Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Update van ons Italiaans hagel avontuur zie HIER onze vlog

Nagenoeg is alles onder handen genomen hier wat foto's
 

Attachments

  • F2774226.jpg
    F2774226.jpg
    142.2 KB · Views: 118
  • F2774228.jpg
    F2774228.jpg
    121.5 KB · Views: 91
  • F2774230.jpg
    F2774230.jpg
    137.9 KB · Views: 103
  • F2774242.jpg
    F2774242.jpg
    72.4 KB · Views: 103
  • F2774243.jpg
    F2774243.jpg
    102.1 KB · Views: 92
  • F2774244.jpg
    F2774244.jpg
    102.2 KB · Views: 100
  • F2774246.jpg
    F2774246.jpg
    101 KB · Views: 103
  • F2774247.jpg
    F2774247.jpg
    107.2 KB · Views: 89
  • Informative
Reactions: FrankNL
Na tweeëneenhalf uur wachten in een vluchthaven van de snelweg opgehaald door een flatbed. Erop gereden en naar een industrieterrein ten zuiden van Siena gebracht. Band 19" niet beschikbaar en moet besteld worden. Morgen wordt een Pirelli geleverd terwijl ik op Michelin rij... Dus moeten er 2 besteld worden. Afwachten maar.
We zijn sinds gisteren weer op weg. Er zijn 2 Pirelli's P-Zero 102Y 19" onder gezet voor de absurde prijs van 421 per stuk.:mad: Ik had ze online voor 185 zien staan. Maar ja, wat moet je? Ze weten dat je als toerist zult betalen.:(
 
We zijn sinds gisteren weer op weg. Er zijn 2 Pirelli's P-Zero 102Y 19" onder gezet voor de absurde prijs van 421 per stuk.:mad: Ik had ze online voor 185 zien staan. Maar ja, wat moet je? Ze weten dat je als toerist zult betalen.:(

Ai.......had het 2 jaar geleden in Frankrijk met Volvo en kreeg toen netjes tegen de internetprijs de banden geleverd...zelfs geen kosten voor het slepen en wisselen...puur de band...Volvo assistance...is bij tesla dus niet?
 
ook in Italië, maar niet altijd denk ik... zomer 2016... grote schroef in een band. Tesla Milaan - gecontacteerd via Tesla Nl - zorgde voor een band ter plaatse en bood spontaan aan de auto op te laten halen op hun kosten.. Heb geen nee gezegd. Heb de wagen nog even gevolgd met een droge.-;)

View attachment 250925
Dat was dan wel binnen de garantie? Zoals ik schreef zat ik er 1186km boven.
 
Ik heb 4 weken geleden iets te voorbarig opgetrokken in een kleine wachtrij voor een afslag. Gevolg: bumper kapot, motorkap licht verbogen, misschien klein scheurtje in koplamp. Bij-effect: Autopilot & cruise werken niet.... Ik ben paar dagen later bij ABS Splinter in Amsterdam geweest, daar hebben ze de schade even kort bekeken en onderdelen besteld. Nu, 4 weken later hebben ze eindelijk een leverdatum voor de bumper, die pas over 3 weken gemonteerd gaat worden. Zijn onderdelen van Tesla echt zo moeilijk te leveren? Indien ja: voorzichtig allemaal!
 
Ik heb 4 weken geleden iets te voorbarig opgetrokken in een kleine wachtrij voor een afslag. Gevolg: bumper kapot, motorkap licht verbogen, misschien klein scheurtje in koplamp. Bij-effect: Autopilot & cruise werken niet.... Ik ben paar dagen later bij ABS Splinter in Amsterdam geweest, daar hebben ze de schade even kort bekeken en onderdelen besteld. Nu, 4 weken later hebben ze eindelijk een leverdatum voor de bumper, die pas over 3 weken gemonteerd gaat worden. Zijn onderdelen van Tesla echt zo moeilijk te leveren? Indien ja: voorzichtig allemaal!
Het probleem is dat elke Tesla model S anders is dan de vorige, vanwege het continu doorvoeren van veranderingen (verbeteringen?) in het build proces.
Vervolgens is voor precies jouw model dan de bumper niet meer te krijgen, dus moeten ze een nieuwer type bumper monteren, waar net de sensorkabelgeleiding iets anders is, waardoor het huidige kabelboompje niet past. Daar moet dan een verlengstuk voor besteld worden, dat in Californië ligt of bij een leverancier vandaan moet komen, of zelfs in een kleine serie vervaardigd worden en zo hangt alles op een frut onderdeeltje van niks.
Doordat dit allemaal heel veel moeite van de Tesla organisatie vergt, kost zo'n onderdeel ook navenant. Dan betaal je gewoon een paar honderd euro voor een draadje met wat stekkers eraan...
 
  • Like
Reactions: Phil_BE