Ik gebruik de altijd de visualisaties die op de ruiten rondom geprojecteerd worden om te bepalen of ik moet ingrijpen.Betere visualisaties maken dat de bestuurder beter/sneller kan ingrijpen bij problemen.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik gebruik de altijd de visualisaties die op de ruiten rondom geprojecteerd worden om te bepalen of ik moet ingrijpen.Betere visualisaties maken dat de bestuurder beter/sneller kan ingrijpen bij problemen.
Ik denk dat de grotere rekenkracht zorgt voor stabieler rijden. Betere visualisaties maken dat de bestuurder beter/sneller kan ingrijpen bij problemen.
Naar mijn mening (en niets meer dan dat) is NoA nu onbruikbaar in NL, met of zonder bevestiging.
Maar ook de reactiesnelheid van de TACC zelf heeft nu al te leiden onder vertraging zo lijkt het.
En ik ben van mening dat als de visualisatie dusdanig te traag blijft de meerwaarde in bv bovengenoemde situatie te beperkt is voor de bestuurder.
Dat zou een erg fijne toevoeging zijn!2020.8 komt er aan, met als belangrijke punten:
Shows 3rd party chargers in Europe & Bay Area US. Bluetooth improvements, track mode improvements, driving visualizations in Europe. Voice commands fixed too!
Bron: Tesla Owners Online on Twitter
2020.8 komt er aan, met als belangrijke punten:
Shows 3rd party chargers in Europe & Bay Area US. Bluetooth improvements, track mode improvements, driving visualizations in Europe. Voice commands fixed too!
Bron: Tesla Owners Online on Twitter
Er zitten een aantal 3rd party chargers in de map maar ze zijn niet echt makkelijk te vinden (supercharger icon drukken, dan helemaal naar beneden scrollen). Wellicht dat ze met de update een eigen icon krijgen of in elk geval beter vindbaar? Nog een andere bron:Die 3rd party chargers zijn nu toch al toegevoegd? Sinds kort zijn die zonder dat een softwareupdate nodig was toegevoegd net als dat de spraakbediening sinds een weekje ofzo (eindelijk) weer normaal lijkt te werken. Volgens mij zijn dit puur "serverside" changes en staan ze los van een nieuwe versie van de software van de auto zelf.
Volgens mij is het enige voordeel dat je geen last hebt van de partitiegrootte limiet die Microsoft kunstmatig oplegt bij gebruik van de Windows utils voor het maken van een FAT32 Partitie. Makkelijk omheen te werken met een Mac of andere software voor Windows.Exfat support is ook erg welkom voor beter opslaan van dashcam beelden.
Behalve de 4GB-limiet van FAT32 is exFAT veel sneller met zowel lezen als schrijven (bron). EXT4 is inderdaad nog beter maar niet iedereen kan dat makkelijk inlezen op zijn Mac/Windows machine.Volgens mij is het enige voordeel dat je geen last hebt van de partitiegrootte limiet die Microsoft kunstmatig oplegt bij gebruik van de Windows utils voor het maken van een FAT32 Partitie. Makkelijk omheen te werken met een Mac of andere software voor Windows.
Het is verder voor deze toepassing niet robuuster of sneller of zo, daarvoor moet je echt naar EXT4. Sterker nog, doordat EXFAT slechts één FAT gebruikt is de kans groter dan bij FAT32 dat je schijf onleesbaar wordt bij een onverwachte power down.
Zoals ik al zei: voor déze toepassing.Behalve de 4GB-limiet van FAT32 is exFAT veel sneller met zowel lezen als schrijven (bron).
daarvoor moet je echt naar EXT4.
