Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Parkeerplaats is krap, maar ik met mijn grote X parkeer soms in krappere locaties zonder iemand te raken.

Maar goed, wat geleerd.

Dit was een gevalletje van een bestuurder die met de voorkant van zijn auto reed, en vergat dat er nog een achterkant aan zat, met een achteras dat natuurlijk scherper in stuurt.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Even een update: de schadehersteller heeft een paar weken geleden de deur alvast besteld. Ik hoefde mijn horloge of kind niet achter te laten als onderpand. Vanmorgen ging ik de auto brengen en bleek de deur nog niet geleverd te zijn. Zal pas 24 april worden. Waarop werd gezegd dat ik mijn eigen auto kon blijven rijden tot een nieuwe, voorlopige reparatie afspraak op 30 april -afhankelijk van levering van de deur. Nou prima, maar had me van tevoren even gebeld daarover, dan had ik het kinderzitje en al mijn zooi er niet uitgehaald en lekker kunnen uitslapen.. Ik had achteraf zelf even moeten bellen denk ik dan maar weer.

Vanmorgen hadden ze overigens een Polestar klaar staan als vervangend vervoer. Hoop dat ze die op 30 april weer voor me kunnen reserveren: leuk om test te rijden. Weet je wat, ik ga ze daar maar eens over bellen!
Update II:

Het wordt de saga waar ik al bang voor was.. Vandaag maar even gebeld met de schadehersteller om een herhaling van bovenstaande te voorkomen en wat bleek: de deur was nog niet geleverd, ondanks de verwachting dat dit deze week had moeten gebeuren. Navraag door de hersteller bij Tesla leerde dat de nieuwe 'mikdatum' 9 mei is met de toevoeging 'maar pin me er niet op vast.' Goh.

Bijkomend issue: grote barst in mijn ruit na steenslag. Daar uiteraard hetzelfde probleem: voorruit niet op voorraad (zoals waarschijnlijk van geen enkel merk en type) en moet dus besteld worden. Bij Tesla. En ook daarvan geeft Carglass aan dat dit wel eens een tijdje kan duren.. Goh.

Bezint eer ge aan een Tesla begint en van plan is schade te rijden.
 
Update II:

Het wordt de saga waar ik al bang voor was.. Vandaag maar even gebeld met de schadehersteller om een herhaling van bovenstaande te voorkomen en wat bleek: de deur was nog niet geleverd, ondanks de verwachting dat dit deze week had moeten gebeuren. Navraag door de hersteller bij Tesla leerde dat de nieuwe 'mikdatum' 9 mei is met de toevoeging 'maar pin me er niet op vast.' Goh.

Bijkomend issue: grote barst in mijn ruit na steenslag. Daar uiteraard hetzelfde probleem: voorruit niet op voorraad (zoals waarschijnlijk van geen enkel merk en type) en moet dus besteld worden. Bij Tesla. En ook daarvan geeft Carglass aan dat dit wel eens een tijdje kan duren.. Goh.

Bezint eer ge aan een Tesla begint en van plan is schade te rijden.
Ik heb vorig jaar een steentje/scheur in m'n ruit gehad, deze was gewoon op VRD en werd nog dezelfde week vervangen terwijl ik in een lounge achter m'n laptop zat. Maar niet bij Carglass, wellicht de verkeerde partij uitgekozen?
 
1000030222.jpg


Vorige week ook prijs gehad. Stond gewoon geparkeerd en de wagen die uit het vak naast mij reed, heeft dit veroorzaakt. Geen idee hoe de schade zo groot kan zijn van zoiets. Gelukkig hebben ze wel de politie gebeld die mij vervolgens zijn komen zoeken om het papierwerk in orde te brengen.

Dinsdag op bezoek bij de hersteller voor een expertise, we zullen zien. To be continued...
 
Hoe zit het eigenlijk met een vervangwagen als je je wagen 4 maand moet missen omdat er geen wisselstukken zijn?
Mijn omnium geeft recht op 10 dagen een vervangwagen. Daar zal ik geen stokken tussen krijgen.
Wat indien de ander in fout is? Betaalt zijn verzekering dan de vervangwagen? In principe moet ik toch volledig schadeloos gesteld worden als ik niet in fout ben.
Tenslotte, puur juridisch moet een bedrijf binnen redelijke termijn wisselstukken kunnen leveren. Kan daar dan geen vervangwagen op afgedwongen worden?
 
  • Like
Reactions: JanG007
Parkeerplaats is krap, maar ik met mijn grote X parkeer soms in krappere locaties zonder iemand te raken.

Maar goed, wat geleerd.

Dit was een gevalletje van een bestuurder die met de voorkant van zijn auto reed, en vergat dat er nog een achterkant aan zat, met een achteras dat natuurlijk scherper in stuurt.
Ik heb voor deze stunt een afspraak bij een schadeherstelbedrijf. Einde augustus 😂

Voor zover ik kan zien is het enkel spuitwerk. Ja, ik kan nog op zoek gaan naar een ander schadeherstelbedrijf, maar het vorige had enkel benzine-Fiesta's en deze heeft Tesla's en andere EV's als vervangwagen. Ik kan er dus wel op wachten 😅.
 
Hoe zit het eigenlijk met een vervangwagen als je je wagen 4 maand moet missen omdat er geen wisselstukken zijn?
Mijn omnium geeft recht op 10 dagen een vervangwagen. Daar zal ik geen stokken tussen krijgen.
Wat indien de ander in fout is? Betaalt zijn verzekering dan de vervangwagen? In principe moet ik toch volledig schadeloos gesteld worden als ik niet in fout ben.
Tenslotte, puur juridisch moet een bedrijf binnen redelijke termijn wisselstukken kunnen leveren. Kan daar dan geen vervangwagen op afgedwongen worden?
In principe wel, maar je zal het moeten af dwingen, en waarschijnlijk dus ook voor schieten.
 
View attachment 1042117

Vorige week ook prijs gehad. Stond gewoon geparkeerd en de wagen die uit het vak naast mij reed, heeft dit veroorzaakt. Geen idee hoe de schade zo groot kan zijn van zoiets. Gelukkig hebben ze wel de politie gebeld die mij vervolgens zijn komen zoeken om het papierwerk in orde te brengen.

Dinsdag op bezoek bij de hersteller voor een expertise, we zullen zien. To be continued...
Het ziet er erger uit dan het is.
Nieuwe bumper, niewe plastic wielrand, en mogelijk nieuwe lamp.

Ik denk dat je er met minder dan 3-4000€ van af bent.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Ik heb in januari een muurtje (goed) geraakt waarop beton dekstenen lagen, dus die zijn als een blikopener door het rechtse achterspatbord gegaan.
Auto is sinds 16 januari bij de hersteller, en die heeft inmiddels voor de 6e keer het verkeerde binnen spatbord geleverd gekregen...
Telkens bellen ze met Tesla parts Nederland (de stukken moeten blijkbaar allemaal van daaruit verstuurd worden), maken ze een ticket aan, en dan wordt er steeds opnieuw een verkeerd spatbord geleverd. Nu voor de derde keer op rij een links in plaats van rechts...
Weet iemand een MS plaid 2023 met schade staan, waarvan de achterste rechtse kant niet geraakt is?
 
