Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks allemaal voor de feedback. Ik hoor een bij @wooter.

Anthony

Ja mits je bewijs aan wooter aanlevert dat je problemen hebt (want anders ben je een leugenaar), zal hij het wel voor je regelen. Elon en hij zijn erg close. Iedereen bij Tesla kent Wooter en Elon heeft hem in de speeddial op zijn telefoon, dus, dan komt het helemaal goed.

Even serieus: Erg vervelend dat het zo gelopen is, hopelijk kunnen ze snel tijd vrijmaken om je X te fixen. Wees blij dat je dit niet in Nederland hebt want daar is Tesla nog *ietsje* drukker op het moment ;)
Het zijn geweldige autos, probeer dit het plezier niet teveel te laten bederven ....
 
Thanks allemaal voor de feedback. Ik hoor een bij @wooter.

Anthony
Heb je post gevonden.

Jammer dat je auto een defect heeft. En ook jammer dat ze het probleem de eerste keer niet hebben opgelost.

Dat je niet verwittigd werd dat je auto al bij het Service Center staat, lijkt me normaal. Ik ben met mijn BMW ook al eens afgesleept geweest, en daar komt ook niemand vertellen dat ie veilig is gearriveerd.

Dat de wagen niet onmiddellijk gerepareerd kan worden, lijkt me ook normaal. Al knap dat ze de eerste keer vrij snel een nieuwe MCU hebben geïnstalleerd, maar net zoals andere merken en dealers plannen die mensen hun teams elke dag vol, net om zoveel mogelijk werk te kunnen verrichten en zoveel mogelijk werk te factureren. Daar zit dus niemand te wachten met ruimte in de agenda tot er een oopsie binnen komt. Ik heb ooit bij een VW dealer onder het bord "quick service" gestaan waarop men mij met rechtuit gezicht zei dat men geen tijd had.

Als je een vervangende Tesla hebt, vrees ik dat dit momenteel het beste is waar je kan op hopen. Wees zelf proactief in het vragen van statusupdates, maar voor de rest zal het Tesla service center zelf een open gaatje in hun agenda moeten maken en tijd maken om jouw auto te repareren. Uit ervaring weet ik dat die mensen ook na 18u blijven werken om een probleem op te lossen, maar ook dat kan niet eeuwig blijven duren.
 
Even melden bij @wooter, die kan zaken direct bij Tesla oplossen voor je.
Ja mits je bewijs aan wooter aanlevert dat je problemen hebt (want anders ben je een leugenaar), zal hij het wel voor je regelen. Elon en hij zijn erg close. Iedereen bij Tesla kent Wooter en Elon heeft hem in de speeddial op zijn telefoon, dus, dan komt het helemaal goed.
Zo een reacties geven jullie misschien een goed gevoel, maar zijn absoluut zinloos.

Mijn ervaringen met SeC Aartselaar en Hasselt zijn goed, en zelfs SeC Zaventem gaat above and beyond voor die ene keer dat ik met 1% acculading daar gestrand was. Maar dat wil niet zeggen dat ik met één veeg de agenda van Aartselaar kan leegmaken zodat een bepaalde klant voorrang krijgt, hoe jammer ook de situatie.
 
Zo een reacties geven jullie misschien een goed gevoel, maar zijn absoluut zinloos.

Mijn ervaringen met SeC Aartselaar en Hasselt zijn goed, en zelfs SeC Zaventem gaat above and beyond voor die ene keer dat ik met 1% acculading daar gestrand was. Maar dat wil niet zeggen dat ik met één veeg de agenda van Aartselaar kan leegmaken zodat een bepaalde klant voorrang krijgt, hoe jammer ook de situatie.

Geeft niet hoor Wooter, we houden nog steeds van je ;)
 
Hey Wouter,

Thanks voor de info, maar als nieuwe klant verwacht ik evenveel service als een andere klant, of het nu billable is of niet...
Het is een nieuwe wagen van 8 weken, waarvan al 2 weken onbruikbaar omdat ze niet echt weten wat er scheelt of omdat ze prioriteit geven aan billable klanten. Moest ik zo mijne business runnen zal het snel gedaan zijn.

Het zal gewoon afwachten zijn...
 
Hey Wouter,

Thanks voor de info, maar als nieuwe klant verwacht ik evenveel service als een andere klant, of het nu billable is of niet...
Het is een nieuwe wagen van 8 weken, waarvan al 2 weken onbruikbaar omdat ze niet echt weten wat er scheelt of omdat ze prioriteit geven aan billable klanten. Moest ik zo mijne business runnen zal het snel gedaan zijn.

Het zal gewoon afwachten zijn...
Ze geven prioriteit aan klanten wiens afspraak al gemaakt is. Jouw voorrang geven betekent dat een andere Tesla klant langer moet wachten op zijn oplossing. Dan kan die andere Tesla klant hier ook komen klagen over gebrekkige service.

Je zal sowieso een vorm van voorrang krijgen omdat men jou probleem als prioriteit zal behandelen, maar dat zal niet zo snel ten koste gaan van de afspraken van andere klanten. Het zal eerder opgelost worden door meevallers in werktijden bij andere opdrachten, een stuk ingebouwde marge in de planning, en wat niet betaalde overuren van de technieker die je gaat helpen.
 
