DucaTinus
Member
Vanmiddag FSD besteld en na een uur was het al actief. Vraag me af om ik nog een kaart update krijg ivm aanschaf FSD?
Stukje gereden op NOA richting Schiphol. Vergeleken met TACC en autosteer vindt ik hem een stuk soepeler rijden voor mijn gevoel. Alles gaat wat vloeiender en rustiger. Had ook het gevoel dat hij minder snel aan het zeuren was over de handen aan het stuur? TACC en stuurautomaat vond ik veel strenger.
Zag op een geven moment de lijn rechts rood en ook die auto die daarin reed. Zaten beide netjes in de eigen baan. Is dit normaal en wat betekent dit?
Welke settings gebruiken jullie meestal? Rijstrook wisselen op basis van route of snelheid en de instelling licht-mad max?
Ik lees in de handleiding HOV rijstroken gebruiken. Is dit ook een instelling en werkt dat in Nederland?
Hoewel teslafi aangaf en diverse andere apps dat ik op HW2.5 zat toch HW3.0 aan boord. Auto is geleverd eind september.
Reed vanmorgen zonder FSD in de stromende regen naar huis en echt super slecht zicht. TACC en stuurautomaat deden het gewoon nog goed, beter dus dan mijn eigen zicht.
Wat ik nog niet helemaal door heb van de TACC icm stuurautomaat:
De enige keer lees ik in het scherm dat ik me aan de max snelheid moet houden om de stuurautomaat te gebruiken. Andere keer kan wel harder rijden. Wat is hier de logica van en hoe berekent men dit?
Want aanzetten TACC en stuurautomaat op een weg waar de max snelheid op de map niet klopt resulteert in stevig remmen.
Ik lees in de handleiding dat TACC de snelheid ook aanpast in bochten? Zou dat betekenen dat hij ook afremt op een rotonde bv? Heb ik nog niet veel van gemerkt nml met het rijden met TACC.
Laatste vraag: is er ergens een goede handleiding/video te vinden over de TACC, autosteer en NOA? De tesla handleiding is er onoverzichtelijk
Stukje gereden op NOA richting Schiphol. Vergeleken met TACC en autosteer vindt ik hem een stuk soepeler rijden voor mijn gevoel. Alles gaat wat vloeiender en rustiger. Had ook het gevoel dat hij minder snel aan het zeuren was over de handen aan het stuur? TACC en stuurautomaat vond ik veel strenger.
Zag op een geven moment de lijn rechts rood en ook die auto die daarin reed. Zaten beide netjes in de eigen baan. Is dit normaal en wat betekent dit?
Welke settings gebruiken jullie meestal? Rijstrook wisselen op basis van route of snelheid en de instelling licht-mad max?
Ik lees in de handleiding HOV rijstroken gebruiken. Is dit ook een instelling en werkt dat in Nederland?
Hoewel teslafi aangaf en diverse andere apps dat ik op HW2.5 zat toch HW3.0 aan boord. Auto is geleverd eind september.
Reed vanmorgen zonder FSD in de stromende regen naar huis en echt super slecht zicht. TACC en stuurautomaat deden het gewoon nog goed, beter dus dan mijn eigen zicht.
Wat ik nog niet helemaal door heb van de TACC icm stuurautomaat:
De enige keer lees ik in het scherm dat ik me aan de max snelheid moet houden om de stuurautomaat te gebruiken. Andere keer kan wel harder rijden. Wat is hier de logica van en hoe berekent men dit?
Want aanzetten TACC en stuurautomaat op een weg waar de max snelheid op de map niet klopt resulteert in stevig remmen.
Ik lees in de handleiding dat TACC de snelheid ook aanpast in bochten? Zou dat betekenen dat hij ook afremt op een rotonde bv? Heb ik nog niet veel van gemerkt nml met het rijden met TACC.
Laatste vraag: is er ergens een goede handleiding/video te vinden over de TACC, autosteer en NOA? De tesla handleiding is er onoverzichtelijk