Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb in Hasselt al eens een leenauto op Nederlands kenteken gekregen... :p

Dat is wel apart dan, waren bij mijn laatste bezoek in Eindhoven echt moeilijk aan het doen toen ik voor een leenauto vroeg en daadwerkelijk maar 3 km over de grens naar België moet om bij mijn werk te komen. :rolleyes: Ik moest hem dan maar ergens bij de grens parkeren. :D Denk dat ze uiteindelijk wel door hadden dat ik toch echt die leenauto de grens over ging jagen dus hebben ze me gewoon zo'n 3,5 uur laten wachten daar zodat ik met mijn eigen auto weer terug kon. ;)

Misschien doen ze er in België niet zo moeilijk over dan. Toch maar eens een keer proberen dan, al hoop ik voorlopig even geen service nodig te hebben natuurlijk. :p
 
Dat is wel apart dan, waren bij mijn laatste bezoek in Eindhoven echt moeilijk aan het doen toen ik voor een leenauto vroeg en daadwerkelijk maar 3 km over de grens naar België moet om bij mijn werk te komen. :rolleyes: Ik moest hem dan maar ergens bij de grens parkeren. :D Denk dat ze uiteindelijk wel door hadden dat ik toch echt die leenauto de grens over ging jagen dus hebben ze me gewoon zo'n 3,5 uur laten wachten daar zodat ik met mijn eigen auto weer terug kon. ;)

Misschien doen ze er in België niet zo moeilijk over dan. Toch maar eens een keer proberen dan, al hoop ik voorlopig even geen service nodig te hebben natuurlijk. :p

Ik ben ook al een aantal keer als Nederlander bij Antwerpen-Aartselaar geweest, en ook meermaals diverse loaners op Belgisch kenteken meegehad.

Ze weten daar ook dat ik Nederlander ben maar heb ze nog nooit daar een opmerking over horen maken, moet zeggen dat ik de huurovereenkomst ook niet heel aandachtig heb doorgelezen :p

Wat wel vreemd is: ik heb altijd smerige loaners meegehad bij Antwerpen-Aartselaar, zowel qua exterieur niet al te fris meer en interieur is ook niet bepaald schoon. Ik heb wel eens een loaner die ik meerdere dagen had zelf maar schoongemaakt.

In Nederland daarentegen heb ik wel nette loaners gehad, ook al waren ze wat gedateerder (2013 oid), het was wel een redelijk schone wagen. Dat doet toch ook wel wat voor je gevoel.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
4 Jaar serviceplan aangeschaft in 2016 voor mijn Model S85D, 3 jaar netjes in Tilburg service laten doen. Batterij was na 1 jaar kapot. Altijd leenwagen gehad als het langer dan 4 uur duurde, wagens waren altijd netjes.

Dit jaar moest ik in April afspraak maken voor 4de service beurt, maar was midden in piek Corona tijd dus als ondernemer geen tijd gehad. Bel ik in Mei, 2-3 weken te laat. Jammer meneer uw plan is verlopen dus helaas. Geklaagd via telefoon, moest maar email sturen. Na een maand nog geen reactie dus zojuist gebeld. Oh sorry nee was afgekeurd maar er is te veel e-mails om een reactie te geven. Serviceplan is geen aanrader dus ;/
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
4 Jaar serviceplan aangeschaft in 2016 voor mijn Model S85D, 3 jaar netjes in Tilburg service laten doen. Batterij was na 1 jaar kapot. Altijd leenwagen gehad als het langer dan 4 uur duurde, wagens waren altijd netjes.

Dit jaar moest ik in April afspraak maken voor 4de service beurt, maar was midden in piek Corona tijd dus als ondernemer geen tijd gehad. Bel ik in Mei, 2-3 weken te laat. Jammer meneer uw plan is verlopen dus helaas. Geklaagd via telefoon, moest maar email sturen. Na een maand nog geen reactie dus zojuist gebeld. Oh sorry nee was afgekeurd maar er is te veel e-mails om een reactie te geven. Serviceplan is geen aanrader dus ;/

Misschien even een ander service center bellen, i.e. Amsterdam of Moordrecht?

Geloof dat ze het (jaarlijkse) serviceplan ook niet meer aanbieden (early 2019 afgeschaft).
 
Misschien even een ander service center bellen, i.e. Amsterdam of Moordrecht?

Geloof dat ze het (jaarlijkse) serviceplan ook niet meer aanbieden (early 2019 afgeschaft).
Eindhoven en Tilburg geprobeerd maar kom nergens verder. Het gaat ook nergens over, want als ik voorheen in April een afspraak maakte kon ik pas ergens laat in Mei terecht. Nu dat ik in Mei een afspraak wou maken was hij verlopen. Zo teleurgesteld in Tesla...
 
  • Informative
Reactions: BMW740iL and Eriksc
Heb m'n auto voor een 1e beurt gebracht na 2 jaar. Fluitend geluid bij linker voorraam opgelost. Rechter voorraam hadden ze niet gedaan. Moest weer even terug naar de service monteur.
De dag daarvoor was ik opeens 0.5 bar bandendruk kwijtgeraakt. Gemeld, met het verzoek hiernaar te kijken. "monteur heeft ernaar gekeken mijnheer, hij heeft de band opgepompt"
Dat vond ik niet voldoende en vroeg of de monteur niet beter kon kijken. Terug naar de monteur. Het zou allemaal goed zijn.
1 dag later, weer 0.5 bar weg. Zelf gekeken. Schroef in het loopvlak te zien .....
 
  • Informative
Reactions: Bas.
Heb m'n auto voor een 1e beurt gebracht na 2 jaar. Fluitend geluid bij linker voorraam opgelost. Rechter voorraam hadden ze niet gedaan. Moest weer even terug naar de service monteur.
De dag daarvoor was ik opeens 0.5 bar bandendruk kwijtgeraakt. Gemeld, met het verzoek hiernaar te kijken. "monteur heeft ernaar gekeken mijnheer, hij heeft de band opgepompt"
Dat vond ik niet voldoende en vroeg of de monteur niet beter kon kijken. Terug naar de monteur. Het zou allemaal goed zijn.
1 dag later, weer 0.5 bar weg. Zelf gekeken. Schroef in het loopvlak te zien .....
Haha, ze doen er alles aan om de aandelenkoers van Tesla weer omlaag te krijgen
 
Heb m'n auto voor een 1e beurt gebracht na 2 jaar. Fluitend geluid bij linker voorraam opgelost. Rechter voorraam hadden ze niet gedaan. Moest weer even terug naar de service monteur.
De dag daarvoor was ik opeens 0.5 bar bandendruk kwijtgeraakt. Gemeld, met het verzoek hiernaar te kijken. "monteur heeft ernaar gekeken mijnheer, hij heeft de band opgepompt"
Dat vond ik niet voldoende en vroeg of de monteur niet beter kon kijken. Terug naar de monteur. Het zou allemaal goed zijn.
1 dag later, weer 0.5 bar weg. Zelf gekeken. Schroef in het loopvlak te zien .....
Welke garage ?
 
Heb m'n auto voor een 1e beurt gebracht na 2 jaar. Fluitend geluid bij linker voorraam opgelost. Rechter voorraam hadden ze niet gedaan. Moest weer even terug naar de service monteur.
De dag daarvoor was ik opeens 0.5 bar bandendruk kwijtgeraakt. Gemeld, met het verzoek hiernaar te kijken. "monteur heeft ernaar gekeken mijnheer, hij heeft de band opgepompt"
Dat vond ik niet voldoende en vroeg of de monteur niet beter kon kijken. Terug naar de monteur. Het zou allemaal goed zijn.
1 dag later, weer 0.5 bar weg. Zelf gekeken. Schroef in het loopvlak te zien .....

Had ik ook. Bij de kwik-fit zonder te vragen en zonder kosten verholpen tijdens de zomerbandenwissel.
 
Heb m'n auto voor een 1e beurt gebracht na 2 jaar. Fluitend geluid bij linker voorraam opgelost. Rechter voorraam hadden ze niet gedaan. Moest weer even terug naar de service monteur.
De dag daarvoor was ik opeens 0.5 bar bandendruk kwijtgeraakt. Gemeld, met het verzoek hiernaar te kijken. "monteur heeft ernaar gekeken mijnheer, hij heeft de band opgepompt"
Dat vond ik niet voldoende en vroeg of de monteur niet beter kon kijken. Terug naar de monteur. Het zou allemaal goed zijn.
1 dag later, weer 0.5 bar weg. Zelf gekeken. Schroef in het loopvlak te zien .....
Ben maar blij.
Bij de bandenspecialist is dit doorgaans eenvoudig te repareren. Bij Tesla wordt rucksichtslos de hele band vervangen en liefst de andere band op dezelfde as ook nog. Gelukkig wel tegen de volle adviesprijs van de bandenproducent, dat dan weer wel.
(Gelukkig voor ons als aandeelhouders, klanten kunnen hier wel eens anders over denken...)
 
Begin rant: "Weer slechte ervaring met SeC Eindhoven. Het begint al met het feit dat het plannen van een afspraak met de app, errors geeft. Dagen verder en herhaalde pogingen werkt hij wel. Diverse vragen met herrineringen via SMS, blijkbaar ontvangen ze mijn reply SMS berichten niet.. Bellen gaat ook niet, niemand neemt op na 30min in de wacht, meerdere malen geprobeerd. Uiteindelijk na veel moeite, en twee dagen voor uiteindelijke afspraak. Nee, auto werkt na behoren, we maken melding van een "feature request..." bla bla bla. Sorry, maar ik ben hier helemaal klaar mee. De Tesla model 3 is een onbetrouwbare auto (niet inherent, maar), omdat er niemand is om op terug te vallen als er wat fout gaat. Zelfs op mijn wasmachine of koffie machine krijg ik betere support dan op deze auto van 60KEuro, absurd. Zodra er een enigzins een alternatief is van Volkswagen of Volvo, maak ik de switch." Suggesties welkom, thx.
 
Begin rant: "Weer slechte ervaring met SeC Eindhoven. Het begint al met het feit dat het plannen van een afspraak met de app, errors geeft. Dagen verder en herhaalde pogingen werkt hij wel. Diverse vragen met herrineringen via SMS, blijkbaar ontvangen ze mijn reply SMS berichten niet.. Bellen gaat ook niet, niemand neemt op na 30min in de wacht, meerdere malen geprobeerd. Uiteindelijk na veel moeite, en twee dagen voor uiteindelijke afspraak. Nee, auto werkt na behoren, we maken melding van een "feature request..." bla bla bla. Sorry, maar ik ben hier helemaal klaar mee. De Tesla model 3 is een onbetrouwbare auto (niet inherent, maar), omdat er niemand is om op terug te vallen als er wat fout gaat. Zelfs op mijn wasmachine of koffie machine krijg ik betere support dan op deze auto van 60KEuro, absurd. Zodra er een enigzins een alternatief is van Volkswagen of Volvo, maak ik de switch." Suggesties welkom, thx.

Ik ben gewoon nieuwsgierig. Wat is de “feature request” die jij hebt gedaan voor jouw Model 3?
 
De buitenspiegels op mij M3 zijn zelf dimmend. Echter ik vind deze s'nachts zo donker dat ik moeilijk achteropkomend verkeer zie, of hun afstand/snelheid kan inschatten. Er zijn meerdere mogelijkheden om de zelfdimmende functie uit te zetten/te verwijderen, echter Tesla SeC Eindhoven wil dit niet doen (andere SeC hebben dit al wel gedaan). Affijn.. = 0 service, -1 waste of time.
 
Ook ik heb een rekening ontvangen van 65 euro ex btw voor een afspraak die ik heb staan vanwege rammelend geluid.
Omdat de auto nog dik in de garantie zit de digitale handtekening gemotiveerd geweigerd. Ook heb ik een reply gestuurd op hun verstuurde SMS. Nog niets van hun gehoord.

