Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Roeststipjes op motorkap

This site may earn commission on affiliate links.
Hi all,

Ik merkte van de week dat ik allerlei bruinige stipjes (zo snel wel een stuk of 15, kleiner dan een speldenknop) op mijn (witte) motorkap had. Ik kon ze makkelijk met mijn vinger wegvegen.. maar ik bedacht me later... zou dit steenslag kunnen zijn, waardoor er roest is ontstaan? Mijn M3 is van 30 sept, dus dat zou ik wel heel snel vinden.. Meer mensen dit opgevallen?

Groet,
Kelvin
 
Hi all,

Ik merkte van de week dat ik allerlei bruinige stipjes (zo snel wel een stuk of 15, kleiner dan een speldenknop) op mijn (witte) motorkap had. Ik kon ze makkelijk met mijn vinger wegvegen.. maar ik bedacht me later... zou dit steenslag kunnen zijn, waardoor er roest is ontstaan? Mijn M3 is van 30 sept, dus dat zou ik wel heel snel vinden.. Meer mensen dit opgevallen?

Groet,
Kelvin
Beetje misleidende titel.. want is het nou roest of niet? aangezien je het weg kon vegen lijkt het me niet of heb je ook kleine deukjes/gaatjes in de lak?
 
Hi all,

Ik merkte van de week dat ik allerlei bruinige stipjes (zo snel wel een stuk of 15, kleiner dan een speldenknop) op mijn (witte) motorkap had. Ik kon ze makkelijk met mijn vinger wegvegen.. maar ik bedacht me later... zou dit steenslag kunnen zijn, waardoor er roest is ontstaan? Mijn M3 is van 30 sept, dus dat zou ik wel heel snel vinden.. Meer mensen dit opgevallen?

Groet,
Kelvin

restanten van vuurwerk misschien?
 
Hi all,

Ik merkte van de week dat ik allerlei bruinige stipjes (zo snel wel een stuk of 15, kleiner dan een speldenknop) op mijn (witte) motorkap had. Ik kon ze makkelijk met mijn vinger wegvegen.. maar ik bedacht me later... zou dit steenslag kunnen zijn, waardoor er roest is ontstaan? Mijn M3 is van 30 sept, dus dat zou ik wel heel snel vinden.. Meer mensen dit opgevallen?

Groet,
Kelvin
Misschien heb je te dicht achter een slechte ICE gezeten?
 
Hi all,
Ik merkte van de week dat ik allerlei bruinige stipjes (zo snel wel een stuk of 15, kleiner dan een speldenknop) op mijn (witte) motorkap had. Ik kon ze makkelijk met mijn vinger wegvegen.. maar ik bedacht me later... zou dit steenslag kunnen zijn, waardoor er roest is ontstaan?
Ik kan het mishebben, maar volgens mij is die plaat van aluminium. Dus als het roest is komt het ergens anders vandaan.
 
  • Informative
Reactions: Bas.