Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
dat is de ontwikkeling inderdaad.

dat je via de 'app' kan schedulen is er ook nog niet zo lang.

logisch dat er nu via sms wordt gecommuniceerd, maar dat zou in de toekomst eerder de fallback methode mogen zijn.

primair lijkt logische om het in eigen Tesla app en berichten systeem te hebben inderdaad, mocht er iemand niet reageren kan er altijd nog terugvallen op oldschool sms of email o.i.d.

De klant even bellen had ongeveer een stuk of 4 contactmomenten kunnen voorkomen. En daarnaast een veel beter gevoel gegeven.
 
Vandaag prima mobiele service gehad van Steven in de wit-met-rode service MS. Belde keurig een uur voor de afspraak dat hij voor liep op schema of de service een half uurtje eerder kon starten.
In 10 minuten de afstelling van de achterklep gefixt. Het slot pakte vaak net niet goed en dat zag je pas aan de melding op het scherm als je klaar zat om weg te rijden. Eigenlijk nog een delivery dingetje dat na 2x SeC nog niet goed was opgelost. Kudos voor Steven
 
Vandaag prima mobiele service gehad van Steven in de wit-met-rode service MS. Belde keurig een uur voor de afspraak dat hij voor liep op schema of de service een half uurtje eerder kon starten.
In 10 minuten de afstelling van de achterklep gefixt. Het slot pakte vaak net niet goed en dat zag je pas aan de melding op het scherm als je klaar zat om weg te rijden. Eigenlijk nog een delivery dingetje dat na 2x SeC nog niet goed was opgelost. Kudos voor Steven
Het is opvallend dat er nog altijd veel klachten zijn over de service in de service centra, maar (bijna?) nooit over de mobiele service. Zou dat iets te maken hebben met het persoonlijke contact met de mobiele service en de enorme kille afstandelijkheid in het SEC? Of zijn die rangers gewoon betere monteurs die eenvoudiger klussen doen?
 
Het is opvallend dat er nog altijd veel klachten zijn over de service in de service centra, maar (bijna?) nooit over de mobiele service. Zou dat iets te maken hebben met het persoonlijke contact met de mobiele service en de enorme kille afstandelijkheid in het SEC? Of zijn die rangers gewoon betere monteurs die eenvoudiger klussen doen?

Het zal er met name mee te maken hebben dat de non-face-to-face communicatie niet altijd even best is.

Als je direct kan communiceren met een monteur, dan scheelt dat natuurlijk al een hoop "ruis" daartussen (tussen klant en monteur), monteurs hebben vaak direct antwoord op vragen, hebben verstand van de (technische zaken van de) auto en zijn niet gehinderd om zich openlijk uit te spreken over bepaalde punten.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een monteur binnen een SeC spreekt, diezelfde ervaring er ook is. Het gaat er vooral om met wie je contact hebt denk ik.
 
Ok, krijg nu een rekening voor 65 ex btw terwijl auto nog in garantie is. Dus geen coulance. Is natuurlijk geen groot bedrag maar voelt niet ok.
Ook ik heb een rekening ontvangen van 65 euro ex btw voor een afspraak die ik heb staan vanwege rammelend geluid.
Omdat de auto nog dik in de garantie zit de digitale handtekening gemotiveerd geweigerd. Ook heb ik een reply gestuurd op hun verstuurde SMS. Nog niets van hun gehoord.
 
Het zal er met name mee te maken hebben dat de non-face-to-face communicatie niet altijd even best is.

Als je direct kan communiceren met een monteur, dan scheelt dat natuurlijk al een hoop "ruis" daartussen (tussen klant en monteur), monteurs hebben vaak direct antwoord op vragen, hebben verstand van de (technische zaken van de) auto en zijn niet gehinderd om zich openlijk uit te spreken over bepaalde punten.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer je een monteur binnen een SeC spreekt, diezelfde ervaring er ook is. Het gaat er vooral om met wie je contact hebt denk ik.

Precies dit. Heb zelf ook een tijdje contact gehad met een monteur bij Tesla Eindhoven vanwege probleem met uitklappen van spiegels bij slecht netwerk. Hele goede ervaring mee, direct contact is altijd beter. Daarna echter weer contact via de servicedesk vooraan en toen was de communicatie weer hopeloos, kwam totaal niet overeen met wat de monteur me zelf verteld had. Zeiden dat ze niks hadden kunnen vinden en dat eraan wordt gewerkt om het probleem binnenkort te verhelpen. Dit terwijl er toch iets was veranderd aan mijn spiegels en het probleem daarna 'verholpen' was (minder irritant in ieder geval ;)). Ben ik ook totaal niet meer op in gegaan en gewoon naar huis gereden. :D Hoop dat die mobile service voor meer dingen uitgerold gaat worden, lijkt inderdaad iedereen goede ervaringen mee te hebben.
 
Vrij tevreden over de eerste Service-ervaring (oplossen aantal punten die bij aflevering van de wagen niet ok waren), maar bij nadere inspectie toch enkele vreemde zaken ontdekt (zie foto's). Laadpoort en plastic paneeltje aan de andere zijde werden vervangen, maar deze zitten nu "schots en scheef" bevestigd. Meteen een afspraak gemaakt voor mobiele service, hopelijk kan die het oplossen en moet de wagen niet terug naar het service center.

Wel tevreden over de manier waarop ze het voor de rest aangepakt hebben.
Bumper werd vervangen door een lakfout, achterlicht werd vervangen door zeer klein barstje,...

View attachment 541899 View attachment 541900 View attachment 541901

Mezelf even quoten, want dit verhaal is toch nog wat verder gelopen.

