Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Enig idee hoe dit verbeterd kan worden? Kennelijk gebruikt Tesla dus toch niet (altijd?) Openstreetmap voor het kaartmateriaal?

Volgens mij kort gezegd: NIET.

Is ook mijn frustratie. En soms levensgevaarlijk in combinatie met NoA, die een busbaan afgesloten met slagboom op wil rijden....

En de link met openstreet kan ik als automobilist niet zien, net als jij nagezocht maar zit zeker geen één-op-één relatie
 
misschien is dit niet helemaal de juiste plek, maar ik probeer een fout in de navigatie aan te pakken. In IJburg is al 1.5 jaar een brug in gebruik die niet wordt gebruikt door het navigatiesysteem.

Ik heb op Openstreetmap gekeken of het daar verkeerd staat, maar de brug staat daar goed vermeld en de oude route is daar verwijderd. De oude route was een weg die nu niet meer bestaat en Tesla hanteert die route nog steeds.

Enig idee hoe dit verbeterd kan worden? Kennelijk gebruikt Tesla dus toch niet (altijd?) Openstreetmap voor het kaartmateriaal?

Al zou het kunnen. Tesla update de maps maar 1 a 2x per jaar. Echt SUPER hinderlijk...

Wordt straks nog lachen als we overal naar 100 gaan.
 
Snelheid
Al zou het kunnen. Tesla update de maps maar 1 a 2x per jaar. Echt SUPER hinderlijk...

Wordt straks nog lachen als we overal naar 100 gaan.

Dat is doodsimpel :) :

upload_2020-2-19_10-14-4.png


(ik snap ook wel dat we dat niet echt gaan doen)
 

Attachments

  • upload_2020-2-19_10-14-4.jpeg
    upload_2020-2-19_10-14-4.jpeg
    65 KB · Views: 29
Gisteren plots ook uit het niets vol in de remmen.
Een fietser . . . reed netjes op het fietspad die niet te dicht tegen de rijbaan loopt en toch ging hij vol op de remmen.
Bij mij een voetganger die gewoon rechtuit op het trottoir liep, echt niet wilde oversteken: vol in de remmen.

En ik mis ook heel erg de Voice commands. Nu zit ik weer te priegelen tijdens het rijden (ik zet altijd wel de zelfrijden aan).
Vroeger zei ik gewoon zinnetjes als: "Rij naar Euromaster Deventer", dat ging perfect.
Na december verscheen eerst alleen de tekst en deed de Navigatie niets.
En na de laatste update verschijnt er zelfs geen tekst meer.

Ze programmeren bij Tesla duidelijk niet volgens TTD (Test-driven development).
Daarmee schrijf je vooraf de bijbehorende testjes waaraan de code moet voldoen.
Als je dan nieuwe code toevoegt, run je voor je de boel life zet, ook alle eerdere testjes.
Naast natuurlijk dat je de nieuwe code test (en een testje ervoor toevoegt).
Dit voorkomt dat nieuw toegevoegde functionaliteit de oude situatie opbreekt.

Ik vind het niet kunnen, dat bij elke update je bang moet zijn dat "eerder goed functionerende zaken" niet meer werken.
Zo slingert bij zelfrijden de auto na een "afslagstrook in het midden van de weg" zo erg dat het lijkt of ik op een tegenligger afkoers. Vroeger echt niet.
En worden bochten soms zo ruim genomen dat de auto de stoep opknalt als ik niet ingrijp. Vroeger echt niet.

Ik maak me zorgen: het lijkt alsof de software ontwikkeling ze boven het hoofd is gegroeid.
Als programmeur heb ik dat bij andere bedrijven (waar ik mee moest samenwerken) ook gezien: Dat het corrigeren van een verkeerd stuk software de fout oplostte, maar er 2 nieuwe fouten voor terugkwamen. Die bij oplossen ervan weer nieuwe fouten gaven, etc.
Radicaal de boel verlaten, en opnieuw goed opzetten, is dan de oplossing. Je gaat door een diep dal, maar bouwt iets dat voor de toekomst stevig staat. Beter dan het oude in leven houden, met zijn lapwerk en ondoorzichtigheid.

Als ik het zo lees is Elon daar ook mee bezig. Stukjes lees ik over het samenvoegen van al die informatie uit de verschillende cameras, radar, ultrasoon-sensors tot een geintegreerd beeld, als nieuwe aanpak. Ook beter geschikt om met een neurale netwerk methode verder te kunnen gaan. Gaat wel even duren.
Ik hoop dat in de tussentijd het lapwerk voldoende aandacht krijgt. Dat ik weer met stembediening kan bellen en navigeren. Dat de auto weer net zo veilig rijdt, als eerder.
 
Snelheid


Dat is doodsimpel :) :

View attachment 512706

(ik snap ook wel dat we dat niet echt gaan doen)
Op 103? Nee ik zet de de snelheidslimiet op 152. Dan weet ik zeker dat mijn rijbewijs niet wordt ingenomen, hahahahaha. Want er worden eerst nog 3 km in mindering gebracht vanwege mogelijke afwijking in de overheidapparatuur. Maar zelf rijd ik netjes 102.
 
  • Love
Reactions: MauriceTheBoss
Snelheid


Dat is doodsimpel :) :

View attachment 512706

(ik snap ook wel dat we dat niet echt gaan doen)
Spot on, dit is mijn maximum snelheid op autowegen. Ik rij nooit harder en prijs de dag dat al die zenuwenlijders die me nu met 130 tot 140 km/h voorbij racen, ook gaan genieten van beter hoorbare muziek, een veiliger autoweg en een groter bereik :)
 
Spot on, dit is mijn maximum snelheid op autowegen. Ik rij nooit harder en prijs de dag dat al die zenuwenlijders die me nu met 130 tot 140 km/h voorbij racen, ook gaan genieten van beter hoorbare muziek, een veiliger autoweg en een groter bereik :)

Sorry, maar de meest zenuwachtige mensen zijn toch echt die op de rechterbaan 100 rijden met hun neus tegen de voorruit. Als het tegenzit nog een toeterende vrachtwagen erachter.

Doe mij maar 1 armpje los, lekker meerijden en lekker liedje aan.

Uiteraard rij ik langzamer als dat beter is en sneller als het kan. Een beetje een dynamische houding.
 
Sorry, maar de meest zenuwachtige mensen zijn toch echt die op de rechterbaan 100 rijden met hun neus tegen de voorruit. Als het tegenzit nog een toeterende vrachtwagen erachter.

Doe mij maar 1 armpje los, lekker meerijden en lekker liedje aan.

Uiteraard rij ik langzamer als dat beter is en sneller als het kan. Een beetje een dynamische houding.
Niet alleen de neus tegen de voorruit, maar ze hebben geen ruimte voor hun benen omdat de stoel helemaal naar voren staat en de ellebogen langs hun lichaam. Dan kan je toch ook niet eens meer sturen en de auto onder controle houden, puur omdat de fysieke houding het je belemmert. Daar zou ik zenuwachtig van worden. Bovendien rijden ze vaak ook nog langzamer dan de max toegestane snelheid. En omdat je geleerd wordt om bijna altijd tegen die snelheid aan te zitten vormt die groep een gevaar op de weg, omdat anderen wel doen wat hen is aangeleerd.
 
  • Funny
Reactions: Timmm
Niet alleen de neus tegen de voorruit, maar ze hebben geen ruimte voor hun benen omdat de stoel helemaal naar voren staat en de ellebogen langs hun lichaam. Dan kan je toch ook niet eens meer sturen en de auto onder controle houden, puur omdat de fysieke houding het je belemmert. Daar zou ik zenuwachtig van worden. Bovendien rijden ze vaak ook nog langzamer dan de max toegestane snelheid. En omdat je geleerd wordt om bijna altijd tegen die snelheid aan te zitten vormt die groep een gevaar op de weg, omdat anderen wel doen wat hen is aangeleerd.
Kijk voor de lol eens hoe een rallyrijder in zijn auto zit.
 
Sinds een aantal versies is het niet meer zo dat als de bestuurder uitstapt en er nog andere mensen in de auto zitten de auto uitschakelt. Dit was wel altijd zo maar zo simpel te voorkomen door naar de stoeldetectie te kijken. Dat doet mijn S dan ook nu. Voorkomt een hoop gedoe met Sentry Mode waarbij m'n dochter al een paar keer met grote schrik uit de auto sprong.

Verder wel leuk dat je berichten worden opgelezen maar deze gebruikt de ingestelde taal en detecteert niet de taal van het bericht. Aangezien ik zowel veel Engelse en Nederlandse berichten binnen krijg is het echt verschrikkelijk deze verkeerd voorgelezen te krijgen.

Nog irritanter is dat je dit niet kunt stoppen zelfs al is de taal correct. Sommige berichten zijn zolang dat ik heel het bericht al gelezen heb als Tesla text-to-speech het 2e woord uitspreekt.