Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Auw, kruispunt Bethaniëlei en Catharinadreef volgens mij, spijtig genoeg had ik het te laat gezien, mijn vader (ook een Tesla rijder) woont daar vlakbij. Had je met veel plezier bij hem laten wachten met een kopje "troost".

Heb ooit hetzelfde voorgehad in Brasschaat met een BMW 5, zelfde soort bol, zelfde wiel. Het differentieel achteraan volledig afgebroken, velg krom en band gescheurd. Gelukkig zelf kunnen herstellen voor een redelijk bedrag toen.


Not good. Tenzij ik ineens OTA vierwielbesturing heb gekregen...
(Het is het achterwiel)
View attachment 86858

Ik sta net boven antwerpen (schilde). Takelbedrijf heeft 1 tot 1,5 uur nodig om hier te komen en dan wordt ik naar sec antwerpen gebracht. Ik ben dus nog even niet thuis.... :(

Betonblok geraakt:
24f4a87fbac6d0b58e8296d619520196.jpg
 
Ik heb vooral veel lakschade. De lak is in vergelijking met de BMW's die ik hiervoor had echt boterzacht, elk tikje met iets hards is meteen een kras en een goede ook. Ik ben behoorlijk voorzichtig maar na 57k km op zeker 8-10 plaatsen al duidelijk zichtbare beschadigingen.
 
Ik heb vooral veel lakschade. De lak is in vergelijking met de BMW's die ik hiervoor had echt boterzacht, elk tikje met iets hards is meteen een kras en een goede ook. Ik ben behoorlijk voorzichtig maar na 57k km op zeker 8-10 plaatsen al duidelijk zichtbare beschadigingen.

Misschien de kleur (pearl white)? Of de coating die er bij mij op zit maar na 66 k km heb ik, behalve het resultaat van een eigen stuurfoutje bij mijn garagedeur nog nauwelijks beschadigingen aan de lak. Paar kleine steenslagjes, maar die had ik vroeger ook. Verder regelmatig het idee gehad dat er een krasje bij was gekomen maar bijna altijd is dit zo oppervlakkig dat dit gewoon weg te vegen is :)

Mijn ervaring is dat de lak, wellicht door de coating, prima in orde is. Ik was de auto zelf met de hand en zie dan dus de hele auto.
 
Auw, kruispunt Bethaniëlei en Catharinadreef volgens mij, spijtig genoeg had ik het te laat gezien, mijn vader (ook een Tesla rijder) woont daar vlakbij. Had je met veel plezier bij hem laten wachten met een kopje "troost".

Heb ooit hetzelfde voorgehad in Brasschaat met een BMW 5, zelfde soort bol, zelfde wiel. Het differentieel achteraan volledig afgebroken, velg krom en band gescheurd. Gelukkig zelf kunnen herstellen voor een redelijk bedrag toen.
bijna, bethaniëlei en kampsteeg. Ik kwam van een afspraak vlakbij, aan de Torfheidedreef. Terwijl ik er stond kwam er wel 2x een Tesla langs die vrolijk zwaaide, draaide een volgende zijstraat in.
Gelukkig lag er nog een flesje water van de E-rally in de auto. Want er was geen cafe oid in de buurt. Toch bijne 2 uur op sleepwagen moeten wachten. Na 4 uur was ik weer op ongeveer hetzelfde punt in mijn leenwagen....
 
Weet ik nog niet. Eerst komt maandag het schadebedrijf uit eindhoven mijn leenauto wisselen (1serie ipv 3serie). Daarna wordt de 3serie geruild met mijn tesla (uit antwerpen) en dan pas kunnen ze bekijken wat er nodig is en hoe lang levertijd is....
Ik heb deze foto in een ander draadje (met de MS op vakantie in Frankrijk) ook al geplaatst maar ik zag een oude bekende vrijdag morgen vroeg in Aartselaar......
De breuk heb ik zelf kunnen aanschouwen en is aardig lelijk........:scared::scared: kreeg plaatsvervangend pijn in mijn kuiten....

Hierbij een foto vanaf de brug...

IMG_1867.jpg
 
Visueel geen velg die volledig krom staat......zout in de wonden strooien kan altijd nog..........

Ik leef met je mee!

Mijn vrouw zei gisteren tegen me dat ze zou begrijpen hoe verschrikkelijk het voor me zou betekenen als ik schade rij.
En ze sloeg de spijker op de kop!


Dat hopelijk alleen een draagarm gescheurd is moet goed nieuws voor je zijn.

Hoop dat je nu weer rond rijd zonder vibratie.
 
Ik leef met je mee!

Mijn vrouw zei gisteren tegen me dat ze zou begrijpen hoe verschrikkelijk het voor me zou betekenen als ik schade rij.
En ze sloeg de spijker op de kop!


Dat hopelijk alleen een draagarm gescheurd is moet goed nieuws voor je zijn.

Hoop dat je nu weer rond rijd zonder vibratie.
Het duurt allemaal wel wat lang. Je zou zeggen dat ze bij Tesla het beste zo'n draagarm kunnen vervangen. Maar nee, dat gebeurt door een schadebedrijf. Vandaag is mijn 1e leenauto omgeruild voor de 2e, en als het goed is komt mijn Tesla vandaag richting Eindhoven en kunnen ze daar aan de reparatie beginnen. Hij staat nu nog in Antwerpen zie ik via de app. Er zijn dus al enkele werkdagen verloren op die manier...
 
Was bij mij ook. Sinds 24-6... Gaat nu zelfs de vakantie (donderdag) niet halen [emoji22]
De aandrijfas is er ook nog niet...
Doffe ellende, veel te veel verlies van tijd waar iedereen weet van naderende vakantie.
Nu nog de tijdelijke A4 vervangen door iets met beetje meer ruimte zal ook wel wat worden... En een extra zwitserlandvignet en info dragers voor wat muziek, ... Nog heel wat te dien last minute [emoji16]
80df51c1f8c8790cab751815e0b99a2d.jpg
94577f94e9ad81a2977f47551b2c1904.jpg