Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Anderzijds, waarom vind jij jezelf duidelijk belangrijker dan je leverancier?

Pas op, ik kan begrijpen dat je vind dat de communicatie stroef verloopt, maar als dat ene voorbeeld de reden is om met verlies van je leasecontract af te geraken, dan heb je volgens mij je leverancier niet genoeg betaald om zo een service te verdienen.

Ikzelf werk in de ICT sector. Als m'n laptop kapot gaat, kan ik mijn leverancier verwijten dat ze dat ding niet binnen de 4 uren kunnen repareren, of ik kan ervoor zorgen dat ik een tijdelijke laptop ter beschikking heb terwijl mijn normale laptop in de herstelling gaat. Mijn klanten werken een beetje op dezelfde manier, met dit verschil dat ze allerlei servicecontracten hebben waarin duidelijk staat beschreven tegen welke termijn welke hardware beschikbaar moet zijn, en hoe snel ze moeten reageren.

Heb jij met Tesla ook dergelijk servicecontract? Hoeveel kost je dat per maand?
Heb jij een laptop van 86.000 euro soms?
 
Ik bewonder je positieve insteek Wooter! Voor wat het waard is; ik begrijp dat Tesla op iniatief van de sales en service teams (die schijnen doodziek te worden van klagende Tesla rijders aan de balie....) weer lekker ouderwets de telefoon op gaat nemen in de SeC's. Er is nog hoop dus! :) Ik ga morgen mijn Tesla wegbrengen voor een lijst aan mankementen (half shafts, bekleding, los paneel, schokbreker, ruitenwissers....), ben benieuwd of ik mijn negatieve mening kan bijstellen komende week....
 
Ik bewonder je positieve insteek Wooter! Voor wat het waard is; ik begrijp dat Tesla op iniatief van de sales en service teams (die schijnen doodziek te worden van klagende Tesla rijders aan de balie....) weer lekker ouderwets de telefoon op gaat nemen in de SeC's. Er is nog hoop dus! :) Ik ga morgen mijn Tesla wegbrengen voor een lijst aan mankementen (half shafts, bekleding, los paneel, schokbreker, ruitenwissers....), ben benieuwd of ik mijn negatieve mening kan bijstellen komende week....
En? Zit je nog op een roze wolk?
 
Best wat gedoe gehad om afleverpunten van mijn M3 gecorrigeerd te krijgen. Maar als het dan wel goed en prettig verloopt moeten we dat ook maar even melden. Stond nog een mobile service afspraak open om de behuizing van de repeaters te vervangen. Na 4 maanden een bericht gestuurd om te informeren of de afspraak nog een keer gepland zou worden. Antwoord was dat de repeaters niet op voorraad waren. Een week later echter bericht van Tesla dat monteur langs kon komen.

Vriendelijke, maar vooral service gerichte monteur. Repeaters vervangen (ook de camera's zelf, duur grapje toch weer voor Tesla). Meteen mijn rechter deur gesteld die slecht sloot, maar ook het probleem van mijn krakende deurpaneel opgelost. Na plaatsing LoJack (grrr, waarom toch bij 1 van de minst gestolen auto's van dit moment) kraakte het deurpaneel. Monteur nog eens terug geweest, maar die kon het niet oplossen. Lag aan mijn Tesla zelf volgens de monteur. Blijkt dat de bevestigingspinnen vervangen moeten worden als het paneel los geweest is. Het rijden is weer een stuk stiller.

Pluim dus voor Mobile Service
 
  • Like
Reactions: DucaTinus and Furb
Dan kunnen ze toch zeggen dat ze diagnose op afstand hebben uitgevoerd in plaats van helemaal nergens op te reageren en te zeggen dat ik mijn afspraak gecancelled zou hebben? Krijg nu net nog een sms of ik een offerte zou willen accorderen voor een diagnose, die ik per mail zou hebben ontvangen, maar ik heb niks ontvangen. Als ik op de SMS reageer wordt er weer niet gereageerd. Ik heb ook maar weer gereageerd op het mailtje dat ik de afspraak zou hebben afgezegd maar daar zal ik ook wel weer geen reactie op krijgen.

Maar ik zal in dit draadje verder niks meer zeggen, want het moet hier over nieuwe superchargers gaan, excuses voor de vervuiling.

Even verder uit een ander draadje.
Maar die sms herken ik wel hoor, van een ander issue dat ik had, buiten garantie.
Dan heeft wel degelijk iemand jouw verzoek opgepakt. Per mail reageren heeft geen zin, gewoon per sms terug reageren dat je akkoord gaat met die onderzoekskosten. Kan wel een paar dagen duren voordat je dan weer wat hoort.
 
Ze reageren in Arnhem zowaar op email.. Heb een offerte van uitlezen van mijn accu en tpms voor 180 euro ex. Heb gezegd dat ik akkoord ga met het accu uitlezen maar dat ik niet van plan ben te betalen voor het uitlezen van de tpms, maar dat ik gewoon de reset knop uit V9 terug wil.. Hopelijk komen ze daar niet van in de war..
 
