Eergisteren met 40.2.1 iets heel vreemds meegemaakt. De snelweg af, bij de eerste stoplichten, naar de eindbestemming kon op 2 manieren: linksom of rechtsom. De kaart gaf de route linksom aan en schrok daarom enorm dat de auto compleet rechts voorsorteerde. Stuur overgenomen en de kaart herstelde zich na een half minuutje rijden. Lijkt dat deze 2 systemen niet volledig samenwerken.
Voorsorteren bij een stoplicht is echt nog versie 1. De NoA gaf aan dat de baan eentje naar links beter zou zijn geweest ivm de volgende afslag. Ik was het eens.
Detectie van stoplichten heb ik nooit gehad, dus altijd volle vaart op rood af. Detectie van snelheidsborden lijkt minder te zijn geworden, al was het al matig. Het is beter om de snelheden van mijn vaste routes maar aan te passen op de openstreetmaps editor, dan vertrouwen op correcte detectie. Rotondes nog niet getest.
Wat nog steeds voorkomt is dat het knipperlicht voor een stoplicht soms uitgezet wordt als de NoA aan staat. Alsof het een baanwissel betreft.
Schommelen is niet zo'n probleem hier, gelukkig. Ben erg benieuwd hoe dit veroorzaakt wordt. Klinkt als of een herstel-actie (schommelen naar ene kant gaat dan harder dan de schommel terug) of twee AI-systemen die met elkaar strijden. Is daar een aparte discussie voor, zodat we dit stelselmatig kunnen analyseren?
Wel heel fijn is regensensor en de baanwissels, zoals de meesten ervaren. Dus erg blij!