Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Self park staat ook op de website. Werkt ook nog lang niet.
Fair enough, die heb ik niet zien staan.
Even voor alle duidelijkheid ... ik heb mijn auto en FSD betaald ... aan Tesla, niet aan Europa of de UN. Tesla is met mij een verplichting aangegaan. Europese regels zijn hun probleem en niet ons probleem. Ik begin het gevoel te krijgen dat Tesla deze verplichting niet serieus genoeg neemt.
Tesla kan de EU/UN nergens toe dwingen, alleen maar hielen likken en hopen. Daarom hebben ze dit in de disclaimer gezet:

"De activering en het gebruik van deze functies zijn afhankelijk van het bereiken van een betrouwbaarheid die menselijke bestuurders ruimschoots overtreft. Dit zal blijken uit miljarden gereden kilometers en wettelijke goedkeuring, wat in sommige landen langer kan duren."

Juridisch gezien denk ik dat je geen zaak kunt maken tegen Tesla op dit punt.
 
Werkt bij mij al sinds de vorige update prima.
Aanzetten en vergeten.
Dat vind ik dus ook, ik denk echt nooit meer aan die ruitenwissers (behalve bij het wegrijden, het opstarten van de hele AI kost kennelijk veel tijd en dan moet ik altijd even een handmatig veegje geven). Maar mijn dochter doet de ruitenwissers met de hand omdat ze Deep Rain nog niet 'aggressief' genoeg vindt. Ik denk dat het dus vooral een kwestie van voorkeur is. Er komt tzt nog wel een voorkeursinstelling waarmee je de gretigheid van Deep Rain kunt instellen.
 
  • Like
Reactions: MaH
Ik heb zitten wachten na de slechte berichtgevingen hier vanaf 2019.16 en zit met mijn S100 2.5 FSD nog op 2019.12.1. Ik mis op dit moment dus o.a. NoA, Netflix, AI wipers en nieuwe summon, maar heb wel redelijke normale AP met 30 sec tussen de nags, geen stuurbeperkingen en prima functionerend op N wegen.

Zouden jullie nu upgraden naar de nieuwste firmware?
Als ik naar mijn eigen ervaringen kijk, meteen doen.
Maar results may vary zoals je hier kunt lezen. Nu zul je de mensen waarbij het gewoon lekker loopt wat minder horen.
Het is vaak twee stappen vooruit en één stap achteruit met de updates. :)
 
Fair enough, die heb ik niet zien staan.

Tesla kan de EU/UN nergens toe dwingen, alleen maar hielen likken en hopen. Daarom hebben ze dit in de disclaimer gezet:

"De activering en het gebruik van deze functies zijn afhankelijk van het bereiken van een betrouwbaarheid die menselijke bestuurders ruimschoots overtreft. Dit zal blijken uit miljarden gereden kilometers en wettelijke goedkeuring, wat in sommige landen langer kan duren."

Juridisch gezien denk ik dat je geen zaak kunt maken tegen Tesla op dit punt.
Helemaal juist. Maar het blijft wel spijtig dat je zelfs op eigen terrein zaken als smart summon niet kunt gebruiken. Zelf zou ik graag de auto uit de garage laten 'voorrijden'. ;)
 
Ik heb zitten wachten na de slechte berichtgevingen hier vanaf 2019.16 en zit met mijn S100 2.5 FSD nog op 2019.12.1. Ik mis op dit moment dus o.a. NoA, Netflix, AI wipers en nieuwe summon, maar heb wel redelijke normale AP met 30 sec tussen de nags, geen stuurbeperkingen en prima functionerend op N wegen.

Zouden jullie nu upgraden naar de nieuwste firmware?

Nee, lekker blijven rijden met die versie. Ik vind het nog steeds super irritant dat bij flauwe bochten je allemaal toeters en bellen krijgt en dat je niet overal lance change assist ter beschikking hebt.

M.a.w., ik heb liever overal LCA dan NOA.
 
yep, heb hier ook plots "press and hold to start" voor smart summon.

Ik ben overigens wel zeer tevreden met de 50.40.1 update
- betere autopilot (super stabiel op autosnelweg en snelle rijbaan wijziging)
- smart summon (met beperkingen maar dit is niet de fout van Tesla)
- het grondwerk om alles via stem te bedienen, de problemen lossen ze wel op.
- tekst berichten voorlezen (nu enkel SMS, de rest volgt wel)
- ....

Ik ben nog steeds fan van de updates en kijk nog steeds uit naar elke update.
Zij die niet tevreden zijn, wacht dan met updaten tot je ziet wat de reacties zijn van de anderen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Doedelefloeps
Ik heb er nu 2019.40.50.1 op staan en naast dat de ruitwissers nog steeds een drama zijn herkend hij geen enkel voice commando meer. Ook de commando's die hij eerst perfect begreep worden nu niet meer begrepen...

@krla je kunt wel een disagree geven maar als het bij mij net als bij veel anderen niet meer werkt met de 2019.40.50.1 dan kan je aannemen dat dit zo is. Met de laatste updates zijn er wel meer dingen niet meer goed werken dus een beetje vreemde reactie van je.
 

Dat is dan pas echt een kolder reactie.

De één geeft aan dat het een verbetering is en en bij de ander is het een drama.
Wat het in jouw geval is weet je pas als je de update probeert.

Er zijn er ook die aangeven dat ze 1,5% bereik kwijt zijn en dat herken ik dan weer niet dus is en blijft het een grote gok wat een bepaalde update brengt. Dit is overigens weer vooral iets van het laatste half jaar.