Afspraak bij mobiele service werd geannuleerd door Tesla. Het zou niet lukken via mobiel. Afspraak gemaakt bij het service center, krijg ik telefoon dat het toch via mobiele service kan. Nu opnieuw een afspraak bij mobiele service gemaakt.
Dat kan toch allemaal wel wat beter :).

Daarnaast wou men deze schade op mij verhalen, terwijl de wagen zo uit service gekomen is. Gelukkig had ik foto's van voor de service en hebben ze nu toch alles op zichzelf genomen.
 
Mezelf even quoten, want dit verhaal is toch nog wat verder gelopen.

Afspraak bij mobiele service werd geannuleerd door Tesla. Het zou niet lukken via mobiel. Afspraak gemaakt bij het service center, krijg ik telefoon dat het toch via mobiele service kan. Nu opnieuw een afspraak bij mobiele service gemaakt.
Dat kan toch allemaal wel wat beter :).

Daarnaast wou men deze schade op mij verhalen, terwijl de wagen zo uit service gekomen is. Gelukkig had ik foto's van voor de service en hebben ze nu toch alles op zichzelf genomen.

Alleen het feit al dat je foto’s moet hebben om je gelijk te halen. Ik bracht deze week een auto ergens om te importeren en die maakten zelf foto’s. Dat zou Tesla standaard moeten doen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Precies dit. Heb zelf ook een tijdje contact gehad met een monteur bij Tesla Eindhoven vanwege probleem met uitklappen van spiegels bij slecht netwerk. Hele goede ervaring mee, direct contact is altijd beter. Daarna echter weer contact via de servicedesk vooraan en toen was de communicatie weer hopeloos, kwam totaal niet overeen met wat de monteur me zelf verteld had. Zeiden dat ze niks hadden kunnen vinden en dat eraan wordt gewerkt om het probleem binnenkort te verhelpen. Dit terwijl er toch iets was veranderd aan mijn spiegels en het probleem daarna 'verholpen' was (minder irritant in ieder geval ;)). Ben ik ook totaal niet meer op in gegaan en gewoon naar huis gereden. :D Hoop dat die mobile service voor meer dingen uitgerold gaat worden, lijkt inderdaad iedereen goede ervaringen mee te hebben.

De Eindhovense servicedesk is echt om te janken. Nog niet één positieve ervaring mee gehad...
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Vandaag voor het eerst telefonisch contact gehad met het SC telefoonnummer. Overall zéér goed en effectief te woord gestaan, met wat opvallende puntjes:

- Ik heb vorige week vrijdag mijn Model S P90D opgehaald (occassion) in Tilburg, maar daar was niks over terug te vinden. Meneer melde dat 'ze zijn gestopt met occassion verkoop', dus hij was verbaasd dat ik een week geleden nog een auto in Tilburg ophaalde.
- De garantie (2 jaar - 90k km) is niet overgedragen naar mij als tweede eigenaar in het systeem. Heeft hij direct intern recht gezet.
- Mijn UMC was niet meegeleverd. Krijg ik een nieuwe voor bij de volgende afspraak.
- Mijn bestuurderszijruit toont schade en komen ze volgende week fixen.

Na telefonisch contact kreeg ik direct een sms dat mijn originele MCU 1 naar 2 aanvraag niet mogelijk was omdat dit niet in Europa aangeboden wordt.
 
  • Like
Reactions: Hans_TM3
De Eindhovense servicedesk is echt om te janken. Nog niet één positieve ervaring mee gehad...

Grotendeels met je eens ja. Er zit wel eentje die wel aardig is en echt probeert iets te regelen maar al de anderen die er zitten heb ik ook nog geen positieve ervaring mee gehad. Erg vriendelijk komen ze in ieder geval niet over. ;) En dankzij de erg lange wachttijden als je geen leenauto meekrijgt (wat meestal het geval is want pas vanaf 4 uur wachten ofzo) krijg je ook heel wat mee waar andere klanten mee zitten. Al paar keer verhalen gehoord dat garantie gewoon geweigerd wordt en dat de klant dan maar moet aantonen dat het niet zo is, bij een auto van een paar weken oud. Volgens mij werkt garantie toch echt andersom de eerste 6 maanden. En ook de bekende verhalen al gehoord dat bij bepaalde modificaties garantie vervalt (velgen poedercoaten of remklauwen spuiten) wat natuurlijk ook gewoon onzin is als het juist wordt gedaan. Weet in ieder geval wel dat ik het dan ook wel lastig ga krijgen als ik weer eens daar kom, maar ik ga het gevecht voor de garantie dan wel aan. ;)

Het mag duidelijk zijn, ik kom er niet graag. :D Tenzij ik direct contact met een monteur kan krijgen, daarbij was het steeds wel grotendeels positief. Helaas is vanuit Limburg niet echt een andere optie als ik in NL wil blijven voor service. Ofja, Tilburg misschien nog maar verder wil ik toch echt niet rijden voor service. Hoop dat ooit in Limburg een service center komt maar zal wel niet. Ben dus beetje gebonden aan Eindhoven helaas.
 
Ik heb in Hasselt al eens een leenauto op Nederlands kenteken gekregen... :p
Als de grenzen open zijn ga ik zeker de volgende keer naar Hasselt toe.

Ps 3 weken geleden was ik er om dagverlichting links vóór te vervangen waarvan Tilburg 2 weken daarvoor dat desgevraagd had nagelaten. Het duurde bijna 2 uur alvorens ze goedkeuring hadden van LeasePlan. en ik maar wachten. Kan ook best aan LeasePlan gelegen hebben, ik heb ze ook gebeld, maar hadden ze dat niet eerder kunnen vragen? De afspraak was al ruim 2 weken eerder ingepland
 
Last edited: