Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Langs geweest bij een door Tesla erkende schadehersteller. Niet goedkoop helaas: zo'n €600 excl. BTW. Hele klep moet dan gespoten worden vanwege de plek van deukje op de 'kraag.' Nieuwe badge dan ook, al is dat maar €25. Hij gaf wel aan dat er ook herstellers zijn die voor lokaal lakherstel zouden gaan. Persoonlijk zou ik dat prima vinden: gaan ze bij inleveren echt niet zien. De vraag is zelfs of ze dit gaan zien / in rekening gaan brengen.

Ik zou het ook kunnen aangeven bij de LM: eigen risico bij eerste schademelding is op kosten van de baas lees ik nu. Vraag is wel of de LM in dat geval zeker weten tot herstel overgaat. Zo niet, dan is het zonde van die gratis eerste eigen risico. Weet iemand hoe LM's hier mee omgaan? Geen ervaring met dit soort situaties.

Liet de hersteller ook de steenslag putjes en wat krasjes door onzorgvuldig verwijderen vogelpoep zien, en toen gaf hij aan dat lak op moderne auto's (niet alleen van Tesla) een stuk zwakker is dan in het verleden. En hoewel het niet slim was van me om die vogelpoep met een vochtig doekje te verwijderen, had dat met oudere auto's van een degelijk merk niet zo snel lakschade opgeleverd.
Om vogelpoep te verwijderen leg ik daar nat keukenpapier op. Dat maakt het weer zacht. Daarna kun je het met een vochtige microvezeldoek verder schoonmaken
 
Om vogelpoep te verwijderen leg ik daar nat keukenpapier op. Dat maakt het weer zacht. Daarna kun je het met een vochtige microvezeldoek verder schoonmaken
Kom je nu mee! 😉 Mijn dochter was net geboren. Ik kwam het ziekenhuis uitgelopen om even heen en weer naar huis te gaan om iets te halen, zie ik dat mijn hele auto volledig is ondergescheten door dezelfde ooievaar die mijn dochter bracht waarschijnlijk. En toen ben ik met te veel haast dus aan de slag gegaan met natte doekjes.

Zag dat eigen risico overigens heel laag is, en daarnaast de eerste keer in een jaar voor de baas! Ga het dus gewoon aangeven denk ik, de schade. En wellicht zelfs motorkap mee laten spuiten op eigen kosten (eigen risico bedoel ik, nl. losse schade). Stoor ik me er niet meer aan iedere keer als de zon schijnt en als soort boetedoening..
 
Last edited:
Bij mij gebeurde dit erg snel, en ruim nog binnen de garantie. Dit is toen ook onder garantie gerepareerd (Alle deurhendels vervangen).
Helaas staat op de factuur geen bedrag bij de artikelen, maar wel de onderdeelnummers.

2x DOOR HANDLE OUTER, PASSIVE, LEFT HAND (1081831-00-J)
2x DOOR HANDLE OUTER, PASSIVE, RH (1081832-00-J)

Misschien kun je ze laten wrappen?
 
  • Informative
Reactions: Furb
Ben zo extreem blij met mijn model y. Particuliere aanschaf. Super zuinig rijden, altijd rekening houden met de mensen die voor me rijden, heel voorzichtig met de hand de auto wassen. Extra bescherminghoes voor de kinderen etc. etc.

Vandaag heeft satan toegeslagen. Een bestuurder die op zijn telefoon zat knalt vol bij mij achterop. Ik stond rustig te wachten voor het stoplicht.

Relativeren en gelukkig zaten mijn kids er niet in.

Ben all-risk verzekerd en de persoon die schade heeft gemaakt is natuurlijk verantwoordelijk.
De schade is vrij licht op de onderste bumper na.

Mijn vraag.
- de wat kleinere krasjes en deukjes, worden deze gelakt en de deukjes eruit gedeukt en/of bijgewerkt?

Of

- word het volledig gedeelte wat een klein beetje beschadigd is eruit gehaald en vervangen?

Ben bang dat ze het nooit zo mooi krijgen als het was, bij beiden opties niet. Gaat er altijd iets van zien denk ik, ook als er volledig nieuw gedeelte geplaatst word met de kieren etc.

Ook restwaarde keldert na schade naar beneden. Tot slot moet ik 250 eigen risico betalen en ben ik toen ik thuis kwam met mijn blote poten in een naaktslakt gestapt. Alsof het zo moest zijn..

Nogmaals ik moet relativeren, maar verdomd lastig😀 het doet toch wel erg pijn merk ik.
 
Ben zo extreem blij met mijn model y. Particuliere aanschaf. Super zuinig rijden, altijd rekening houden met de mensen die voor me rijden, heel voorzichtig met de hand de auto wassen. Extra bescherminghoes voor de kinderen etc. etc.

Vandaag heeft satan toegeslagen. Een bestuurder die op zijn telefoon zat knalt vol bij mij achterop. Ik stond rustig te wachten voor het stoplicht.

Relativeren en gelukkig zaten mijn kids er niet in.

Ben all-risk verzekerd en de persoon die schade heeft gemaakt is natuurlijk verantwoordelijk.
De schade is vrij licht op de onderste bumper na.

Mijn vraag.
- de wat kleinere krasjes en deukjes, worden deze gelakt en de deukjes eruit gedeukt en/of bijgewerkt?

Of

- word het volledig gedeelte wat een klein beetje beschadigd is eruit gehaald en vervangen?

Ben bang dat ze het nooit zo mooi krijgen als het was, bij beiden opties niet. Gaat er altijd iets van zien denk ik, ook als er volledig nieuw gedeelte geplaatst word met de kieren etc.

Ook restwaarde keldert na schade naar beneden. Tot slot moet ik 250 eigen risico betalen en ben ik toen ik thuis kwam met mijn blote poten in een naaktslakt gestapt. Alsof het zo moest zijn..

Nogmaals ik moet relativeren, maar verdomd lastig😀 het doet toch wel erg pijn merk ik.

Enorm balen, ik voel met je mee.
Maar een firma als Splinter krijgt hem wel weer netjes denk ik.
 
Ben zo extreem blij met mijn model y. Particuliere aanschaf. Super zuinig rijden, altijd rekening houden met de mensen die voor me rijden, heel voorzichtig met de hand de auto wassen. Extra bescherminghoes voor de kinderen etc. etc.

Vandaag heeft satan toegeslagen. Een bestuurder die op zijn telefoon zat knalt vol bij mij achterop. Ik stond rustig te wachten voor het stoplicht.

Relativeren en gelukkig zaten mijn kids er niet in.

Ben all-risk verzekerd en de persoon die schade heeft gemaakt is natuurlijk verantwoordelijk.
De schade is vrij licht op de onderste bumper na.

Mijn vraag.
- de wat kleinere krasjes en deukjes, worden deze gelakt en de deukjes eruit gedeukt en/of bijgewerkt?

Of

- word het volledig gedeelte wat een klein beetje beschadigd is eruit gehaald en vervangen?

Ben bang dat ze het nooit zo mooi krijgen als het was, bij beiden opties niet. Gaat er altijd iets van zien denk ik, ook als er volledig nieuw gedeelte geplaatst word met de kieren etc.

Ook restwaarde keldert na schade naar beneden. Tot slot moet ik 250 eigen risico betalen en ben ik toen ik thuis kwam met mijn blote poten in een naaktslakt gestapt. Alsof het zo moest zijn..

Nogmaals ik moet relativeren, maar verdomd lastig😀 het doet toch wel erg pijn merk ik.
Als er iemand achterin rijdt en die erkent aansprakelijkheid dan wordt je all-risk verzekering niet aangesproken en is er ook geen eigen risico. Zo hoef je weer wat minder te relativeren :cool:
 
Een 'normale' mens ziet het niet dat er aan gewerkt is. Ik weet dat mijn auto hersteld is en panelen vervangen zijn, maar ik kan het vanaf een metertje afstand zelf niet zien. Enkel als ik dichtbij ga kijken merk ik het en dan komt het omdat de lak van de hersteller mooi gespoten is en de originele lak wat last heeft van een Tesla-sinaasappelvelletje.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ben bang dat ze het nooit zo mooi krijgen als het was, bij beiden opties niet. Gaat er altijd iets van zien denk ik, ook als er volledig nieuw gedeelte geplaatst word met de kieren etc.

Daar zou ik me geen zorgen over maken. Beetje gerenommeerd schadeherstelbedrijf levert niet van nieuw te onderscheiden resultaat.

Ook restwaarde keldert na schade naar beneden.

Voor wat cosmetische schade die vakkundig hersteld is? Dat lijkt me sterk. Ik heb onze X laten taxeren voor hij naar privé ging en heb destijds bij de taxateur gemeld dat er twee keer parkeerschade hersteld is en dit was niet relevant voor de waarde.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vandaag heeft satan toegeslagen. Een bestuurder die op zijn telefoon zat knalt vol bij mij achterop. Ik stond rustig te wachten voor het stoplicht.
[...]

Ben bang dat ze het nooit zo mooi krijgen als het was, bij beiden opties niet. Gaat er altijd iets van zien denk ik, ook als er volledig nieuw gedeelte geplaatst word met de kieren etc.
Au dat is niet fijn, maar gelukkig geen letsel. Ik heb hetzelfde meegemaakt in 2017 met mijn Model S. Vrijwel stilstaand hard van achteren aangereden door een Golfje met appende bestuurder. Golf total loss, bij mij alleen de achterbumper zichtbaar beschadigd. De klap viel ook wel mee omdat de S zo lekker zwaar is t.o.v. de Golf.

Uiteindelijk is de bumper vervangen en ook de balk die daarachter zit, reparatie duurde 1 week toen de onderdelen beschikbaar waren na 10 weken. Bereid je voor op lang wachten op onderdelen (3 maanden is geen uitzondering hoor ik in mijn omgeving) en het wordt onzichtbaar gemaakt. Dat is het goede nieuws. Invloed op de restwaarde weet ik niet, dat lijkt me minimaal omdat het gewoon perfect hersteld wordt.
 
  • Like
Reactions: job-lek and JanG007
Voor de vraag: vervangen of herstellen” zou je een foto moeten posten.
Als je er achteraf iets van ziet (in beide gevallen) moet je de hersteller zijn werk laten herdoen. De bumper is in het fabriek ook gespoten. Spijten na herstelling zou niet anders moeten zijn.
Enige waar ze nu wat soepeler lijken mee om te gaan is het kleurverschil. Zelfs voor een nieuwe. Als ik heel miereneukerig kijk, zie ik bij mij ook kleurverschil (en is nog de fabriekslak). Maar ik ben dan ook bij een schadehersteller opgegroeid. Niemand anders heeft het ooit een opgemerkt.
En dat was bij mijn mercedessen ook.
Men steekt het op het verschil in materiaal: alu vs plastic.
Voordeel van herstelling is dat ze dan de kak kunnen laten uitvloeien over de delen met de originele verf. Dan gaat het kleurverschil geleidelijk en zie je het niet.
Grootste schade die je kan oplopen bij een ongeval waar de andere voor verantwoordelijk is, is dat je auto lang moet missen omdat er geen wisselstukken zijn. Maar ik begrijp dat je nog kan rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Wie heeft een tip voor een garage in/nabij Amsterdam waar ze goed lakschade kunnen herstellen? Gewoon geen beunhaas of iemand die de prijs per ongeluk kan verdubbelen - in de bouw en garages zijn er best veel van...

20231228_123853.jpg


Krappe bocht in de parkeergarage verkeerd ingestuurd. Er zitten ook wat kleine deuken bij het wiel. Tot nu toe regelden de kids all schade.
 
Na een dag van meetings die een e-mail hadden moeten zijn de sentry beelden checken om te kijken of er geen onverlaat een deukje in mijn wagen heeft gemaakt, om vervolgens in gedachten de kant op te draaien waar je naar toe wil maar niet naar toe kan..
IMG_1843.jpeg