Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Lijkt erop dat ze, compleet terecht, de onduidelijkheid van interne versies die alleen logisch zijn voor ontwikkelaars op de schop gooien ten faveure van digibeetvriendelijke versioning op basis van "feature level".

Dus de volgende feature build zal, of het intern nu 2019.40.1.2 is of 2019.44.1, gewoon 10.2 heten - major update 10, minor level 2.

Publieksvriendelijke versies, goed idee wmb.
Als ze maar van de git hash afblijven! Voor dat geek-gevoel. (Ongeveer op het niveau van vi runnen op mijn Nokia N900)
 
Ik betwijfel of ze ergens qua display iets gaan veranderen, er is niks mis met die interne versies en commit refs. Ze maken alleen impliciet het getal ervoor een stuk interessanter voor het grote volk door het feitelijk te gebruiken ipv een jaar op 9.0 te laten staan.
 
Ik heb een vraagje in verband met "voorrijden" (onze gehandicapte versie van smart summon). Voor mij is het nauwelijks bruikbaar omdat er in 80% van de gevallen staat "Wacht op verbeterde nauwkeurigheid van telefoonlocatie". En dit blijft er dan op staan. Als ik op Google Maps de locatie bekijk op mijn GMS, geeft hij de locatie nochtans correct (en nauwkeurig) aan.

Hebben anderen dit ook? Tips?
 
Ik heb een vraagje in verband met "voorrijden" (onze gehandicapte versie van smart summon). Voor mij is het nauwelijks bruikbaar omdat er in 80% van de gevallen staat "Wacht op verbeterde nauwkeurigheid van telefoonlocatie". En dit blijft er dan op staan. Als ik op Google Maps de locatie bekijk op mijn GMS, geeft hij de locatie nochtans correct (en nauwkeurig) aan.

Hebben anderen dit ook? Tips?
Bluetooth wel aan en gekoppeld? Die gebruikt ie voor afstand tot auto te bepalen ("locatie").
 
Iemand toevallig de release notes van 2019.36.2.1 digitaal/fotootje? Van de week de update ontvangen en geïnstalleerd, maar op geen enkele wijze kan ik de release notes bekijken, ook niet na een reset (knopjes plus rempedaal), scherm blijft leeg. Ben even benieuwd naar de aanpassingen.
 
Ik heb een vraagje in verband met "voorrijden" (onze gehandicapte versie van smart summon). Voor mij is het nauwelijks bruikbaar omdat er in 80% van de gevallen staat "Wacht op verbeterde nauwkeurigheid van telefoonlocatie". En dit blijft er dan op staan. Als ik op Google Maps de locatie bekijk op mijn GMS, geeft hij de locatie nochtans correct (en nauwkeurig) aan.

Hebben anderen dit ook? Tips?

Niet die melding, maar summon werkt zelden goed net als auto park al is summon wel iets beter geworden qua stabiliteit van de verbinding. Het is me een totaal raadsel dat voor Summon de auto via LTE communiceert en niet via Bluetooth.
 
Ik rij elke dag hetzelfde stuk (binnendoor, N-wegen en door dorpjes) en de laatste versie doet het weer beter.

Enige wat ik nog steeds uiterst irritant vindt is dat die te dicht tegen de linker streep zit (rechtdoor en bochten). Van de week op linkerbaan file met vrachtwagens (die zitten dan soms dicht tegen de middenlijn), dan heb ik het gevoel dat die de spiegels eraf rijdt. Dus maar ingegrepen en weer aan en weer ingrijpen (reeks keren gedaan)..... wellicht gaan ze het zien en een keer aanpassen.
- Rijdt gewoon niet lekker, gewoon midden rijden en bochten de binnenlijn en niet de buitenlijn aub (aansnijden van bochten zou prettig zijn)

Situatie waar die nog steeds helemaal geen raad mee weet;
- wegen met onderbroken streep aan de rechterzijde met een strook ernaast (vaak rood) in 'tig' variaties
- bekend issue, benieuwd wanneer die dat eens gaat doen. AP is daar zelfs gevaarlijk.

Ander apart dingetje in ons drempel landje, de drempels:
- Vaak zijn die niet lekker op max. toegestane snelheid, zelf snap je dat, de tesla dendert er gewoon overheen
 
Waar zit die computer dan en hoe zie je dat?

Bij de voeten van de bijrijder zit helemaal onderaan een plaatje wat je naar beneden kant drukken na het verwijderen van een aantal clips. Daarachter zit de computer. Met een lampje is het goed te zien. Wanneer part nummer 1483112 op staat is het HW2.5. Part nummer 1462554 is 3.0. Voor meer info: Definite Guide: Find out if you have HW3.0 or HW2.5
 
BF7EC41B-A81E-4EB6-A546-771701387FB1.jpeg
88EEE2F7-6041-4BFE-8C19-DDE4A5708CE5.jpeg
Iemand toevallig de release notes van 2019.36.2.1 digitaal/fotootje? Van de week de update ontvangen en geïnstalleerd, maar op geen enkele wijze kan ik de release notes bekijken, ook niet na een reset (knopjes plus rempedaal), scherm blijft leeg. Ben even benieuwd naar de aanpassingen.

bedoel je dit?
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Het spijt me het te moeten zeggen, maar Tesla liegt. De Model 3 LR AWD haalt de 0-100km/h volgens hun gegevens in 4,6s en dat klopt niet.

Het is 4,4s :D

Zojuist vrouw naar de trein gebracht en even wat tijd over. In mijn wijk ligt een prachtige, overzichtelijke, rustige, rechte weg van circa 400m net buiten de woonwijken. Dus klaarzetten aan het begin, Drag Racer app opgestart. Ready? Go!

Man! wat een ervaring! Zes keer in beide richtingen gedaan en telkens rolde er hetzelfde cijfer uit.

Wat een kar! :)

Had ik dat maar bij de eerdere softwareversie ook gedaan. En had ik deze wagen maar jaren eerder gehad ;)
4sec is mij ook al gelukt voor de laatste update. Was toen wel warmer met soc van 90%. Was ook met dragracer app
 
  • Like
Reactions: Lexikon