Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Iets anders, phantom breaks, hebben jullie ooit op de fleet speed gelet? Als ik in Belgie van de e34 naar de e313 richting antwerpen rijd, remt hij altijd op exact hetzelfde moment, zelfs als de baan helemaal leeg is. Ik merk dan dat de fleet speed naar 90 gezakt is. Ik vermoed dat dit niet kwalificeert als een phantom break maar eerder als een ramp (oprit) wordt beschouwd....wel vervelend...
Twee phantom breaks in één berichtje!
brokenphantom.jpg
brokenphantom.jpg
 
Wat verstaan jullie onder “Phantom break”?
Het plotseling vol in de remmen gaan omdat de auto denkt dat er bv een gevaarlijke situatie is of het wat meer geleidelijk afremmen om snelheid te minderen, omdat de auto bv denkt dat je van 120 naar 90 km/h gaat?
Ik versta onder een phantom break een spook dat kapot gaat...
 
Ik versta onder een fentum breek het vol in de remmen gaan zonder zichtbare aanleiding.
Het afremmen omdat hij ten onrechte denkt dat er een lagere limiet geldt is wat anders vind ik.

Ik hing anders ook met men tanden in het stuur hoor :D van 130 naar 90 op een lege baan, das verschieten. Het ding is, er geldt daar geen andere limiet, het is plots dat de snelheidsindicator naar 90 valt en de rem erop gaat.... en niet gewoon wat uitbollen...
 
Vandaag op mijn ritje naar Oostenrijk meerdere keren dat de snelheid ineens naar beneden werd aangepast met rijden op de AP. Te pas en te onpas zonder (in mijn ogen) reden gewoon tijdens 100km/h ineens naar 40. Gaf uiteraard wel direct vermogen erbij maar ben er niet echt over te spreken....

PS: versie 2020.4.1
 
Hmmm, indien je direct vermogen bij geeft, hoe weet je dan dat hij van 100 tot 40 afzakt?

Hij geeft dit in het centrale scherm aan, dus naar welke snelheid hij terug gaat (blauw rondje). Staat er eerst 100 veranderd dit ineens naar 40 (dus met AP ingeschakeld) en voel je de auto gelijk in gaan houden/remmen. Kan zijn dat dit bij een afslag of andere wegbelijning gebeurd.
 
Last edited:
De auto hoeft voor mij niet vol in de remmen te gaan om het een phantom brake te noemen. Zonder duidelijke aanleiding vrij sterk afremmen valt er bij mij ook onder. Het eerste heb ik nooit meegemaakt, het tweede ongeveer 1x per maand. Nooit door in de problemen gekomen.
 
De auto hoeft voor mij niet vol in de remmen te gaan om het een phantom brake te noemen. Zonder duidelijke aanleiding vrij sterk afremmen valt er bij mij ook onder. Het eerste heb ik nooit meegemaakt, het tweede ongeveer 1x per maand. Nooit door in de problemen gekomen.

Hoe hoog stellen wij onze eisen eigenlijk. Als je met iemand meerijdt in een gewone auto, in de bus of in een taxi (in een zuidelijk land), hoe vaak maak je dan een phantom brake mee. Diverse malen ... per rit.
Enerzijds willen we FSD, AP, NoA maar tegelijk worden we gedwongen om zelf verantwoordelijk te blijven. Dat is een aardig onnatuurlijke situatie, en hopelijk tijdelijk. Zodra we los mogen van het stuur zullen de phantom brakes niet meer zo ervaren worden.

Als je met iemand meerijdt, leg je hand dan eens een poosje op zijn stuur. Voelt vast niet fijn aan.

Ook het niet tijdig van baan wisselen en de afslag missen is geen ramp straks. Kan gebeuren. Waar FSD straks echter voor moet gaan zorgen is nul verkeersdoden en ernstig gewonden.
 
  • Like
Reactions: arne-nl
Hoe hoog stellen wij onze eisen eigenlijk. Als je met iemand meerijdt in een gewone auto, in de bus of in een taxi (in een zuidelijk land), hoe vaak maak je dan een phantom brake mee. Diverse malen ... per rit.
Enerzijds willen we FSD, AP, NoA maar tegelijk worden we gedwongen om zelf verantwoordelijk te blijven. Dat is een aardig onnatuurlijke situatie, en hopelijk tijdelijk. Zodra we los mogen van het stuur zullen de phantom brakes niet meer zo ervaren worden.

Als je met iemand meerijdt, leg je hand dan eens een poosje op zijn stuur. Voelt vast niet fijn aan.

Ook het niet tijdig van baan wisselen en de afslag missen is geen ramp straks. Kan gebeuren. Waar FSD straks echter voor moet gaan zorgen is nul verkeersdoden en ernstig gewonden.
Theo, Voor het overgrote deel ben ik het met je eens, maar waar FSD moet gaan zorgen is nul aanrijdingen en zelfs zekere ongelukken alsnog proberen te ontwijken. Eigenlijk zou FSD geluids- en optische signalen moeten voeren als deze merkt dat een bestuurder van een ander voertuig of een medeweggebruiker niet zit op te letten of iets verkeerds doet. Alleen wat je dan krijgt is geschreeuw van asociale medeweggebruikers. Dus van alle andere elektrisch voertuiggebruikers, zo stelt Ronald Plassterk toch?!
 
Ik heb sinds een paar dagen 2020.4.10. Eerst was mijn stoel instelling ineens weg en werd ik bij instappen door de stoel tegen het stuur gedrukt. Vandaag kreeg ik ineens de melding "Automatic Emergency braking is uitgeschakeld" en ik krijg het niet meer weg met een reset (2 pogingen gedaan). Bellen met Tesla kan blijkbaar ook niet meer. Straks even proberen de auto volledig uit te schakelen. Wellicht helpt dat wel.
 
  • Helpful
Reactions: elu_r
Ik hou mij verre van mijn door jou gewijzigde tekst "Plassterk". Ik neem dus afstand van jouw wijziging. Als je zelf die mening ben toegedaan, moet je dat in je eigen tekst schrijven en niet in dat van een ander. Daar ben ik het niet mee eens en ik zal de moderator vragen of hij jouw gewijzigde tekst ongedaan kan maken.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Larss