Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds een paar weken werken de kilometertellers in de auto niet meer. Als ik rij blijft het verbruik op 0 staan en ook de kilometers....... best wel lastig.
Heb software versie 2019.40.2.1 MS met HW2.0. Dacht eerst dat het een bug was, maar kom dit verder nergens tegen op het Forum...... iemand mee bekend?
 
Sinds een paar weken werken de kilometertellers in de auto niet meer. Als ik rij blijft het verbruik op 0 staan en ook de kilometers....... best wel lastig.
Heb software versie 2019.40.2.1 MS met HW2.0. Dacht eerst dat het een bug was, maar kom dit verder nergens tegen op het Forum...... iemand mee bekend?
Al eens rondgekeken in het draadje over eMMC vervangen ? Het blijkt dat bij oudere auto's (geen idee hoe oud de jouwe is) allerlei symptomen te maken hebben met het falen van het geheugen (de eMMC). Dat kan vervangen worden en je kunt er niet snel genoeg bij zijn als hij begint te falen.
 
Nog helemaal geen rijervaringen met 2020.4? Ben erg nieuwsgierig :)
Wel met 2019.40,50.7:
Gisteren heb ik dit traject (linksonder naar rechtsboven) gereden helemaal op AP
upload_2020-1-26_15-20-45.png


Het meest spectaculaire daaraan is dat in La Rochepot er geen enkele lijn op het asfalt getekend staat. Het is gewoon een grijze vlakte maar AP blijft keurig rechts rijden.
 
Effect lijkt hetzelfde, maar met rempedaal is een uitgebreidere reset.

Kan iemand mij nu eens wijzen op een (Tesla approved) link waar dat staat? Ik heb in het verleden deze procedure een paar keer gedaan, maar volgens de gebruiksaanwijzing die bij mijn auto hoort is er maar één soort reset: die met de twee knoppen op je stuur. Die is dan ook nog alleen maar nodig als het beeldscherm om wat voor reden dan ook 'vastgelopen' is en niet om downloads af te dwingen, nieuwe updates door te voeren, acheruit-rij camera's van zwart naar goed te krijgen etcetera.

Ik stuitte onlangs ergens op een site waar iemand dit uitgezocht had; zijn conclusie was dat die reset-met-het-rempedaal een soort placebo is. En voorlopig ben ik dat met hem eens.