Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Ok
De vraag is dus welke schadeherstelketen hebben ervaring met ombouw naar nieuwe neus. Als ik het goed begrijp weten we dat alleen van Nikola in Brussel. Die locatie is niet echt makkelijk voor mij.
Het is een stukje rijden. Maar ze geven een leen-auto mee.
Thanks!
Heb je de neus daar laten ombouwen?
Een autorized Tesla reperateur mag en zal dut dus niet doen.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Bah, gisteren bij de supermarkt zie ik dat iemand bij het instappen hun deur tegen mijn S aanzet. Vanaf een vrij grote afstand snel een foto gemaakt van hun auto met kenteken en die kant opgelopen maar ze reden snel weg terwijl ze me aankeken. Omdat ze me er bij aankeken was ik in de veronderstelling dat er wel geen schade zou zijn, maar helaas toch lelijke krassen en een deukje.
Voorbijlopende politiemensen aangesproken, die hebben hun kenteken genoteerd en voorgesteld de mensen te bellen en te vragen om mij te bellen om het samen af te handelen, meer konden ze niet doen want er was geen bewijs dat zij het gedaan hebben. Uurtje later werd ik teruggebeld door de politie met de mededeling dat ze helaas geen telefoonnummer van de eigenaar konden vinden en ze dus niets konden doen. Ik kon eventueel een afspraak maken om aangifte te doen, maar volgens hen zou dat zonder getuigen geen zin hebben.
 

Attachments

  • 20190305_120456.jpg
    20190305_120456.jpg
    478.2 KB · Views: 108
Bah, gisteren bij de supermarkt zie ik dat iemand bij het instappen hun deur tegen mijn S aanzet. Vanaf een vrij grote afstand snel een foto gemaakt van hun auto met kenteken en die kant opgelopen maar ze reden snel weg terwijl ze me aankeken. Omdat ze me er bij aankeken was ik in de veronderstelling dat er wel geen schade zou zijn, maar helaas toch lelijke krassen en een deukje.
Voorbijlopende politiemensen aangesproken, die hebben hun kenteken genoteerd en voorgesteld de mensen te bellen en te vragen om mij te bellen om het samen af te handelen, meer konden ze niet doen want er was geen bewijs dat zij het gedaan hebben. Uurtje later werd ik teruggebeld door de politie met de mededeling dat ze helaas geen telefoonnummer van de eigenaar konden vinden en ze dus niets konden doen. Ik kon eventueel een afspraak maken om aangifte te doen, maar volgens hen zou dat zonder getuigen geen zin hebben.

Als je twee mensen hebt die kunnen getuigen dat er voor het incident geen schade was en er na wel, kun je het claimen bij het waarborgfonds. Wel 250 eigen risico. Mijn auto is vorig jaar ‘s nachts voor de deur langs de hele zijkant stuk gereden en heb het toen zo opgelost.
 
Bah, gisteren bij de supermarkt zie ik dat iemand bij het instappen hun deur tegen mijn S aanzet. Vanaf een vrij grote afstand snel een foto gemaakt van hun auto met kenteken en die kant opgelopen maar ze reden snel weg terwijl ze me aankeken. Omdat ze me er bij aankeken was ik in de veronderstelling dat er wel geen schade zou zijn, maar helaas toch lelijke krassen en een deukje.
Voorbijlopende politiemensen aangesproken, die hebben hun kenteken genoteerd en voorgesteld de mensen te bellen en te vragen om mij te bellen om het samen af te handelen, meer konden ze niet doen want er was geen bewijs dat zij het gedaan hebben. Uurtje later werd ik teruggebeld door de politie met de mededeling dat ze helaas geen telefoonnummer van de eigenaar konden vinden en ze dus niets konden doen. Ik kon eventueel een afspraak maken om aangifte te doen, maar volgens hen zou dat zonder getuigen geen zin hebben.
Zonde! Aan de ene zijde heeft de Politie gelijk, aangifte zonder getuigen heeft zin. Aan de andere kant heb je een foto van hun wanneer ze wegrijden. Wat je dan op zijn minst kan doen is het gesprek aangaan en dan moet de Politie het gesprek aangaan. Nu vind ik dat ze wel makkelijk de zaak bij de benadeelde leggen. De politie had jou gelijk moeten helpen. Dan kan het namelijk onder de juridisch term "Heterdaad".
Nu is het na alle waarschijnlijkheid te laat.
 
Omdat ze me er bij aankeken was ik in de veronderstelling dat er wel geen schade zou zijn, maar helaas toch lelijke krassen en een deukje.
Helaas is mijn ervaring tegenwoordig dat men heel fatsoenlijk is, totdat men beseft te moeten betalen. Ik zet de auto tegenwoordig maar wat verder weg (als dat kan). Onlangs schade gehad (niet aan de Tesla) van een vrolijke nette dame in een wat oudere wagen. Gaf helemaal toe dat ze fout zat, maar toen ze 's avonds met haar vriend had gesproken had ik het ineens gedaan. :mad: Gaat om een geringe schade, maar maak er nu een principezaak van en hoop dat ik het zo ver krijg dat hun verzekering ze eruit gooit. Helaas zat in die wagen geen dashcam, maar zit er aan te denken om die nu in elke auto te plaatsen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Bah, gisteren bij de supermarkt zie ik dat iemand bij het instappen hun deur tegen mijn S aanzet. Vanaf een vrij grote afstand snel een foto gemaakt van hun auto met kenteken en die kant opgelopen maar ze reden snel weg terwijl ze me aankeken. Omdat ze me er bij aankeken was ik in de veronderstelling dat er wel geen schade zou zijn, maar helaas toch lelijke krassen en een deukje.
Voorbijlopende politiemensen aangesproken, die hebben hun kenteken genoteerd en voorgesteld de mensen te bellen en te vragen om mij te bellen om het samen af te handelen, meer konden ze niet doen want er was geen bewijs dat zij het gedaan hebben. Uurtje later werd ik teruggebeld door de politie met de mededeling dat ze helaas geen telefoonnummer van de eigenaar konden vinden en ze dus niets konden doen. Ik kon eventueel een afspraak maken om aangifte te doen, maar volgens hen zou dat zonder getuigen geen zin hebben.

Dit is echt niet fijn, tjonge. Hopelijk kun je nog met ze de schade regelen. Sentry mode is er voorlopig niet in NL, helaas had het in jouw geval wel kunnen helpen.
Ik parkeer altijd helemaal aan het eind (waar niemand wil staan), zodat niemand de auto kan raken. Sinds wij de S hebben worden de boodschappen gewoon thuis bezorgd, of ik ga in de avond als het heel rustig is. Overdag zijn mensen asocialer, ook omdat ze altijd zogenaamd haast hebben. Voor nu heb je er niets aan, maar misschien helpen de tips voor de toekomst.
 
Helaas is mijn ervaring tegenwoordig dat men heel fatsoenlijk is, totdat men beseft te moeten betalen. Ik zet de auto tegenwoordig maar wat verder weg (als dat kan). Onlangs schade gehad (niet aan de Tesla) van een vrolijke nette dame in een wat oudere wagen. Gaf helemaal toe dat ze fout zat, maar toen ze 's avonds met haar vriend had gesproken had ik het ineens gedaan. :mad: Gaat om een geringe schade, maar maak er nu een principezaak van en hoop dat ik het zo ver krijg dat hun verzekering ze eruit gooit. Helaas zat in die wagen geen dashcam, maar zit er aan te denken om die nu in elke auto te plaatsen.
Zeker doen! Ook side-cam's
 
Zeker doen! Ook side-cam's
En dan zie je welke onverlaat dit heeft gedaan. En dan? Inderdaad ... niks.
De Politie gaat die man echt niet zoeken.
De Politie doet helemaal niks. Ik ben 2,5 week geleden bijna doodgereden door een automobilist die bij een wegversmalling geen voorrang gaf. Snelheid tegen elkaar in 100 km/u, onderlinge afstand enkele centimeters.
Verklaring en videobeelden met kenteken, inclusief berekening van de snelheid van de betreffende bestuurder naar de Politie opgestuurd. Geen enkele reactie. Vorige week gebeld met het dringende verzoek mij te bellen. Weer geen reactie.
Vanmorgen weer gebeld. Als ze deze week niet terugbellen ligt er maandag een klacht bij de Officier van Justitie.
 
Sinds wij de S hebben worden de boodschappen gewoon thuis bezorgd, of ik ga in de avond als het heel rustig is.
Bij ons komt ook elke week de Appie de boodschappen brengen. Ideaal en hier in de buurt (Twente) ook altijd zeer correcte en vriendelijke bezorgers.

