Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Deze avond ook v10 ontvangen in BE. Gisteren nieuwe versie van app op Android ontvangen. Enhanced Smart Summon niet aanwezig, wel mag de afstand nu inderdaad iets meer zijn. Vroeger moest je er bijna naast staan. Ik heb dus reeds HW3, morgen eens AP en NOA testen.
 
IMG-20190929-WA0005.jpeg


Disenchantment kijken bij de Supercharger is AWESOME.
 
  • Like
Reactions: Nexus and dannyij
Nog even over het kunnen zien of je HW2.5 of HW3.0 hebt: dat kan tegenwoordig niet meer via de codec (is nu allemaal H.264, maar door het partnumber te bekijken van de computer onder het handschoenenvak. Dit gaat erg simpel door het zonder gereedschap losmaken van het paneel onder het handschoenenvak door het lostrekken van 3 pennetjes, zie ook: Definite Guide: Find out if you have HW3.0 or HW2.5
Op de sticker die je dan ziet staat een partnumber (p) waaraan je kunt zien of je HW2.5 hebt (nr. 1483112) of HW3.0 (nr. 1462554). Ik heb HW2.5 (zie ook bijgaande foto) op een model 3 SR+ (geen FSD) die op 18-09 is geleverd (VIN470xxx). Dus in augustus zijn ze nog met HW2.5 gemaakt helaas.
 

Attachments

  • 20190928_232025.jpg
    20190928_232025.jpg
    217.1 KB · Views: 48
Heb een groot rondje om en door Eindhoven en Veldhoven gedaan net. Lane change op snelweg is merkbaar stukken beter en assertiever, en herkenning lijnem is fijn. Nog geen blokmarkeringen echter, en bij lane merge heb ik ook wat mensen heftig geïrriteerd met een auto die niet kon kiezen waar ie heen moest... oeps.

Verder weet ik wel dat mijn auto komend jaar in dit weer geen robotaxi mag spelen. Hij ziet meer dan ik maar nog zeker niet genoeg in het donker met stromende regen op oude ondergelopen wegen. Daar rij ik echt liever zelf belabberd slecht voorlopig voor m'n gemoedsrust.

Ben wel benieuwd wanneer we geen Spötify meer hebben :D
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ik heb nog geen V10, maar was toch even benieuwd (en sorry als ik dit gemist heb!) : Heb je voor Netflix een eigen account nodig? Of heb je (net zoals bij Spotify) ook een "gratis Tesla account" ?

Je hebt een eigen account nodig. Of dat van een kennis. Met één account mag je op vijf verschillende apparaten in vijf verschillende profielen tegelijk werken
 
  • Informative
Reactions: evandaalen
Hier ook versie 10. Naast alles wat ik hierboven lees valt het volgende op:
  1. De auto haalt rechts in...... (zonder schroom, alsof ik in de USA leef :))
  2. De auto blijft beweegt meer binnen de rijstrook (iets meer naar links, zeker bij passeren vrachtwagens)
  3. NOA gaat allemaal wat soepeler
Wat mij betreft een versie met echte verbeteringen!
Puntje 1 zal er binnenkort wel weer afgaan...
Puntje 2 mag wel iets genuanceerder (ik blijf wel graag binnen de lijntjes...)
Puntje 3 helemaal gelukkig mee!

Ik rij dagelijks meer dan 100 km op NOA. Invoegers de ruimte geven is nog wel een "dingetje". Iemand ver voor mij wil gaan invoegen en geeft dit ook aan met de richting aanwijzer. Mijn auto geeft echter gas om ruimte naar voorganger dicht te rijden. Welke instelling je ook kiest bij "volgafstand" -> het blijft lastig..... Maar goed er moet nog ruimte voor verbetering zijn voor versie 11 en verder ;)
 
  • Like
Reactions: fabian
2019.32.11 - FSD - HW2.5 - MCU1

Niet zo blij mee...

- weer geen release notes;

Op NoA ca 30 km gereden:
- opeens, waar ik al sinds jaar en dag NoA/EAP rij opeens naar de 40KM! ipv van de 100. En in het blauwe rondje (EAP snelheid) Daar was ik niet op verdacht.
- stukje verder opeens, ca 10 seconden van 100 naar 90....
- ruitenwisser nu echt helemaal onbruikbaar. Was droog, ging regenen, dus verschil zou detecteerbaar moeten zijn. Klapje gegeven, maar de snelheid was veel te laag, zag echt niets meer. Dus maar weer handmatig.
- bij inhalen weinig verschil gemerkt.
- auto gaat van links naar rechts in baan, zwabberen
- aantal rijstroken wordt in 50% van de tijd verkeerd weergegeven...

Ongelooflijk hoe de ervaringen zo kunnen verschillen....:eek::oops: