Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand waar je een lakstift voor 21” donkere turbine (o.a. Bj 2015) velgen kan kopen? Tesland heeft geen voorraad meer, de rest vervalt in kleurcodes die ik iig nog niet heb kunnen vinden... Tesla zelf verkoopt ze kennelijk al een paar jaar zelf ook niet meer.
 
Zo, hier is t ook raak. Iets of iemand tegen de zijkant van m’n model 3 gezeten. Schaafplek van n centimeter of 30 over 2 delen en n barst in het achterlicht.

Ben wel benieuwd wat n achterlichtunit kost. Die schaafplek hoeft niet de hoofdprijs te kosten en ik hou m’n schade vrije jaren graag intact. Iemand al ervaringen? Anders ga ik n quote opvragen bij t service center.
 
Zo, hier is t ook raak. Iets of iemand tegen de zijkant van m’n model 3 gezeten. Schaafplek van n centimeter of 30 over 2 delen en n barst in het achterlicht.

Ben wel benieuwd wat n achterlichtunit kost. Die schaafplek hoeft niet de hoofdprijs te kosten en ik hou m’n schade vrije jaren graag intact. Iemand al ervaringen? Anders ga ik n quote opvragen bij t service center.
Geen sentry beelden van de dader?
 
Zojuist een stoeprandje geschaafd (stom van mij maar ook idioot ontworpen parkeerplaats) en een lange plastic strip onder de bodemplaat aan de zijkant kwam los. Zie foto. Weet iemand of het problematisch een weekje zonder deze strip rond te rijden ivm evt waterschade? Heb over een dag of 10 al een afspraak staan bij het service centre in den haag De bodemplaat zelf is niet beschadigd, de beschadigde plastic strip kwam redelijk eenvoudig los (zat vast met plastic drukpennen). Enig dee waar ik aan moet denken qua kosten?
 

Attachments

  • 98300B82-5665-4DA8-8E30-BE57692EE9FE.jpeg
    98300B82-5665-4DA8-8E30-BE57692EE9FE.jpeg
    42.5 KB · Views: 144
Volgens mij is dat een DVI en RJ45 poort. Doet je MCU het nog wel? ;-)

Aan mij gericht neem ik aan ? Ja doet het nog. Al wel een tijdje langzaam en haperend (voice command werkt niet, Bluetooth connectie naar telefoon haperend, langzaam renderen maps, langzaam wake up ben ik al met Tesla over aan het stoeien, maar dat was voor dit ongelukje al. Scherpere foto toegevoegd.
 

Attachments

  • 1DAE7699-1E93-4062-A728-DD1B947A7B64.jpeg
    1DAE7699-1E93-4062-A728-DD1B947A7B64.jpeg
    205.4 KB · Views: 101
Ja, het was een grapje ivm de slechte foto. Ik kan me niet voorstellen dat dit een cruciaal stukje plastic is. Als het er niet uitziet dat er op de plak waar het zat nog meer los kan gaan zou ik er gewoon mee door rijden.

PS: heb je al een preventieve eMMC upgrade laten doen? Het klinkt alsof je MCU dat nodig heeft.

Dank ik hoopte het al

Qua emmc ben ik nu bewijs aan het verzamelen, de service medewerker beweerde aan de hand van de schrijf acties op de emmc dat het 'nog lang niet nosog' was. Maar langzaam komen er meer foutjes en problemen dus .
 
Resultaat van schuin eruit rijden bij een super smalle parkeergarage uitgang met hoge borduur bij UZ leuzen ziekenhuis
met een zeikerd van een broer naast mij die 3 uur lang klaagt van "waarom 120km op autosnelweg" "waarom doe je een sprint" "waarom is draai van tesla zo slecht" "moet je zo veel keer draaien bij smalle bocht"

Zonder alloygators was het veel erger geweest maar ik zou het velg toch wel laten herstellen deze week :(
M'n andere tesla met 21inch is erger aan toe met smalle wegen in buitenland :oops:

IMG_6411.JPG
 
Resultaat van schuin eruit rijden bij een super smalle parkeergarage uitgang met hoge borduur bij UZ leuzen ziekenhuis
met een zeikerd van een broer naast mij die 3 uur lang klaagt van "waarom 120km op autosnelweg" "waarom doe je een sprint" "waarom is draai van tesla zo slecht" "moet je zo veel keer draaien bij smalle bocht"

Zonder alloygators was het veel erger geweest maar ik zou het velg toch wel laten herstellen deze week :(
M'n andere tesla met 21inch is erger aan toe met smalle wegen in buitenland :oops:

View attachment 588378
Echt zonde... volgende keer je broer maar laten lopen.
 
Echt zonde... volgende keer je broer maar laten lopen.
Had ik inderdaad aan gedacht ;) maar ik ga stiekem iets terug doen bij zijn huwelijk volgende jaar :D
Revenge is a dish best served cold :p
(Probleem is mijn huwelijk is over 2 jaar...corona + buiterlandse familie = :mad: )

Zo is het, of met zijn auto gaan de volgende keer.
Nouja...als passagier bij hem is erger dan een rollercoaster (behalve rollercoaster is leuk en zijn ritten is creepy AF )

150-170km op autosnelweg :eek: + bumperkleven is normaal
Pinken? Wat is dat? Is een optie bij BMW
Rakelings langs geparkeerde auto's rijden ( Daar spring ik af en toe omhoog uit angst)
 
  • Like
Reactions: Maurice1
moet de puntkomma na de 1e "is" of na "over" :D
en ik weet niet wat gecompliceerder is, zo'n broer of buitenlandse familie...
Hahaha, sorry. Typen met iphone is soms (vaak) onoverzichtelijk en Nederlands is niet mijn sterkste punt.
Buitenlandse familie valt mee (Ik ben zelf Belg / Hong kongs) maar schoonfamilie zijn Duits / Iraans :confused:
En naar Iran rijden met een tesla is geen optie :p
(Denk ook niet dat ik ver zou geraken zonder nieuwe extra schade...)

Maar ontopic, zojuist velg binnengebracht voor hersteling.
Maar na het herstellen van velg, moet ik de wagen laten uitlijnen en band laten balanceren?
Het band werd reeds gebalanceerd zaterdag tijdens wisselen van nieuwe banden (schade was paar uur daarna...)
 
Last edited:
Mijn vrouw zag vanmiddag een 50cm hoge betonnen plantenbak over het hoofd. "Hoe dan? Met de achteruitrijcamera en dat grote scherm?" vroeg ik nog.. maar ze heeft geleerd bij het achteruitrijden over haar schouder te kijken.. Is dat niet een optie, om ook een scherm op de hoedenplank te monteren?

Kosten nieuwe bumper (gat is door-en-door): €1350 ex btw.
schadefotos_0a283ccf741abb6865d_0a_DSC04590_JPG.jpg schadefotos_8e65977c9fe3081e971_0a_DSC04591_JPG.jpg