Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sinds wanneer hebben we een brakehold functie?

This site may earn commission on affiliate links.

ErnstT

Active Member
Apr 30, 2014
1,830
898
amsterdam
IMG_20151214_190430.jpg

Kent u deze al? Trap als de MS tot stilstand is gekomen nog even op het rempedaal en dit H pictogram verschijnt. Staat dan vast (ook in creep-mode) en op elke weg, vlak of niet. Met voet op het kW-pedaal of activeren APP release je de hold vanzelf weer. Functioneel een kopie van de brakehold van Mercedes. Is dus wel iets anders dan de hillstop functie, bedoeld om bij creep je voet niet op de rem te hoeven houden en naar eigen inzicht toe te passen, hill of niet. Mijn leven is eindelijk compleet!

BMW heeft deze ook maar deze functie moet je net als de automatische wissers, elke rit weer activeren. U kunt hieruit concluderen dat ik niet de grootste fan ben van hun gebruikers-interface, als u persé wilt hebben we automatische functies voor u.
 
Er verschijnt geen icoontje, maar ik heb toch al wel een paar keer gehad dat de auto stil bleef staan op een naar voren hellend vlak (voor een stoplicht waar ik normaliter altijd de voet op de rem moet houden), ik merkte toen dat ik 'm 'door de rem' heen trapte bij wegrijden (licht kraken van de remblokken). Dit was voor 7.0 iig niet.
Maar wie weet zijn mijn remmen gewoon roestig en verbeeldt ik het me, zou best kunnen :-D (dan zou ik wel teleurgesteld zijn overigens)
 
Die elektronisch aanstuurbare remmen werden samen met de andere autopilot hardware geïntroduceerd. Ze zorgen voor een aantal safety features zoals emergency braking. En uiteraard ook voor het automatisch remmen van de autopilot (als je die laat activeren).

lijkt me niet moeilijk om in te voeren op onze 'classics' zonder extra hardware:

if snelheid = 0 EN rempedaal wordt langer dan 3s (instelbaar maken met schuifregelaar) ingedrukt -> parking break = ON, ZONDER in neutraal te springen (= brake hold)

Niet ?
(laat die SDK maar komen, dan doe ik het zelf even..:wink:)
 
lijkt me niet moeilijk om in te voeren op onze 'classics' zonder extra hardware:

if snelheid = 0 EN rempedaal wordt langer dan 3s (instelbaar maken met schuifregelaar) ingedrukt -> parking break = ON, ZONDER in neutraal te springen (= brake hold)

Niet ?
(laat die SDK maar komen, dan doe ik het zelf even..:wink:)

Ik denk ook dat het op verschillende manieren mogelijk moet zijn op een Classic indien ze het zouden willen. Je hebt toch ook hill assist?
 
Die elektronisch aanstuurbare remmen werden samen met de andere autopilot hardware geïntroduceerd. Ze zorgen voor een aantal safety features zoals emergency braking. En uiteraard ook voor het automatisch remmen van de autopilot (als je die laat activeren).
Wil je zeggen dat de classics nog remmen via een remkabel aan het pedaal? Daar zullen de remmen toch ook wel elektronisch worden gestuurd lijkt me?
 
Wil je zeggen dat de classics nog remmen via een remkabel aan het pedaal? Daar zullen de remmen toch ook wel elektronisch worden gestuurd lijkt me?

"The brakes bring big news, too. Rather than use a vacuum brake booster, Tesla uses an electromechanical brake setup. The feeling under your foot comes from the resistance of a spring and an electric motor. Tesla VP of vehicle engineering Chris Porrit says it's like a steering rack on its side. The Porsche 918 is the only other production car using this system. The arrangement gives Tesla great flexibility with the automatic brakes in autopilot mode. The car can call for high-g braking in panic stops or gentle, chauffeur-style slowdowns. Concerned about brake feel? Tesla can tune it."