Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Goed. Om 2200 uur kreeg ik sms dat auto ophaalklaar was gevolgd door nog 2 nachtelijke meldingen, sms en app.
Alle werkzaamheden lijken uitgevoerd, gele bandjes weg, nieuwe matten, vloeistof voor ruitenwissers. Alleen jammer dat hij niet gepoetst is. Dat wist ik wel maar had toch nog iets van hoop.

Enfin, de laatste beurt voor mijn MS-je.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Gisterenavond kort stukje gereden. Bleek dat de dagverlichting van mijn rechterkoplamp gemaakt is maar dat ze ondanks mijn verzoek de linkerkoplamp niet hebben vervangen. Die blijkt veel minder licht te geven dus kan ik weer een afspraak gaan maken. Tesla zal niet gecertificeerd zijn en zal dat ook nooit worden. Hier valt je toch echt de broek van uit. Amateurs
 
Gisterenavond kort stukje gereden. Bleek dat de dagverlichting van mijn rechterkoplamp gemaakt is maar dat ze ondanks mijn verzoek de linkerkoplamp niet hebben vervangen. Die blijkt veel minder licht te geven dus kan ik weer een afspraak gaan maken. Tesla zal niet gecertificeerd zijn en zal dat ook nooit worden. Hier valt je toch echt de broek van uit. Amateurs

Tja je kunt natuurlijk niet alles verwachten bij een auto die maar 80k+ kost. Oh wacht.. :rolleyes:

Zie dit helaas vaker dat ze niet al het werk wat nodig is uitvoeren en mensen weer extra terug kunnen gaan. Of ze zijn het vergeten of ze willen het eigenlijk niet vervangen omdat het nog binnen specificaties valt. ;) Dat excuusje gebruiken ze ook best vaak.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Mijn ervaring is dat de werkplaats niet weet wat je in de App hebt aangegeven aan issues of wat je met de balie medewerker hebt afgesproken. Echter, op het moment dat je de auto binnenrijd en je vervolgens met de Service Monteur door alle issues heenloopt, ze dan wel proberen om alles netjes te adresseren. Ik zeg bewust ‘proberen’, aangezien ik door dit gebrek aan communicatie of voorbereiding of het überhaupt niet vooraf lezen van de issues in de App, meegemaakt heb dat onderdelen niet op voorraad waren en ik inderdaad dus een nieuwe afspraak moet maken en weer terug moest komen.

Het was 1x zelfs zo bijzonder dat ik zelf dus een nieuwe afspraak moest maken omdat een onderdeel niet op voorraad was, maar men kon niet aangeven wanneer dit onderdeel weer voorradig zou zijn?! Hoe weet ik dan wanneer ik weer een nieuwe afspraak moet maken en hoe weet ik dat ik dan niet weer voor niets langskom? Daar kon men mij geen zinnig antwoord op geven. Uiteindelijk heb ik met de Balie medewerker kunnen afspreken dat ik een sms zou ontvangen als het onderdeel voorradig was en dat is inderdaad gebeurd. Zucht.

1 ding is zeker; ik kom er vaker dan me lief is.
 
  • Like
Reactions: Exiteer
Gisterenavond kort stukje gereden. Bleek dat de dagverlichting van mijn rechterkoplamp gemaakt is maar dat ze ondanks mijn verzoek de linkerkoplamp niet hebben vervangen. Die blijkt veel minder licht te geven dus kan ik weer een afspraak gaan maken. Tesla zal niet gecertificeerd zijn en zal dat ook nooit worden. Hier valt je toch echt de broek van uit. Amateurs

(misplaatst) Slimmigheidje van Tesla omdat je auto bijna uit de garantie loopt misschien?
 
Had wat problemen met afstelling van linker voorraam. Ben zonder afspraak bij Groningen langsgereden. Daar vriendelijk ontvangen en gevraagd of ik een afspraak had (nee dus). Binnen een minuut een vriendelijke Amerikaan(!) die een en ander vlot fixte. Pima service dus!
 
  • Like
Reactions: Adm
Vandaag zonder afspraak naar Eindhoven gereden omdat de plastic beschermkap in de wielkast los was geraakt. Kost veel teveel om te laten maken maar geniet wel van alle communicatie problemen die mensen hebben met Tesla.

Waarschijnlijk hebben ze ook veel problemen over facturen want bijna iedereen met een auto uit garantie moet toestemming geven voor de onderzoekkosten en reparatiekosten.

Mocht je mail of een ander bericht krijgen voor een service beurt ga dan niet want je staat een uur in de rij en het was een foutje... het gaat om een zomerbeurt in de communicatie..
 
Last edited:
Bizarre ervaring vandaag.

Krijg gisteren een SMS, "Uw auto is klaar om opgehaald te worden. [..] Onze openingstijden zijn Maandag tot Vrijdag: 7:00 - 19:00." . Ik check wegens Corona nog even hun website, ook daar: open. Dus ga zojuist, vrijdag om 1500h naar Tesla Amsterdam. Blijkt alleen de sales aanwezig te zijn, niet mogelijk om de auto mee te krijgen - potdicht. Al de gehele vrijdag, en nog mooier, ook het komend weekeinde, maandag en dinsdag. Dus woensdag aanstaande weer de kans om de auto op te halen. Ik uiteraard klagen, en hoor dat er de hele dag al boze mensen zijn omdat ze hun auto niet kunnen ophalen. Echt??

Ik kan hier slecht bij. Je hebt wel een salesteam staan, maar niet 1 iemand voor service? Teveel moeite om 1 iemand beschikbaar te maken? Vijf dagen lang gesloten???

Vroeger kwamen ze je auto gewassen thuis afleveren of kon je tot 2300h terecht. Dit is wel het andere uiterste. Ik ben terug gefietst.
 

Attachments

  • Screenshot 2020-05-01 at 16.35.55.png
    Screenshot 2020-05-01 at 16.35.55.png
    168.7 KB · Views: 55
  • Screenshot 2020-05-01 at 16.44.03.png
    Screenshot 2020-05-01 at 16.44.03.png
    79.4 KB · Views: 44
Bizarre ervaring vandaag.

Krijg gisteren een SMS, "Uw auto is klaar om opgehaald te worden. [..] Onze openingstijden zijn Maandag tot Vrijdag: 7:00 - 19:00." . Ik check wegens Corona nog even hun website, ook daar: open. Dus ga zojuist, vrijdag om 1500h naar Tesla Amsterdam. Blijkt alleen de sales aanwezig te zijn, niet mogelijk om de auto mee te krijgen - potdicht. Al de gehele vrijdag, en nog mooier, ook het komend weekeinde, maandag en dinsdag. Dus woensdag aanstaande weer de kans om de auto op te halen. Ik uiteraard klagen, en hoor dat er de hele dag al boze mensen zijn omdat ze hun auto niet kunnen ophalen. Echt??

Ik kan hier slecht bij. Je hebt wel een salesteam staan, maar niet 1 iemand voor service? Teveel moeite om 1 iemand beschikbaar te maken? Vijf dagen lang gesloten???

Vroeger kwamen ze je auto gewassen thuis afleveren of kon je tot 2300h terecht. Dit is wel het andere uiterste. Ik ben terug gefietst.
Je denkt altijd dat het niet erger kan. Maar helaas.

Het kan ook anders. Mijn zoon reed dinsdagavond de C1 over een vluchtheuvel de berm in met 2 lekker banden. Sleepdienst gebeld en laten afleveren bij een Citroëndelaer. Deze belde de dag erop al om 10.00 uur met de diagnose. En nog nagebeld omdat per ongeluk geen lichtmetalen velgen waren geoffreerd. Daarna gebeld dat de auto klaar was. Een 10 jaar oude C1. En toch zo'n service en niet eens klant.
 
Bizarre ervaring vandaag.

Krijg gisteren een SMS, "Uw auto is klaar om opgehaald te worden. [..] Onze openingstijden zijn Maandag tot Vrijdag: 7:00 - 19:00." . Ik check wegens Corona nog even hun website, ook daar: open. Dus ga zojuist, vrijdag om 1500h naar Tesla Amsterdam. Blijkt alleen de sales aanwezig te zijn, niet mogelijk om de auto mee te krijgen - potdicht. Al de gehele vrijdag, en nog mooier, ook het komend weekeinde, maandag en dinsdag. Dus woensdag aanstaande weer de kans om de auto op te halen. Ik uiteraard klagen, en hoor dat er de hele dag al boze mensen zijn omdat ze hun auto niet kunnen ophalen. Echt??

Ik kan hier slecht bij. Je hebt wel een salesteam staan, maar niet 1 iemand voor service? Teveel moeite om 1 iemand beschikbaar te maken? Vijf dagen lang gesloten???

Vroeger kwamen ze je auto gewassen thuis afleveren of kon je tot 2300h terecht. Dit is wel het andere uiterste. Ik ben terug gefietst.

Update: Het wordt nog vreemder - maar ten positieve!

1. Ik bel thuis om 17.30 op de gok eens met Tesla. Keuzemenu service -> Amsterdam -> bandje 'we kunnen u nu niet van dienst zijn (ongeveer) en verbreken nu de verbinding. Bizar.
2. We krijgen in 19:08 een SMS: "Wij zijn overigens tot en met 5 mei gesloten. We kunnen u op 6 Mei vanaf 7:00 weer ontvangen". Mosterd - maaltijd.
3. Mijn vrouw SMSt terug 'Dank u, maar helaas te laat want we stonden vandaag voor een dichte deur'. Ik nog lachen - want neem aan dat dit soort SMS in bulk door een systeem in de US worden verstuurd.
4. 20:51: We krijgen weer een SMS. "Excuus voor het ongemak. We doen morgen de deur voor u open" (strekking). Nou ja zeg!

Dit is dan wel weer netjes opgepakt. Raar verhaal - positieve wending en vond het wel zo fair dat hier nog even te melden.
 
Na afloop van mijn FSD 3.0 upgrade kreeg ik zowaar een enquete toegestuurd. 3 simpele vragen: hoe tevreden bent u (schaal 1-5), zijn alle punten opgelost (ja/nee), wilt u nog iets kwijt (tekst veld)? Dus het lijkt erop dat Tesla toch geïnteresseerd is hoe de service wordt ervaren..
 
Na afloop van mijn FSD 3.0 upgrade kreeg ik zowaar een enquete toegestuurd. 3 simpele vragen: hoe tevreden bent u (schaal 1-5), zijn alle punten opgelost (ja/nee), wilt u nog iets kwijt (tekst veld)? Dus het lijkt erop dat Tesla toch geïnteresseerd is hoe de service wordt ervaren..

Die enquete doen ze toch al jaren? Als ze nou ook nog eens iets met de feedback zouden doen.... :)
 
Vrijdag de Mobile Service op bezoek gehad om enkele problemen op te lossen. Ze waren perfect op tijd en eerst nog nagevraagd welke problemen het juist betrof:
- laadprobleem thuis en sporadisch ook aan publieke laadpalen: dat het thuis niet werkt zou komen door slechte UMC. Aangezien ik deze tweedehands op eBay hebt gekocht en het een Gen 1 UMC betreft kunnen ze hier jammer genoeg geen garantie op geven. Om de UMC uit te sluiten hebben ze een Gen 2 UMC te leen gegeven en voorlopig laadt die zonder problemen. Zou mooi zijn als die vergeten op te halen :)
Voor de laadproblemen aan publieke laadpalen gaven ze de gevoeligheid van de Model 3 als uitleg. Kan kloppen maar daar ben ik niet mee geholpen natuurlijk
- Verder in het interieur nog wat kraakjes opgelost, op dat vlak alles in orde en wat voelt een auto zonder kraakjes toch een stuk luxueuzer aan.

Al met al dus heel tevreden van de Tesla service, vooral de mobile service is een echte meerwaarde (Moet een leuke job zijn).
 
vorige week wat probleempjes laten oplossen. tpms sensor vervangen, claxons vervangen (1 van de 2 kapot, beiden vervangen).

had tevens gevraagd of ze twee setjes microschakelaars konden leveren, gezien één van de deuren niet meer open gaat. was te duur vond ik (270 euro werd verteld!), maar toen ik de auto ging halen lag toch één setje tussen de voorstoelen. en niet op factuur vermeld. Dat is wel netjes. Gisteren meteen ingebouwd en de deur gaat weer open.

Jammer dat ik al twee setjes van ebay besteld had ;)