Phil V
Well-Known Member
Die drie parameters zijn communicerende vaten.de hoge werkdruk en het verloop van medewerkers dan de lonen die betaald worden.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die drie parameters zijn communicerende vaten.de hoge werkdruk en het verloop van medewerkers dan de lonen die betaald worden.
Ja, zo heb ik die zin ook geconstrueerd, waar alleen het laatste deel van werd geciteerd. Mijn punt was dat een oorzaak een laag dieper lag: een gebrek aan processen.Die drie parameters zijn communicerende vaten.
Als er nu 1 bedrijf is dat processen heeft dan is het Tesla wel. Alles is geïnformatiseerd. Van het loggen van het probleem, over de afspraak, het binnenbrengen van de wagen, de statusupdates tot de factuur.Ja, zo heb ik die zin ook geconstrueerd, waar alleen het laatste deel van werd geciteerd. Mijn punt was dat een oorzaak een laag dieper lag: een gebrek aan processen.
Eens.Als er nu 1 bedrijf is dat processen heeft dan is het Tesla wel. Alles is geïnformatiseerd. Van het loggen van het probleem, over de afspraak, het binnenbrengen van de wagen, de statusupdates tot de factuur.
Probleem is dat het fout loopt als je een uitzonderingscase hebt die niet in die processen past.
Als je geen processen hebt, worden alle cases uitzonderingscases en individueel behandeld.
Er moet een goeie escalatieprocedure zijn en die moet kunnen ingeroepen worden door first level support zonder er voor berispt te worden. Vaak zie je dat mensen afgestraft worden als ze escaleren. Targets als ‘% zelf opgeloste problemen’ helpen daar niet bij. Bij veel helpdesks is het als klant moeijk om tot het second level te geraken, terwijl je zelf vaak genoeg kennis hebt om op voorhand te weten dat dat zal nodig zijn.Eens.
In Nederland hebben ze over dat probleem (doorgeschoten procesdenken zonder ruimte voor uitzonderingen of de mens) vandaag het eindrapport van al weer de tweede enquettecommissie (onderzoekscommissie van het parlement). Ik wil maar zeggen je moet procesdenken met verstand toepassen en ruimte laten voor emotie en voor de mens. Ook ik vind dat Tesla eerder doorgeschoten is in het informatiseren van het contact, dan dat ze te weinig processen geformaliseerd hebben. Als het proces de oplossing biedt, vinden veel mensen het vaak prima (maar lang niet alle mensen!) maar als er geen oplossing wordt geboden, moet je terug kunnen vallen op een oude methodiek: menselijk contact.
Waarschijnlijk doe je dan 500k + 500K, en dat 2 jaar na elkaar.... Of je zoekt extra budget. Voor allebei valt heel veel te zeggen.Waar kies je voor als bedrijf: 1 miljard investeren in betere service of 1 miljard investeren in betere producten, waardoor je maar de helft zoveel probleemgevallen meer hebt (en misschien maar een halve procent afhakers meer).
Dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen..... Snap je frustratie, voelt een beetje als Ryanair vlucht misschien maar anders waren de kosten mogelijk nog hoger.Van de besparingen die dat oplevert zie ik als klant niets terug.
En hoeveel kost het "grap" voor vervangen pyro-fuse? Behalve halve werkdag...En daar zit ik weer in de wachtruimte van SC Eindhoven, ditmaal voor het vervangen van de pyro-fuse. Op de offerte 30 min werk maar ik moet hier 3 uur blijven zitten zodat Tesla het werk slimmer kan inplannen... Van de besparingen die dat oplevert zie ik als klant niets terug.
Ryanair maakt er de regel van om altijd op tijd te zijn.voelt een beetje als Ryanair vlucht misschien
Qua tijd kostte het me uiteindelijk iets meer dan 2 uurDat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen..... Snap je frustratie, voelt een beetje als Ryanair vlucht misschien maar anders waren de kosten mogelijk nog hoger.
Qua geld kostte het EUR 249,98. Ik had nog wel even door willen rijden met die zekering maar die melding op het scherm was zo irritant...En hoeveel kost het "grap" voor vervangen pyro-fuse? Behalve halve werkdag...
Zoals een doktersbezoek op afspraak.En daar zit ik weer in de wachtruimte van SC Eindhoven, ditmaal voor het vervangen van de pyro-fuse. Op de offerte 30 min werk maar ik moet hier 3 uur blijven zitten zodat Tesla het werk slimmer kan inplannen... Van de besparingen die dat oplevert zie ik als klant niets terug.
Alle drie tegelijk, maar ik vrees dat je vel eens bot zou kunnen vangenTesla herkent deze objecten dus wel degelijk en ik kreeg die wagens correct afgebeeld in mijn scherm. Het is enkel een waarschuwing, de wagen remt niet af,
Alle drie melden is het beste. Dan staat het vroegtijdig geregistreerd en kan Tesla zelf kijken hoe en wat de oplossing zal zijn.Wellicht een ‘beginnersvraag’ maar aangezien het Tesla service betreft stel ik hem toch even hier.
Heb sinds januari een nieuwe MYP uit voorraad. Over het algemeen heel tevreden over maar waar ik een beetje bang voor was (langs Tesla service moeten om wat problemen op te laten lossen, wellicht nadelig beïnvloed door wat horrorverhalen) moet nu toch gebeuren.
De MYP heeft last van een piepend onderstel/dempers wat ik hoor met het raam open over drempels of oneffenheden zoals putdeksels, een rechterachterdeur die niet helemaal goed is opgelijnd (steekt uit tov links) en irritant geratel in de achterklep wat ik niet opgelost krijg met het verstellen van die rubberen pootjes.
Mijn vraag, is het nu slimmer om de punten één voor één op te laten lossen of ze alle drie tegelijk te melden. Woon in Amsterdam Noord dus zal wel bij Tesla Amsterdam of Purmerend terechtkomen.
Dank alvast.
Sorry, was een antwoord op deze. Verkeerd gequoted.@Phil V ; je hebt twee topics door elkaar gehaald.
Ik ben benieuwd wat jouw reply op mijn ervaringen zal zijn.
Wellicht een ‘beginnersvraag’ maar aangezien het Tesla service betreft stel ik hem toch even hier.
Heb sinds januari een nieuwe MYP uit voorraad. Over het algemeen heel tevreden over maar waar ik een beetje bang voor was (langs Tesla service moeten om wat problemen op te laten lossen, wellicht nadelig beïnvloed door wat horrorverhalen) moet nu toch gebeuren.
De MYP heeft last van een piepend onderstel/dempers wat ik hoor met het raam open over drempels of oneffenheden zoals putdeksels, een rechterachterdeur die niet helemaal goed is opgelijnd (steekt uit tov links) en irritant geratel in de achterklep wat ik niet opgelost krijg met het verstellen van die rubberen pootjes.
Mijn vraag, is het nu slimmer om de punten één voor één op te laten lossen of ze alle drie tegelijk te melden. Woon in Amsterdam Noord dus zal wel bij Tesla Amsterdam of Purmerend terechtkomen.
Dank alvast.