Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat het dus wel verstandig is om naar een onafhankelijk bedrijf te gaan maar er is dan ook geen garantie dat Tesla de bevindingen klakkeloos overneemt.
Zou fijn zijn om hier te lezen wat jullie ervaringen zijn, ik neem aan dat ik niet de eerste ben die dure reparaties probeer te vermijden na het verlopen van de 80K garantie.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Momenteel bij Tilburg.
Ze gaan daar helemaal over op contactless service.
Bij binnenkomst je aanmelden op een tablet. Vervolgens gaat alles via de app.

Bijzonder maar soort van efficiënt.
Alleen is het al mijn 4e bezoek van minimaal 3 uur per keer voor het vervangen van 4 velgen...
 
Hoi,

Sinds 14 dagen ben ik de trotse bezitter van een 2013 model S P85. Superfijne auto was er heel blij mee. Tot afgelopen maandag ik had bij van der Valk gebruik gemaakt van de Supercharger van Tesla. Dit was voor mij het grootste pluspunt levenslang freecharge bij Tesla. Joepie zou je denken maar helaas ging de laadklep niet meer dicht en kon ik niet wegrijden. Hij klapt dicht en gooit hem een Tel later weer open. Ik Tesla gebeld en men kon niks lezen van afstand dus moest hem even resetten met de 2 knoppen op het stuur dit conform instructies gedaan. Maar helaas bood dit geen oplossing. Vervolgens heb ik de auto via het display helemaal uitgezet ik moest 10 minuten wachten en dan weer opnieuw opstarten.

Hierna draaide de auto helemaal door en vielen beide schermen uit als de auto moest opstarten. Tesla kon mij niet helpen ik moest naar het servicestation. ANWB gebeld en die hebben de auto afgesleept en om 16:45 uur de auto afgeleverd bij Tesla en sindsdien begon de echte ellende pas. Voordat ik de auto aanschafte las ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de service afdeling en nu zijn we 4 werkdagen verder en staat de auto nog steeds op dezelfde plek buiten en is er nog steeds niet naar om gekeken.

Bellen met het filiaal in Rotterdam is praktisch onmogelijk. Via de app gebeurt er ook niet veel een reactie terug is blijkbaar teveel moeite. Als excuus word er verteld dat het filiaal in den Haag dicht is en dat ze het druk hebben. Als ze dit nou gelijk vertellen dan kun je nog uitwijken naar een ander filiaal op het moment dat de auto gesleept word. Nu staat de auto daar gelukkig heb ik nog een dikke diesel bus tot mijn beschikking maar daar betaal je niet voor als je een Model S aanschaft.

De waardeloze service met de arrogantie van de medewerkers is voor mij de reden om te zeggen dat wanneer de auto het weer doet ik linea recta 500 meter verder bij Mercedes binnen ga stappen. Dan maar zonnepanelen op het dak en thuis opladen. Maar ik wil een auto met een bedrijf erachter welke zijn klant voorop stelt. Nu voel ik alsof ik tegen een muur sta en maar overgeleverd ben aan de genade van de service afdeling. Als men een keer tijd heeft gaan ze zoeken naar waar het probleem nu zit.

Cenk
 
Hoi,

Sinds 14 dagen ben ik de trotse bezitter van een 2013 model S P85. Superfijne auto was er heel blij mee. Tot afgelopen maandag ik had bij van der Valk gebruik gemaakt van de Supercharger van Tesla. Dit was voor mij het grootste pluspunt levenslang freecharge bij Tesla. Joepie zou je denken maar helaas ging de laadklep niet meer dicht en kon ik niet wegrijden. Hij klapt dicht en gooit hem een Tel later weer open. Ik Tesla gebeld en men kon niks lezen van afstand dus moest hem even resetten met de 2 knoppen op het stuur dit conform instructies gedaan. Maar helaas bood dit geen oplossing. Vervolgens heb ik de auto via het display helemaal uitgezet ik moest 10 minuten wachten en dan weer opnieuw opstarten.

Hierna draaide de auto helemaal door en vielen beide schermen uit als de auto moest opstarten. Tesla kon mij niet helpen ik moest naar het servicestation. ANWB gebeld en die hebben de auto afgesleept en om 16:45 uur de auto afgeleverd bij Tesla en sindsdien begon de echte ellende pas. Voordat ik de auto aanschafte las ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de service afdeling en nu zijn we 4 werkdagen verder en staat de auto nog steeds op dezelfde plek buiten en is er nog steeds niet naar om gekeken.

Bellen met het filiaal in Rotterdam is praktisch onmogelijk. Via de app gebeurt er ook niet veel een reactie terug is blijkbaar teveel moeite. Als excuus word er verteld dat het filiaal in den Haag dicht is en dat ze het druk hebben. Als ze dit nou gelijk vertellen dan kun je nog uitwijken naar een ander filiaal op het moment dat de auto gesleept word. Nu staat de auto daar gelukkig heb ik nog een dikke diesel bus tot mijn beschikking maar daar betaal je niet voor als je een Model S aanschaft.

De waardeloze service met de arrogantie van de medewerkers is voor mij de reden om te zeggen dat wanneer de auto het weer doet ik linea recta 500 meter verder bij Mercedes binnen ga stappen. Dan maar zonnepanelen op het dak en thuis opladen. Maar ik wil een auto met een bedrijf erachter welke zijn klant voorop stelt. Nu voel ik alsof ik tegen een muur sta en maar overgeleverd ben aan de genade van de service afdeling. Als men een keer tijd heeft gaan ze zoeken naar waar het probleem nu zit.

Cenk
*sugar* man!
 
Hoi,

Sinds 14 dagen ben ik de trotse bezitter van een 2013 model S P85. Superfijne auto was er heel blij mee. Tot afgelopen maandag ik had bij van der Valk gebruik gemaakt van de Supercharger van Tesla. Dit was voor mij het grootste pluspunt levenslang freecharge bij Tesla. Joepie zou je denken maar helaas ging de laadklep niet meer dicht en kon ik niet wegrijden. Hij klapt dicht en gooit hem een Tel later weer open. Ik Tesla gebeld en men kon niks lezen van afstand dus moest hem even resetten met de 2 knoppen op het stuur dit conform instructies gedaan. Maar helaas bood dit geen oplossing. Vervolgens heb ik de auto via het display helemaal uitgezet ik moest 10 minuten wachten en dan weer opnieuw opstarten.

Hierna draaide de auto helemaal door en vielen beide schermen uit als de auto moest opstarten. Tesla kon mij niet helpen ik moest naar het servicestation. ANWB gebeld en die hebben de auto afgesleept en om 16:45 uur de auto afgeleverd bij Tesla en sindsdien begon de echte ellende pas. Voordat ik de auto aanschafte las ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de service afdeling en nu zijn we 4 werkdagen verder en staat de auto nog steeds op dezelfde plek buiten en is er nog steeds niet naar om gekeken.

Bellen met het filiaal in Rotterdam is praktisch onmogelijk. Via de app gebeurt er ook niet veel een reactie terug is blijkbaar teveel moeite. Als excuus word er verteld dat het filiaal in den Haag dicht is en dat ze het druk hebben. Als ze dit nou gelijk vertellen dan kun je nog uitwijken naar een ander filiaal op het moment dat de auto gesleept word. Nu staat de auto daar gelukkig heb ik nog een dikke diesel bus tot mijn beschikking maar daar betaal je niet voor als je een Model S aanschaft.

De waardeloze service met de arrogantie van de medewerkers is voor mij de reden om te zeggen dat wanneer de auto het weer doet ik linea recta 500 meter verder bij Mercedes binnen ga stappen. Dan maar zonnepanelen op het dak en thuis opladen. Maar ik wil een auto met een bedrijf erachter welke zijn klant voorop stelt. Nu voel ik alsof ik tegen een muur sta en maar overgeleverd ben aan de genade van de service afdeling. Als men een keer tijd heeft gaan ze zoeken naar waar het probleem nu zit.

Cenk
Zie mijn antwoord in het andere draadje dat je startte.
Nieuwe draadjes starten voor een bestaand onderwerp en cross-posten wordt hier niet gewaardeerd.
Ik begrijp dat het oiv van de boosheid wel eens verleidelijk kan zijn.
Ik heb ook eens aan de kant gestaan en gekeken hoeveel inruilwaarde ik nog had. Maar na wat bezinken, besef je dat dit met elke wagen kan gebeuren, zeker met een tweedehandse van minstens 8 jaar oud. Besef dat je 2e hands ook minder betaalt omdat zulke zaken kunnen gebeuren.
Als je hem van een professioneel bedrijf kocht, moet je nog garantie hebben. Indien niet, zou je weer het prijsvoordeel moeten gekregen hebben om dit op te vangen.
4 dagen is niet zo veel. Velen hebben evenveel maanden moeten wachten op onderdelen.
Tenslotte, als je wagen in hetSeC staat, kan je altijd bellen. Er is een optie voor in het keuzemenu. Ik heb zo altijd al antwoord gekregen zo. Misschien wat langer laten bellen of even later opnieuw proberen.
 
Quick drop zonder sleutel?

Goede dag

U kunt uw auto parkeren in 1 van de parkeervakken en uw sleutels hebben wij niet nodig. U hoeft niet bij de balie te melden. Wij zullen zorgen dat u een bericht krijgt wanneer uw Tesla weer gereed staat. De betaling mag u via de Tesla app doen voordat u uw Tesla ophaalt. Er mogen helaas geen extra werkzaamheden toegevoegd worden aan de balie. Tesla is begonnen met een Quick drop, dat is de reden dat u deze bericht krijgt.

U heeft een afspraak waar u op kunt wachten (< 4 uur). Onze lounge heeft flexibele werkplekken, wifi en heerlijke koffie. Indien beschikbaar hebben wij een e-bike te leen. Mocht u hier gebruik van willen maken, horen wij dit graag. Eventuele aanvullende werkzaamheden kunt u tot 3 werkdagen voor de afspraak aan ons doorgeven. Wij willen u vragen onderstaande link betreft uw service afspraak door te nemen: How to Schedule a Service Appointment | Tesla Support Netherlands . Een fijne dag verder!

