Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
4,40 inc BTW per stuk lijkt me toch niet echt duur. Je had er gewoon maar 4 moeten nemen, dan was je een stuk goedkoper uitgeweest.
Ik las hier ergens dat de moeren 1 euro per stuk waren en de parts medewerker van tesla vertelde me dat de oude moeren bij de wielenwissel gratis vervangen werden. Nou heb ik nooit wielenwissels bij tesla laten doen, maar dan was ik waarschijnlijk zelfs met de gratis nieuwe moeren duurder uit geweest.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer alle draadjes lees :oops: maar ben blij dat jullie me hier nog helpen terwijl ik langzaam toch wel enigszins off topic aan het gaan ben.

Die moeren en dopjes zijn bij Tesla overigens ook nogal duurder geworden:
View attachment 486571
Gelukkig geen labor er bij.
Ik kreeg ze gratis, samen met vier centre caps. In het kader van 'Wiedergutmachung'.
 
Voor jou is jouw probleem het allergrootste probleem in de wereld.
Ieder ander vindt ook dat zijn probleem het grootste probleem van de wereld is en interesseert zich in het geheel niet voor jouw problemen.

Iedere service organisatie zal dan ook voor alle klanten een middenweg moeten kiezen.
Een MCU goed vervangen is een dag werk want het halve dashboard moet uit elkaar en omdat de auto zo stil is wil je absolute geen kraakjes hebben nadat deze weer in elkaar gezet is. Zelfs geplande reparatie duren vaak veel langer dan dat ik zelf of Tesla verwacht.

Komt wellicht nog door wat onervarenheid maar mijn ervaring is dat het slimmer is om ze deze tijd te gunnen en het goed te laten doen dan te pushen en dan de auto terug te krijgen met kraakjes of schade aan het interieur.

Mijn ervaring in 1,5 jaar Tesla is dat ze eigenlijk alles oplossen al duurt het soms lang. Veel van die zaken zouden bij andere merken nooit worden opgelost en weggewuifd worden als gezeur en ga aub naar een ander merk.
Hallo allemaal,

Ik heb toch ook mijn gedacht van de Customer Service...
Ik ben sinds september eigenaar van een Model X Long Range. Ik vind het de beste wagen die ik tot nu hebben gehad en ben echt een autofreak. Gebruiksgemak, rij-ervaring en alle voordelen van elektrisch te rijden.

Een tweetal weken na een de laatste update te hebben geïnstalleerd kreeg ik foutmeldingen over de "Adaptive Suspension System" dat deze aan en uitviel. Ze hebben mij ook uitgelegd dat je af en toe en mogelijks na een update een soft reset mag uitvoeren indien er foutmeldingen verschijnen en weer verdwijnen.
Ik ben dus gestopt op een parking langs de snelweg om een soft reset uit te voeren. Dit was niet de eerste keer, omdat Spotify soms bleef haperen of een loading error kreeg was dit weg na een soft reset.
Dus ik begin aan de soft reset en het zwarte scherm bleef iets langer zwart dan gewoonlijk. Nadien kwamen de foutmeldingen aan ene hoger tempo binnen. Weer de "Adaptive Suspension System is not active", "Low Voltage" en "Car in Shutdown Modus". Na een 20 tal minuten was het gedaan. De auto was volledig uitgevallen. Ik heb Tesla service gebeld en ze zijn me na 3,5 uur komen takelen. (Alle begrip voor, het was ook een zeer drukke spits)
Dit was op een donderdag avond. De takeldienst melde mij dat ze vrijdagochtend de wagen gingen brengen naar de Service center in Aartselaar waar ik de wagen heb gekocht.
Vrijdag rond 17 uur heb ik zelf gebeld om een status update te vragen en mij werd gemeld dat ze bezig waren met de wagen "diagnose" en dat ze nog niet wisten wat het probleem was. Ik heb hen dan alles uitgelegd en dit heeft hen verder kunnen helpen met het uitzoeken van de problemen.
Dan vraag ik mij wel af, dat als klant zou het toch fijn zijn om een iets van communicatie te mogen ontvangen, al is het om te zeggen dat de wagen goed is aangekomen en dat zij bezig zijn met een diagnose. Had ik zelf niet gebeld had ik niets gehoord van Tesla zelf!

Maandag erop laten ze mij weten dat er zware problemen zijn met MCU en dat ze deze volledig moeten vervangen.
Prima voor mij, zolang de wagen maar in orde komt. Woensdag avond was de wagen klaar en mocht ik deze gaan ophalen. De Service center was toen al gesloten maar via de app kom ik de wagen meenemen. Ik had ze toen ook gemeld dat bij het optrekken de wagen linksvoor soms ratelde en dit hadden ze ook gefixed.

Ik vertrek met de wagen en als ik optrok ratelde de wagen nog!!i Geen drama was al blij dat ik mijn nieuwe wagen al terug had.

Vrijdag avond onderweg naar huis laad ik nog even op aan de Supercharger in Waver en wanneer ik wilde doorrijden kreeg ik dezelfde foutmeldingen als de week ervoor! Met andere woorden, het probleem is dus niet opgelost.
Weeral Tesla service opgebeld, 30 min in wacht. Ze konden de wagen niet meer inlezen aangezien deze al volledig in Shutdown Modus was.
Dit was rond 17 uur, uiteindelijk ben ik getakeld geweest om 21u30!
Deze keer hebben ze de wagen naar de service center in Zaventem gebracht.

Maandag dan maar zelf gebeld omdat ik na 16 uur nog steeds niets had vernomen.
Ze hebben mij dan gemeld dat ze effectief niet exact weten wat het probleem is en dat ze dus gaan proberen de foutmeldingen te repliceren. Dinsdagmorgen ben ik dan de vervangwagen van de takeldienst gaan wisselen met een Tesla en gingen ze me ASAP op de hoogte houden. Ze waren erg verveeld met de zaak aangezien dit een gloednieuwe wagen is.

Vandaag is het donderdag en bel ik nogmaals voor een update van de wagen en krijg ik vrolijk de melding dat het super druk is en ze pas volgende week aan mijn wagen kunnen beginnen!!!

Ik heb met andere merken ook gereden en als je een wagen aankoopt van dit kaliber is de service toch ietsje anders. Ik zeg niet dat het perfect is bij de andere maar van Tesla sta ik toch versteld.

Ligt dit nu aan mij of heb ik teveel hoge verwachtingen???
Een gloednieuwe wagen van 2 maanden oud.

Is er iemand die zulke toestanden of ervaringen kan delen?

Alvast bedankt,

Anthony

Een Update:
Wagen getakeld op 22/11, de eerste 2 weken hebben ze geen tijd, volle agenda en veel personeel ziek. Dinsdag 10/12 sms ontvangen dat ze aan de diagnose begonnen zijn! Van de 12 weken die ik de wagen in mijn bezit heb, heb ik er 8 van kunnen genieten.

September:
  • Levering uitgesteld omdat achterbumper beschadigd is geweest tijdens transport, hersteld of een nieuwe bumper, nooit geen antwoord op gehad.
  • Bij de levering zelf 2 krassen vastgesteld op het dak tussen de FW doors (die hebben ze een week later uit gepolierd.)
  • Hoogte verschil van 1,5 cm opgemerkt tussen linkerkant en rechterkant voorruit en dashboard
Oktober:
  • Vocht in linker achterlicht
  • Voortrein maak ratel geluid bij het optrekken
November:
  • 14/11: Wagen eerste maal getakeld, volledig in Shutdown
  • 20/11: Wagen hersteld met nieuw MCU
  • 22/11: Wagen voor de tweede keer getakeld, volledig in Shutdown, exact dezelfde problemen als de week ervoor.
December:
  • 9/12: Sms ontvangen dat ze aan de diagnose begonnen zijn.
Nu ik met een vervangwagen heb (Model X 90D van enkele jaren oud) merk ik dat onderaan de voorste zetels kunstoffen beschermkappen aanwezig zijn, dit is niet het geval bij mijn wagen (vond het al vreemd dat de bekabeling niet beschermd was) en dat de MCU vlotter werkt dan in mijn Model X.

Ik krijg de indruk dat ik met een refurbished model zit ipv van een nieuwe wagen...
 
Een Update:
Wagen getakeld op 22/11, de eerste 2 weken hebben ze geen tijd, volle agenda en veel personeel ziek. Dinsdag 10/12 sms ontvangen dat ze aan de diagnose begonnen zijn! Van de 12 weken die ik de wagen in mijn bezit heb, heb ik er 8 van kunnen genieten.

September:
  • Levering uitgesteld omdat achterbumper beschadigd is geweest tijdens transport, hersteld of een nieuwe bumper, nooit geen antwoord op gehad.
  • Bij de levering zelf 2 krassen vastgesteld op het dak tussen de FW doors (die hebben ze een week later uit gepolierd.)
  • Hoogte verschil van 1,5 cm opgemerkt tussen linkerkant en rechterkant voorruit en dashboard
Oktober:
  • Vocht in linker achterlicht
  • Voortrein maak ratel geluid bij het optrekken
November:
  • 14/11: Wagen eerste maal getakeld, volledig in Shutdown
  • 20/11: Wagen hersteld met nieuw MCU
  • 22/11: Wagen voor de tweede keer getakeld, volledig in Shutdown, exact dezelfde problemen als de week ervoor.
December:
  • 9/12: Sms ontvangen dat ze aan de diagnose begonnen zijn.
Nu ik met een vervangwagen heb (Model X 90D van enkele jaren oud) merk ik dat onderaan de voorste zetels kunstoffen beschermkappen aanwezig zijn, dit is niet het geval bij mijn wagen (vond het al vreemd dat de bekabeling niet beschermd was) en dat de MCU vlotter werkt dan in mijn Model X.

Ik krijg de indruk dat ik met een refurbished model zit ipv van een nieuwe wagen...

Ik krijg het idee dat niet de MCU het probleem is maar de rij-computer.
De MCU is eigenlijk niet meer dan het grote scherm en de verbinding met de gebruiker.
Zelfs als je de MCU laat rebooten werkt de rest van de auto gewoon en rijdt deze zelfs gewoon op de AP alleen krijg je geen beeld of geluid als gebruiker.

Blijft wel gewoon vervelend. Sterkte er mee en zonde dat er soms zo'n auto tussen zit.
Ik heb zelf ook erg veel problemen gehad maar nu is vrijwel alles opgelost.
Ik heb alleen nog geregeld een verlies van datacommunicatie waarbij ik zelf het idee heb dat dit meer ligt aan een budget provider dan aan de auto.

Ondanks alle eerdere problemen zou ik mij toch geen andere auto meer wensen.
 
Helaas een teleurstellende service ervaring meegemaakt.

De dag na de levering van mijn m3 een service afspraak gemaakt via de app, eerste mogelijkheid was voor vandaag.
De volgende punten waren besproken.

- Achterlicht schade aan de binnenkant van de unit, melding van gemaakt bij de levering.
- Deur niet goed uitgelijnd, chrome strip loopt niet in lijn, volgende dag pas gezien en gemeld.
- Parkeer sensoren werken niet, volgende dag pas gemeld, via diagnose blijkt er wat stuk te zijn dit onderdeel is besteld.

Vandaag was eindelijk de afspraak (aflevering was 08/11/19)

Netjes op tijd geholpen om 9:20 afspraak stond om 9:30.

Alles doorgenomen, neemt uw plaats meneer in de app kunt zien wanneer we ongeveer klaar zijn.
De app gaf 11:30 aan, uiteindelijk was dit 12:15.

- Achterlicht :)
- Chrome strip :)
- Parkeer sensoren :mad:

Weer terug naar binnen, aansluiten in de rij, uiteindelijk weer aan de beurt om 13:00, we nemen de auto weer mee naar binnen meneer.
Neemt uw plaats en het wachten begint opnieuw.
Om 15:00 maar eens vragen naar de status, we gaan kijken meneer, wacht, wacht en nog eens wacht maar om 16:00 staat de auto dan opeens klaar, medewerker komt met de status sorry meneer het onderdeel dat vervangen moest worden is niet in de juiste kleur gespoten :oops:, we gaan een nieuwe bestellen en houden u op de hoogte.

Zucht, iets met vrijdag de 13e... :(:mad::(
 
Last edited:
Nu ik met een vervangwagen heb (Model X 90D van enkele jaren oud) merk ik dat onderaan de voorste zetels kunstoffen beschermkappen aanwezig zijn, dit is niet het geval bij mijn wagen (vond het al vreemd dat de bekabeling niet beschermd was) en dat de MCU vlotter werkt dan in mijn Model X.

Ik krijg de indruk dat ik met een refurbished model zit ipv van een nieuwe wagen...

Mijn X Long Range (juni 2019) heeft evenmin kunststof beschermkappen onder de voorstoel.
Overigens vind ik met ‘refurbished’ niets mis. Mijn S (december 2013) is refurbished: andere batterij, andere drive-train. Heerlijk rijden, zo’n refurbished.
 
Een Update:
Wagen getakeld op 22/11, de eerste 2 weken hebben ze geen tijd, volle agenda en veel personeel ziek. Dinsdag 10/12 sms ontvangen dat ze aan de diagnose begonnen zijn! Van de 12 weken die ik de wagen in mijn bezit heb, heb ik er 8 van kunnen genieten.

September:
  • Levering uitgesteld omdat achterbumper beschadigd is geweest tijdens transport, hersteld of een nieuwe bumper, nooit geen antwoord op gehad.
  • Bij de levering zelf 2 krassen vastgesteld op het dak tussen de FW doors (die hebben ze een week later uit gepolierd.)
  • Hoogte verschil van 1,5 cm opgemerkt tussen linkerkant en rechterkant voorruit en dashboard
Oktober:
  • Vocht in linker achterlicht
  • Voortrein maak ratel geluid bij het optrekken
November:
  • 14/11: Wagen eerste maal getakeld, volledig in Shutdown
  • 20/11: Wagen hersteld met nieuw MCU
  • 22/11: Wagen voor de tweede keer getakeld, volledig in Shutdown, exact dezelfde problemen als de week ervoor.
December:
  • 9/12: Sms ontvangen dat ze aan de diagnose begonnen zijn.
Nu ik met een vervangwagen heb (Model X 90D van enkele jaren oud) merk ik dat onderaan de voorste zetels kunstoffen beschermkappen aanwezig zijn, dit is niet het geval bij mijn wagen (vond het al vreemd dat de bekabeling niet beschermd was) en dat de MCU vlotter werkt dan in mijn Model X.

Ik krijg de indruk dat ik met een refurbished model zit ipv van een nieuwe wagen...
Wow echt wel balen dit verhaal. Hopelijk komt het allemaal nog goed.

De drukte die ze niet aan kunnen is natuurlijk door het succes van de model3, maakt het niet goed, maar verklaart wel iets natuurlijk
 
Mijn M3 is aangereden door iemand die uit zijn parkeerplaats wilde rijden en een flinke inschattingsfout gemaakt heeft.
Gevolg flink wat schade aan twee deuren waarvan één zo zwaar dat die vervangen zal moeten worden.
Nu probeer ik Tesla service te bereiken maar je kan het al raden dat dit mission impossible is.
Die man die het ongeluk veroorzaakte is het mij komen melden dus het is een verzekeringskwestie.
Nu is mijn vraag, mag ik mijn auto eender waar laten herstellen of moet dit door Tesla zelf?
 
Mijn M3 is aangereden door iemand die uit zijn parkeerplaats wilde rijden en een flinke inschattingsfout gemaakt heeft.
Gevolg flink wat schade aan twee deuren waarvan één zo zwaar dat die vervangen zal moeten worden.
Nu probeer ik Tesla service te bereiken maar je kan het al raden dat dit mission impossible is.
Die man die het ongeluk veroorzaakte is het mij komen melden dus het is een verzekeringskwestie.
Nu is mijn vraag, mag ik mijn auto eender waar laten herstellen of moet dit door Tesla zelf?
Tesla doet zelf geen schadereparatie meer geloof ik. Daarvoor zijn gecertificeerde herstelbedrijven: Ondersteuning van de Body Shop
 
  • Informative
Reactions: Hayden
20191213_225942.jpg

Zouden jullie een nieuwe deur eisen of gewoon laten herstellen? De auto is pas 3 maanden oud. De achterste deur kan gewoon gespoten worden want daar zijn geen diepe deuken in.
 
Is dit verplicht want ik ken zelf een heel goed schadeherstellingsbedrijf die ik 100% kan vertrouwen en met op en top vakmensen werken.
Vertrouwen is belangrijker dan certificaten. En een Tesla is (ook) een gewone auto. Dus als je verzekering akkoord gaat zou ik dat doen. De website van Tesla zegt slechts dat je carrosserie herstel het beste door een Tesla body shop kan laten doen, dus er lijken ook van die kant geen belemmeringen.
 
Wellicht zijn er implicaties voor garantie. Dan is de kreet 'het beste' eufemistisch en eigenlijk een verplichting wil de garantie van toepassing blijven. Zie het draadje van iemand die de geluidsinstallatie liet aanpassen. Zie ook Ondersteuning van de Body Shop. Daar wordt geïmpliceerd dat er geen garantie hoeft te zijn als de werkzaamheden niet bij een gecertificeerde bodyshop wordt gedaan en er wordt duidelijk gesteld dat de garantie intact blijft bij herstel via de gecertificeerde bodyshop.

Vertrouwen is in dit geval ook niet belangrijker dan certificaten, met certificaten heb je zwart op wit dat er geen waardevermindering optreedt als gevolg van het herstel. Met vertrouwen heb je helemaal niets in dat opzicht.
 
View attachment 488104
Zouden jullie een nieuwe deur eisen of gewoon laten herstellen? De auto is pas 3 maanden oud. De achterste deur kan gewoon gespoten worden want daar zijn geen diepe deuken in.

Ben geen schade expert echter durf wel wat te roepen over metaal; dit is niet netjes uit te deuken als je 't mij vraagt. Te scherpe vouwen in 't blik. Krijg je nooit helemaal netjes zonder 'n serieus laagje plamuur oid. Ik denk dat je schade bedrijf hetzelfde gaat zeggen.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Bij ophalen was de auto erg vies en je kunt dus slecht de lak inspecteren.
Gisteren en vandaag is de auto naar de detailer geweest nadat ik hem vorige week zaterdag opgehaald had.
Ik heb een plek in mijn deur waar je duidelijk kunt zien dat het onder de blanke lak zit.... dus gelijk een afspraak voor 17-1 ingeschoten bij Duiven. Ben benieuwd wat ze gaan doen want dit los je enkel op door kaal te schuren en opnieuw spuiten....
 
Vertrouwen is belangrijker dan certificaten. En een Tesla is (ook) een gewone auto. Dus als je verzekering akkoord gaat zou ik dat doen. ........

Een Tesla is nu eenmaal geen gewone auto. Bij een Tesla certified bodyshop hebben de monteurs een reeks cursussen gedaan over de hoogvolt accu, waar wat zit etc. Alleen al het opkrikken verdient speciale aandacht, anders beschadigen zo zomaar je batterij. Tijdens mijn APK nog gesproken met de monteur die me vertelde dat niet iedereen zo maar aan een elektrische auto mag sleutelen.
Die deuk eruit halen zou misschien met een spotter (met puntlassen) moeten en dan heb je al, dat je moet weten hoe je de auto helemaal stroomloos moet maken, anders zijn zo maar je computers kaduuk.
 
Is er eigelijk garantie van Tesla op herstellingen die niet goed zijn uitgevoerd? (Door SeC zelf)
Want ik zie nergens in kleine letters op factuur over garantie...
Want 't probleem is gedeeltelijk opgelost maar er is een nieuwe probleem gekomen die voordien niet aanwezig was...en gekraak van sturen is niet echt hersteld...
 
Een Tesla is nu eenmaal geen gewone auto. Bij een Tesla certified bodyshop hebben de monteurs een reeks cursussen gedaan over de hoogvolt accu, waar wat zit etc. Alleen al het opkrikken verdient speciale aandacht, anders beschadigen zo zomaar je batterij. Tijdens mijn APK nog gesproken met de monteur die me vertelde dat niet iedereen zo maar aan een elektrische auto mag sleutelen.
Die deuk eruit halen zou misschien met een spotter (met puntlassen) moeten en dan heb je al, dat je moet weten hoe je de auto helemaal stroomloos moet maken, anders zijn zo maar je computers kaduuk.
Toch maar bij een erkend Tesla hersteller gegaan.
Er moet een nieuwe deur in en de rest is maar oppervlakkige schade.
Wel nog zo rondrijden tot 13 januari want ze gaan in verlof:(
 
Vandaag bij suc Naarden waren alle rangers van NL aanwezig om kennis te maken en kleine probleempjes op te lossen. Bij de X is de raamlijst goed ingezet en bij de S is de krakkende deur verholpen. Super veel auto’s aanwezig, warme drankjes, hapjes, soep, vuurtje en gezellig bijkletsen. Top!

93433D77-7DE3-44B1-83BB-EF16FB56AC09.jpeg 27BB4832-5C4A-4F53-851E-25F9BF2A230E.jpeg 28265808-9A79-4640-8954-32B3B1405AD3.jpeg 79819039-052B-4C88-B1BF-5E8990E0456E.jpeg

Ze zeiden dat het vuurtje naast de suc geen kwaad kan :eek::D
 
  • Like
Reactions: HWS and RobPet