Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Silent mode

This site may earn commission on affiliate links.
Even vloeken in de Tesla kerk, maar heeft iemand al eens geprobeerd om desnoods met een kniptang de auto de mond te snoeren zodat al die ergerlijke alarmgeluiden bij iedere poep en scheet van de software uit gaan?

Als ik alleen in de auto zit is het nog wel te doen. Maar passagiers worden doodzenuwachtig van al die verschillende geluiden en alarmsignalen van de auto die in 100% van de gevallen overbodig zijn zolang ik zelf verantwoordelijk ben voor de besturing. Of bedoelen ze dat misschien met “premium audio”, dat de radio of Spotify op willekeurige momenten wordt overstemd met Tesla improvisaties?

Ik weet dat het niet kan, maar er is altijd hoop...
 
Even vloeken in de Tesla kerk, maar heeft iemand al eens geprobeerd om desnoods met een kniptang de auto de mond te snoeren zodat al die ergerlijke alarmgeluiden bij iedere poep en scheet van de software uit gaan?

Als ik alleen in de auto zit is het nog wel te doen. Maar passagiers worden doodzenuwachtig van al die verschillende geluiden en alarmsignalen van de auto die in 100% van de gevallen overbodig zijn zolang ik zelf verantwoordelijk ben voor de besturing. Of bedoelen ze dat misschien met “premium audio”, dat de radio of Spotify op willekeurige momenten wordt overstemd met Tesla improvisaties?

Ik weet dat het niet kan, maar er is altijd hoop...
Uitzetten kan niet. Wel de instelling van de auto en jezelf aanpassen.

Wat heb je al geprobeerd?
 
  • Like
Reactions: dutchchili
En met de laatste update is er nog een geluidje bijgekomen!
Om de zoveel tijd de melding met de twee rode handjes terwijl ik het stuur gewoon vast heb.
Ik zet AP niet meer op met passagiers want dan erger ik er mij nog meer aan.
Joe mode doet weinig of niets, de geluiden blijven, alleen komen ze niet meer door de achter luidsprekers.
 
Alles staat uit of op zacht (Joe mode). ELDA kan helaas niet definitief uit, dat doe ik als ik zin heb om door de menu’s heen te gaan maar niet elke rit. De software kan me niet helpen hier. Als het een pc zou zijn zou ik de verbinding op het moederbord naar de geluidskaart uitschakelbaar maken. Maar ongetwijfeld krijg je bij de tesla dan ook geen audio meer (en een miljoen foutcodes) dus dat is vast geen reële optie. Ik heb m’n hoop op een Amerikaanse Tesla fan met gevoelige oren die bij Musk een geluidswagen voor de deur zet die onophoudelijk die irritante geluiden van de auto op hoog volume afspeelt :grin:
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Als jij continu alarmsignalen hoort dan begrijp ik dat je passagiers doodsbang zijn. De vraag is of dat aan de auto ligt of jou rijstijl.
Waar exact heb je last van? Het in / uitschakelen van AP? Parkeersensor? Richtingaanwijzers? Handjes aan het stuur, dodehoek bewaking, afstand houden, tijdig remmen...?
 
Misschien even wat draadjes bijlezen? Korte samenvatting: ELDA valt me op smalle binnenwegen (14 km per dag) minimaal en keer per rit lastig met groot alarm over tegenliggers of zogenaamd de rijstrook verlaten. AP moet op de snelweg per rijstrookwisseling luidruchtig laten horen dat hij uit gaat en daarna weer aan. En dat enkele tientallen keren per rit... (in corona tijd minder gelukkig, het was lekker rustig dus minder rijstrookwisselingen)

Ik wil gewoon zo min mogelijk geluiden in de auto.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Nog weer een extra ergernis. Sinds een update of wat geleden bemoeit de softwareheks zich ook met het van rijbaan wisselen als je, keurig met de richtingaanwijzer aan, meer dan een baan wil oversteken. Bijvoorbeeld van de linkerbaan naar de uitvoegstrook. Alarm alarm alarm! De auto verlaat de rijstrook!

Ja heks, dat was de bedoeling! Daarom staat de richtingaanwijzer ook aan. Pffff wat een kreng
 
Nog weer een extra ergernis. Sinds een update of wat geleden bemoeit de softwareheks zich ook met het van rijbaan wisselen als je, keurig met de richtingaanwijzer aan, meer dan een baan wil oversteken. Bijvoorbeeld van de linkerbaan naar de uitvoegstrook. Alarm alarm alarm! De auto verlaat de rijstrook!

Ja heks, dat was de bedoeling! Daarom staat de richtingaanwijzer ook aan. Pffff wat een kreng

Tja, ik zie het probleem niet zo. De software verwacht dat je netjes rijdt en steeds maar 1 rijbaan opschuift zoals het hoort en dus niet 2 rijbanen in 1 keer. Gezien je je ergert eraan doe je dit nogal vaak. Ik vind het persoonlijk niet echt netjes als ik andere weggebruikers dit zie doen en vind het prima dat je Tesla dit afkeurt. :D Zie het zo, je Tesla probeert je wat te leren wat wel en niet kan. ;)
 
Misschien even wat draadjes bijlezen? Korte samenvatting: ELDA valt me op smalle binnenwegen (14 km per dag) minimaal en keer per rit lastig met groot alarm over tegenliggers of zogenaamd de rijstrook verlaten. AP moet op de snelweg per rijstrookwisseling luidruchtig laten horen dat hij uit gaat en daarna weer aan. En dat enkele tientallen keren per rit... (in corona tijd minder gelukkig, het was lekker rustig dus minder rijstrookwisselingen)

Ik wil gewoon zo min mogelijk geluiden in de auto.
Je hebt een interessant punt. Uiteraard moeten er geluiden zijn als de situatie daar om vraagt, maar ik vind ook dat er wel erg veel geluiden zijn om je ergens over te notificeren. Net als mijn iPhone heb ik zo weinig mogelijk notificaties/geluiden aan staan en ik zou wensen dat je in de Tesla net wat meer mogelijkheden zou hebben om geluiden aan/uit/zacht te zetten. Een eerste makkelijke stap: Joe mode in enkele stappen in plaats van het hard/iets minder hard zo als het nu is.