  • Informative
Reactions: NielsA
Ik heb in januari een muurtje (goed) geraakt waarop beton dekstenen lagen, dus die zijn als een blikopener door het rechtse achterspatbord gegaan.
Auto is sinds 16 januari bij de hersteller, en die heeft inmiddels voor de 6e keer het verkeerde binnen spatbord geleverd gekregen...
Telkens bellen ze met Tesla parts Nederland (de stukken moeten blijkbaar allemaal van daaruit verstuurd worden), maken ze een ticket aan, en dan wordt er steeds opnieuw een verkeerd spatbord geleverd. Nu voor de derde keer op rij een links in plaats van rechts...
Weet iemand een MS plaid 2023 met schade staan, waarvan de achterste rechtse kant niet geraakt is?
Kijk eens op onderdelenlijn.nl
 
  • Like
Reactions: bpsmits
Gisteren waste ik mijn tesla y bij een wasbox. Tijdens het borstelen vloog uit het niet de borstel van de lans en in die beweging maakte de lans een lange en diepe kras. Medewerkers daarop aangesproken. Wassen was eigen risico zeiden ze maar de manager was er di weer. Dus als ik er over wilde praten moest ik later terugkomen. Hij gaf aan dat een voorganger de borstel blijkbaar gemold hadden. Ze controleerden de borstels niet gaf hij aan. De borstel was van de schroefdraad afgelopen, want gelijk na het incident gingen ze borstel met gereedschap weer op de lans draaien. Ik snap het punt van eigen risico bij een wasstraat maar in dit geval vind ik dat de wasstraat materiaal heeft dat niet deugdelijk is. Je mag er tijdens het gebruik er van uitgaan dat een borstel blijft vastzitten vind ik. Hij moet deugdelijk materiaal te beschikking stellen, daar betaal je ook voor. Ik had ook geen invloed op de schade door bijvoorbeeld de borstel anders te gebruiken zodat de borstel er niet vanaf ging. Met de bordjes van wassen op eigen risico kun je volgens mij niet alle verantwoordelijkheid bij je weg houden. En er is in dit geval ook geen twijfel of de schade door de lans was ontstaan. Dat werd ook toegegeven door de medewerker. Er zijn foto’s gemaakt. Hoe kijken jullie hierna? Is de wasstraat in gebreke en aansprakelijk voor de schade? Ik vind van wel.

En is de schade een beetje eenvoudig te herstellen of gaat dit in de papieren lopen?
IMG_9231.jpeg
IMG_9234.jpeg
 
Gisteren waste ik mijn tesla y bij een wasbox. Tijdens het borstelen vloog uit het niet de borstel van de lans en in die beweging maakte de lans een lange en diepe kras. Medewerkers daarop aangesproken. Wassen was eigen risico zeiden ze maar de manager was er di weer. Dus als ik er over wilde praten moest ik later terugkomen. Hij gaf aan dat een voorganger de borstel blijkbaar gemold hadden. Ze controleerden de borstels niet gaf hij aan. De borstel was van de schroefdraad afgelopen, want gelijk na het incident gingen ze borstel met gereedschap weer op de lans draaien. Ik snap het punt van eigen risico bij een wasstraat maar in dit geval vind ik dat de wasstraat materiaal heeft dat niet deugdelijk is. Je mag er tijdens het gebruik er van uitgaan dat een borstel blijft vastzitten vind ik. Hij moet deugdelijk materiaal te beschikking stellen, daar betaal je ook voor. Ik had ook geen invloed op de schade door bijvoorbeeld de borstel anders te gebruiken zodat de borstel er niet vanaf ging. Met de bordjes van wassen op eigen risico kun je volgens mij niet alle verantwoordelijkheid bij je weg houden. En er is in dit geval ook geen twijfel of de schade door de lans was ontstaan. Dat werd ook toegegeven door de medewerker. Er zijn foto’s gemaakt. Hoe kijken jullie hierna? Is de wasstraat in gebreke en aansprakelijk voor de schade? Ik vind van wel.

En is de schade een beetje eenvoudig te herstellen of gaat dit in de papieren lopen?
View attachment 1044754View attachment 1044755
Ik zou het voorleggen aan de rechtsbijstandverzekeraar (die je hopelijk hebt). Ik weet vrijwel zeker dat het 'eigen risico' bordje ze niet ontslaat van verantwoordelijkheid.