Ik denk dat de auto gewoon wat laat reageert omdat de analyse van de camerabeelden enigszins vertraagd doorkomt. Dat zorgt voor piepen voor een auto die jouw rijstrook al verlaten heeft en een te late reactie als hij jouw rijstrook inkomt.Situatie 2: toevallig genoeg bijna dezelfde plek, vandaag. Ik rijd op de linkerbaan van de twee uitvoegstroken. Rechts voor me rijdt een andere auto die zich stoort aan zijn langzame voorligger. Hij wil naar links en gooit in een ruk z'n stuur om. Ik ben alert en trap direct op de rem. De auto blijft stil en piept totaal niet. Ik verbaas me daarover, want ik heb heel vaak dat alle alarmen afgaan als de auto vindt dat ik te dicht bij een andere auto kom (bv doordat ik optrek terwijl een andere auto de baan verlaat. Omdat hij nog niet 100% uit het vak verdwenen is gaan alle bellen af). De logica in de "beschermende hulpsystemen" ontgaat me dus volledig
"Driving Visualization Improvements
This has been added for more regions, previously just the US."
Zal wel weer alleen voor HW3.0 autos zijn. Degene die vroeg erbij waren en 6400 euro hebben betaald voor FSD en 'hw3.0 upgrade" staan weer in de kou.
Dit is heel herkenbaar. Ik heb het ook vaak dat ik op de linkerbaan met 130 rijdt en een auto op de rechterbaan net voor mijn neus gaat inhalen. Als ik zelf niet ingegrepen had zou de AP waarschijnlijk op het laatste moment vol in de remmen gaan. Of niet. Ik heb het niet zover laten komen. Wel een paar keer de grens opgezocht.Ik weet niet of dit nou door HW2.5 komt (ziet die bv minder aan de zijkant dan HW3?), of dat de huidige FW niet goed genoeg is, maar ik hkad gisteren en vandaag 2 situaties die ik toch graag bij Tesla wil gaan melden. Waar zou ik dat het beste kunnen doen?
Situatie 1: Ik rijd van de snelweg af en sluit aan in een rij auto's. We staan stil en ik kijk wat op m'n telefoon. (dom dom, ik weet het). Ik hoor ineens een tik en kijk verschrikt op. Het blijkt dat de auto voor me van rijstrook was veranderd, maar net niet voldoende ruimte had om de strook helemaal vrij te maken. De kont stond nog op de streep. Mijn auto vond kennelijk dat er voldoende ruimte was en was heel langzaam naar voren gegleden, wat ik niet echt had gemerkt met m'n concentratie op m'n telefoon. De tik was dat de rechter buitenspiegel de kont van de andere auto raakte en daarmee inklapte. De vrouw van de bewuste auto keek me boos aan.
Situatie 2: toevallig genoeg bijna dezelfde plek, vandaag. Ik rijd op de linkerbaan van de twee uitvoegstroken. Rechts voor me rijdt een andere auto die zich stoort aan zijn langzame voorligger. Hij wil naar links en gooit in een ruk z'n stuur om. Ik ben alert en trap direct op de rem. De auto blijft stil en piept totaal niet. Ik verbaas me daarover, want ik heb heel vaak dat alle alarmen afgaan als de auto vindt dat ik te dicht bij een andere auto kom (bv doordat ik optrek terwijl een andere auto de baan verlaat. Omdat hij nog niet 100% uit het vak verdwenen is gaan alle bellen af). De logica in de "beschermende hulpsystemen" ontgaat me dus volledig
Als je een auto aantikt als hij stapvoets rijdt heeft het mi niks te maken met de rekenkracht. Die proximity sensors werken blijkbaar niet optimaal in de file of worden niet gebruikt om uit te wijken als je aan het file rijden bent.Ik denk dat de auto gewoon wat laat reageert omdat de analyse van de camerabeelden enigszins vertraagd doorkomt. Dat zorgt voor piepen voor een auto die jouw rijstrook al verlaten heeft en een te late reactie als hij jouw rijstrook inkomt.
Daarnaast kan het zijn dat, toen de bruusk van rijstrook wisselende auto gedetecteerd werd, jij al vol op de rem stampte en dat daaruit de conclusie getrokken werd dat het gevaar al jouw volle aandacht had en een verdere waarschuwing zinloos zou zijn. Ik heb zelf al meermalen gemerkt dat de auto bij het waarschuwen niet alleen rekening houdt met de afstand en het snelheidsverschil, maar ook de acceleratie/deceleratie. Dus als jij hard genoeg remt, kan hij berekenen dat je op tijd stil zult staan en is een waarschuwing niet nodig.