Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, hij is op afstand uitgelezen.

Mijn vragen waren:

1 - waarom laadt mijn auto niet meer verder op dan tot 98% ?
2 - waarom is de maximum laadsnelheid aan een SUC 28kW ?
3 - waarom kan ik op een 100% lading nog maar 168 km afleggen?

Het antwoord van 157,50 euro luidt als volgt:

We hebben een batterij healtch check uitgevoerd bestaande uit 2 dingen:1: De degradatie van uw batterij is vergeleken
met andere voertuigen uit onze vloot van hetzelfde bouwjaar en ongeveer dezelfde kilometer stand. Hier uit is gebleken
dat de batterij in goede gezondheid is en de degradatie ruimschoots binnen onze specificaties valt.2: Alle computers in en
rondom uw batterij zijn gecontroleerd op werking en op eventuele foutmeldingen in de afgelopen 3 weken (het maximum
wat we kunnen checken.) Hier zijn geen fouten geconstateerd dus we kunnen concluderen dat uw batterij in goede
gezondheid verkeerd.

(spel- en taalfouten kreeg ik er gratis bij)

Heb inmiddels email terug gestuurd dat ik nog even wacht met betalen tot mijn vragen beantwoord zijn.

als die degradatie de norm is zou ik even bij je volgende correspondentie vermelden dat je met die antwoorden de mainstream nederlandse en amerikaanse media gaat contacten om wereldkundig te maken dat dit valt onder reguliere degradatie.
 
Eerst maar weer eens wachten of ze reageren.. Ik ben ook niet van plan te betalen zonder dat ze antwoorden geven. Heb natuurlijk wel akkoord gegeven voor de prijs vooraf. Officieel zit er geen garantie op degradatie, zelfs niet als het buiten de norm ligt.
Maar superchargen en volladen werkt ook niet. Ik heb de accu overigens altijd uiterst netjes behandeld, laden bij 20% en niet voller dan 80% en maar een enkel keertje superchargen. Maar nu ik nog maar hele kleine stukjes kan rijden ben ik genoodzaakt vol te laden en leeg te rijden want anders kom ik echt nergens meer.
 
Nou, hij is op afstand uitgelezen.

Mijn vragen waren:

1 - waarom laadt mijn auto niet meer verder op dan tot 98% ?
2 - waarom is de maximum laadsnelheid aan een SUC 28kW ?
3 - waarom kan ik op een 100% lading nog maar 168 km afleggen?

Het antwoord van 157,50 euro luidt als volgt:

We hebben een batterij healtch check uitgevoerd bestaande uit 2 dingen:1: De degradatie van uw batterij is vergeleken
met andere voertuigen uit onze vloot van hetzelfde bouwjaar en ongeveer dezelfde kilometer stand. Hier uit is gebleken
dat de batterij in goede gezondheid is en de degradatie ruimschoots binnen onze specificaties valt.2: Alle computers in en
rondom uw batterij zijn gecontroleerd op werking en op eventuele foutmeldingen in de afgelopen 3 weken (het maximum
wat we kunnen checken.) Hier zijn geen fouten geconstateerd dus we kunnen concluderen dat uw batterij in goede
gezondheid verkeerd.

(spel- en taalfouten kreeg ik er gratis bij)

Heb inmiddels email terug gestuurd dat ik nog even wacht met betalen tot mijn vragen beantwoord zijn.
Wat zit jij in een absurde situatie, niet te geloven! Iedereen kan lezen dat er iets niet goed is met je Tesla, alleen Tesla zelf wil het nog niet toegeven... absurd gewoon :(
 
Mail is toch juist dé manier. Ik wil zaken graag gedocumenteerd hebben en centraal terug kunnen vinden. Per telefoon kunnen ze wel van alles zeggen en beloven, maar dan heb ik het niet op papier bovendien vergeet ik dan de helft te vragen van wat ik wil. Bovendien heb ik het vreselijk druk en veel meer zaken aan mijn hoofd en kan ik niet alles onthouden. Zakelijk zeg ik ook tegen iedereen die me belt dat ze me beter een mail kunnen sturen. Als ik met 50 klanten telefonisch iets afspreek over allerlei wijzigingen in projecten van meer dan een jaar is het niet bij te houden. Daarvoor heb ik een projectmanagement systeem waar ik ook alle afspraken omtrent mijn eigen wagenpark van een auto of vijftig in zet, anders kan ik het echt niet onthouden.

Per mail drie vragen, dan verwacht ik gewoon per mail drie antwoorden. Of als ze het op afstand niet kunnen een voorstel om langs te komen in een service center wat ik graag doe als er een oplossing te verwachten valt. Ik heb wat kennissen met jongere Tesla's die enigszins acceptabel geholpen worden qua service. Zodra je auto ouder wordt hebben ze er volgens mij geen zin meer in. Ik ben een super makkelijke klant, windegeruis, scheve naden, gefluit en gesuis, ik rij er gewoon mee door en neem alleen in ernstige gevallen contact op met een service center maar verwacht dan wel gewoon normaal geholpen te worden. Ik heb er voor gezorgd dat zeker tien mensen een model 3 gekocht hebben door mijn positieve Tesla verhalen in het verleden, maar nu raad ik iedereen die in de verste verte twijfelt om een Tesla te kopen onmiddellijk af om het te doen. Je zit als er iets mis is gewoon met een kapotte auto die je niet kunt laten repareren omdat ze zeggen dat hij niet kapot is. Het liefst blijf ik nog steeds tien jaar in mijn Model S rijden, want als hij het gewoon normaal doet ben ik er supertevreden mee. Maar wat een AFSCHUWELIJK bedrijf is het.
 
  • Like
Reactions: Namervio
Ik begrijp dat je alles gedocumenteerd wil hebben, maar zoals je zelf al merkt krijg je in je mail geen drie antwoorden op je drie vragen...

Jij bent maar een anoniem mailadres, en zij zijn voor jou ook maar een anoniem mailadres.

Ik begrijp dat je zelf professioneel rekent op mailverkeer - dat doe ik ook - maar bij sommige omstandigheden waarvan je vermoed dat het per mail niet vlot zal gaan, dan moet je toch soms in overleg? Ik kan me niet voorstellen dat ik al mijn overleg kan vervangen door mailverkeer, "stuur me maar het verslag dan lees ik het wel".

Het individu dat je geholpen heeft, weet niet noodzakelijk dat je ze aan 10 Model 3 verkopen hebt geholpen, die zijn voornamelijk bezig om jouw dossier af te werken en de rest van de stapel werk van die dag af te krijgen.

Je bent een super makkelijke klant voor ze, maar hier op het internet zit je wel te zeiken. Misschien moet je wat meer tegen dat afschuwelijke bedrijf zeiken en wat minder op het internet.
 
Ik begrijp dat je alles gedocumenteerd wil hebben, maar zoals je zelf al merkt krijg je in je mail geen drie antwoorden op je drie vragen...

Jij bent maar een anoniem mailadres, en zij zijn voor jou ook maar een anoniem mailadres.

Ik begrijp dat je zelf professioneel rekent op mailverkeer - dat doe ik ook - maar bij sommige omstandigheden waarvan je vermoed dat het per mail niet vlot zal gaan, dan moet je toch soms in overleg? Ik kan me niet voorstellen dat ik al mijn overleg kan vervangen door mailverkeer, "stuur me maar het verslag dan lees ik het wel".

Het individu dat je geholpen heeft, weet niet noodzakelijk dat je ze aan 10 Model 3 verkopen hebt geholpen, die zijn voornamelijk bezig om jouw dossier af te werken en de rest van de stapel werk van die dag af te krijgen.

Je bent een super makkelijke klant voor ze, maar hier op het internet zit je wel te zeiken. Misschien moet je wat meer tegen dat afschuwelijke bedrijf zeiken en wat minder op het internet.
@one-ten heeft alle recht om zijn frustratie hier te uiten. Ook dat is interessant voor de lezers hier. Al is het alleen al om wat tegenwicht te bieden aan de overdreven vergevingsgezindheid die sommigen hier tentoonspreiden.
 
@one-ten heeft alle recht om zijn frustratie hier te uiten. Ook dat is interessant voor de lezers hier. Al is het alleen al om wat tegenwicht te bieden aan de overdreven vergevingsgezindheid die sommigen hier tentoonspreiden.
Door hier zijn frustratie te uiten maar tegen dat afschuwelijke bedrijf een makkelijke klant te zijn zullen zijn frustraties niet opgelost worden.
 
Ik ben op het moment een klein beetje boos op Tesla. Ik kan beter niet in boze toestand in overleg gaan, dan bereik je vaak niet de beste oplossingen.
Ik heb gewoon netjes opnieuw gevraagd om de antwoorden op mijn vragen en kijk of ze die gaan geven.
Ik moet bovendien minstens een uur rijden naar Duiven, en dan is het maar de vraag of daar iemand is die me kan helpen. Ik ben daar nooit geweest, ik heb geen idee wat voor medewerkers daar aanwezig en wat ze realtime kunnen en mogen toezeggen. Ik heb weinig hoop dat ik daar met een oplossing weg ga. Per mail kunnen ze het intern overleggen en evt doorsturen naar de relevante personen. Of ze dat ook daadwerkelijk doen weet ik niet.

Veel meer dan voorlopig nog even wachten kan ik wat dat betreft op dit moment dus nog niet doen denk ik. Wat ik dan wél kan doen is mijn frustratie uiten op een relevant forum, en het zou mooi zijn als iedereen die zoiets ervaart dat zou doen. Want een goede behandeling van je klanten is een belangrijke zaak, en iedereen mag het weten als dat niet het geval is. Als er wél een oplossing komt op den duur zal ik dat uiteraard ook melden, maar ook daarna blijft dit draadje relevant. Want het zou niet moeten dat je er zo veel moeite voor moet doen.
Dat ik mensen Tesla's heb laten kopen is een leuke anekdote voor hier, maar dat zou niet relevant moeten zijn voor Tesla, elke klant zou gelijk behandeld moeten worden, of hij nou klanten aanbrengt of niet of hij nou in de eerste model S met 400.000km op de teller rijdt of een splinternieuwe model X.

Als Tesla dit niet goed oplost zal ik ook zeker mijn onvrede uiten in de publiciteit, elk relevant forum, FB pagina, instagram enz. Of het wat uithaalt weet ik niet, maar elke onschuldige potentiële klant die ik van een hele hoop frustratie kan redden is er één.

Ik snap ook niet dat ze het doen. De Tesla auto is zo'n mooi concept en in de basis een goed ding. Er zitten wat zwakke punten in, handgrepen, MCU's, beeldschermen, TPMS, DCDC converters en laders, aandrijfassen. Dat is jammer, en Tesla zou dat gewoon moeten oplossen en eigenlijk ook na de garantie. Ze zouden ook vooral goed bereikbaar moeten zijn op alle gangbare manieren, en een duidelijke manier van communiceren moeten hebben waarbij de klant het gevoel heeft dat hij serieus genomen wordt. Natuurlijk kost dat een heleboel geld, maar er is jaren verlies gedraaid, daar kan vast nog wel een paar jaar bij. Een hoge mate van klanttevredenheid betaalt dat op termijn ongetwijfeld terug. Ik heb zoals gezegd diverse mensen een Tesla in gepraat, en ik ben er van overtuigd dat een groot aantal van de mensen hier op het forum dat ook gedaan heeft. Velen onder ons hebben inmiddels een tweede of derde Tesla en zijn niet zomaar van plan een ander merk te gaan rijden. Ik stond zelf tot een paar weken geleden nog op het punt om een nieuwe model 3 voor mijn vrouw te kopen, waar ik na mijn eerste frustraties nu van afgezien heb en ik heb een Kona gekocht. Van de winst op die auto hadden ze vast makkelijk mijn garantieaanvraag kunnen betalen.

Een tevreden Tesla rijder vertelt dat rond en is het beste marketinginstrument wat Tesla heeft, zeker omdat je niet in je eigen stad even bij een dealer kunt binnenlopen om eens te gaan kijken. Klanttevredenheid zou alleen daarom al het allerhoogste goed moeten zijn bij Tesla.
 
@one-ten heeft alle recht om zijn frustratie hier te uiten. Ook dat is interessant voor de lezers hier. Al is het alleen al om wat tegenwicht te bieden aan de overdreven vergevingsgezindheid die sommigen hier tentoonspreiden.
Precies! Het mooie bij Tesla is dat ze ook helemaal niet klantvriendelijk hoeven te zijn want mensen kopen de auto toch wel. We staan in de rij met z’n allen en die mensen bij Tesla maar lachen. Zodra er genoeg gelijkwaardige modellen van concurrenten op de markt komen betwijfel ik of ze het op deze manier vol gaan houden. Ik denk het niet. Volgende auto is alles behalve een Tesla en wij raden het mensen ook continue af. Het wordt tijd dat de arrogantie bij Tesla in de kiem gesmoord wordt. Uiteindelijk heb je als consument de macht en niet als bedrijf. Want eerlijk is eerlijk, zolang wij alles maar toelaten (en zoals vaak te lezen is pikken de meesten alles gewoon, er worden zelfs allerlei excuses voor Tesla gemaakt) gaat er ook niks veranderen. We zijn met z’n allen verantwoordelijk voor het niveau van service wat er op dit moment is. Wel vraag ik mij af of mensen ook zo vergevingsgezind zijn als de kookplaat om de maand kapot is, de telefoon iedere week een dag niet werkt, als de wasmachine iedere 2 maand terug voor onderhoud moet of dat de nieuwe TV in 30% van de gevallen het niet doet. Verzinnen we dan ook smoesjes?
 
Ik ben op het moment een klein beetje boos op Tesla. Ik kan beter niet in boze toestand in overleg gaan, dan bereik je vaak niet de beste oplossingen.
Je hebt wekenlang je probleem proberen op te lossen met een mailtje te sturen. Na herhaaldelijk geen antwoord te krijgen, ben je teleurgesteld en boos. Op advies van meerdere mensen op dit forum ga je dan toch eens en een service afspraak plannen, waar dan wel reactie op komt. Op je eigen aangeven wil je niet naar een service center, maar wil je dat ze het op afstand oplossen. En weer ga je over de mail, en weer ben je teleurgesteld en boos.

Waarom denk je dat als je de hele tijd hetzelfde doet en teleurgesteld wordt, je deze keer toch echt een ander resultaat verwacht?

Meer nog, je stelt nu al dat als je plan van aanpak deze keer nog niet zou werken, je weeral niet met de oorzaak gaat praten, maar je je probleem op andere sociale media gaat melden.

Gaat dat je probleem dan wel oplossen?

Vreemde kronkels dat mensen soms hebben. Ik dacht dat Nederlanders luid waren en van aanpakken wisten...

Maar je hebt ze van Tesla wel laten kennen ho ho, je hebt een Kona gekocht! Vet, heb je een plastic fantastic econobox gekocht waar je zelf nog moet sturen, enkel en alleen om Tesla een lesje te leren? En dan gaat de Kona ook de soep in, kom je bij je Hyundai dealer terecht en die zegt dat ie maar 1 technieker heeft die opgeleid is om aan die dingen te werken en of je 5 weken kan wachten. De vraag is of ie dat gaat melden via de mail die je heen en weer gaat sturen. Met wat geluk mag je tijdens de garantietermijn met een i20 op benzine rijden.

Dit topic heette vroeger "Janken over service" en zoals je ziet was dat een erg correcte titel.
 
Want eerlijk is eerlijk, zolang wij alles maar toelaten (en zoals vaak te lezen is pikken de meesten alles gewoon, er worden zelfs allerlei excuses voor Tesla gemaakt) gaat er ook niks veranderen. We zijn met z’n allen verantwoordelijk voor het niveau van service wat er op dit moment is. Wel vraag ik mij af of mensen ook zo vergevingsgezind zijn als de kookplaat om de maand kapot is, de telefoon iedere week een dag niet werkt, als de wasmachine iedere 2 maand terug voor onderhoud moet of dat de nieuwe TV in 30% van de gevallen het niet doet. Verzinnen we dan ook smoesjes?
Ik weet het niet. Kan je bij die dingen wel er dan op rekenen dat service voor je kookplaat, je telefoon of wasmachine via email gaat werken? De afgelopen jaren heb ik een defecte 'telefoon' (=internet aansluiting) en wasmachine gehad, en dat ging echt enkel via een telefonische servicedesk of het invullen van een formulier op de website van de leverancier.
 