  • Like
Reactions: robertvg
Vandaag serviceafspraak in Den Haag. Werd afgelopen week eerst netjes gebeld war precies de klacht was. Ging om een verbogen raamrubber wat bij aflevering werd geconstateerd op 30-9. Gelijk afspraak gemaakt en pas 6/11 plek.
Was ruim op tijd en vriendelijke te woord gestaan door service. Sleutel en pincode afgegeven....Was vergeten valet aan te maken.
Na 30 minuten het verzoek om even te laten zien wat er nu precies gemaakt moest worden. Dit uitgelegd en weet de wachtruimte in. Daar nog even gecheckt hoe het staat met een andere bestelling.sr+w/w/18. Nog geen nieuws helaas

Na een kleine 45 min dat auto klaar was....nog even gezellig met de vriendelijke service medewerker gesproken en blijkt dat er een nieuwe afspraak moet worden gemaakt omdat onderdeel niet voorradig is. Ze gaan nu een tesla ranger sturen, had eigenlijk gelijk moeten gebeuren maar de afspraak was over het hoofd gezien.

Wat ik nog wel gehoord heb:
Alle afleveringen via koopman Amsterdam. Dit ivm het feit dat er minder schade ontstaat en de contacten met zeebrugge waren niet zo goed.

Tesla Den Haag groeit uit zijn jas, dringend opzoek naar nieuw pand.

December gaat weer een gekkenhuis worden met afleveringen

Goede indruk gekregen van tesla Den Haag, vriendelijke medewerkers
 
Vandaag is mijn MS ook weer teruggekomen van een vakantie bij een SEC - Ze hebben keurig te punten doorlopen zoals aangegeven in de app. Bij inlevering was de keyfob batterij “low”. Dat staat vrij duidelijk in het display van de auto, moet de servicemonteur gezien hebben. Niets aan gedaan, teruggekregen met keyfob batterij “low”. Jammer, puntje laten liggen - In combinatie met het vervangend vervoer, een vuile S90D waar ik het Mc Donalds afval van de vorige berijder uit moest vissen, toch weer een mager zesje.
 
Vandaag is mijn MS ook weer teruggekomen van een vakantie bij een SEC - Ze hebben keurig te punten doorlopen zoals aangegeven in de app. Bij inlevering was de keyfob batterij “low”. Dat staat vrij duidelijk in het display van de auto, moet de servicemonteur gezien hebben. Niets aan gedaan, teruggekregen met keyfob batterij “low”. Jammer, puntje laten liggen - In combinatie met het vervangend vervoer, een vuile S90D waar ik het Mc Donalds afval van de vorige berijder uit moest vissen, toch weer een mager zesje.
Ik was een paar weken geleden bij SEC Tilburg waar gewoon een model S uit de service kwam met SERVICE MODE met rode koeienletters op het scherm. Hij is gereed meneer. Ik was net te laat om een foto te kunnen maken. De monteur dook de auto weer in en kwam er met net zo’n rood hoofd weer uit. Het was niet mijn auto.
 
  • Funny
Reactions: Mad P***y
Anderhalve maand geleden heb ik drie dagen rondgereden terwijl mijn S nog ‘in service’ was.
Zijn ook kleine letters... Zie je zo over het hoofd.
90100803-2CB6-4C51-9DB6-90D9460EF0D6.jpeg
 
  • Funny
Reactions: BobbyKings
Ach, heb ik ook een keer gehad. Wandel je even terug binnen, doe je een "excuseer, maar..." en komt er iemand wel naar buiten gelopen om het op te lossen.

Als je de hele dag van de ene auto naar de andere springt, en ze altijd in service mode staan, kan ik me wel inbeelden dat als je de ene auto buiten rijdt en je de volgende klus al in gedachten hebt, je bij het uitstappen dat wel kan vergeten. Ik bedoel maar: ik heb een Model X, en telkens ik in de Model 3 van mijn vrouw stap, ben ik vergeten dat ik zelf de deur moet sluiten.
 
  • Like
Reactions: Astrid and TM3LR
Nou, hij is op afstand uitgelezen.

Mijn vragen waren:

1 - waarom laadt mijn auto niet meer verder op dan tot 98% ?
2 - waarom is de maximum laadsnelheid aan een SUC 28kW ?
3 - waarom kan ik op een 100% lading nog maar 168 km afleggen?

Het antwoord van 157,50 euro luidt als volgt:

We hebben een batterij healtch check uitgevoerd bestaande uit 2 dingen:1: De degradatie van uw batterij is vergeleken
met andere voertuigen uit onze vloot van hetzelfde bouwjaar en ongeveer dezelfde kilometer stand. Hier uit is gebleken
dat de batterij in goede gezondheid is en de degradatie ruimschoots binnen onze specificaties valt.2: Alle computers in en
rondom uw batterij zijn gecontroleerd op werking en op eventuele foutmeldingen in de afgelopen 3 weken (het maximum
wat we kunnen checken.) Hier zijn geen fouten geconstateerd dus we kunnen concluderen dat uw batterij in goede
gezondheid verkeerd.

(spel- en taalfouten kreeg ik er gratis bij)

Heb inmiddels email terug gestuurd dat ik nog even wacht met betalen tot mijn vragen beantwoord zijn.
 
Last edited: