Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Service-ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook heel wat SeC bezoekjes gehad @Bennyvc en de meeste waren uiteindelijk toch positief, al moest 1 keer de servicemanager eraan te pas komen en die bleek ook niet de hoogste in rang, want het hoofdkantoor moest toestemming geven voor een -volgens mij nogal voor de hand liggende-coulance. Maar een nieuwe auto, dat moet toch allemaal (op de ruit na, daarvoor ben ik ook 2x op Carglass aangewezen geweest een het is wel heel erg vreemd dat ze zo'n call niet meteen corrigeren) vlot opgelost zijn. Met mijn recente mY heb ik ook al 2 garanties gehad, beide binnen 1 werkdag opgepakt, waarvan 1 in de UK! (niet meer sluitende trunk-hatch), loaner mee in het andere geval (niet werkende ruitenwisser, module niet op voorraad).
Duiven is ook wel een heel goede SeC, die hebben al eens een doos gebak van mij verdiend.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Ik ben zijn mama niet.

Verder zijn dit dingen die je met het SeC moet oppakken, desnoods escaleren. Hier kan je wat over jammeren, maar buiten het advies om het te escaleren of een niet-Tesla te kopen zodat je je aan andere dingen kan frustreren kom je hier niet.
Wellicht hebben we beiden een ander referentiekader. In mijn optiek jammert de persoon met deze opsomming totaal niet en geeft hij daarmee meer dan voldoende nuancering bij aan om het als een zeikverhaal te classificeren. Je kan dan wel autistisch met je eigen ervaringen naar voren brengen, maar daar is hij ook niet mee geholpen hè.
 
Ik denk dat de ervaringen per SEC per klant erg verschillen. In het verleden ben ik vaak genoeg in Duiven geweest en heb verschillende ervaringen gehad. Top ervaringen met super service tot lang wachten of weer terug naar huis gaan zonder dat er iets gebeurt was (beetje hetzelfde verhaal als het eerder genoemde raam).

Nu is er een SEC in Utrecht en algemeen lees ik hier bijzonder goede terugkoppelingen over deze SEC. Mijn ervaring is nu totaal anders; slechte (geen) communicatie, lange doorlooptijden, spullen die op voorraad zouden zijn en dan toch weer niet, etc.

Consistente is dat als je eenmaal een medewerker spreekt, die vriendelijk zijn en graag willen helpen. Mijn conclusie is voor nu dat er structurele pijnpunten in de processen rondom service afhandeling zitten. En dat zorgt vooral bij klanten voor frustratie.

Maarja.. Tesla blijft goed verkopen, blijkbaar zijn de kosten voor rework acceptabel (verbaas ik me over) en dus weinig incentives om het service niveau aan te pakken...
 
Ik denk dat de ervaringen per SEC per klant erg verschillen. In het verleden ben ik vaak genoeg in Duiven geweest en heb verschillende ervaringen gehad. Top ervaringen met super service tot lang wachten of weer terug naar huis gaan zonder dat er iets gebeurt was (beetje hetzelfde verhaal als het eerder genoemde raam).

Nu is er een SEC in Utrecht en algemeen lees ik hier bijzonder goede terugkoppelingen over deze SEC. Mijn ervaring is nu totaal anders; slechte (geen) communicatie, lange doorlooptijden, spullen die op voorraad zouden zijn en dan toch weer niet, etc.

Consistente is dat als je eenmaal een medewerker spreekt, die vriendelijk zijn en graag willen helpen. Mijn conclusie is voor nu dat er structurele pijnpunten in de processen rondom service afhandeling zitten. En dat zorgt vooral bij klanten voor frustratie.

Maarja.. Tesla blijft goed verkopen, blijkbaar zijn de kosten voor rework acceptabel (verbaas ik me over) en dus weinig incentives om het service niveau aan te pakken...
Het lijkt wel mensenwerk.
NB Blijkbaar is er in de processen bij Tesla nog voldoende ruimte voor mensen om een verschil te maken.
 
Mag ik je vragen wat je precies bedoeld met 'Beetje vreemde combinatie van fouten'?
Dat de levering zo stroef verliep en niet bij de nabije SeC kon eerst. Heel vreemd verhaal, zeker de afleverlocatie. Dat facturatie naar de verkeerde ging, shudder in het stuur en klikken bij draaien, of verwarring over de voorruit... Allemaal vreemde dingen voor Tesla.
 
Ik ga het hierbij laten. Als je met vragen zit over hoe vaak elk van de opgesomde problemen voorkomen stel ik voor dat je even de search functie gebruikt in dit forum. Mij lijkt het duidelijk dat je fanboy oogkleppen erg stevig vastgeschroefd zitten. PM me gerust als je het mailverkeer wil zien tussen mij en Tesla over elk punt uit mijn opsomming (maak een paar uur vrij), ik neem er immers aanstoot aan dat je laat blijken dat dit niet het geval zou geweest zijn.

Voor de andere mensen die gereageerd hebben: erg bedankt, fijn om te horen dat andere ervaringen wel kunnen en ik zal overwegen toch maar te switchen van SeC.
 
Na vele jaren van erg tevreden zijn moet het volgende me even van het hart. Ik ben al een fan van toen we de roadster nog moesten ophalen in Nederland omdat er simpelweg geen garage was in België. Ook de eerste versie van de Model S werd met plezier van stal gehaald en intensief gebruikt.

