Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik baal enorm van mijn gele-randen scherm. En iedereen lijkt laconiek te doen over dit probleem.

Contact met Tesla is vrijwel onmogelijk voor mij, maar ik lees hier over mail contact en sms. Kunnen wij die informatie niet delen?
Op dit moment staat er in mijn app een service afspraak voor mijn dakraam. Het is niet mogelijk om een nieuwe daarbij te maken voor het scherm. Je mag maar 1 probleem aanmelden. Meerdere problemen in 1 service afspraak helpt niet, omdat als er 1 probleem opgelost is en de rest op zich laat wachten wordt de afspraak afgerond en verdwijnt het in het niets.

Concreet:
- Op welk SMS-nummer kunnen we vragen stellen?
- Doet e-mail het dan nog?!? Welk e-mail adres?

En als laatst kunnen we niet wat stelliger gezamenlijk zijn wat betreft de gele-randen scherm? Er zijn mensen die hier nu een jaar mee rijden. En wel laten ons gewoon afschepen met we zijn er druk mee bezig. Tot aan nu het is een cosmetisch probleem dus we zijn niet verplicht het te repareren. Elon heeft een hekel aan negatieve pers of zelfs een rechtszaak? Een advocaat die het een prestige zaak vindt?

Gister zei de ranger dat ze de schermen bij de sec’s gaan behandelen met een speciale apparaat. Behandeling duurt 2-3 uur en per sec komt 1 apparaat te staan. Ze kunnen dus ongeveer 4-5 auto’s per dag doen. Ik weet niet hoe lang geleden jij het probleem hebt gemeld met de gele randen, maar sommige wachten al meer dan 2 jaar en zullen waarschijnlijk eerder een afspraak krijgen voor de oplossing.
 
  • Helpful
Reactions: Armandus
@Armandus, et al;

De SeC's zijn bereikbaar via de volgende conventie e-mailadressen: <internationale stadsnaam>[email protected], bijvoorbeeld voor Rotterdam: [email protected] (@tesla.com werkt overigens ook).

Het nummer van Tesla waarop ik SMS berichten ontvang en waar je ook naar toe kunt sturen is: +31 970 142 014 94. Ik weet niet zeker of dit per SeC verschillend is.


Heb ook last van de gele randen rondom het scherm maar daar doe ik nu nog wel redelijk laconiek over inderdaad, ik stoor mezelf er niet aan (het is misschien ook nog niet zo erg als bij anderen), het ding waar ik me wel dagelijks aan stoor is de haperende Spotify playback, dat zou ik dan weer heel snel verholpen willen zien.
 
  • Informative
Reactions: Meindert_x
Je mag maar 1 probleem aanmelden. Meerdere problemen in 1 service afspraak helpt niet, omdat als er 1 probleem opgelost is en de rest op zich laat wachten wordt de afspraak afgerond en verdwijnt het in het niets.
Waar heb je deze info vandaan? Niet mijn ervaring. Ik mijn voor mijn 40dkm beurt later het verzoek voor CSS retrofit toegevoegd en dat is gewoon goed binnengekomen. Via e-mail namelijk nagevraagd en via SMS antwoord gekregen.
 
Waar heb je deze info vandaan? Niet mijn ervaring. Ik mijn voor mijn 40dkm beurt later het verzoek voor CSS retrofit toegevoegd en dat is gewoon goed binnengekomen. Via e-mail namelijk nagevraagd en via SMS antwoord gekregen.
Je quote nu maar een gedeelte, je mag maar 1 probleem aanmelden in de app. Of jouw app is beter/uitgebreid.

Je had dus vollediger geweest: "Op dit moment staat er in mijn app een service afspraak voor mijn dakraam. Het is niet mogelijk om een nieuwe daarbij te maken voor het scherm. Je mag maar 1 probleem aanmelden. Meerdere problemen in 1 service afspraak helpt niet, omdat als er 1 probleem opgelost is en de rest op zich laat wachten wordt de afspraak afgerond en verdwijnt het in het niets."

En dat is wat mij betreft nog steeds aan de orde. Je wordt aangemoedigd om via de app afspraken te plannen. Daarbij is het niet handig om alle in 1 afspraak te zetten tenzij ze het ook met die afspraak kunnen afhandelen. Het is nu niet voor mij duidelijk wat er met de andere punten is gebeurd.

Dus in deze afspraak stonden de volgende punten: Service-ervaringen
1) Dakraam gaat niet meer open
2) Rammelen bij hard optrekken
3) Gele randen scherm
4) Kraken luchtvering

Op punten 2 en 3 is netjes aangegeven dat ze wachten op een fix
Punt 4 is al eens eerder opgelost, wordt een afspraak bij een andere SeC gemaakt (ivm verhuizing)
Punt 1 is een nieuwe afspraak voor gemaakt.

Vraag mij dus af wat handig is, en of de andere punten nu niet vergeten worden ik heb het overzicht niet.
 
En begrijp mij niet verkeerd hoor. De auto is geweldig zou niet terug naar een ICE willen. Los van bijtelling ;)

Maar de service ervaring verloopt niet fijn van afstand. De medewerkers van SeC Rotterdam zijn altijd vriendelijk en doen echt hun best.

Maar dat alles neemt niet weg dat een Tesla nu eenmaal meer reparaties nodig heeft dan vorige auto's. En dat de service ervaring dan wel belangrijker is om goodwill te houden.
 
Last edited:
Op punten 2 en 3 is netjes aangegeven dat ze wachten op een fix
Punt 4 is al eens eerder opgelost, wordt een afspraak bij een andere SeC gemaakt (ivm verhuizing)
Punt 1 is een nieuwe afspraak voor gemaakt.

Vraag mij dus af wat handig is, en of de andere punten nu niet vergeten worden ik heb het overzicht niet.

Als er rest-punten zijn; zou ik bij het ophalen bespreken of zij een nieuwe afspraak plannen (en of die dan ook zichtbaar wordt in de app) of dat je dat beter zelf kan doen (want dan kun je hem makkelijk wijzigen).
 
Ik had voor 14-08 een service afspraak ingepland voor mijn Model S via de tesla site voor een aantal zaken:
  1. 20k km beurt
  2. Gele randen scherm
  3. Trillingen bij hard optrekken
  4. Montage deurafwerking (uitlijning tov het dashboard) links en rechts is verschillend wat duidelijk te zien is. Rechts kun je er een vinger tussen stoppen en links raakt het deurpaneel bijna het dashboard.
Ik werd vandaag gebeld dat de 20k km beurt niet meer nodig is (ook niet voor de restwaarde). Ze wachten op apparatuur voor instralen schermen met UV(?) voor het oplossen van de gele randen. Voor het oplossen van de trillingen wachten ze oa op een nieuwe motorsteun. Waarschijnlijk is dit allemaal wel bekend bij de meesten.
Wat ik ook te horen kreeg is dat alle tesla’s het probleem van de deurpanelen hebben al vanaf het begin. Dat laatste lijkt mij vreemd.
heeft iemand hier ervaring mee?
 
Voor hen die het Amerikaanse deel van dit forum niet volgen : ook daar is veel ophef over de gele randen. Een aantal klanten heeft daar een arbitrage procedure aangespannen. Van de afgeronde procedures is iedere keer beslist dat het wel degelijk om een probleem gaat dat onder de garantie valt. Plus dat Tesla 30 dagen krijgt om een oplossing te voorzien. Over de procedure van de UV-straling is ondertussen bekend dat deze helpt maar slechts gedeeltelijk : er blijven vage gele randen zichtbaar.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Vorige week bij SeC Rotterdam geweest zonder afspraak. Mijn koplampen verlichtten de kruinen van de bomen en achterin was 1 gordel niet goed operationeel.

Eigenlijk moest ik er een afspraak voor maken (via de app) aldus de zeer vriendelijke medewerkster, echter ze ging even vragen of het tussendoor mogelijk was deze problemen op te lossen.

15 minuten en een frisje later was alles opgelost en kon ik weer huiswaarts.

Thumbs-up voor deze afhandeling!:)
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Problemen met linkerachterportier. Netjes via app ingeschoten, Twee dagen daarna SMS dat afspraak wordt omgezet naar mobile service. Vandaag afspraak gemaakt en meteen nog drie punten meegegeven: airbag lichtje, fotmelding inzake alarmsysteem en gele randen. Die laatste blijf ik herhalen om recht op reparatie te houden.