Ik weet het niet. Kan je bij die dingen wel er dan op rekenen dat service voor je kookplaat, je telefoon of wasmachine via email gaat werken? De afgelopen jaren heb ik een defecte 'telefoon' (=internet aansluiting) en wasmachine gehad, en dat ging echt enkel via een telefonische servicedesk of het invullen van een formulier op de website van de leverancier.
Gelukkig hoeft dat niet via e-mail maar kan er gewoon gebeld worden. Als wasmachines of welk product dan ook massaal per 2 maanden kapot gaan of iedere keer weer iets nieuws kapot aan gaat heb je als merk een groot probleem. Organisaties als de consumentenbond, kassa of radar stellen dit aan de kaak en wordt er een negatief koopadvies gegeven. Het komt in de media en zal massaal gedeeld worden. Via de Nederlandse wet is de fabrikant vervolgens verplicht het product van de consument terug te kopen voor het aankoopbedrag indien er niet op korte termijn een definitieve oplossing is. Zo’n merk gaat niet of nauwelijks meer verkocht worden en het imago is ook direct naar de knoppen en zo hoort het ook. Als je een auto van meer dan €100.000 koopt mag je verwachten dat er niet om de haverklap gezeik mee is. Als je €100.000 zou betalen voor een aanpassing aan je huis mag je ook verwachten dat het niet om de 2 maanden half instort. Als je €100.000 zou betalen voor een vakantie en ze weigeren de wc pot schoon te maken mag je terecht klagen. Ongeacht of de prijs hoog of laag is mag je een top service verwachten. Wat betreft Hyundai, je kan zeggen wat je wil maar kwalitatief kan tesla daar niet tegenop. 1 ding is zeker; als zo’n Hyundai I10 wordt afgeleverd wordt die tip top afgeleverd, helaas vinden ze dat bij Tesla nogal moeilijk. En dat voor €10.000den euro’s prijsverschil. @one-ten ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan je Kona en geloof maar dat je daar als koning behandelt wordt. Vriend van mij werkt zelf bij Hyundai en ze krijgen niets dan lof van hun klanten. Top auto voor een super prijs. Liever in een auto met plastic interieur en solide afwerking dan een auto met nep leer waar het deur portier nog niet eens vast blijft zitten.
 
  • Like
Reactions: horta and one-ten
Ik weet het niet. Kan je bij die dingen wel er dan op rekenen dat service voor je kookplaat, je telefoon of wasmachine via email gaat werken? De afgelopen jaren heb ik een defecte 'telefoon' (=internet aansluiting) en wasmachine gehad, en dat ging echt enkel via een telefonische servicedesk of het invullen van een formulier op de website van de leverancier.
Beste Wooter,

Ik snap werkelijk niet dat je in het geval van one-ten het falen van de service verlening van Tesla kennelijk meer aan one-ten verwijt dan aan Tesla zelf.

Het is Tesla die stelt dat zij op afstand de problemen van one-ten (voor een niet-onaanzienlijk bedrag, terwijl de accu nog garantie heeft!) kunnen diagnosticeren. Als zij vervolgens tot de conclusie komen dat er geen probleem is, terwijl de klant toch duidelijk vragen heeft gesteld die zijn problemen omschrijven, en Tesla het volledig afdoet met enkel een nietszeggend mailtje, dan neem je je klanten onvoldoende serieus. Punt. Dat is gewoon zeer slechte klantenservice die niet voor zou moeten komen.

Het zou aardig zijn als jij zo onderhand jouw roze bril af zou zetten. Ik heb zelf tot nu toe 6 Tesla’s gekocht vanaf 2013, waarvan ik er nu nog drie heb. Je zou dus kunnen stollen dat ik best wel wat heb met Tesla. Ik heb helaas moeten ervaren hoe de service sinds de beginjaren dramatisch is afgenomen.

Hoe goed de auto’s zelf ook zijn, het serviceniveau vind ik inmiddels echt onvoldoende. Communicatie via een app als hulpmiddel is mooi, maar niet als daardoor geen contact meer via een andere weg mogelijk is. Onze nieuwste model 3 performance is net een week bij het sec geweest voor het oplossen van afleverpunten (die er om te beginnen niet zouden moeten zijn geweest bij ook maar een beetje kwaliteitscontrole), om na die week te moeten constateren dat driekwart van de punten nog niet opgelost kon worden. Komt nog eens bij dat zij het uitlijnen (nodig omdat het stuur niet recht stond bij rechtuit rijden) in rekening wilden brengen... uiteraard niet geaccepteerd.

Beste One-ten,

One-ten, ik adviseer je om toch langs te rijden. Maak van tevoren een duidelijk schriftelijke uiteenzetting van de klachten. De prestaties die jij met de 60 kWh ervaart kwalificeren als een non-conformiteit, waarbij zelfs nog een garantie van toepassing is. Minst genomen dient Tesla exact aan te geven wat hun onderzoeksresultaten zijn en hoe die zich verhouden tot de oorspronkelijke specificaties.

Sterkte!