Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zal wel oud c.q. ouderwets zijn, maar al die spelletjes en entertainment (karaoke, netflix etc) interesseert me geen fluit. Ik heb liever dat ze hun aandacht houden bij verbeteringen aan het rijgedrag....
Netflix, Hulu en Youtube zijn gewoon de views vanuit de browser, maar Tesla voorziet simpelweg een fullscreen browser. Idem voor de meeste spelletjes die ook eenvoudig report zijn. Daar zit dus niet veel werkuren in, maar wel veel PR aandacht.

Ga maar eens rijden met NoA aan, je merkt snel het verschil dat er ook daar heel wat aan gesleuteld is.
 
  • Like
Reactions: resrc and RoderikS
Ik zal wel oud c.q. ouderwets zijn, maar al die spelletjes en entertainment (karaoke, netflix etc) interesseert me geen fluit. Ik heb liever dat ze hun aandacht houden bij verbeteringen aan het rijgedrag....
Mij ook niet, echter, de ontwikkelaars die Netflix integreren zijn niet de mensen die aan Autopilot werken.

Netflix kan (bij wijze van spreken) door een stagair worden gedaan waar werk aan Autopilot moet worden gedaan door een ander kaliber ontwikkelaar.

Wel vind ik dat Tesla in al hun communicatie te weinig aan geeft over de verbeteringen van Autopilot.
 
Eh... Vandaag behoorlijke afknapper gehad. Gelukkig alleen in de auto want anders had mijn vrouw alleen nog ingestapt met de belofte van geen AP...

Vrij rustig, ik rij 100 met NoA. Ruim van te voren bevestigen inhaal. Ik sta al bijna helemaal in de linkerbaan als AP zonder enige voor mij zichtbare reden de auto weer naar rechts gooit. Dit was geen afbreken, maar complete lange change. Nog nooit eerder zo sterk meegemaakt.

Met hartslag hoog binnen 30 seconden: vol in de ankers... Rechts van mij is een INVOEG strook met langzaam rijdende auto.

Kortom V10, not happy!
 
Ik begrijp de over het algemeen positieve reacties mbt AP @v10 niet. Hier echt veel slechter. Vanmiddag reed mijn M3 zo rechtdoor op een bus af bij een hele eenvoudige niet scherpe bocht (bus reed naast me). Ging net goed door mijn ingrijpen. Ook is de auto met zowel NOA als AP veel onrustiger en zwalkt regelmatig.

Enige positieve punt vind ik iets meer afstand naast vrachtwagens. Jammer want ik was erg happy met 32.2, ook met NOA.

Edit: zie op Reddit nu wel meer soortgelijke berichten. Zou iedereen aanraden niet op AP te vertrouwen op stukken waar het al tijden goed werkt. Dit moet natuurlijk altijd maar kan geen kwaad om met deze update extra voorzichtig te zijn zo lijkt het.
 
Last edited:
Als ik nu bij v10 autopilot selecteer dan gaat hij meteen op NOA, in plaats van alleen AP zoals bij v9. Het gedrag vind ik een stuk soepeler dan voorheen, echt wel fijn. Als er nu iemand voor je invoegt, dan verminderd hij geleidelijker snelheid ipv abrupt zoals voorheen dat geldt ook als je een voorligger nader. Ik rijd met afstand 3.

Wat er wel is is soms de suggestie van baan te wisselen als daar een auto rijdt. Verder is er bij mij een duidelijke regressie voor wat betreft de automatische wisser. Die doet het bij mij nu helemaal niet meer, terwijl hij het echt perfect deed onder v9 (set en forget)... Ook op een 60 km weg met stippellijnen aan de zijkant was hij nu ineens weer af en toe schrikachtig, terwijl hij dat bij v9 niet was. Verder breken podcasts nu af en toe af en dan moet ik ze reloaden, maar misschien is dat een momentopname..