Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Schade topic

This site may earn commission on affiliate links.
Snelle vraag, mijn auto staat al een week bij het carrosseriebedrijf en kreeg de melding van de app dat de HV batterij moest worden bijgeladen.(1%)

Na het verlengde weekend eindelijk kunnen bellen en ondertussen is de batterij gewoon plat.
Men was ook niet geneigd om deze bij te laden.

Ik ga hier wel een melding bij de leasingmaatschappij van maken want ik vermoed dat er schade kan optreden?
 
Edit: Interne logica van je opmerking schort wat aan: goed nummer, verkeerde levering kan alsnog. Zowel volledig als deel geautomatiseerde fulfilment processen kunnen ondanks correcte input de verkeerde output opleveren.

Tesla after-sales heeft geen goede reputatie, dus ik geef daarom Carglass het voordeel van de twijfel. Dat gezegd hebbende: Carglass gaf aan dat er niet besteld kan worden op basis van het artikelnummer op de huidige ruit, en ook het kenteken en chassisnummer geen uitsluitsel geven. Hoe bestel je dan de correcte ruit? Ik moest foto's maken van het deel rond de camera's, en nu werd na inspectie daarvan geconcludeerd dat de verkeerde ruit was geleverd. Iets met het aantal verwarmingsdraden in dat deel. Het kan zijn dat Carglass de foto's niet goed heeft beoordeeld en de verkeerde ruit heeft besteld (en mij dus heeft voorgelogen), maar het aantal kenmerken dat moet worden opgegeven om de juiste ruit geleverd te krijgen doet mij vermoeden dat het proces aan beide kanten waarschijnlijk zeer foutgevoelig is. Overigens gaf een andere monteur van Carglass aan dat dit bij andere merken ook voorkomt.
Update: Mijn voorruit is inmiddels hersteld een weekje geleden. De deur is ook binnen gekomen bij de hersteller. God mag weten wanneer want ik kreeg de indruk dat ze pas eens gingen kijken wat er zoal binnen was gekomen van Tesla, op het moment dat ik belde. Ik vroeg nog even door of het wel een linkervoordeur was, om verrassingen te voorkomen zodra ze gaan repareren op 17 juni. Een weekje voor ik op vakantie ga. Geen zin in verrassingen dus. Maar de verder aardige medewerker had geen zin om mijn 'eerste wereld potentiële problemen angst' weg te nemen door weer naar het magazijn te lopen.

Een issue opgelost, een nieuw issue erbij! De klimaatcontrole werkt opeens niet meer.. Vind het wat toevallig zo direct na een reparatie, maar daar koop ik niets voor. Het probleem wordt bevestigd door meldingen in zowel het normale als service menu. Snel een melding gedaan in de Tesla app. In Den Haag kon ik pas over drie weken terecht, dus ik dacht ik ga wel langs in Rotterdam over een week! Voor ik op vakantie ga moet dit probleem zijn opgelost namelijk. Even later volgt de bevestiging: u kunt 1 juli langskomen! Pardon!? Dus ik stuur eerst een berichtje. Wil er bovenop zitten dus ik dacht ik bel maar. Gelukkig kon ik op 19 juni ook in Den Haag terecht. Juist, de datum over drie weken dus.. Maar goed, zou op tijd voor vertrek naar mijn vakantieadres moeten zijn mits ze weten wat ze moeten doen. Op basis van de meldingen hadden ze al een onderdeel besteld gelukkig. Leverdatum zou 4 juni zijn. Zeer waarschijnlijk ook de reden dat ik niet eerder in Rotterdam terecht kon. Later op de dag zie ik echter opeens een melding binnenkomen dat mijn afspraak naar 28 juni in Rotterdam is verplaatst! Pardon?! Dus ik weer bellen.. Wat bleek, een andere medewerker was op basis van mijn berichtje aan de slag gegaan zonder zich te bekommeren om alle voorgaande acties. Zucht. Gelukkig kon het weer rechtgezet worden dus nu kan ik op 20 juni langs. Moet alleen even afstemmen met de schadehersteller dat mijn auto dan zeker weten klaar is. En ook al zeggen ze ja, dan is dit uiteraard een risico. En gezien mijn geluk met deze auto zie ik het alweer gebeuren.. Duimen maar.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
View attachment 1042117

Vorige week ook prijs gehad. Stond gewoon geparkeerd en de wagen die uit het vak naast mij reed, heeft dit veroorzaakt. Geen idee hoe de schade zo groot kan zijn van zoiets. Gelukkig hebben ze wel de politie gebeld die mij vervolgens zijn komen zoeken om het papierwerk in orde te brengen.

Dinsdag op bezoek bij de hersteller voor een expertise, we zullen zien. To be continued...
Normaal moest ik de wagen deze week binnenbrengen voor herstel. Helaas vandaag telefoon dat de nodige onderdelen nog niet geleverd zijn. Nieuwe datum pas eind juli en ook dan zonder garantie dat de onderdelen er wel zullen zijn.

Tegen dan zijn we 4 maanden verder na het schadegeval :(
 
Normaal moest ik de wagen deze week binnenbrengen voor herstel. Helaas vandaag telefoon dat de nodige onderdelen nog niet geleverd zijn. Nieuwe datum pas eind juli en ook dan zonder garantie dat de onderdelen er wel zullen zijn.

Tegen dan zijn we 4 maanden verder na het schadegeval :(
Damn, ik vrees dat ik in hetzelfde schuitje zit.

Is dit enkel een Tesla probleem want 4 maanden is nu toch wel erg lang..
 
Idd, ongelofelijk. Precies of onderdelen enkel op bestelling worden geproduceerd en heel de wereld er nodig heeft.
Vreemd, echt vreemd’
Ik wacht nog steeds op een binnen spatbord achter rechts. Auto zit in carrosserie sinds 16 januari...
Er werd tot 7 keer toe een linker spatbord geleverd.
Juist partsnummer en -omschrijving op de verpakking, verkeerd onderdeel erin.
Nu wel een model X gekregen na aandringen van het carrosseriebedrijf bij Tesla.
Zo hebben zij wel hun vervangwagen terug, aangezien het ook niet hun schuld is dat de reparatie zo lang aansleept.
Het stuk zou 5 juni geleverd worden (zo werd het meegedeeld begin mei), tevergeefs...
Binnenkort zal het een jaar zijn dat hij werd afgeleverd, en intussen zit hij al even lang bij de hersteller als de tijd dat ik ermee heb gereden.
Ah ja, we geraken natuurlijk wel overal waar we moeten zijn, maar ik zou uiteraard liever met mijn eigen auto rijden...
 
Update: Mijn voorruit is inmiddels hersteld een weekje geleden. De deur is ook binnen gekomen bij de hersteller. God mag weten wanneer want ik kreeg de indruk dat ze pas eens gingen kijken wat er zoal binnen was gekomen van Tesla, op het moment dat ik belde. Ik vroeg nog even door of het wel een linkervoordeur was, om verrassingen te voorkomen zodra ze gaan repareren op 17 juni. Een weekje voor ik op vakantie ga. Geen zin in verrassingen dus. Maar de verder aardige medewerker had geen zin om mijn 'eerste wereld potentiële problemen angst' weg te nemen door weer naar het magazijn te lopen.

Een issue opgelost, een nieuw issue erbij! De klimaatcontrole werkt opeens niet meer.. Vind het wat toevallig zo direct na een reparatie, maar daar koop ik niets voor. Het probleem wordt bevestigd door meldingen in zowel het normale als service menu. Snel een melding gedaan in de Tesla app. In Den Haag kon ik pas over drie weken terecht, dus ik dacht ik ga wel langs in Rotterdam over een week! Voor ik op vakantie ga moet dit probleem zijn opgelost namelijk. Even later volgt de bevestiging: u kunt 1 juli langskomen! Pardon!? Dus ik stuur eerst een berichtje. Wil er bovenop zitten dus ik dacht ik bel maar. Gelukkig kon ik op 19 juni ook in Den Haag terecht. Juist, de datum over drie weken dus.. Maar goed, zou op tijd voor vertrek naar mijn vakantieadres moeten zijn mits ze weten wat ze moeten doen. Op basis van de meldingen hadden ze al een onderdeel besteld gelukkig. Leverdatum zou 4 juni zijn. Zeer waarschijnlijk ook de reden dat ik niet eerder in Rotterdam terecht kon. Later op de dag zie ik echter opeens een melding binnenkomen dat mijn afspraak naar 28 juni in Rotterdam is verplaatst! Pardon?! Dus ik weer bellen.. Wat bleek, een andere medewerker was op basis van mijn berichtje aan de slag gegaan zonder zich te bekommeren om alle voorgaande acties. Zucht. Gelukkig kon het weer rechtgezet worden dus nu kan ik op 20 juni langs. Moet alleen even afstemmen met de schadehersteller dat mijn auto dan zeker weten klaar is. En ook al zeggen ze ja, dan is dit uiteraard een risico. En gezien mijn geluk met deze auto zie ik het alweer gebeuren.. Duimen maar.
Welke foutmelding geeft het service menu?
Na nieuwe voorruit deed de climate control bij ons ook niks meer, als in werd niet verwarmd. Bekend issue.

Had te maken dat de controller van de temp sensor een versie mismatch heeft met de versie van de vorige controller (vermoedelijk ouder). Zie foto:

Bij of een software update of Een herinstallatie van de software lost het probleem op. Dat laatste kan je zelf doen in het service menu.

WhatsApp Image 2024-06-07 at 14.58.13.jpeg