Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand anders met software 10 ook de indruk dat als je op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, de Tesla iets meer naar de linkerkant van de rijbaan neigt? Net alsof de auto iets meer afstand probeert te houden van een vrachtwagen bij het inhalen. Het gebeurde mij een paar keer. Na het inhalen van de vrachtwagen gaat de auto weer naar het midden van de rijbaan. Kan misschien ook wel komen omdat de camera's nog wat aan het kalibreren waren ... Zou jammer zijn, want zou ik wel een mooie toevoeging vinden dat er iets meer afstand wordt gehouden van vrachtwagens.

Wat wel een mooie verbetering is dat als je teruggaat naar de rechterbaan op de snelweg en een auto achter je doet dat ook, dat dan de lane change niet meer wordt afgebroken zoals voorheen wel het geval was. Dat is wel een stuk aangenamer rijden.

ja heb ik ook. Hij schuift iets uit de beurt van vrachtwagens. Zie je ook in beeld.
 
Heeft iemand anders met software 10 ook de indruk dat als je op de snelweg een vrachtwagen inhaalt, de Tesla iets meer naar de linkerkant van de rijbaan neigt? Net alsof de auto iets meer afstand probeert te houden van een vrachtwagen bij het inhalen. Het gebeurde mij een paar keer. Na het inhalen van de vrachtwagen gaat de auto weer naar het midden van de rijbaan. Kan misschien ook wel komen omdat de camera's nog wat aan het kalibreren waren ... Zou jammer zijn, want zou ik wel een mooie toevoeging vinden dat er iets meer afstand wordt gehouden van vrachtwagens.

Wat wel een mooie verbetering is dat als je teruggaat naar de rechterbaan op de snelweg en een auto achter je doet dat ook, dat dan de lane change niet meer wordt afgebroken zoals voorheen wel het geval was. Dat is wel een stuk aangenamer rijden.

Yes, wat mij betreft één van de beste onderdelen van deze update!
Vrachtwagens zijn natuurlijk wat breder dan personenauto's en hebben nog wel eens de neiging om erg dicht langs de linkerlijn te gaan rijden.
Met V9 werden deze gewoon ingehaald zonder ook maar een centimeter uit te wijken en dan zat je zo af en toe echt met angst en beven achter het stuur.
Ergens geloof je dat het goed gaat omdat je weet dat er nog wel wat ruimte is tussen jou en de vrachtwagen als je zelf gecentreerd in je baanvak blijft, maar voor je gevoel was het vaak errug krap.

Dat was overigens ook vaak te zien aan reacties van vrachtwagenchauffeurs. Zodra ik de voorkant van de vrachtwagens in m'n rechterspiegel zag, gaven ze een ruk aan hun stuur naar rechts.
 
Ik heb gisteren 700km München > Venlo gereden op de Deutsche Autobahn. Tijdens het ontbijt mijn telefoon even als hotspot in de auto gelegd om zo V10 te kunnen installeren.

Autopilot en NoA doet het beter, maar is dit 9 naar 10? Nee, dit is 9.0 naar 9.1 toe.

Ja, de auto rijdt beter, soepeler en over het algemeen fijner op AP, maar het is een evolutie, geen revolutie.

Netflix kijken bij de SuperCharger is leuk, een gimmick, meer niet.

Ben ik tevreden met V10? Zeker! Is dit de grootste update ooit? Mwah.
 
Ik heb gisteren 700km München > Venlo gereden op de Deutsche Autobahn. Tijdens het ontbijt mijn telefoon even als hotspot in de auto gelegd om zo V10 te kunnen installeren.

Autopilot en NoA doet het beter, maar is dit 9 naar 10? Nee, dit is 9.0 naar 9.1 toe.

Ja, de auto rijdt beter, soepeler en over het algemeen fijner op AP, maar het is een evolutie, geen revolutie.

Netflix kijken bij de SuperCharger is leuk, een gimmick, meer niet.

Ben ik tevreden met V10? Zeker! Is dit de grootste update ooit? Mwah.
Vindt je tevreden dan niet een te groot woord? Er zijn kleine verbeteringen maar ik ben nog lang niet tevreden. Noa stuurt me continu achter vrachtwagens met een 20kmh lagere snelheid ook als ik nog kilometers dezelfde weg moet vervolgen. Daardoor vindt ik Noa één grote ergernis. Maar we zijn optimisten dus we hopen nog steeds op meer!
 
Vindt je tevreden dan niet een te groot woord? Er zijn kleine verbeteringen maar ik ben nog lang niet tevreden. Noa stuurt me continu achter vrachtwagens met een 20kmh lagere snelheid ook als ik nog kilometers dezelfde weg moet vervolgen. Daardoor vindt ik Noa één grote ergernis. Maar we zijn optimisten dus we hopen nog steeds op meer!
Ik bedoel dat ik tevreden ben met de verbeteringen. Maar is het perfect? Verre van!

Daarom had dit ook 9.1 moeten zijn en niet 10. Want zo groot zijn de verbeteringen ook niet weer.
 
Blijft interessant hoe de perceptie van een nieuwe update kan verschillen. Ik rij inmiddels ook een dagje rond met v10 en vind het eerder een grote teleurstelling dan een grote vooruitgang. Nieuwe functies izjn leuk en werken prima, maar ik had toch verwacht dat AP eindelijk weer eens significant beter zou worden. Helaas, alle nukken waar ik me aan stoor zijn nog vrijwel ongewijzigd; de auto houdt nog steeds behoorlijk in als er een vrachtwagen ook maar voor hem aan de horizon verschijnt, optrekken en afremmen op AP gaat nog steeds verre van vloeiend, de auto komt het allerlaatste stukje nog steeds vrij abrupt en met een behoorlijk gat tov de voorligger tot stilstand en rijbaanwisselingen gaan ook nog steeds lang niet altijd goed. Misschien komt het omdat mijn model 3 HW 2.5 heeft en gaat dat met HW 3 wel beter maar ik hoop dat Tesla toch eens mat meer aandacht aan AP geeft ipv "frutsels" als extra spelletjes etc. Ik zie volledig zelf rijden binnen de bebouwde kom binnen drie maanden in dit tempo van verbeteringen niet gebeuren..
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Ik blijf mij verbazen dat zo veel jaar nadat AP1 gelanceerd is, Tesla nog steeds géén verkeersborden (oa snelheid) kan herkennen. Ik weet de achtergronden met MobileEye, maar na zo veel jaar had ik dit nu echt wel verwacht... Als dit nog steeds niet wordt vrijgegeven, vrees ik met grote vreze voor autonomer rijden, zelfs op de snelweg.....
 
Laten we niet vergeten dat vanuit Tesla de focus voornamelijk lag bij entertainment. Het is natuurlijk een beetje gek dat ze zo goed als alle entertainment features links hebben laten liggen voor MCU1 auto’s, maar er zit wel genoeg nieuw entertainment gedoe in.

Maar zoals @widodh zegt, 10.0? Zeker niet.
 
Dat was overigens ook vaak te zien aan reacties van vrachtwagenchauffeurs. Zodra ik de voorkant van de vrachtwagens in m'n rechterspiegel zag, gaven ze een ruk aan hun stuur naar rechts.
Het mag soms ook wel eens. Als je op autopilot rijdt, valt je op hoe slordig er door anderen wordt gereden en hoe eenvoudiger het zou zijn moest iedereen gewoon het midden van zijn rijstrook aanhouden.
 
Maar zoals @widodh zegt, 10.0? Zeker niet.
Zo een versienummer is ook maar een marketing element... Van 8 naar 9 was een heel nieuwe interface, maar niet veel extra features en dat vond iedereen normaal. Van 9 naar 10 is qua features even beperkt of uitgebreid, maar er is geen nieuwe interface makeover dus het voelt niet als een grote upgrade aan.

Ter referentie kan je nog nagaan wat er nieuw was in V9: Ontdek softwareversie 9.0. Toen zaten er zelfs nog geen spelletjes in.

En ik verdenk Tesla er ook van om net zoals Apple en Google elk jaar een nieuwe versie aan te kunnen kondigen, net ook omwille van marketing redenen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink and PieterO
Zit er in V10 dan ook nog steeds geen stoplichtherkenning? Dat is wel een grote misser dan wat mij betreft.

Ik heb trouwens een SR+ met FSD maar nog geen V10 ontvangen. Zijn er nog meer mensen met FSD die nog geen V10 hebben?.
 
Vannacht dan eindelijk de update volledig gedownload en gestart en vanochtend dus even kijken met m'n dochter.

- Caraoke is echt leuk! Weet niet of er Nederlandse nummers tussen zitten maar daarvoor moet je waarschijnlijk de taal van de auto op Nederlands zetten.
- Netflix + Youtube, leuk voor de stops die enkel met wintersport/zomervakantie plaatsvinden. Verder vind ik het niet zo smooth scrollen met de MCU2.
- Browser is nu niet meer half te openen. Echt een dingetje want ik rijd lange ritten altijd met abetterrouteplanner.com wat al lastig was met V9 maar met V10 praktisch onmogelijk.
- Audio in de browser!
- Spotify audio lijkt niet beter, geen hogere bitrate en ook nog steeds geen offline support of aanpassen van playlists.

Wel heel duidelijk dat het verticale scherm in een S/X een minpunt nu is. De volgende S/X gaat gegarandeerd een 16:9 scherm of zelfs breder bevatten en het interieur van de S/X is plots gewoon 'oud' t.o.v. de 3.

Nog even een testje van een MSX emulator in de Tesla browser. Werkt nu met audio :)

 
Zit er in V10 dan ook nog steeds geen stoplichtherkenning? Dat is wel een grote misser dan wat mij betreft.

Ik heb trouwens een SR+ met FSD maar nog geen V10 ontvangen. Zijn er nog meer mensen met FSD die nog geen V10 hebben?.

Nee, stoplicht herkenning zit er niet in. Dat zat eerst in de EAP in de US maar naar mijn weten niet in de V10 final.

Heb je de auto wel aan een stabiele wifi verbinding hangen?
 
Een paar dagen geleden het gele pijltje op het scherm dus ik kon V10 downloaden. Maar ik ben op vakantie en had geen WiFi op de parkeerplaats en er was ook nauwelijks mobiele dekking, dus een hotspot op mn iPhone durfde ik niet aan. Vanmorgen ontbijt halen en daar had ik goede 4G dekking en toen: had ik geen download mogelijkheid meer. Blijkbaar wordt je dus ook weer uit de queue gegooid als je niet binnen een bepaalde tijd download.
Hoop wel dat ik voor het weekend nog een mogelijkheid krijg, want 1300 km autoweg is een mooie test. NB. FSD en standje advanced.
 
Nee, stoplicht herkenning zit er niet in. Dat zat eerst in de EAP in de US maar naar mijn weten niet in de V10 final.

Heb je de auto wel aan een stabiele wifi verbinding hangen?

Ik heb mijn auto dagelijks uren aan een stabiele wifi hangen en ik kom steevast pas aan de beurt voor een update nadat ik daar weer eens met Tesla over heb gebeld.

Echt een systeem zit er niet in.
 
Gisteren V10 gedownload. Dat was denk ik ongeveer 1.5GB, vanochtend stond er een 'game update' klaar, en nu heeft m'n S weer 1.3GB gedownload. Wellicht nieuwe kaarten?

Ben blij dat ik het niet via m'n mobiele hotspot had gedaan want dan was er niets meer van m'n data bundel over.