Geschreven door iemand met een Spaanse naam, dus dat verklaart de kleine spellingsfoutjes. Maar ik vind het vreemd dat ze de sleutel niet nodig hebben - iemand anders ervaring met "key-less quick drop"?
 
Quick drop zonder sleutel?



Geschreven door iemand met een Spaanse naam, dus dat verklaart de kleine spellingsfoutjes. Maar ik vind het vreemd dat ze de sleutel niet nodig hebben - iemand anders ervaring met "key-less quick drop"?

Tesla heeft remote toegang tot de auto's wanneer er een serviceafspraak is en de auto zich op de service locatie bevindt. Daardoor dus geen sleutels meer nodig met quick drop.
 
  • Informative
Reactions: Stream
Hoi,

Sinds 14 dagen ben ik de trotse bezitter van een 2013 model S P85. Superfijne auto was er heel blij mee. Tot afgelopen maandag ik had bij van der Valk gebruik gemaakt van de Supercharger van Tesla. Dit was voor mij het grootste pluspunt levenslang freecharge bij Tesla. Joepie zou je denken maar helaas ging de laadklep niet meer dicht en kon ik niet wegrijden. Hij klapt dicht en gooit hem een Tel later weer open. Ik Tesla gebeld en men kon niks lezen van afstand dus moest hem even resetten met de 2 knoppen op het stuur dit conform instructies gedaan. Maar helaas bood dit geen oplossing. Vervolgens heb ik de auto via het display helemaal uitgezet ik moest 10 minuten wachten en dan weer opnieuw opstarten.

Hierna draaide de auto helemaal door en vielen beide schermen uit als de auto moest opstarten. Tesla kon mij niet helpen ik moest naar het servicestation. ANWB gebeld en die hebben de auto afgesleept en om 16:45 uur de auto afgeleverd bij Tesla en sindsdien begon de echte ellende pas. Voordat ik de auto aanschafte las ik eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de service afdeling en nu zijn we 4 werkdagen verder en staat de auto nog steeds op dezelfde plek buiten en is er nog steeds niet naar om gekeken.

Bellen met het filiaal in Rotterdam is praktisch onmogelijk. Via de app gebeurt er ook niet veel een reactie terug is blijkbaar teveel moeite. Als excuus word er verteld dat het filiaal in den Haag dicht is en dat ze het druk hebben. Als ze dit nou gelijk vertellen dan kun je nog uitwijken naar een ander filiaal op het moment dat de auto gesleept word. Nu staat de auto daar gelukkig heb ik nog een dikke diesel bus tot mijn beschikking maar daar betaal je niet voor als je een Model S aanschaft.

De waardeloze service met de arrogantie van de medewerkers is voor mij de reden om te zeggen dat wanneer de auto het weer doet ik linea recta 500 meter verder bij Mercedes binnen ga stappen. Dan maar zonnepanelen op het dak en thuis opladen. Maar ik wil een auto met een bedrijf erachter welke zijn klant voorop stelt. Nu voel ik alsof ik tegen een muur sta en maar overgeleverd ben aan de genade van de service afdeling. Als men een keer tijd heeft gaan ze zoeken naar waar het probleem nu zit.

Cenk
Ik lees je bericht en mijn eerst vraag is:

heb je in de mobiele app een service afspraak ingeschoten?

Tesla doet veel via de mobiele app en daar acteren ze goed na (hun afspraken model). Je omschrijft een ad-hoc situatie die heel vervelend is, maar gezien de drukte kunnen ze niet alles zomaar laten vallen, hoe belangrijk jij hetzelf ook vindt. Hun agenda is volgepland door andere afspraken.

Maar om een goede auto nu direct om te ruilen naar een Mercedes omdat een service een keer niet goed gaat, vind ik wel heel drastisch. Ieder zijn ding.
Heb zelf goeden ervaringen met Duiven en ja, ook daar heb ik ook een mindere ervaring gehad dat ze daarna prima opgelost hebben. Dat zal bij Mercedes niet anders zijn.
 
Quick drop zonder sleutel?



Geschreven door iemand met een Spaanse naam, dus dat verklaart de kleine spellingsfoutjes. Maar ik vind het vreemd dat ze de sleutel niet nodig hebben - iemand anders ervaring met "key-less quick drop"?
Yep! Heel handig, keycard is niet meer nodig. Ze hebben vanaf afstand sleutelloos toegang. Ik moest nog wel op een iPad een formulier invullen als aanmelding / reden van bezoek.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Stream
@Stream Ik heb gisteren mijn MS voor service weggebracht naar Den Haag (mooie nieuwe locatie) en was ook verbaasd dat ze mijn sleutel niet wilden hebben. Ze hadden me namelijk die Quick Drop instructies niet gestuurd. Werkt op zich wel efficient: je zet je auto neer, gaat werken en pikt hem voor 17:30 weer op. Je hoeft niemand te spreken..
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk