Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Service ervaring mbt de bereikbaarheid klantenservice e.d.
Het wordt steeds minimalistischer. Telefonisch is Tesla voor vragen onbereikbaar. Je wordt verwezen naar de website. De bezuinigingen worden wel heel bruut doorgevoerd.
Dat is gek. Via het Contact Center kan je ze perfect bereiken. Ja, je komt niet meer direct bij je eigen service center uit, maar je zit ook niet meer 10 minuten in de wacht...
 
Gister is de mobile ranger langsgeweest om de piepende tweede rij in de X te verhelpen. Snel geregeld, potje smeersel doet wonderen :D en geen irritant geluid meer, top geregeld. Voor de liefhebbers foto’s van de “open” vloer.
75C8A085-7151-4D2E-AED7-90F11E8A88B4.jpeg


F202E619-0283-4EA0-AF7C-5DB0B6853C1E.jpeg


Voor de CCS aansluiting komen ze weer apart, onderdelen waren nog niet binnen.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Dat is gek. Via het Contact Center kan je ze perfect bereiken. Ja, je komt niet meer direct bij je eigen service center uit, maar je zit ook niet meer 10 minuten in de wacht...
Via welke menu optie’s ben jij daar terecht gekomen? Het is anders een flink gepuzzel om alle combinaties uit te proberen en de juiste te vinden ;)
Ik heb zowel het service center in Duiven als het klantenservice 0800 nummer geprobeerd.
 
Ik neem gewoon het nummer dat onder je auto staat als je op het Tesla logo tapt. Daarin vraagt het keuzemenu voor Belgische Tesla eigenaars of ze Nederlands spreken (optie 1) en optie 2 is dan als je hulp bij voertuigfuncties moet hebben. Optie 1 is namelijk bij pech, en optie 3 is als je problemen hebt met superchargen.
 
Nou, mijn Model 3 heeft er nu 6000km op zitten en ik krijg nu een heel hard tikkend geluid als ik naar links stuur. Lijkt uit de rechterwielkast te komen, maar ik kan niks zien wat los zit of niet zou moeten kloppen.

De eerste afspraak in Den Haag (Waar ik woon) is pas in augustus! De eerste volgende is in Tilburg op 17 juli
bonk.gif


Heeft iemand ervaring met gewoon langsrijden om te ze er naar te laten kijken? Zodat ik in ieder geval weet of het wel/niet schadelijk is om door te rijden?

Bij TeslaBjorn zie je dat hij in een of andere wachtrij kan wachten tot hij geholpen wordt, maar ik heb geen idee of dat alleen op afspraak is of uberhaupt mogelijk is..
 
Nou, mijn Model 3 heeft er nu 6000km op zitten en ik krijg nu een heel hard tikkend geluid als ik naar links stuur. Lijkt uit de rechterwielkast te komen, maar ik kan niks zien wat los zit of niet zou moeten kloppen.

De eerste afspraak in Den Haag (Waar ik woon) is pas in augustus! De eerste volgende is in Tilburg op 17 juli
bonk.gif


Heeft iemand ervaring met gewoon langsrijden om te ze er naar te laten kijken? Zodat ik in ieder geval weet of het wel/niet schadelijk is om door te rijden?

Bij TeslaBjorn zie je dat hij in een of andere wachtrij kan wachten tot hij geholpen wordt, maar ik heb geen idee of dat alleen op afspraak is of uberhaupt mogelijk is..
Is het alleen als je stuurt? Of ook als je recht rijdt en je auto laad uitrollen?
 
Bellen naar het contact centre, zij kunnen op kortere termijn een afspraak inplannen. Het nummer vind je rechtsonder in het scherm waar je VIN en afbeelding van de auto staat, als je op het Tesla logo tapt op het middenscherm.

Thanks, gesproken met de "pechhulp". Engelse jongen, maar wilde dat ik ff achteruit ging sla-ommen en emergency breaks uitvoerde. Uiteindelijk is de tik niet weg, maar stuurt hij een notificatie naar Tesla Service Forepark dat ik maandag daar langs kom rijden om even te kijken..

Is het alleen als je stuurt? Of ook als je recht rijdt en je auto laad uitrollen?

Alleen als het stuur naar links is gedraaid. En het geluid om dan echt van het rechter voorwiel..
 
...Uiteindelijk is de tik niet weg, maar stuurt hij een notificatie naar Tesla Service Forepark dat ik maandag daar langs kom rijden om even te kijken...
Dat is een heel erg redelijke termijn, maar 'gewoon onaangekondigd naar een Service Center gaan' werkt prima. Werd me ook geadviseerd door de mensen van Road Assistance, trouwens.
 
De mensen van het Contact Center hebben toegang tot de Knowledge Base en kunnen dus een beetje intern Googlen naar je probleem en en op afstand een diagnose proberen te stellen. En ze kunnen dus ook indien nodig het SeC op de hoogte brengen.
Ik heb het ook gewoon gedaan hoor, zo koppig ben ik gelukkig niet. Hij was erg vriendelijk en wist waar die het over had. Alleen een plekje zoeken in Den Haag Zuid waar je met redelijke snelheid de straat door kan slalommen (in zijn reverse) was wel even een uitdaging ;)

Hij dacht zelf dat er ergens iets tussen was gekomen tijdens het rijden wat je alleen hoort/tikt als het wiel onder een bepaalde hoek staat. Maar zonder krik of spullen om mn band eraf te vissen kon ik het helaas niet bekijken.
 
Sta vandaag in Zevenaar aan de lader, helaas is de laadsnelheid beneden gemiddeld. Ik denk, laat ik eens bellen met pech hulp. Uiteraard een bandje. Druk een 2 als je andere vragen hebt dan Noa, druk een 2 als je bij een supercharger staat een problemen ondervinden.... En dan... "Helaas zijn we vandaag gesloten" tuut tuut tuut.... Ik denk toch dat er iemand naar dat bel menu moet gaan kijken. Het kan toch niet zo zijn dat je niemand kan bereikt als je niet of nauwelijks kan laden?
 
  • Helpful
Reactions: Flaker and PaulusdB
Van het weekend was bij het autowassen de veer van een van de ruitenwissers los geschoten. Ik heb nog geprobeerd om hem terug te plaatsen maar dat lukte me niet. Vanmiddag ben ik even langs SeC Rotterdam gereden. Binnen een half uur kon ik weer op pad met een nieuwe ruitenwisser. Super service!
 
Even janken maar weer. Eerste afspraak voor de X sinds aflevering in september. Cuppende banden is normale slijtage en uitlijnen (slechte uitlijning bij aflevering is natuurlijk de oorzaak van het cuppen geweest) is voor eigen rekening. Rammelende half-shafts (auto klinkt als mijn Golf TDi van weleer) worden momenteel niet vervangen was de mondelinge mededeling. Op bon staat 'no trouble found'. Hoop maar dat de definitieve fix komt voor de 80.000 km zijn bereikt.Bekleding B-pilaar was bevlekt bij aflevering, destijds met delivery besproken, zou besteld en vervangen worden. Was niet besteld (geen verrassing) maar nu is er ook niks bekend in het systeem en moet dat maar voor eigen rekening. E-mails opsturen als bewijs van correspondentie met delivery, inmiddels gedaan, maar met minder gevoel van bestemming dan Starman op weg naar Mars.

Nog een lange weg te gaan.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Vandaag geprobeerd Tesla Service Center te bellen, dat kan (inderdaad) niet meer het telefoonmenu is een dead end verwijst naar app en website formulieren. Contact Center (telefoonnummer in de auto vermeld) heeft alleen nog een menu optie voor "vragen over voertuig functies". De "vragen aan het service center" menu optie zegt dat je de app moet gebruiken en hangt dan op.
Ik snap wel waar ze naartoe willen, maar dan moet het wel 2 richting communicatie worden in de app.
Een wedervraag blijft onbeantwoord. Mobile service heeft nu iets besteld, maar ik weet niet waarvoor (meerdere klachten).
Dus ik probeer maar via de app een nieuwe afspraak te maken met de opmerkingen. Die zal dan we gecancelled worden
 
Cuppen heb ik ook gehad, weliswaar behoorlijk aan het einde van leven van de eerste set banden (3 mm), dus ik heb gewoon vervangen, maar kreeg wel het advies om uitlijnen te controleren, was geen "courtesy". Ik laat het nu maar even zo en kijk wel even bij de volgende 45000 km of hetzelfde ontstaat. Niet heel erg op dat km aantal.

Ik heb ook de rammelende half-shafts fix staan als reparatie en onderdelen waren in bestelling. Toen ik verscheen op de afspraak werd mij verteld dat de definitieve oplossing nu wel bekend is. Er moet nog 1 onderdeel bij een motor mount blijkbaar.
Dit verscheen bij mij op de workorder en ik heb wel vertrouwen dat het nu nog open staat:

Opmerking: Customer states: "There is a vibration during acceleration."
We have reviewed this repair, and there are revision parts constructed, but not available at this time. The front halfshaft and clevis motor mount needs to be ordered and replaced.
Correctie: NO LABOR PERFORMED (Remove & Install)



Even janken maar weer. Eerste afspraak voor de X sinds aflevering in september. Cuppende banden is normale slijtage en uitlijnen (slechte uitlijning bij aflevering is natuurlijk de oorzaak van het cuppen geweest) is voor eigen rekening. Rammelende half-shafts (auto klinkt als mijn Golf TDi van weleer) worden momenteel niet vervangen was de mondelinge mededeling. Op bon staat 'no trouble found'. Hoop maar dat de definitieve fix komt voor de 80.000 km zijn bereikt.Bekleding B-pilaar was bevlekt bij aflevering, destijds met delivery besproken, zou besteld en vervangen worden. Was niet besteld (geen verrassing) maar nu is er ook niks bekend in het systeem en moet dat maar voor eigen rekening. E-mails opsturen als bewijs van correspondentie met delivery, inmiddels gedaan, maar met minder gevoel van bestemming dan Starman op weg naar Mars.