Ik hoop dat dat beter gaat dan bij SeC, daar was laatst mijn ervaring niet zo brilliant. Ik zal zorgen voor koffie met gevulde koek, dat kan de sfeer ten goede komen :)
 
  • Like
Reactions: nervus
Ach bij mij duurt het soms lang voor dat ik een afspraak heb, dan moet ik ook nog weer lang wachten op onderdelen.
Als het dan gaat gebeuren is men steeds serieus bezig met de auto en houden ze deze liever een paar dagen extra dan hem zomaar teruggeven.
In die tussentijd krijg ik altijd een Loaner mee waardoor ik inmiddels met zo'n beetje alle type S-en en AP's behalve een 60 heb kunnen kennismaken. Ze houden mij dagelijks op de hoogte van de voortgang terwijl ze toch alweer meer dan een week bezig zijn.

Het zou dan ook wel eens wat sneller mogen maar vanuit het SeC doen ze naar het schijnt alles wat mogelijk is.
 
Keurige mail van Tesla ontvangen inzake gele randen probleem:

De gele gloed om de randen van uw scherm: Er is gebleken dat dit fenomeen geen invloed heeft op de functionele prestaties van het scherm; het betreft enkel een cosmetisch defect. De permanente oplossing van dit probleem, het vervangen van het scherm door een nieuw model, wordt derhalve niet vergoed onder de garantie en kan worden uitgevoerd tegen een betaling van €1360.35.

Hoewel Tesla zich op het standpunt stelt dat de verkleuring een cosmetisch issue is, het de bediening en werking van uw touchscreen niet negatief beinvloed, en daarmee niet onder de garantieverplichting valt, kunnen we de gele gloed in het scherm wel verwijderen of minimaal sterk verminderen door middel van een behandeling met UV licht. Hiervoor krijgen wij binnen afzienbare tijd een speciaal gereedschap geleverd. Dergelijke behandeling willen we, met uw akkoord, als one-time-courtesy kosteloos voor u uitvoeren.

Graag horen wij welk scenario uw voorkeur heeft.


Uiteraard ben ik het niet eens met dat dit niet onder garantie valt. Dus mijn reply:

(2) gele randen: het lijkt mij goed om UV behandeling te proberen. Ik behoud mij echter alle rechten voor indien de behandeling onvoldoende resultaat heeft, zowel nu als in de toekomst. NB: het gaat mij niet per definitie om een nieuw scherm, als het probleem opgelost is met de UV behandeling ben ik ook gelukkig.

Wordt vervolgd.....
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Dit weekend bleef de update naar 2019.24.4 hangen en was alles dood. Na wat resets kreeg ik weer een scherm en kon ik weer rijden, maar met de melding "software update vereist, neem contact op met Tesla Service”.
Op zich kon ik wel wachten tot de volgende update want 24.4 is vooral gedoe met spelletjes en entertainment. Maar ik had ook geen cruise control of Autopilot meer en ik kreeg zo nu en dan met veel herrie de melding dat sommige veiligheidsfuncties uitgeschakeld waren.
Dus wat doe je dan? Roadside assistance bellen vond ik overdreven en service bellen kan niet meer (niet geprobeerd). Dus afgelopen zondag maar een serviceafspraak via de app gemaakt. Eerste gelegenheid in Amsterdam was 12 aug, maar bij de beschrijving heb ik gevraagd om een update te pushen. Vanmorgen werd 24.4 nogmaals gepushed en nu is de afspraak verdwenen, maar zonder enige melding, geen SMS, email of andere communicatie.
Conclusie; de procedure voor serviceafspraken via de app is wel erg basic, want het heeft geen mogelijkheden om online hulp te vragen, enz. voor alles moet je een afspraak in de kalender zetten, zelfs voor eenvoudige vraagjes. En als het problem eerder wordt opgelost wordt de afspraak er door Tesla weer uitgegooid. Maar gelukkig wel zonder enige informatie, geen SMS, geen email niets.

Voor mij heeft het nu gewerkt, maar een echt lekker gevoel houd ik er niet aan over. Alle initiatief en controle wordt bij de klant neergelegd en er is geen sprake van tweeweg communicatie.
Wat mij betreft is de app (nog) veel te beperkt voor het serviceproces. Storingen en problemen vragen vaak een tweetraps aanpak: eerst diagnose stellen en dan aktie nemen. Daartussen zit eventueel het bestellen van onderdelen. Dat is allemaal niet mogelijk in de app. Dus feitelijk maak je een afspraak voor een diagnose en dan is de wachttijd wel lang. Alhoewel ik geen klagen had met 2,5 weken. Bovendien zou je verwachten dat er automatisch meldingen komen als er bij Tesla een aktie wordt uitgevoerd, maar niets van dat al.
Zoals zo vaak bij Tesla: het lijkt wel alsof ze alles nog aan het uitvinden zijn, terwijl er toch lichtjaren ervaring is met het serviceproces bij automobielen. Dat Tesla de auto's zelf helemaal opnieuw en heel eigenwijs zelf heeft ontwikkeld is prima, maar soms moet je toegeven dat er in de markt veel kennis en ervaring voorhanden is. In de logistiek bijvoorbeeld. Waarom moet je daar nou het wiel opnieuw uitvinden?
 
Last edited:
Dit weekend bleef de update naar 2019.24.4 hangen en was alles dood. Na wat resets kreeg ik weer een scherm en kon ik weer rijden, maar met de melding "software update vereist, neem contact op met Tesla Service”.
Op zich kon ik wel wachten tot de volgende update want 24.4 is vooral gedoe met spelletjes en entertainment. Maar ik had ook geen cruise control of Autopilot meer en ik kreeg zo nu en dan met veel herrie de melding dat sommige veiligheidsfuncties uitgeschakeld waren.
Dus wat doe je dan? Roadside assistance bellen vond ik overdreven en service bellen kan niet meer (niet geprobeerd). Dus afgelopen zondag maar een serviceafspraak via de app gemaakt. Eerste gelegenheid in Amsterdam was 12 aug, maar bij de beschrijving heb ik gevraagd om een update te pushen. Vanmorgen werd 24.4 nogmaals gepushed en nu is de afspraak verdwenen, maar zonder enige melding, geen SMS, email of andere communicatie.
Conclusie; de procedure voor serviceafspraken via de app is wel erg basic, want het heeft geen mogelijkheden om online hulp te vragen, enz. voor alles moet je een afspraak in de kalender zetten, zelfs voor eenvoudige vraagjes. En als het problem eerder wordt opgelost wordt de afspraak er door Tesla weer uitgegooid. Maar gelukkig wel zonder enige informatie, geen SMS, geen email niets.

Voor mij heeft het nu gewerkt, maar een echt lekker gevoel houd ik er niet aan over. Alle initiatief en controle wordt bij de klant neergelegd en er is geen sprake van tweeweg communicatie.
Wat mij betreft is de app (nog) veel te beperkt voor het serviceproces. Storingen en problemen vragen vaak een tweetraps aanpak: eerst diagnose stellen en dan aktie nemen. Daartussen zit eventueel het bestellen van onderdelen. Dat is allemaal niet mogelijk in de app. Dus feitelijk maak je een afspraak voor een diagnose en dan is de wachttijd wel lang. Alhoewel ik geen klagen had met 2,5 weken. Bovendien zou je verwachten dat er automatisch meldingen komen als er bij Tesla een aktie wordt uitgevoerd, maar niets van dat al.
Zoals zo vaak bij Tesla: het lijkt wel alsof ze alles nog aan het uitvinden zijn, terwijl er toch lichtjaren ervaring is met het serviceproces bij automobielen. Dat Tesla de auto's zelf helemaal opnieuw en heel eigenwijs zelf heeft ontwikkeld is prima, maar soms moet je toegeven dat er in de markt veel kennis en ervaring voorhanden is. In de logistiek bijvoorbeeld. Waarom moet je daar nou het wiel opnieuw uitvinden?
Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad. Ik heb toen echter wel naar Roadside Assistance gebeld. Zij begeleiden je dan met de basis reset acties die je zelf moet uitvoeren. Omdat dit geen effect had, werd het geescaleerd naar een tweedelijns SeC medewerker. Hij heeft me twee keer terug gebeld om de status te updaten.