En dan zie je welke onverlaat dit heeft gedaan. En dan? Inderdaad ... niks. De Politie gaat die man echt niet zoeken.
Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf en mijn ervaring is dat de politie daar wel wat mee doet als je genoeg (overtuigend) bewijs hebt. Wellicht dat het helpt om op het politiebureau langs te gaan. Dan is het wat eenvoudiger om wat vasthoudender te zijn. Als er uiteindelijk geen schade/gewonden zijn (gelukkig maar), dan moet het wel heel bont worden voordat de politie wat doet. Vaak gebeurt dat pas nadat het in de media is gekomen.
De Politie doet helemaal niks. Ik ben 2,5 week geleden bijna doodgereden door een automobilist die bij een wegversmalling geen voorrang gaf. Snelheid tegen elkaar in 100 km/u, onderlinge afstand enkele centimeters.
...
Vanmorgen weer gebeld. Als ze deze week niet terugbellen ligt er maandag een klacht bij de Officier van Justitie.
Ik denk dat je niet wilt weten hoe vaak zoiets gebeurd. Er zijn gewoon veel aso's op de weg. Was eergisteren nog een item op BNR hierover. In een auto veranderen veel rustige mensen ineens in asociale gekken. Maar als het goed zichtbaar is en flink aso, dan lekker op Dumpert zetten als er verder niets mee gebeurd. :)
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and Wim S.
En dan zie je welke onverlaat dit heeft gedaan. En dan? Inderdaad ... niks.
De Politie gaat die man echt niet zoeken.
De Politie doet helemaal niks. Ik ben 2,5 week geleden bijna doodgereden door een automobilist die bij een wegversmalling geen voorrang gaf. Snelheid tegen elkaar in 100 km/u, onderlinge afstand enkele centimeters.
Verklaring en videobeelden met kenteken, inclusief berekening van de snelheid van de betreffende bestuurder naar de Politie opgestuurd. Geen enkele reactie. Vorige week gebeld met het dringende verzoek mij te bellen. Weer geen reactie.
Vanmorgen weer gebeld. Als ze deze week niet terugbellen ligt er maandag een klacht bij de Officier van Justitie.

Als je bewijs hebt, en dat heb je met camera, dan doe je aangifte en dien je het bewijs in (kenteken helpt zeer zeker!). Voor de Politie is het dan eenvoudig aan te pakken. Zo ben ik vorig jaar mishandeld door een aso-wegmisbruiker. In eerste instatie geen getuigen... De politie trachte de dader op heterdaad op te pakken. Echter het was niet zijn voertuig. Gelukkig had ik met mijn telefoon wel de dader gefotografeerd inclusief zijn auto en bijrijders. Zonder te beseffen ook de getuigen, waarnaar de dader aansprakelijk is gesteld. Binnenkort komt het voor de rechter,
 
En dan zie je welke onverlaat dit heeft gedaan. En dan? Inderdaad ... niks.
De Politie gaat die man echt niet zoeken.
De Politie doet helemaal niks. Ik ben 2,5 week geleden bijna doodgereden door een automobilist die bij een wegversmalling geen voorrang gaf. Snelheid tegen elkaar in 100 km/u, onderlinge afstand enkele centimeters.
Verklaring en videobeelden met kenteken, inclusief berekening van de snelheid van de betreffende bestuurder naar de Politie opgestuurd. Geen enkele reactie. Vorige week gebeld met het dringende verzoek mij te bellen. Weer geen reactie.
Vanmorgen weer gebeld. Als ze deze week niet terugbellen ligt er maandag een klacht bij de Officier van Justitie.

De Politie in NL kan nog een voorbeeld nemen aan hun Duitse collega's. Nadat ik de dashcam opname van mijn ontmoeting met een spookrijder (zie Schade topic met hen gedeeld had kreeg ik vandaag een nette brief van ze. Helaas was het kenteken van de vrachtwagen niet helemaal zichtbaar op de opname en hebben ze de chauffeur niet kunnen traceren. Gelukkig is er blijkbaar verderop ook niks fout gegaan, en lieten ze het hierbij zitten. Vond het wel netjes dat ze me per brief hiervan op de hoogte stelden.
 
De Politie in NL kan nog een voorbeeld nemen aan hun Duitse collega's. Nadat ik de dashcam opname van mijn ontmoeting met een spookrijder (zie Schade topic met hen gedeeld had kreeg ik vandaag een nette brief van ze. Helaas was het kenteken van de vrachtwagen niet helemaal zichtbaar op de opname en hebben ze de chauffeur niet kunnen traceren. Gelukkig is er blijkbaar verderop ook niks fout gegaan, en lieten ze het hierbij zitten. Vond het wel netjes dat ze me per brief hiervan op de hoogte stelden.
Heb je nog mazzel gehad. In duitsland is een dashcam eigenlijk niet toegestaan vanwege privacyschending.

https://www.anwb.nl/juridisch-advie...p-reis/andere-verkeersregels/dashcam-verboden

Duitsland:
Het is expliciet verboden om dashcams te gebruiken die continu opnames maken. Hier staan boetes op tot € 300.000. Het lijkt wel toegestaan om dashcams in te zetten die alleen fragmenten opslaan (tot 60 sec.), waarbij de camera automatisch aan- en uitschakelt (bijv. door een harde remming). Er is echter nog geen rechterlijke uitspraak die dit bevestigt. De beelden mogen enkel gebruikt worden als bewijsmateriaal voor politie en justitie en niet openbaar gepubliceerd worden.
 
Heb je nog mazzel gehad. In duitsland is een dashcam eigenlijk niet toegestaan vanwege privacyschending.

https://www.anwb.nl/juridisch-advie...p-reis/andere-verkeersregels/dashcam-verboden

Duitsland:
Het is expliciet verboden om dashcams te gebruiken die continu opnames maken. Hier staan boetes op tot € 300.000. Het lijkt wel toegestaan om dashcams in te zetten die alleen fragmenten opslaan (tot 60 sec.), waarbij de camera automatisch aan- en uitschakelt (bijv. door een harde remming). Er is echter nog geen rechterlijke uitspraak die dit bevestigt. De beelden mogen enkel gebruikt worden als bewijsmateriaal voor politie en justitie en niet openbaar gepubliceerd worden.
Ik heb dat inderdaad ook wel eens ergens gelezen, maar blijkbaar wordt de soep niet zo heet gegeten als deze opgediend wordt. De Duitse politie was content met mijn opname, ik werd vriendelijk te woord gestaan door een Nederlands sprekende agent (nadat deze mij op verzoek van de NL collega's had teruggebeld). Deze agent gaf mij zijn email adres met het verzoek de opname door te sturen...

Eerijk gezegd denk ik ook niet dat het systeem van Tesla ilegaal is in Duitsland, anders zou deze functionaliteit wel uitgeschakeld zijn voor Duitse Tesla's om door de keuring te komen. En het systeem overschrijft ook alle opnames, tenzij je de record button indrukt toch?
 
En dan zie je welke onverlaat dit heeft gedaan. En dan? Inderdaad ... niks.
De Politie gaat die man echt niet zoeken.
De Politie doet helemaal niks. Ik ben 2,5 week geleden bijna doodgereden door een automobilist die bij een wegversmalling geen voorrang gaf. Snelheid tegen elkaar in 100 km/u, onderlinge afstand enkele centimeters.
Verklaring en videobeelden met kenteken, inclusief berekening van de snelheid van de betreffende bestuurder naar de Politie opgestuurd. Geen enkele reactie. Vorige week gebeld met het dringende verzoek mij te bellen. Weer geen reactie.
Vanmorgen weer gebeld. Als ze deze week niet terugbellen ligt er maandag een klacht bij de Officier van Justitie.

Het OM is vrij onderbezet. Elke politie eenheid heeft een onafhankelijke klachtencommissie. Wellicht die eens proberen.

Overigens is de politie niet verplicht om alles in behandeling te nemen.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf

Helaas is een deur die tegen jouw auto aan wordt gegooid geen aanrijding maar vandalisme. Bij een aanrijding kun je nog aankloppen bij het waarborgfonds indien je een getuige of video bewijs hebt. Probleem hier is dat de meeste Tesla rijders volledig casco verzekerd. Je kunt dan niet eens aankloppen bij het waarborgfonds en MOET je eigen verzekering aangesproken worden.

Ja ja, je hebt bewijs dat het niet jouw schuld is maar jouw verzekeringspremie gaat gewoon lekker omhoog.
 
  • Informative
Reactions: Gaston
Een bericht hoger :rolleyes: heb ik gemeld dat Carglass dat bij mij prima heeft verholpen...
Ik was zojuist bij Carglass (Amsterdam west) vanwege een zeer lichte kras, daar werd me verteld dat ze helemaal geen schade aan Tesla's verhelpen ivm de speciale lak. Bij welke Carglass ben je geholpen?

De tesla bodyshop's die ik heb benaderd vragen er EUR 1.200 voor, dat vind ik erg overdreven.. Heb m'n vorige (perfect werkende) auto verkocht voor dat bedrag :confused:
 
  • Funny
Reactions: ePeter