoond) was bijzonder. De regen was jammer, maar gaf het een bijzonder tintje. Helaas heb ik al de nodige vakanties genoten dit jaar en moet er ook nog eens worden gewerkt. Volgend jaar ben ik er graag weer bij. Jammer dat de laatste etappe voor ons iets teveel tijd vergde. Zie dat dit wel een mooie route is geworden. John, bedankt voor je iniatief, alle anderen voor de bijdrage en gezelligheid!
 
Nog even een foto van het etentje op vrijdagavond:

DSC00266.JPG


Verder vertelde Pierre me dat de route langs het meer die we op vrijdagmiddag redden de afgelopen winter overstroomd is geweest...
Hij maakte een foto op de boulevard van Ascona, en nog een bij hem thuis. Ik ga er van uit dat voor deze zwitserse stroom geen adapter / stekker te vinden is :wink:....

DSC02671.JPG
DSC02694.JPG
 
Er zijn al een aantal reacties voor toekomstige edities.
Met name het noordkaap idee is populair.
Ik heb met Wido afgesproken volgende week te bellen.
Pim en Erik hebben een PM gehad met mijn contactgegevens met verzoek mij even te bellen.

Anderen: svp PM met contactgegevens bij interesse.... (xfrank, dirk,.....?)

Vervolgens moeten we nog de agenda's trekken en een volgend avontuur kan worden voorbereid. :smile:
 
Last edited:
Er zijn al een aantal reacties voor toekomstige edities.
Met name het noordkaap idee is populair.
Ik heb met Wido afgesproken volgende week te bellen.
Pim en Erik hebben een PM gehad met mijn contactgegevens met verzoek mij even te bellen.

Anderen: svp PM met contactgegevens bij interesse.... (xfrank, dirk,.....?)
Vervolgens moeten we nog de agenda's trekken en een volgend avontuur kan worden voorbereid. :smile:


PM gestuurd!
 
Ontvangen :smile:...

Ik ben een lijstje in excel aan het maken met de mogelijke deelnemers (graag van allen forumnaam, tel.nr., mailadres....).
Inmiddels 7...... Als iedereen op hetzelfde moment kan dan is het snel vol :biggrin:...
Datum nog niet veel van te zeggen.... Eind Juni kan, maar Augustus ook. Dus graag voorkeuren / wanneer wel / niet doorgeven bij mail / PM....
Ik stuur dan binnenkort een mail om in de komende 2 weken een keer samen te zitten.