Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, ik weet niet goed wat de motorkap heeft geraakt. Aan de binnenkant van de lakstift is een borsteltje, dacht het daarmee te doen, maar ik denk dat ik eerst eens bij Carglass ga passeren voor een spotrepair.

Zelf heb ik prima ervaring met transparante PPF (Premium Shield of Xpel), vb. alleen op voorzijde. Meteorieten hou je er niet mee tegen, maar normale steenslag krijgt echt geen kans: ook na jaren met S en X geen enkel spoor van folie / lakschade ;)
 
Inderdaad, ik weet niet goed wat de motorkap heeft geraakt. Aan de binnenkant van de lakstift is een borsteltje, dacht het daarmee te doen, maar ik denk dat ik eerst eens bij Carglass ga passeren voor een spotrepair.

ik gebruik het borsteltje van de lakstift niet, want dat is te groot en daar hangt teveel verf aan.
met het bordsteltje breng ik wat werf op een plaatje of stukje karton. dan dop ik het harde puntje van de lakstift in de verf en breng dot kleine beetje verf over op de beschadiging. Dit is op deze manier veel discreter aan te brengen dan met het borsteltje.

deze methode is enkel voor de puntjes van 1mm en niet voor 1cm
 
Pas op met Fixico,
Mijn auto staat bij Serge van Ride & Shine voor een nieuwe Modesta coating.
Bij het polijsten van de achterbumper kwam de blanke lak los.
Die bumper was samen met de wielkast rechts achter overgespoten via Fixico bij een lokaal schadeherstelbedrijf (parkeerschade).
De blanke lak zat ook op de achterlichten!
Ik stuur de foto's die Serge genomen heeft door naar de baas van dat schadeherstelbedrijf.
Krijg ik terug:
"Kom langs met de auto
Verstuurd vanaf mijn iPhone
"
Toch maar even gebeld, krijg ik te horen dat als je via Fixico laat herstellen dat je dan niet kan verwachten dat de blanke lak blijft zitten bij stoomreinigen (doet Serge niet eens volgens mij, maar is irrelevant). Ofwel 'If you pay peanuts, you get monkeys'.
Ik heb hem verteld dat als je een klus niet goed kan doen voor een bepaald bedrag, je hem niet moet aannemen.
Toen was het gesprek snel voorbij.

Kortom,
Ik laat die bumper wel via Serge overspuiten, gaat niet beter worden door nog eens bij die oplichter langs te gaan.
Leergeld betaald...
 
  • Informative
Reactions: nico180
Ik heb juist door dit bericht fixico gebruikt en kwam voor bumperschade uit bij Stern op zuid, leek prima geholpen maar weet niets over ‘blanke lak’?? Hoe kan je dat checken?
Blanke lak is de doorzichtige, glimmende lak die over de kleurlaag heen wordt gespoten (er worden normaliter dus (minimaal) 2 lagen lak aangebracht, de lak in kleur gevolgd door een blanke lak). Die moet dus goed hechten, mag niet makkelijk losschilferen en moet van een bepaalde minimale dikte zijn zodat je er niet snel doorheen polijst of poetst.
Echt op het oog zien of de hechting en kwaliteit goed is, is voor een leek lastig of het moet wel zo slecht zijn aangebracht dat je bijv. sinasappelhuid ziet.
 
  • Informative
Reactions: nico180 and Jkr85
Blanke lak is de doorzichtige, glimmende lak die over de kleurlaag heen wordt gespoten (er worden normaliter dus (minimaal) 2 lagen lak aangebracht, de lak in kleur gevolgd door een blanke lak). Die moet dus goed hechten, mag niet makkelijk losschilferen en moet van een bepaalde minimale dikte zijn zodat je er niet snel doorheen polijst of poetst.
Echt op het oog zien of de hechting en kwaliteit goed is, is voor een leek lastig of het moet wel zo slecht zijn aangebracht dat je bijv. sinasappelhuid ziet.
Thnx
 
IMG-20170926-WA0001.jpg
Een dagje Teslaknippen bij de brandweer.
Toch maar even Apeldoorn bellen :)
 
  • Like
Reactions: nico180
Edit: sinaasappelhuid kun je ook krijgen door het slecht spuiten van de gekleurde lak of zelfs door het aanbrengen van een slecht gespoten base coat.
Helaas is sinaasappelhuid tegenwoordig al standaard af fabriek bij de meeste merken (in meerdere of mindere mate) Superirritant voor de hele goede schadehersteller, die moet tegenwoordig slechter spuiten dan hij zou willen om maar een niet al te groot verschil met de rest van de auto te krijgen.
 
Helaas is sinaasappelhuid tegenwoordig al standaard af fabriek bij de meeste merken (in meerdere of mindere mate) Superirritant voor de hele goede schadehersteller, die moet tegenwoordig slechter spuiten dan hij zou willen om maar een niet al te groot verschil met de rest van de auto te krijgen.
Ik heb best wat lakfoutjes op mijn Tesla, maar sinasappelhuid ontbreekt bij mij volledig...