Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta daar wel van te kijken hoor... Wat brengt deze nieuwe versie dan voor MCU1 eigenaren? Voor een auto van net 2 jaar oud..

Heb vanochtend de update geïnstalleerd op mijn S75D van maart 2018 (dus MCU1). Update is niet hee bijzonder, NoA is wel iets beter (althans voor m’n gevoel).

Beetje karige update, maar om heel eerlijk te zijn was ik toch niet van plan om in de auto Netflix te kijken.
 
Autopilot verbeteringen?

Heeft iemand anders met software 10 ook de indruk dat als je op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, de Tesla iets meer naar de linkerkant van de rijbaan neigt? Net alsof de auto iets meer afstand probeert te houden van een vrachtwagen bij het inhalen. Het gebeurde mij een paar keer. Na het inhalen van de vrachtwagen gaat de auto weer naar het midden van de rijbaan. Kan misschien ook wel komen omdat de camera's nog wat aan het kalibreren waren ... Zou jammer zijn, want zou ik wel een mooie toevoeging vinden dat er iets meer afstand wordt gehouden van vrachtwagens.

Wat wel een mooie verbetering is dat als je teruggaat naar de rechterbaan op de snelweg en een auto achter je doet dat ook, dat dan de lane change niet meer wordt afgebroken zoals voorheen wel het geval was. Dat is wel een stuk aangenamer rijden.
 
Heeft iemand anders met software 10 ook de indruk dat als je op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, de Tesla iets meer naar de linkerkant van de rijbaan neigt? Net alsof de auto iets meer afstand probeert te houden van een vrachtwagen bij het inhalen. Het gebeurde mij een paar keer. Na het inhalen van de vrachtwagen gaat de auto weer naar het midden van de rijbaan. Kan misschien ook wel komen omdat de camera's nog wat aan het kalibreren waren ... Zou jammer zijn, want zou ik wel een mooie toevoeging vinden dat er iets meer afstand wordt gehouden van vrachtwagens.

Wat wel een mooie verbetering is dat als je teruggaat naar de rechterbaan op de snelweg en een auto achter je doet dat ook, dat dan de lane change niet meer wordt afgebroken zoals voorheen wel het geval was. Dat is wel een stuk aangenamer rijden.
Ja dit doet ie bij mij ook. Vind het wel relaxed rijden
 
V10 vanochtend geïnstalleerd. Helaas moet ik negatief zijn. Hier en daar aangekondigd als de 'update van de eeuw' o_O, zal het mij niets brengen. Smart summon, als het al werkte in de EU, daar zie ik sowieso geen waarde in. De frutsels van games en video streaming e.d. zijn aan mij niet besteed. Ik heb wel Netflix, maar gebruik mijn auto om van A -> B te gaan, niet om in te wonen. De nieuwe visualisatie is aardig, maar als AP niet oveenkomstig verbeterd is.... lijkt het net een afleidingsmanoeuvre.

Mijn eerste indruk is dat de rijstrookwissels verslechterd zijn. De eerste 3 pogingen vanmiddag moest ik ingrijpen om het zelf af te maken. Een 4e vanachter een vrachtwagen naar een totaal lege linkerbaan ging weer zó verschrikkelijk onbeholpen. In de situatie waarin een achterligger tegelijk met jou naar de andere rijstrook gaat, breekt hij nu weer subiet af, terwijl hij dat zo netjes deed in 32.2. De succesvolle rijstrookwissels gingen net zo, ahum, voorzichtig als voorheen. Een toegenomen assertiviteit merk ik niets van.

De snelheid daar word ik zeeziek van: harder zachter harder zachter harder zachter, constant aan het jojoën, en erg schokkerig bovendien. Dat was in de vorige versie veel vloeiender.

Verder een aantal testsituaties met bochten binnen de bebouwde kom: hetzelfde of slechter. Dat laatste verbaast mij omdat ik had verwacht dat Smart Summon juist het rijden in dat soort omgevingen verbeterd zou hebben.

Een andere ergenis: de vertraging in het wegrijden vanuit stilstand als de auto voor je begint te rijden: precies hetzelfde, geef zelf altijd een tikje op het ga-pedaal om hem in gang te krijgen. Plus dat het gat dat hij tot die voorligger laat ook groter lijkt geworden. En het was al zo'n idioot groot gat.

Nee, V10 gaat voor mij eerder te boek als de domper van de eeuw. :)
 
Nee, V10 gaat voor mij eerder te boek als de domper van de eeuw

Wat gek en wat jammer. Ik herken het ook niet. Mijn ervaringen zijn eerder tegengesteld. Heb 150 km op de snelweg gereden met versie 10:

- lane change niet meer afgebroken als auto achter je ook naar jouw baan komt
- lane change vloeiend, misschien zelfs te vloeiend, want duurt wel lang voordat je in de target baan bent gekomen
- optrekken achter voorganger een stuk sneller en minder afstand tot voorganger


Over de bochten kan ik nog weinig zeggen, nog te weinig meegemaakt.
 
Maar als ik het goed begrijp nog niemand v10 die geen fsd heeft??
Ik heb v10 met Netflix (ingelogd en serie gekeken) etcetera en heb geen fsd.

E446128A-430E-4867-914F-D5A97C224D80.jpeg 4210E164-FA14-433D-B683-989EB3A359A2.jpeg 7ABAF613-9161-4BCC-B1DA-3D44D8A642B6.jpeg
 
Dat nu na 5GB aan ogeslagen fimpjes de sentry beelden worden gedelete is ook wel erg handig. Jammer dat je dat niet op 10 of 20 gb kan instellen. Als je parkeert aan een doorgaande weg wil het dataverbruik nogal eens oplopen.

Wat bedoel je? Dat er max aan 5GB aan sentry events wordt opgeslagen? Dit houd in dat als je een 128GB stick hebt je de overige 123GB niet meer voor Sentry opslag kunt gebruiken? Dat lijkt me persoonlijk stug en zou ik categoriseren als een bug want 5GB zit zo vol.
 
Wat bedoel je? Dat er max aan 5GB aan sentry events wordt opgeslagen? Dit houd in dat als je een 128GB stick hebt je de overige 123GB niet meer voor Sentry opslag kunt gebruiken? Dat lijkt me persoonlijk stug en zou ik categoriseren als een bug want 5GB zit zo vol.
Note V10 will overwrite old sentry files if the disk is full (and over 5gb) no need for massive disks just for that now.

Model 3 Accessories

Het zou wel bijzonder zijn als je alles binnen een paar dagen terug moet kijken.
 
Ik sta daar wel van te kijken hoor... Wat brengt deze nieuwe versie dan voor MCU1 eigenaren? Voor een auto van net 2 jaar oud..

Tja, met MCU1 geen video en games, met een S geen raambediening. Blijft over: een minimale menu aanpassing (wel verbetering), joe mode, sentry clips opschonen en bij rijden zie je wat/meer beter ander verkeer.

Verder legt V10 natuurlijk wel de basis voor FSD verbeteringen. Al heb ik die vandaag niet echt kunnen merken....

Maar we blijven hoopvol: die raambediening kan ik wel zonder, voor MCU komt wellicht een upgrade optie en ik geloof nog steeds in echt autonoom rijden. Al heb ik inmiddels mijn tijdsinschatting aangepast... <grin>
 
  • Like
Reactions: GIO1974