Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo Paul,

Ik heb op 13 jan een steentje op voorruit gekregen en wacht nu al meer dan 1,5 mnd op een nieuwe voorruit. De auto is van 23-12-2017 heb al meer km's gemaakt met kapotte ruit dan zonder.
Hoe kom jij zo snel aan een nieuwe ruit? Carglass kan er niet aan komen. Via Tesla Duiven geprobeerd te versnellen helaas zonder resultaat. Wie heeft de gouden tip voor mij? Verzekering bij Allianz.
Ik had mazzel. Bij Verweij (Den Haag) hadden ze al twee ruiten in bestelling. Eentje was voor een bestaand schadegeval die al bijna een maand aan het wachten was en de andere was voor de voorraad.Ik kon dus mooi meeliften op die bestelling.
 
Hallo Paul,

Ik heb op 13 jan een steentje op voorruit gekregen en wacht nu al meer dan 1,5 mnd op een nieuwe voorruit. De auto is van 23-12-2017 heb al meer km's gemaakt met kapotte ruit dan zonder.
Hoe kom jij zo snel aan een nieuwe ruit? Carglass kan er niet aan komen. Via Tesla Duiven geprobeerd te versnellen helaas zonder resultaat. Wie heeft de gouden tip voor mij? Verzekering bij Allianz.

Dit bericht verrast me.
Ik had een paar weken geleden binnen een week een nieuwe voorruit v=bij carglas. Model S 2013
 
Gister met iemand van Autotaalglas Amersfoort gesproken. Ze kunnen wel een nieuwe voorruit in de X zetten, maar kunnen de AP camera niet goed kalibreren, blijkbaar hebben zij en de vestiging van Autotaalglas in Amsterdam (nog) niet de juiste software voor AP2 auto’s. Dus zou ik daarvoor weer apart naar de SeC Amsterdam voor moeten gaan. Aangezien degene van de SeC Amsterdam nog niet op de hoogte is (of wilt snappen) dat de verzekereing de ruit gaat betalen en ik alleen de eigen risico, gaat dat weer een vermakelijk gesprek worden ;)

Ik zie dat sommigen ook bij Carglass zijn geweest voor het vervangen van de voorruit. Hebben zij dan wel de juiste apparatuur om AP2 camera’s te kalibreren? Of doen zij alleen Classics?
 
Gister met iemand van Autotaalglas Amersfoort gesproken. Ze kunnen wel een nieuwe voorruit in de X zetten, maar kunnen de AP camera niet goed kalibreren, blijkbaar hebben zij en de vestiging van Autotaalglas in Amsterdam (nog) niet de juiste software voor AP2 auto’s. Dus zou ik daarvoor weer apart naar de SeC Amsterdam voor moeten gaan. Aangezien degene van de SeC Amsterdam nog niet op de hoogte is (of wilt snappen) dat de verzekereing de ruit gaat betalen en ik alleen de eigen risico, gaat dat weer een vermakelijk gesprek worden ;)

Ik zie dat sommigen ook bij Carglass zijn geweest voor het vervangen van de voorruit. Hebben zij dan wel de juiste apparatuur om AP2 camera’s te kalibreren? Of doen zij alleen Classics?

Bij een nieuwe voorruit kan Autopilot kan alleen gecalibreerd worden door Tesla, dus je zal zowiezo bij SeC een afspraak moeten maken nadat je nieuwe raam er in zit.

Classic heeft geen Autopilot en dus geen calibratie bij Tesla nodig
 
2018-03-01 16.18.11 - Copy - Copy.jpg
2018-03-01 16.36.56 - Copy.jpg
Helaas vandaag mijn verhaal in dit topic. Gelukkig geen persoonlijke schade maar wel de melding "Auto heeft onderhoud nodig".
Rijden ging ook niet meer. Zelfs in Neutraal krijgen (vanuit Park) was een uitdaging. Beide voor-airbags geploft en veel schade aan de voorkant. Ruit is, door de klap van de airbags, op de plekken van de airbags gebarsten.

Hopelijk kunnen ze snel aan de onderdelen komen maar vrees het ergste.
 
Maar jouw oordeel is ook kort door de bocht.
Een Classic uit 2013 heeft nog altijd een waarde van 45 tot 55 mille.
Zoveel schade heeft de auto van Erik niet.

Ik zeg ook niet dat de auto dat niet waard is, ook de reparatie is hij wel waard. De vraag is alleen wat de verzekering doet, hier staat wat meer info:
Auto total loss - ANWB

Als er een goed bod komt van een opkoper dan gaat de verzekering hem niet maken
 
Ik zeg ook niet dat de auto dat niet waard is, ook de reparatie is hij wel waard. De vraag is alleen wat de verzekering doet, hier staat wat meer info:
Auto total loss - ANWB
Als er een goed bod komt van een opkoper dan gaat de verzekering hem niet maken
De verzekering gaat hem sowieso niet maken.
Volgens mij is het de eigenaar die dit beslist. De expert van de verzekering bepaalt de schade en de verzekering betaalt die uit.
Het is duidelijk dat de verzekeraar niet meer uitkeert dan de dagwaarde.
Maar omdat de dagwaarde, zoals ik al zei tussen de 45 en 55 mille ligt, zal de auto van Erik beslist kunnen worden gerepareerd.
 
Op een kruising elkaar geraakt. Alletwee vanuit vrijwel stilstand vertrokken.
Snelheid was dus amper maar genoeg om airbag te laten knallen.

Hoop op die 4-6 weken maar vrees dat het misschien wel langer gaat worden.
Jammer dit te lezen Erik; gelukkig geen lichamelijke letsels.
Hopelijk komt vanaf nu het geluk jouw kant uit.