Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren heb ik een lekke band gereden, terwijl de melding ‘bandenspanningsysteem heeft onderhoud nodig’ in beeld stond.
Ik nam een bocht te kort (een brug op) en reed met mijn achterwiel over een metalen punt, kreeg wel direct de melding dat veilig de weg moest verlaten omdat de band te lage druk had, dat werkte in ieder geval nog.
Met de auto van mijn vrouw de winterwielen bij de garage opgehaald en het wiel met de lekke band vervangen.
Dat ging niet erg soepel omdat de wielmoeren vervormden en dus niet goed aangedraaid zijn.
Nu wil ik nieuwe wielmoeren bij tesla, maar die verwijzen me via een menu door naar de app om een afspraak te maken. Dus dat maar gedaan, de wielen kunnen 4 februari gewisseld worden bij Tesla Den Haag :mad:
Hoe kom ik aan de nieuwe bouten als contact met tesla niet mogelijk is?


Ik bestel mijn onderdelen altijd probleemloos via de mail:

[email protected]0m

'denhaag' natuurlijk even vervangen door het dichtstbijzijnde SeC :)

VIN, kenteken, km stand en contactgegevens erbij dan gaat het altijd goed.
 
Gisteren heb ik een lekke band gereden, terwijl de melding ‘bandenspanningsysteem heeft onderhoud nodig’ in beeld stond.
Ik nam een bocht te kort (een brug op) en reed met mijn achterwiel over een metalen punt, kreeg wel direct de melding dat veilig de weg moest verlaten omdat de band te lage druk had, dat werkte in ieder geval nog.
Met de auto van mijn vrouw de winterwielen bij de garage opgehaald en het wiel met de lekke band vervangen.
Dat ging niet erg soepel omdat de wielmoeren vervormden en dus niet goed aangedraaid zijn.
Nu wil ik nieuwe wielmoeren bij tesla, maar die verwijzen me via een menu door naar de app om een afspraak te maken. Dus dat maar gedaan, de wielen kunnen 4 februari gewisseld worden bij Tesla Den Haag :mad:
Hoe kom ik aan de nieuwe bouten als contact met tesla niet mogelijk is?
Zijn dit korte wielmoeren die Tesla nu gebruikt of zijn het de lange wielmoeren?
Ik heb een complete set lange wielmoeren liggen.
 
Ik heb nu de ‘zachte’ wielmoeren uit 2013, dat zijn toch de lange?
Ik wil de nieuwe moeren waar je dopjes op doet, anders krijg ik weer hetzelfde probleem.
De moeren die je bedoelt: part# 1027002-00-B. Dit zijn korte, open moeren. Onverwoestbaar.

De doppen zijn er in het lang, kort, chroom en zwart;
ik heb de lange chroomkleurige: part# 1027010-02-A
De lange zwarte: part# 1027010-00-B
 
Ik heb nu de ‘zachte’ wielmoeren uit 2013, dat zijn toch de lange?
Ik wil de nieuwe moeren waar je dopjes op doet, anders krijg ik weer hetzelfde probleem.
Met de zachte wielmoeren bedoel je waarschijnlijk de lange moeren met de aluminium kapjes erop.
Ook die moeren hadden plastic kapjes, maar lage.
De nieuwe lage moeren hebben hogere kapjes. Met die lage moeren gaat het wisselen van wielen razendsnel.
Wel goed opletten dat je een passende dop 21 neemt. Het moet sowieso een zogenaamde krachtdop zijn.
Maar ook deze krachtdoppen mogen een niet al te dikke teflon beschermhuls hebben. Mijn krachtdop was door de teflon huls te dik. Afslijpen van hard teflon is nog wel een dingetje, dat gaat moeizaam.
 
Helaas een teleurstellende service ervaring meegemaakt.

Op 10 oktober een service appointment gemaakt via de Tesla app vanwege een lijn dode pixels in het midden scherm. Via de Tesla app werd het een mobile service appointment op 5 december. 5 dagen later viel mij op dat de service appointment niet meer zichtbaar was in de Tesla app. Middels de chat functionaliteit van de support website contact gehad met een support medewerker. Mij werd verzekert dat de appointment nog steeds valide was en men zou ervoor zorgen dat de mobile ranger nog telefonisch contact zou opnemen. De week van 5 december nog steeds geen telefonisch contact gehad. De chat functionaliteit van de support website is ook steeds offline, dus enig contact was niet mogelijk. 5 december kwam er niemand langs (behalve sinterklaas)...

Het is jammer dat dit soort ervaringen het vertrouwen in een merk afbreuk doen. Ik heb Tesla hoog in het vaandel staan, maar door deze ervaringen zal ik toch steeds minder snel iemand een Tesla gaan adviseren. Gebrek aan communicatie en verstrekken van foutieve informatie geeft het gevoel niet serieus genomen te worden. Zeker gezien de investering die je in een auto hebt gedaan. Nu heb ik geen accuut probleem, maar wat als dit wel het geval is?
 
De moeren die je bedoelt: part# 1027002-00-B. Dit zijn korte, open moeren. Onverwoestbaar.

De doppen zijn er in het lang, kort, chroom en zwart;
ik heb de lange chroomkleurige: part# 1027010-02-A
De lange zwarte: part# 1027010-00-B
Dank allen voor de replies,
Ik ga maar eens een mailtje naar de parts afdeling sturen.
@Wim S. ik heb deze krachtdoppenset gekocht, ik woon toevallig in de buurt van hbm.
A3BB9989-CB8D-4760-A1A4-C80DB9F17E15.jpeg

De 21mm dop past in mijn model S standaard 19” 2013 velgen en de 19” brock B32.
Hij gaat alleen niet meer over de moeren heen omdat die te vervormd zijn, zal die er met een 22mm dop uit moeten halen, wat weer vastzittende moeren in de dop geeft...
 
Last edited:
Dank allen voor de replies,
Ik ga maar eens een mailtje naar de parts afdeling sturen.
@Wim S. ik heb deze krachtdoppenset gekocht, ik woon toevallig in de buurt van hbm.
View attachment 486060
De 21mm dop past in mijn model S standaard 19” 2013 velgen en de 19” brock B32.
Hij gaat alleen niet meer over de moeren heen omdat die te vervormd zijn, zal die er met een 22mm dop uit moeten halen, wat weer vastzittende moeren in de dop geeft...
Kijk wel even of de teflon beschermingshuls niet vastloopt in het boutgat. Bij mijn 21 HBM krachtdop was dat het geval bij mijn 21" turbines en moest ik deze flink afschuren. Bij mijn 19" TSportline turbines was er geen probleem.
 
Wel opletten, hè R.
Zie Velgen en banden en een paar volgende posts.

Totdat je zo’n tooltje binnen hebt, werkt een stevig ijzerdraadje met een klein gebogen puntje aan het eind ook wel.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer alle draadjes lees :oops: maar ben blij dat jullie me hier nog helpen terwijl ik langzaam toch wel enigszins off topic aan het gaan ben.

Die moeren en dopjes zijn bij Tesla overigens ook nogal duurder geworden:
49CCA59B-1B86-49BB-A790-0FF728B66642.jpeg

Gelukkig geen labor er bij.
 
Last edited:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer alle draadjes lees :oops: maar ben blij dat jullie me hier nog helpen terwijl ik langzaam toch wel enigszins off topic aan het gaan ben.

Die moeren en dopjes zijn bij Tesla overigens ook nogal duurder geworden:
View attachment 486571
Gelukkig geen labor er bij.
4,40 inc BTW per stuk lijkt me toch niet echt duur. Je had er gewoon maar 4 moeten nemen, dan was je een stuk goedkoper uitgeweest.