Nadat ik begin dit jaar beslist heb mijn Model S 100D van november 2017 in te ruilen voor een Model X Plaid kreeg ik echter een mooie rondleiding doorheen zowat alles wat mis kan lopen eens je service nodig hebt:
  • De levering van de X Plaid werd tot vijf maal toe (5!) uitgesteld wegens ‘de wagen staat nog op een parking en geraakt niet in de garage’. ‘uw nummerplaat ligt bij een andere garage’. ‘de 12V batterij is stuk’. ‘de zetel moet vervangen worden’..
    Kan gebeuren hoor ik je denken: er werd vier van de vijf keer ongeveer tien minuten voor de eigenlijke levering gebeld met een droge ‘het zal toch niet voor vandaag zijn’. Dat is lastig als ze je verplichten om van Wilrijk naar Brugge te rijden en je er dus zo goed als bent.
  • Levering was onmogelijk in Aartselaar (hoewel ik in Wilrijk woon), dat moest in Brugge gebeuren. Tot na het vierde uitstel, dan kon het plots wel.
  • Na de levering kreeg iemand die ingesteld was als extra bestuurder plots dreigmails in het Frans om de betaling vrij te geven. Heeft goed drie weken geduurd voor ze mijn talloze mailtjes gelezen hadden en begrepen dat dit naar mij moest.
  • Middenrij maakte ongelooflijk veel lawaai en zeer traag als je stoel wilde verplaatsen: opgelost na een serviceafspraak.
  • Shudder in het stuur (Yoke) bij 130 km per uur: ‘we hebben het probleem niet kunnen nabootsen en gaan we daarvoor dan toch moeten aanrekenen’. Uiteindelijk toch gratis geen oplossing gekregen – de shudder is er immers nog steeds - nadat ik mijn been stijf hield.
Check, is na enkele keren uitbalanceren en uitlijnen (bij de bandenboer) wel verminderd.
(Door een groot negatief camber van de achterwielen versnelde slijtage van de banden aan de binnenzijde.)
  • Gevraagd hoe ze de 21.000 euro prijsverschil wensen goed te maken die mijn wagen nu minder kost: stilte
  • Klikkend geluid ophanging bij traag afdraaien, service afspraak ingepland
  • Interieur regelmatig kletsnat bij openen deuren achteraan, service afspraak ingepland
Check.
  • Voorruit gebarsten na steen (kan gebeuren): op aanraden servicecenter afspraak gemaakt via app, offerte goedgekeurd, afspraak gepland.
    Dag voor afspraak voicemail: ‘wij doen geen glasschade, maak een afspraak bij Carglass’.
Check, 6 jaar en meer dan 300.000 km geen enkele gebarsten voorruit gehad met de vorige X (wel vele putjes in het glas),enkele dagen na levering van de Plaid door steenslag de volledig vooruit gebarsten.
  • Vandaag voor de tweede keer naar Carglass voor niks: ‘uw ruit is niet beschikbaar bij Tesla ze hebben weer op de verkeerde gegeven, we weten niet wanneer dat wel zal kunnen maar reken op vijf maanden’.
Check, daar ben ik ook een paar keer geweest, wegens enkele keren verkeer besteld/geleverd, zelfs na op de merken dat dit een "nieuw" model was.
De gebarsten ruit werd er zelfs terug ingeplaatst na verkeerde levering.
Je leest het al, er zijn best wat frustraties. Wat mij betreft onbegrijpelijk dat er zoveel blijft misgaan. Het klassieke ‘dat hebben we nu nog nooit gehoord’-cliché van de lokale garagist houden ze ook mooi overeind.
Dat lijstje zou ik nog wel wat kunnen aanvullen.
Dat gezegd zijnde merk ik wel dat de mensen die er dagelijks instaan ook wel willen helpen maar dat simpelweg niet kunnen.
 
  • Like
Reactions: BenVc
Net een duidelijke afwijzing gekregen van Tesla over mijn klacht dat de auto ook remt voor auto’s in een vak er naast.

Tesla kan er niks aan doen, functies van de auto zijn in orde.

Na aandringen krijg ik de volgende commentaar.
‘With certain softwarebugs that sometimes occur, we are flooded with complaints, the issue you raise here, however, I personally have not heard anyone complain about before. ‘

Mooie manier om te zeggen: go fxxx yourself.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Net een duidelijke afwijzing gekregen van Tesla over mijn klacht dat de auto ook remt voor auto’s in een vak er naast.

Tesla kan er niks aan doen, functies van de auto zijn in orde.

Na aandringen krijg ik de volgende commentaar.
‘With certain softwarebugs that sometimes occur, we are flooded with complaints, the issue you raise here, however, I personally have not heard anyone complain about before. ‘

Mooie manier om te zeggen: go fxxx yourself.
Dat is gek, bij mij hadden ze er ook nog nooit over gehoord…
Auto is wel volledig terugbetaald na rechtszaak…
Stond iets later te koop op auto1, geen vuiltje aan de lucht volgens de specs…

Let wel, de rechtbanken en gerechtsdeskundige hebben ongelijk, Wooter heeft altijd gelijk.
 
  • Funny
Reactions: pvkeep and Menabe
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
Geheimhouding ziet doorgaans alleen op de inhoud, maar soit. Fijn voor @Danny85 dat hij gelijk heeft gekregen. Het artikel is overigens een tikkie tegenstrijdig omdat er staat dat Tesla wel in cassatie gaat. In dit nieuwsbericht wordt ook melding gemaakt van een cassatieberoep, maar misschien is deze info inmiddels achterhaald?
Achterhaald.
Tesla heeft daar inderdaad mee gedreigd… and that was it… was veel beter geweest om er gewoon mee te stoppen, zich te excuseren en nog wat eer voor zich te houden.
But no…

Ik geef het hier maar even aan, je kan wel degelijk van Tesla winnen.
Laat je raadsheer het vonnis opzoeken en opvragen, menig eigenaar kan er veel uit leren om er voordeel uit te halen.