Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet zelf weer een nieuwe afspraak maken via de Tesla app. Echter is een mobile service afspraak maken is niet mogelijk en moet via de dealer. Hierdoor weer achteraan in de rij en dus weer ruim een week wachten.
Apart, ik kan vanuit de app wel een mobile service afspraak maken. Afspraken worden altijd in triage gedaan dus als er opvolging is van een vorige afspraak kan er gestuurd worden. Ook worden dringende dingen vervroegd. Dat zijn toch mijn ervaringen via de app, en telefoon/sms van Tesla.
 
Apart, ik kan vanuit de app wel een mobile service afspraak maken. Afspraken worden altijd in triage gedaan dus als er opvolging is van een vorige afspraak kan er gestuurd worden. Ook worden dringende dingen vervroegd. Dat zijn toch mijn ervaringen via de app, en telefoon/sms van Tesla.
Ik heb zelf nog nooit voor mobile service kunnen kiezen. Ligt waarschijnlijk aan het probleem wat je selecteerd. Wel gehad dat een dag later ik door Tesla gebeld werd met de vraag of ik mobile service ook goed vond.

Ik heb zelf gelukkig geen negatieve ervaringen met de communicatie. *knock knock*
 
Ik heb zelf nog nooit voor mobile service kunnen kiezen. Ligt waarschijnlijk aan het probleem wat je selecteerd. Wel gehad dat een dag later ik door Tesla gebeld werd met de vraag of ik mobile service ook goed vond.
Vermoedelijk probleem + locatie. Als ik de stad van het SeC ingaf, kreeg ik altijd de SeC locatie. Gaf ik mijn eigen thuisadres in, kreeg ik altijd Mobile Service. En ook al gehad dat ik Mobile Service boekte, en men dan aangaf dat het niet ter plaatse kon opgelost worden en ik een afspraak moest maken met SeC als locatie.
 
Iemand wordt verondersteld om de werkvoorbereiding te doen van de ranger en de wisselstukken te voorzien.
Zo kreeg ik ooit de dag voordien een telefoon dat een reparatie niet mogelijk was via ranger en met de vraag of ik naar het SeC wou komen. Afspraak bleef op dezelfde dag als ik wou. Kreeg ook nog ruime excuses omdat dit pas de dag ervoor geregeld werd. “Normaal gebeurt dit vroeger”.
 
Mijn service ervaring lijkt Murphy’s law te volgen. Via de Tesla app (bij toeval) gezien dat er een factuur klaar staat voor mijn goedkeuring mbt de nieuw uit te voeren onderhoudswerkzaamheden. Vorige keer was dit niet het geval dus dat verrast mij. Verder had ik in de service afspraak omschrijving expliciet aangegeven dat ik graag van Mobile service gebruik maak. Hier is helemaal niets mee gedaan, geen berichtje of belletje om dit verzoek te bespreken. Wat mij het meeste dwars zit is dat ze niet eens hun excuus hebben aangeboden voor de vorige afspraak (ik was voor niets thuis gebleven) maar nu wel opeens al een factuur kunnen sturen voor onderhoud wat nog moet worden uitgevoerd. Dat voelt voor mij zo ontzettend respectloos.
Maandag maar weer achteraan bellen.
 
Is het wel een factuur, en niet een offerte?
Goed punt. Ik heb nogmaals gekeken en het betreft een proforma factuur. Ze willen kosten in rekening brengen voor een deur seal waarvan de monteur zelf direct zei dat die los zat en vervangen most worden. Aangezien de auto nog geen 2 jaar is valt het onder garantie. Daarbij betreft het een lease auto dus dienen ze mij helemaal geen factuur te sturen. Bijzondere gang van zaken dus.
 
Goed punt. Ik heb nogmaals gekeken en het betreft een proforma factuur. Ze willen kosten in rekening brengen voor een deur seal waarvan de monteur zelf direct zei dat die los zat en vervangen most worden. Aangezien de auto nog geen 2 jaar is valt het onder garantie. Daarbij betreft het een lease auto dus dienen ze mij helemaal geen factuur te sturen. Bijzondere gang van zaken dus.
In die offerte staat normaal ook dat de kosten vervallen in geval van garantie.
Nog een derde keer lezen?
 
Helaas staat dat er niet in vermeld. Wel staat er in de app dat vooraf goedkeuren de serviceafspraak soepeler laat verlopen 🤣
Ik denk dat je best nog een vierde keer herleest. Toevallig vandaag ook een raming gekregen:
FF4A788A-223B-4571-A0F1-80F68D5D8B18.jpeg
 
  • Like
Reactions: Mr.P.
Vreemd: Paar berichten terug een heel negatief verhaal over Tesla Service Hoofddorp en kort daarna een nieuw account die dit bedrijf de hemel in prijst. Zou mij niks verbazen als de eigenaar of medewerker dit bericht heeft geschreven ;-)

Daarnaast reageert Tesla Service Hoofddorp door te zeggen dat de negatieve ervaring in twijfel moet worden getrokken maar geeft inhoudelijk niet aan waarom. Ik weet niet of ik het juist heb maar dit voelt toch niet helemaal zuiver. Hopelijk heb ik het mis.
Ik kan me de gedachtegang voorstellen maar dat is niet het geval. Ik ben een particuliere Tesla rijder en ben geen eigenaar of medewerker van watvoor garage dan ook. Zie ook mijn voorstel bericht in “Even voorstellen”.

Voor wat betreft de twijfels bij het bericht van T Service Hoofddorp kunt u gerust vragen stellen aan de heren van dat bedrijf. Zij kunnen neem ik aan verdere toelichtingen geven.
 
Bij de laatste service 15 juni nieuwe aandrijfassen gekregen. Gisteren sms:
Geachte Heer X,

Er zijn vanuit Amerika volledige opnieuw ontworpen aandrijfassen onderweg. Deze willen wij graag bij uw auto installeren, om het trillen bij het hard optrekken tegen te gaan.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.

Tesla Service Rotterdam.