Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ook bij mij worden volgende week de voorste aandrijfassen vervangen voor de nieuwste versie, ook in Rotterdam. Men gaf aan dat de nieuwe aandrijfassen 8 ipv 4 lagers hebben zodat ze beter met de hoge belasting om kunnen gaan. Dit is overigens op mijn verzoek vanwege een brom linksvoor bij hard accelereren.
 
De huisranger is bezig met deurkruk Part II en omvormen naar CCS laden.
20210806_091252.jpg
20210806_091840.jpg

hij gaat zeker zijn best doen, want binnen enkele maanden is het zijn eigen auto 😅
 
Last edited:
Bij de laatste service 15 juni nieuwe aandrijfassen gekregen. Gisteren sms:
Geachte Heer X,

Er zijn vanuit Amerika volledige opnieuw ontworpen aandrijfassen onderweg. Deze willen wij graag bij uw auto installeren, om het trillen bij het hard optrekken tegen te gaan.

Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.

Tesla Service Rotterdam.
Hey Bas, is dit voor de beroemde rattle (waar ik na drie vervangingen weeeeeeer last van heb) of ervaar je echt trillingen?
 
Vandaag de aandrijfassen onder garantie bij Tesla Wezep laten vervangen. Betreft volgens de invoice 2e generatie half shafts. Perfect verlopen proces. Eerst diagnose via mobile service. Daarna afspraak via de app gemaakt met bevestiging via sms. Telefonisch nog vooraf vraag kunnen stellen aan de monteur. Op de dag van service stond loaner klaar en vervolgens werd ik na een paar uurtjes keurig gebeld dat de auto weer klaar stond. Prima service dus!
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Hbrink
Top service gehad in Moordrecht (aero shield onderkant vervangen - was gescheurd na rijden door een plas water). Wachtruimte is bij CarNext ernaast, maar ik had net m'n koffie gepakt en ik kreeg de SMS dat de auto klaar was 🤯 Weg binnen 20mins en onder garantie covered.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Op de eerste dag van het in bezit nemen van de Model 3 (SR+ MiC) al de Mobile Service ingeschakeld. De reden? Nou een bekend probleem zo blijkt het, vocht in het achterlicht. Na overleg met Tesla delivery direct ingepland toen in de avond het vocht nog niet weg was. Echt super service gehad, de afspraak was binnen een paar dagen al mogelijk en de servicemedewerker was binnen 5 minuten weer weg.
Voor:
WhatsApp Image 2021-09-04 at 14.39.04.jpeg

Na:
WhatsApp Image 2021-09-04 at 14.39.19.jpeg
 
Op de eerste dag van het in bezit nemen van de Model 3 (SR+ MiC) al de Mobile Service ingeschakeld. De reden? Nou een bekend probleem zo blijkt het, vocht in het achterlicht. Na overleg met Tesla delivery direct ingepland toen in de avond het vocht nog niet weg was. Echt super service gehad, de afspraak was binnen een paar dagen al mogelijk en de servicemedewerker was binnen 5 minuten weer weg.
Voor:
View attachment 705062
Na:
View attachment 705061
wat heeft de servicemedewerker gedaan in die 5 minuten?
 
Achterlicht los draaien, achterlicht eruit halen, nieuwe uit het plastic halen, nieuwe erin zetten en de verlichting getest. Was een routineklusje! Veel moeilijker kon 'ie het niet maken. Gelukkig wel volledig kosteloos.
Ik heb beide achterlichten verwijderd (en terug geplaatst) tijdens plaatsing trekhaak.
Was idd zo gebeurd.
En bovenal -> alles kon weer eenvoudig en netjes terug geplaatst worden (dan is niet meer vanzelfsprekend tegenwoordig....)
 
Ik ben weer een Tesla Service ervaring rijker. Sinds gisteren wil mijn S75D niet meer verder opladen dan 26%. Op het scherm staat "BMS_u018 Verminderd maximaal vermogen". Dus direct een service afspraak ingepland: eerst beschikbare was volgende week vrijdag in Tilburg. Maar Tilburg haal ik niet met 26%. Dus toch maar Rotterdam gebeld. Die zeiden dat ze me niet (direct) konden helpen en raadden ook aan niet meer met de auto te rijden. Advies was het 013 service nummer te bellen en te zeggen dat ik het SeC niet meer kon halen. Dat gedaan, wegsleep en vervangende auto zouden worden geregeld. 10 minuten later werd ik teruggebeld door een andere Tesla medewerker die het wegslepen wilde inplannen. Hij zei dat ik met 26% SeC Rotterdam nog makkelijk kon halen. Toch maar gezegd dat ze in Rotterdam dat afraden. Ging hij wel even intern overleggen. Weer 10 minuten later belde hij terug: je kan hem vandaag brengen in Rotterdam. "Prima!", zeg ik. "Hebben ze ook een vervangende auto?". Daar ging hij niet over, maar het SeC. Hoe laat ik hem wilde brengen? "Zo laat als de vervangende auto daar klaar staat." Duh. Hij beloofde dat hij dat door zou geven aan het SeC. Uurtje later een SMS: afspraak ingepland om 13:15 in Rotterdam. Ik antwoord via SMS "Is er een leenauto beschikbaar voor mij in Rotterdam?". 10 minuten later antwoord: "Jawel!" en bijna tegelijkertijd belde de vriendelijke service medewerker weer: u kunt naar Rotterdam, wellicht geen leenauto maar anders krijgt u een huurauto mee.

Dus vanmiddag de swap gedaan: S75D ingeleverd, en een P90D uit 2016 er voor terug. :) AP1 is weer even wennen, maar de Ludicrous Mode ga ik zeker even testen..
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and RuudL
Mijn Model3 voor de beruchte barst in achterruit (pas op de achterruit verwarming kan plaatselijk zeer heet worden)naar Tesla Tilburg gebracht en fantastisch goed geholpen. Kon bij het afgeven een testrit met de nieuwe Y maken en kreeg als leenauto een S 90D mee.
Ze hebben direct ook de control arm balljoints opnieuw geresealed met Urethane covers naar aanleiding van de SB. Alles onder de basis garantie.
Bij ophalen hadden ze ook de auto weer volgeladen. Bij welke dealer vullen ze gratis je auto af na een reparatie.
Kortom een super service ervaring!
 
Auto (dec 2017) nog nooit na SeC Amsterdam bezoek gewassen teruggekregen. Maar vind dat niet erg. Ik kom er voor reparaties en ik haal de auto wel door de wasstraat in Hilversum (Hans Autoglans).
In Tilburg heb ik dit ook nooit meegemaakt. Ik verwacht dat het iets te maken heeft met nog garantie of niet. krasstraat hans autoglans🤦‍♂️
 
Last edited: