Ook klassieke sensoren hebben last bij lichte motregen en veel opspattend water. Opspattend water geraakt vaak niet hoog genoeg om opgemerkt te worden. Kijk maar eens hoe het water op je voorruit van de camera weggeduwd wordt door de rijwindDir was met sensoren niet anders. Het wordt ook nog eens extra in je gezichtsveld geduwd. 2 keer prijs dus.
Wat een onzin. Ik heb in vele merken en types gereden met auto ruitenwissers. Ik geef toe de ene is beter dan de andere maar nog nooit zo slecht als wat ik nu heb in de Tesla. En mijn ervaring is dat even wachten tot ze zelf nog een keer wissen dan zie je echt geen hand voor ogen meer. Dus is het op een rit van een uurtje ongeveer 1200 keer drukken of op een vaste stand zetten.... die je dan ook tig keer per rit moet veranderen omdat de regen meer of minder gaat worden. Waarom werkt het wel op een auto van 15 jaar oud en niet op de tesla?
Eens het uitzetten is een goede (noodzakelijke) zet. Wil niet zeggen dat het constant drukken een waardeloze oplossing is.Een duk op de knop bij te weinig wissen is veel minder problematisch dan niet kunnen uit zetten bij te veel wissen. Het is bij mij zo’n automatisme geworden dat ik mij er niet meer bewust van ben.
Nee ik wil niet te vroeg wissen ik wil gewoon kunnen zien wat er op de weg gebeurt. En elke tesla reageert waarschijnlijk niet wat anders. Ik kan je zeggen als ik niet bij wijs of de wissers sneller zet dan kan ik echt helemaal niets meer zien en ook een lange tijd niets meer zien.En als je het echt een drama vindt, wacht eens wat langer. Mijn ervaring is dat ze nog steeds tijdig wissen vooraleer het zicht problematisch is. Al zou ik het inderdaad vroeger doen. Wij willen de ruit schoon, de camers wil voldoende zicht, en daar mag zen spatje op zijn. Misschien wil je wel te vroeg wissen.
Zolang de AP zich veilig voelt, is er geen probleem. In tegendeel, ik las hier al vaker dat hij zich te vroeg uit schakelt wegens te weinig zicht. Als hij niet uit schakelt is er zeker nog genoeg zicht.
Ja idd als de AP zich veilig voelt is er geen probleem. Maar als bestuurder blijf je verantwoordelijk. En als die niets meer ziet dan is het volgens jou veilig genoeg/genoeg zicht.
Soms lijkt het wel of ik op een Apple fansite reacties aan het lezen ben. De auto/iPhone doet het allemaal goed en als er iets niet goed is dat ligt het aan de gebruiker. En als het er niet op zit dat is het onzin om te hebben. En als het er wel op zit dan werkt het als de beste en kan niemand anders het beter.