Nog een lange weg te gaan.
 
  • Informative
Reactions: Ipe
Cuppen heb ik ook gehad, weliswaar behoorlijk aan het einde van leven van de eerste set banden (3 mm), dus ik heb gewoon vervangen, maar kreeg wel het advies om uitlijnen te controleren, was geen "courtesy". Ik laat het nu maar even zo en kijk wel even bij de volgende 45000 km of hetzelfde ontstaat. Niet heel erg op dat km aantal.
Ik zou voor 70,— de auto even uit laten lijnen bij de lokale uitlijnservice en geen risico lopen dat je banden sneller slijten/cuppen. Maar inderdaad triest dat Tesla bij zo'n trouwe klant met zo'n nieuwe auto dat niet even controleert.
 
  • Like
Reactions: watt and pvandamcom
Vandaag M3 naar Service Center in Groningen gebracht voor het fixen van opleverpuntjes.

Super netjes te woord gestaan, aardige medewerker, nam alle tijd om samen langs de auto te lopen. Helemaal geen discussies over de aangekaarte puntjes. Volgende gaan ze komende dagen fixen

- Transport schade aan de voorbumper
- Vlek in de lak passegierstkant
- Krakende stoelen, wanneer deze op de achterste stand staan
- Vlek in de hemelbekleding
- Rubbers bij de deuren
- Het hard moeten dichttrekken van de voordeuren
- Uitlijning van de achterklep
- Netjes dichtzetten van plastic kappen in de frunk

P85+ meegekregen als loaner. Moet toch zeggen dat ik een M3 of een MX een fijnere auto vindt. Model S hangt er voor mij gevoel een beetje tussen.
 
Een service-ervaring uit het buitenland. Ik heb mijn Model S verkocht aan een Pool en die heeft hem vorige week dinsdag opgehaald. Afgelopen vrijdag gaf de auto diverse foutmeldingen waaronder Voltage too low. De auto kon niet meer in Drive gezet worden en niet meer rijden. Dat lijkt op een probleem met de 12 Volt accu, maar zoals hier 12V batterij ineens dood en dode Model S beschreven is het meestal de hoofd accu.
De nieuwe eigenaar wilde een serviceafspraak maken, maar omdat dat alleen nog via de app kan, moest ik dat voor hem doen want de auto staat nog op mijn account. De transfer is door ons beiden aangemeld, maar het duurt waarschijnlijk vele weken voor dat gerealiseerd is en al die tijd kun je als nieuwe eigenaar geen service afspraak maken.
Voor het rijden van een Tesla in Polen moet je overigens wel meer hindernissen overwinnen, want het is een non-core market wat zoveel betekent als: je mag er met een Tesla rijden, maar er is geen verkoop- of service-organisatie. Voor de nieuwe eigenaar die in ElBlag woont zijn de dichtstbijzijnde servicecentra vele honderden kilometers weg (Malmo, Berlijn).
Ik heb een afspraak gemaakt in Berlijn: eerste mogelijkheid 27 augustus, maar binnen 2 uur werd de man teruggebeld met de mededeling dat eerder een mogelijkheid was. Weet niet precies wanneer.
Moraal: je moet wel een doorzetter zijn als je een Tesla wilt rijden in Polen en ik heb mazzel dat dit gebeurd is nadat ik hem verkocht had.
 
Ik lees dit gedoe toch met opgetrokken wenkbrauwen hoor... Ik ben van Tesla Groningen niet anders gewend geweest dat ik snel, adequaat en professioneel geholpen werd. Met de introductie van de Model 3 snap ik wel dat het hele servicegebeuren in transitie gaat (en zo'n mega-operatie gaat niet zonder slag of stoot), maar een gebrek aan two-way communicatie is toch wel tenenkrommend te noemen: een simpele vraag moet toch gewoon beantwoord worden?

Ikzelf heb nu een grommende leeuw-geluid in mijn X (zowel tijdens als na de rit) en dat zal wel een radiatorklep zijn als ik de fora zo lees, maar kan ik er veilig mee op vakantie? Lijkt me een zinvolle vraag, maar de app geeft me geen antwoord... Raar toch?