Reactie op weigering duurde bij mij maanden. Daarna een mail met een verwijt gekregen dat ik nog niet had betaald. Echt waar, die lompheid van degene die achter deze mails zitten, is stuitend. Vervolgens contact gelegd met SeC en dan is het wel weer ok, maar werkelijk waar. Stuitend slechte service via mail.
 
Heb m'n auto voor een 1e beurt gebracht na 2 jaar. Fluitend geluid bij linker voorraam opgelost. Rechter voorraam hadden ze niet gedaan. Moest weer even terug naar de service monteur.
De dag daarvoor was ik opeens 0.5 bar bandendruk kwijtgeraakt. Gemeld, met het verzoek hiernaar te kijken. "monteur heeft ernaar gekeken mijnheer, hij heeft de band opgepompt"
Dat vond ik niet voldoende en vroeg of de monteur niet beter kon kijken. Terug naar de monteur. Het zou allemaal goed zijn.
1 dag later, weer 0.5 bar weg. Zelf gekeken. Schroef in het loopvlak te zien .....
HBM 57 Delige Bandenreparatieset
Meer dan 50 kansen om hem zelf te repareren.
 
  • Informative
  • Disagree
Reactions: EpicR and bpsmits
Vanmorgen helaas wederom een slechte ervaring met het SeC in Duiven.

Iets meer dan een week geleden is er een barst ontstaan in de achterruit van m’n Model3. Afspraak gemaakt voor vervanging en nog wat zaken, vooral software/computer issues.

Na 45 min rijden vanmorgen aangekomen op de SeC in Duiven. Achterruit niet op voorraad. Gaan we weer. Konden wel de computer vervangen, dat zou 3,5 uur duren, grensgeval wel/geen leenauto. Nou ik ken ze al langer ze doen er altijd! langer over.

Moest ik daarna maar terugkomen voor de achterruit. Nou dankje de koekoek. Je regelt die ruit maar en dan doe je alles maar in 1 keer. Als die computer het begeeft dan kom je me maar ophalen met je road assistance. En dan geef je maar een leenauto mee. Ik had nog geprobeerd om ze me nu al een leenauto te geven en dan weer op te halen als de reparaties klaar zijn. Maar dat kon echt niet. Ze hadden je af moeten bellen zei hij, ja da’s niet gebeurd en kost me weer veel te veel tijd deze onzin.

Helaas 0,0 meedenken met de klant. Ze laten je liever een dag daar zitten dan dat ze ff een leenauto meegeven.

ik ben in Eindhoven en Duiven geweest, allebei zo traag als wat met diverse zaken.

Nu maar afwachten en hopen dat er een sms’je komt als de ruit binnen is. Heb er een hard hoofd in. Tot die tijd maar blijven rijden met een half gare auto.
 
Laat ik er maar weer eens een positieve ervaring tegenover zetten.

Onze richtingaanwijzer deed 't af en toe niet. Eerst denk je, user error, dan ga je er op letten en inderdaad, soms weigerde de pook de richtingaanwijzer aan te zetten of te cancelen. Na een paar software updates afgewacht te hebben (want ja, dat zou ook best wel een firmware probleempje kunnen zijn natuurlijk) een afspraak via de Telsa app gemaakt voor mobiele service.

- De afspraak kon worden gepland binnen 2 weken. Vond ik prima.
- Je wordt op de hoogte gehouden in de aanloop naar de afspraak.
- Op de dag van de afspraak belde de technicus 's ochtends of hij iets eerder langs mocht komen dan afgesproken.
- Hij was er vervolgens keurig op tijd.
- Een hele aardige vent die het probleem begreep, de juiste onderdelen (een complete stuur satelliet) bij zich had en de reparatie in no-time voor elkaar had.
- En het probleem daarmee ook heeft opgelost.

Ik vond dat al met al een hele goede service. Eigenlijk de meest relaxte service die ik ooit voor een auto had. Service 2.0 :cool: