Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Sneeuwkettingen

This site may earn commission on affiliate links.
Mmm... bijzonder. Ik heb ook even de maten opgezocht op de website van Maggi zelf (http://www.maggigroup.com/pdf/gb_LR.pdf) en daar staat voor de bandmaat van de 19" (265x50x19) inderdaad de LT51 aanbevolen, maar voor de bandmaat van de 20" achter (275x45x20) staat de LT52 aanbevolen.

View attachment 208918

Suggesties, iemand?

Hi Maarten, ben je al achter welke type voor de achterbanden (dit wordt geadviseerd door SeC) van de MX benodigd zijn? LT51 of LT52? Ik kwam ditzelfde ook tegen op de website en bij SeC zeggen ze dat dit de LT51 moet zijn. Ik heb TRAK ook een mailtje gestuurd om hier duidelijkheid te krijgen.
 
Onderstaande vraag ook al even in het vraag- en aanbid draadje gesteld echter past hier wellicht beter:

Ik ben op zoek naar een set sneeuwkettingen -koop of leen- voor een Model S op 19 inch.
Bij voorkeur Maggi Trak systeem of Trak sport system zoals door Tesla verkocht.

Mocht iemand zijn set willen verkopen/uitlenen gedurende de eerste week van Maart dan verneem ik het graag.
 
Heeft iemand al ervaringen met de RUD Centrax N899 voor 20inch (275/45/R20) velgen voor Model X?
Yep, had ze van mijn XC90 nog en passen perfect op de voorwielen van de X 20".
Wel zorgen voor de juiste bout bevestiging (21/22 artikel 9302390 en verlengset 63mm artikel 9302390).
Ik heb ze thuis een keer gemonteerd en een stukje mee gereden.
In de sneeuw met winterbanden heb je ze met de AWD alleen echt niet nodig :)
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Eindelijk een mailtje terug gekregen van TRAK op de vraag of voor MX de TRAK 4x4 nu de LT51 of LT52 beste past. Ik had SeC eerder gebeld van de week en daar zeggen nl. LT51. Maar als je de website van TRAK de banden tabel zoekt dan kom je voor R20 (275/45) op LT52 uit en via de 'search & find' query dan weer wel de LT51. Nu bevestigde TRAK dat Tesla met de LT 51 getest heeft en dit type aanbevelen ipv LT52.
 
  • Helpful
Reactions: Martijn S
Ik heb een setje Pewag Servo SUV RSV 79 sneeuwketting (beste getest door ANWB en ADAC) liggen voor de standaard 19 inch model S wielen. Voor een flesje (lekkere) wijn leen ik deze graag uit - Zelf afgelopen week gelukkig niet nodig gehad. (Woonachtig in Zuid-Limburg)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Superendo
Heb je winterbanden op je 21" dan? Ik heb gekozen voor 19" met winterbanden + Konig sneeuwkettingen via amazon.de.

Volgens mij is winterbanden op 21" verre van ideaal.

Ja, ik heb inderdaad winterbanden op mijn 21". Qua rijgedrag geen enkel problem en ik vind de 21" te mooi om terug te gaan naar 19" voor een winterset, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Nadeel is wel dat kettingen dus niet passen. Tot nu toe heb ik nog geen kettingen nodig gehad (inmiddels drie keer op wintersport geweest met de Tesla). Ik hoor ook wel eens ooit dat als je met vierwielaandrijving en winterbanden niet verder kunt je eigenlijk gewoon moet stoppen, maar vroeg me af hoe andere "21"-ers" op wintersport gaan...
 
Ja, ik heb inderdaad winterbanden op mijn 21". Qua rijgedrag geen enkel problem en ik vind de 21" te mooi om terug te gaan naar 19" voor een winterset, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Nadeel is wel dat kettingen dus niet passen. Tot nu toe heb ik nog geen kettingen nodig gehad (inmiddels drie keer op wintersport geweest met de Tesla). Ik hoor ook wel eens ooit dat als je met vierwielaandrijving en winterbanden niet verder kunt je eigenlijk gewoon moet stoppen, maar vroeg me af hoe andere "21"-ers" op wintersport gaan...

Als je de Tesla alleen nodig hebt voor de reis er naartoe volstaan de winterbanden op 21" ook.
Pas bij een helling van een procent of 13 ga je problemen krijgen met alleen rwd. Dan is er nog een laadste redmiddel, namelijk bandenspanning terugbrengen naar 1.3 bar of 1.5 bar voor 19" dan zul je ervaren dat je ineens veel meer grip hebt. Daarna echter niet harder dan 100 rijden!
En inderdaad kettingen bij je hebben in de goede maat..
 
  • Informative
Reactions: SMU
Precies! Wij gaan altijd naar Saalbach Hinterglemm. Dat is redelijk makkelijk bereikbaar zonder allerlei passen over te hoeven. Hotel ligt aan de piste, bij aankomst verdwijnt de Tesla in de parkeergarage en wordt-ie aangesloten op een shuko om er pas een week later weer uit te komen voor de terugreis.
 
Eindelijk een mailtje terug gekregen van TRAK op de vraag of voor MX de TRAK 4x4 nu de LT51 of LT52 beste past. Ik had SeC eerder gebeld van de week en daar zeggen nl. LT51. Maar als je de website van TRAK de banden tabel zoekt dan kom je voor R20 (275/45) op LT52 uit en via de 'search & find' query dan weer wel de LT51. Nu bevestigde TRAK dat Tesla met de LT 51 getest heeft en dit type aanbevelen ipv LT52.
Dank voor de info. Had net bijna de LT52 besteld, maar dacht toch nog ff hier voor info kijken.
En inderdaad: Find your trak
 
Hallo allemaal. Ik ben opzoek naar sneeuwkettingen voor mijn Tesla Model 3 long range AWD met de 18' velgen. In de periode 15 januari t/m 19 januari ga in op wintersport in Flachau, Oostenrijk.

Is er iemand, die sneeuwkettingen heeft die onder mijn model 3 passen, bereid om deze aan mij te lenen/verhuren/verkopen?
 
Hallo allemaal. Ik ben opzoek naar sneeuwkettingen voor mijn Tesla Model 3 long range AWD met de 18' velgen. In de periode 15 januari t/m 19 januari ga in op wintersport in Flachau, Oostenrijk.

Is er iemand, die sneeuwkettingen heeft die onder mijn model 3 passen, bereid om deze aan mij te lenen/verhuren/verkopen?
Ik heb hier nog een set liggen, mag je zo lenen. Die heb ik ooit gekocht voor de Opel Ampera met 17" velgen, maar op de koffer staat ook de maat 235/45/R18, dus dat zou moeten passen.
Ik woon alleen vrij ver van Rotterdam, namelijk in Elspeet. Vanavond moet ik toevallig naar Dordrecht, dus misschien valt er iets af te spreken bijv. bij de SuC Gouda?
Je mag me wel een PM sturen als je interesse hebt, dan kunnen we verder afspreken.
 
  • Like
Reactions: Tuhhje