In het hele traject heb ik behulpzame medewerkers getroffen die me absoluut niet het idee gaven dat het bellen met Roadside Assistance niet de bedoeling was.
 
Positieve service ervaring zojuist gedeeld in model 3 problemen draadje. Onverwacht binnengevallen met een niet-ladende auto en voortreffelijk ontvangen door SeC Duiven. Ik was deze week wat negatief gestemd, door wat ik las, maar voorlopig ben ik tevreden over wat ik zelf meemaak.
Op zich kan het wel vervelend zijn dat de loaner niet mee mag naar t buitenland in deze periode. Gelukkig had ik nog geen plannen in die richting.
 
  • Like
Reactions: pvh and JanG007
Keurige mail van Tesla ontvangen inzake gele randen probleem:

De gele gloed om de randen van uw scherm: Er is gebleken dat dit fenomeen geen invloed heeft op de functionele prestaties van het scherm; het betreft enkel een cosmetisch defect. De permanente oplossing van dit probleem, het vervangen van het scherm door een nieuw model, wordt derhalve niet vergoed onder de garantie en kan worden uitgevoerd tegen een betaling van €1360.35.

Hoewel Tesla zich op het standpunt stelt dat de verkleuring een cosmetisch issue is, het de bediening en werking van uw touchscreen niet negatief beinvloed, en daarmee niet onder de garantieverplichting valt, kunnen we de gele gloed in het scherm wel verwijderen of minimaal sterk verminderen door middel van een behandeling met UV licht. Hiervoor krijgen wij binnen afzienbare tijd een speciaal gereedschap geleverd. Dergelijke behandeling willen we, met uw akkoord, als one-time-courtesy kosteloos voor u uitvoeren.

Graag horen wij welk scenario uw voorkeur heeft.


Uiteraard ben ik het niet eens met dat dit niet onder garantie valt. Dus mijn reply:

(2) gele randen: het lijkt mij goed om UV behandeling te proberen. Ik behoud mij echter alle rechten voor indien de behandeling onvoldoende resultaat heeft, zowel nu als in de toekomst. NB: het gaat mij niet per definitie om een nieuw scherm, als het probleem opgelost is met de UV behandeling ben ik ook gelukkig.

Wordt vervolgd.....

Ze hoeven idd geen nieuw scherm te leveren als het ook anders kan worden opgelost.
Echter dat het slechts cosmetisch is en daardoor niet onder de garantieverplichtingen valt is natuurlijk kolder.
Het valt per definitie onder non-conformiteit en het mag daardoor zelfs niet buiten de garantieperiode gebeuren om voor reparatie in aanmerking te komen.

De lak op een aluminium auto is ook puur cosmetisch maar als die eraf valt of sterk verkleurd is dan is dat toch echt wel een garantie kwestie.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Gisteren mijn halfshafts laten vervangen op de MX bij SeC Eindhoven. Is er iemand die dit een tijd geleden heeft laten doen, en kan bevestigen (of ontkrachten) of dit andere/nieuwe onderdelen zijn?
De eerste ervaringen zijn (erg) positief in ieder geval: geluid en trillingen zijn weg. Duurde in totaal 3.5 uur, incl intake en testrit (lang leve Teslafi).
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2019-07-30 om 19.20.25.png
    Schermafbeelding 2019-07-30 om 19.20.25.png
    122.4 KB · Views: 83
Gisteren mijn halfshafts laten vervangen op de MX bij SeC Eindhoven. Is er iemand die dit een tijd geleden heeft laten doen, en kan bevestigen (of ontkrachten) of dit andere/nieuwe onderdelen zijn?
De eerste ervaringen zijn (erg) positief in ieder geval: geluid en trillingen zijn weg. Duurde in totaal 3.5 uur, incl intake en testrit (lang leve Teslafi).

De laatste keer dat ze vervangen zijn in mijn S waren het volgens het SeC nog het oude type.
Wel zouden er verbeterde exemplaren in ontwikkeling zijn. Als het wederom de oude zijn dan helpt alleen de auto op laag zetten en beschaaft optrekken want anders heb je na 10-15K km weer nieuwe nodig.