TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Sinds wanneer hebben we een brakehold functie?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ErnstT, Dec 14, 2015.

  1. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,349
    Location:
    amsterdam
    IMG_20151214_190430.jpg
    Kent u deze al? Trap als de MS tot stilstand is gekomen nog even op het rempedaal en dit H pictogram verschijnt. Staat dan vast (ook in creep-mode) en op elke weg, vlak of niet. Met voet op het kW-pedaal of activeren APP release je de hold vanzelf weer. Functioneel een kopie van de brakehold van Mercedes. Is dus wel iets anders dan de hillstop functie, bedoeld om bij creep je voet niet op de rem te hoeven houden en naar eigen inzicht toe te passen, hill of niet. Mijn leven is eindelijk compleet!

    BMW heeft deze ook maar deze functie moet je net als de automatische wissers, elke rit weer activeren. U kunt hieruit concluderen dat ik niet de grootste fan ben van hun gebruikers-interface, als u persé wilt hebben we automatische functies voor u.
     
  2. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    1,290
    Location:
    Third rock from the sun
    Volgens Google is het meegekomen met 7.0 Google
     
  3. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,968
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Zit er al even in, bij de AP versies dan.
     
  4. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,349
    Location:
    amsterdam
    nobody told me :rolleyes: mijn aandacht ging voor 99,9% uit naar AP denk ik.

     
  5. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,766
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    RTFM :biggrin::tongue:

    en het forum. ;-)
     
  6. Firebird

    Firebird Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2013
    Messages:
    1,122
    Location:
    Ardooie, Belgium (EU)
    Heb het nooit anders geweten… . :biggrin:
     
  7. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Bij de classic sinds 7.0 geloof ik, heb het al een paar keer kunnen gebruiken bij vooruit rollen (ipv achteruit rollen).
     
  8. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    794
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
    Is n hele fijne toevoeging idd!
     
  9. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,968
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    De Classic heeft geen Brake Hold, wel Hill Hold voor een paar seconden. Dit was ook al bij versie 6. De AP versies hebben wel een echte Brake Hold.
     
  10. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,516
    Location:
    Breda, Netherlands
    Bij de classic bestaat deze functie toch niet? Ik heb het geprobeerd, maar krijg hem er niet op. Jij wel dan?
     
  11. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Er verschijnt geen icoontje, maar ik heb toch al wel een paar keer gehad dat de auto stil bleef staan op een naar voren hellend vlak (voor een stoplicht waar ik normaliter altijd de voet op de rem moet houden), ik merkte toen dat ik 'm 'door de rem' heen trapte bij wegrijden (licht kraken van de remblokken). Dit was voor 7.0 iig niet.
    Maar wie weet zijn mijn remmen gewoon roestig en verbeeldt ik het me, zou best kunnen :-D (dan zou ik wel teleurgesteld zijn overigens)
     
  12. MartinvanWijk

    MartinvanWijk Member

    Joined:
    Sep 22, 2015
    Messages:
    52
    Location:
    Nieuwaal
    Is inderdaad erg handig en ik gebruik het vaak. Maar ik heb geen AP en wel deze mogelijkheid.
     
  13. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Je hebt elektromechanische remmen op je 70D.
     
  14. MartinvanWijk

    MartinvanWijk Member

    Joined:
    Sep 22, 2015
    Messages:
    52
    Location:
    Nieuwaal
    Dank je. Zo word ik elke keer wijzer.
     
  15. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Die elektronisch aanstuurbare remmen werden samen met de andere autopilot hardware geïntroduceerd. Ze zorgen voor een aantal safety features zoals emergency braking. En uiteraard ook voor het automatisch remmen van de autopilot (als je die laat activeren).
     
  16. kwenix

    kwenix Member

    Joined:
    Oct 1, 2013
    Messages:
    343
    Location:
    Belgium
    lijkt me niet moeilijk om in te voeren op onze 'classics' zonder extra hardware:

    if snelheid = 0 EN rempedaal wordt langer dan 3s (instelbaar maken met schuifregelaar) ingedrukt -> parking break = ON, ZONDER in neutraal te springen (= brake hold)

    Niet ?
    (laat die SDK maar komen, dan doe ik het zelf even..:wink:)
     
  17. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Ik denk ook dat het op verschillende manieren mogelijk moet zijn op een Classic indien ze het zouden willen. Je hebt toch ook hill assist?
     
  18. JoeNe

    JoeNe EU P 1662

    Joined:
    Dec 24, 2012
    Messages:
    1,556
    Location:
    Wijgmaal, Belgium, Europe
    Hill assist hebben we nog wel ja ;-)
     
  19. gelden

    gelden Active Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    4,516
    Location:
    Breda, Netherlands
    Wil je zeggen dat de classics nog remmen via een remkabel aan het pedaal? Daar zullen de remmen toch ook wel elektronisch worden gestuurd lijkt me?
     
  20. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    "The brakes bring big news, too. Rather than use a vacuum brake booster, Tesla uses an electromechanical brake setup. The feeling under your foot comes from the resistance of a spring and an electric motor. Tesla VP of vehicle engineering Chris Porrit says it's like a steering rack on its side. The Porsche 918 is the only other production car using this system. The arrangement gives Tesla great flexibility with the automatic brakes in autopilot mode. The car can call for high-g braking in panic stops or gentle, chauffeur-style slowdowns. Concerned about brake feel? Tesla can tune it."
     

Share This Page