En tussen billable en niet billable wordt gezien mijn ervaringen echt geen verschil gemaakt. Omvang van de reparatie en beschikbaarheid van onderdelen zijn het meest bepalend. Diagnose is daarom altijd ASAP (maar dan moet je m wel kunnen vinden/reproduceren. Hoe ouder de auto des te sneller de diagnose, want nieuwe hebben vaker gekke storingen (niet goed genoeg aangesloten contacten of “zwakke schakels” zoals defecte Parts die soms moeilijk te vinden zijn))
 
  • Like
Reactions: wooter
ik heb woensdag een afspraak bij tesla service maar zou graag paar adviezen van mede-forum lezers
(Sinds ik een echte totaal noob van auto's en verzekeringen ben)
Mijn extended warranty vervalt en ik had eigelijk al die jaren maar 1 mankement via garantie hersteld.
Maar ik dacht om voordat m'n garantie verloopt nog eventjes zien of ik paar mankementen kan herstellen via de extend warranty...vandaar wat advies of die mankementen onder "garantie" zou vallen.

Van verzekering moet ik eerst een uitgebreid offerte aanvragen van tesla voordat ze beslissen maar de diagnose alleen is al rond €800. "in bijlage heb ik de offerte bijgezet incl prijs"
Dus vroeg ik me af of er bepaalde diagnose kan schrappen?
(Diegene die ik toch zelf moet betalen ipv verzekeraar)

Nummers komen overeen met de geschatte diagnose prijs die ik ontvang behalve bij nummer 2 had ze 2 mankementen in 1 gemaakt. Vandaar 2.1 & 2.2 nummering.

1) Bij rijden vanaf +70km onstaat er een rare geluid "wuuwuu" achtig...alsof ik hele tijd naast een vrachtwagen staat te rijden
-Aandrijfassen?

2.1) Bij elke linkerbocht die ik neem op kasseien ('t is Belgische wegen he...) rammelt 't voorkant en bij parkeren kraakt het voorkant bij elke draai aan 't stuur (Alsof het elke moment kan breken)
- Stabilisatorstangen?

2.2) Een pop/click geluid bij drukken van de E-pedal na regen remmen en soms bij wissellen van R&D versnellingen.
-Half schaft?

3) Hoge snert geluid bij autosnelweg + water sijpelt binnen tijdens regen
Ramen hercalibreren (Driehoek)?

4) De luidsprekers aan koffer zit "los"? en maken geen geluid meer. Of maken de trunk luidsprekers enkel de parkeersensoren geluid en geen "muziek"?


5) Stuurwiel staat schuin en leunt naar rechts tijdens rechtrijden. (niet centraal)
Ik had al 2 keer laten uitlijnen (banden wisselen) maar stuur staat schuin...

Sorry voor 't onduidelijke post maar kan wel wat hulp gebruiken :(
(ik heb al contact met 1 behulpzame forumlid maar zou graag andere meningen ook eens weten)
 

Attachments

  • IMG_9061.PNG
    IMG_9061.PNG
    128.8 KB · Views: 47
  • IMG_9062.PNG
    IMG_9062.PNG
    111.5 KB · Views: 46
  • IMG_9063.PNG
    IMG_9063.PNG
    149.8 KB · Views: 50
ik heb woensdag een afspraak bij tesla service maar zou graag paar adviezen van mede-forum lezers
(Sinds ik een echte totaal noob van auto's en verzekeringen ben)
Mijn extended warranty vervalt en ik had eigelijk al die jaren maar 1 mankement via garantie hersteld.
Maar ik dacht om voordat m'n garantie verloopt nog eventjes zien of ik paar mankementen kan herstellen via de extend warranty...vandaar wat advies of die mankementen onder "garantie" zou vallen.

Van verzekering moet ik eerst een uitgebreid offerte aanvragen van tesla voordat ze beslissen maar de diagnose alleen is al rond €800. "in bijlage heb ik de offerte bijgezet incl prijs"
Dus vroeg ik me af of er bepaalde diagnose kan schrappen?
(Diegene die ik toch zelf moet betalen ipv verzekeraar)

Nummers komen overeen met de geschatte diagnose prijs die ik ontvang behalve bij nummer 2 had ze 2 mankementen in 1 gemaakt. Vandaar 2.1 & 2.2 nummering.

1) Bij rijden vanaf +70km onstaat er een rare geluid "wuuwuu" achtig...alsof ik hele tijd naast een vrachtwagen staat te rijden
-Aandrijfassen?

2.1) Bij elke linkerbocht die ik neem op kasseien ('t is Belgische wegen he...) rammelt 't voorkant en bij parkeren kraakt het voorkant bij elke draai aan 't stuur (Alsof het elke moment kan breken)
- Stabilisatorstangen?

2.2) Een pop/click geluid bij drukken van de E-pedal na regen remmen en soms bij wissellen van R&D versnellingen.
-Half schaft?

3) Hoge snert geluid bij autosnelweg + water sijpelt binnen tijdens regen
Ramen hercalibreren (Driehoek)?

4) De luidsprekers aan koffer zit "los"? en maken geen geluid meer. Of maken de trunk luidsprekers enkel de parkeersensoren geluid en geen "muziek"?


5) Stuurwiel staat schuin en leunt naar rechts tijdens rechtrijden. (niet centraal)
Ik had al 2 keer laten uitlijnen (banden wisselen) maar stuur staat schuin...

Sorry voor 't onduidelijke post maar kan wel wat hulp gebruiken :(
(ik heb al contact met 1 behulpzame forumlid maar zou graag andere meningen ook eens weten)
Mits jouw auto nog geen 4 jaar oud is of minder dan 80.000 km heeft gereden, zijn vrijwel alle zaken onder garantie te herstellen.
Tesla offreert je die bedragen, maar zal dit bij garantie niet in rekening brengen.
 
Mits jouw auto nog geen 4 jaar oud is of minder dan 80.000 km heeft gereden, zijn vrijwel alle zaken onder garantie te herstellen.
Tesla offreert je die bedragen, maar zal dit bij garantie niet in rekening brengen.
Hallo Wim, de tesla is al bijna 5 jaar en bijna 200.000km
Maar ik had elke jaar een extend warranty bijgekocht (60.000km of 1 jaar) bij een andere bedrijf en die verloopt sinds begin december.
Dus is niet echt tesla garantie zelf maar een soort verzekeraar die garantie verkoopt voor tesla extra kilometers.
 
Last edited:
Hey Wouter,

Thanks voor de info, maar als nieuwe klant verwacht ik evenveel service als een andere klant, of het nu billable is of niet...
Het is een nieuwe wagen van 8 weken, waarvan al 2 weken onbruikbaar omdat ze niet echt weten wat er scheelt of omdat ze prioriteit geven aan billable klanten. Moest ik zo mijne business runnen zal het snel gedaan zijn.

Het zal gewoon afwachten zijn...

Voor jou is jouw probleem het allergrootste probleem in de wereld.
Ieder ander vindt ook dat zijn probleem het grootste probleem van de wereld is en interesseert zich in het geheel niet voor jouw problemen.

Iedere service organisatie zal dan ook voor alle klanten een middenweg moeten kiezen.
Een MCU goed vervangen is een dag werk want het halve dashboard moet uit elkaar en omdat de auto zo stil is wil je absolute geen kraakjes hebben nadat deze weer in elkaar gezet is. Zelfs geplande reparatie duren vaak veel langer dan dat ik zelf of Tesla verwacht.

Komt wellicht nog door wat onervarenheid maar mijn ervaring is dat het slimmer is om ze deze tijd te gunnen en het goed te laten doen dan te pushen en dan de auto terug te krijgen met kraakjes of schade aan het interieur.

Mijn ervaring in 1,5 jaar Tesla is dat ze eigenlijk alles oplossen al duurt het soms lang. Veel van die zaken zouden bij andere merken nooit worden opgelost en weggewuifd worden als gezeur en ga aub naar een ander merk.
 
Zelfs geplande reparatie duren vaak veel langer dan dat ik zelf of Tesla verwacht.
Wat mij opvalt de keren dat ik in SeC Hasselt in een kamertje zit te werken, is dat de geplande werken altijd veel sneller klaar zijn dan beloofd. Een werkje van 2 uur kost ze 45 minuten, een werkje van 4 uur kost ze 2 uren. Wel prettig zo, maar heel opvallend.
 
Wat mij opvalt de keren dat ik in SeC Hasselt in een kamertje zit te werken, is dat de geplande werken altijd veel sneller klaar zijn dan beloofd. Een werkje van 2 uur kost ze 45 minuten, een werkje van 4 uur kost ze 2 uren. Wel prettig zo, maar heel opvallend.
Ik denk dat ze bij Tesla training krijgen om slecht nieuws erger aan te kondigen dan het in werkelijkheid is. Ooit werd bij mij aangekondigd dat de herstelling van mijn panne in Engeland 5000£ ging kosten. Uiteindelijk kreeg ik een detailofferte van 2300£. Ook al is dat nog veel geld. Je bent dan al heel gelukkig dat het ‘maar’ zo veel is.
 
Gisteren heb ik een lekke band gereden, terwijl de melding ‘bandenspanningsysteem heeft onderhoud nodig’ in beeld stond.
Ik nam een bocht te kort (een brug op) en reed met mijn achterwiel over een metalen punt, kreeg wel direct de melding dat veilig de weg moest verlaten omdat de band te lage druk had, dat werkte in ieder geval nog.
Met de auto van mijn vrouw de winterwielen bij de garage opgehaald en het wiel met de lekke band vervangen.
Dat ging niet erg soepel omdat de wielmoeren vervormden en dus niet goed aangedraaid zijn.
Nu wil ik nieuwe wielmoeren bij tesla, maar die verwijzen me via een menu door naar de app om een afspraak te maken. Dus dat maar gedaan, de wielen kunnen 4 februari gewisseld worden bij Tesla Den Haag :mad:
Hoe kom ik aan de nieuwe bouten als contact met tesla niet mogelijk is?