Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 10

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik nog steeds opvallend vind is dat Tesla de rode kruizen boven de snelweg vertaald naar rode stoplichten. Ik vraag me af, met FSD, gaat hij daar dan straks niet vol voor in de ankers?

Dat lijkt me geen probleem want hij toont GEEN stoplijn. Hij weet dus dat er niet gestopt moet worden.

Erger lijkt me dat hij op veel plaatsen geen kleur laat zien als je als eerste voor de stopstreep staat.
 
  • Informative
Reactions: Kiprich
Dat lijkt me geen probleem want hij toont GEEN stoplijn. Hij weet dus dat er niet gestopt moet worden.

Erger lijkt me dat hij op veel plaatsen geen kleur laat zien als je als eerste voor de stopstreep staat.
Dat lijkt met 2020.28 al een verbetering: toont wel de stoplijn en toont de verkeerslichten nu ook meer als je dicht bij de verkeerslichten staat (mogelijks enkel met HW3). Je voelt dat ze er momenteel serieus op werken vind ik. Updates volgen elkaar snel op momenteel.
 
Dat lijkt met 2020.28 al een verbetering: toont wel de stoplijn en toont de verkeerslichten nu ook meer als je dicht bij de verkeerslichten staat (mogelijks enkel met HW3). Je voelt dat ze er momenteel serieus op werken vind ik. Updates volgen elkaar snel op momenteel.

Gisteren met 28.1 gereden. Die verbetering is me niet opgevallen. Maar ik lette er ook niet specifiek op. Even opnieuw proberen zo.

De grote doorbraak moet straks komen van de regelgeving in Europa. Ik wil dolgraag de automatische baanwisselingen in Nederland aan het werk zien en alles wat daarna komt.
 
Erger lijkt me dat hij op veel plaatsen geen kleur laat zien als je als eerste voor de stopstreep staat.
nou, hij is nu ineens zo goed met deze update, dat als je als eerste in de rij voor een verkeerslicht (die erg hoog staat) stil staat, dan zie je niet zelf het licht zonder voorover te buigen, maar de Tesla dus gewoon netjes de exacte lampen kleuren aangeeft op het display!
 
Dat lijkt met 2020.28 al een verbetering: toont wel de stoplijn en toont de verkeerslichten nu ook meer als je dicht bij de verkeerslichten staat (mogelijks enkel met HW3). Je voelt dat ze er momenteel serieus op werken vind ik. Updates volgen elkaar snel op momenteel.
Helaas niet voor iedereen. Ik heb die. 17 en dat lijkt niets anders dan .12.
De logica van die versie ontgaat mij
 
Jullie hebben gelijk. 2020.28.1 heeft een ENORME verbetering aan boord voor hw 3.0 en met name Europa en Nederland: je ziet de kleur van hoge stoplichten nu ook als je als eerste op de stopstreep staat. Je hoeft dus nooit meer je nek te strekken om het licht te zien, je ziet de kleur en de wisseling van rood naar groen gewoon in je display.
Net even geprobeerd in en om Utrecht, geen enkele misser.
Apart toch dat Tesla dit niet even noemt in de release notes. Dit maakt een wereld van verschil. Ik was al bang dat voor NL de camera’s vervangen moesten gaan worden.
zie plaatje, voorheen alleen grijze lichten ....

486489B5-71F9-49D3-96BB-B0D795D9E385.jpeg
 
Helaas niet voor iedereen. Ik heb die. 17 en dat lijkt niets anders dan .12.
De logica van die versie ontgaat mij
17? 12? als je de versies op rijtje zet dan zijn het wel de week nummers.

2020.12
2020.17
2020.28.2

de 28 is top, in ieder geval voor de HW3 autos. ik heb vermoeden dat de HW2 autos nog veel op 2020.17 zitten, as we speak wordt de 2020.17 op onze model 3 geïnstalleerd.

het is heel erg logisch,ontwikkelen focus veelal voor de nieuwste hardware, waardoor er lang niet elke auto op zelfde versie uitgerold wordt.
 
Voor ons is alleen maar te raden wie een bepaalde versie krijgt. Soms heeft het met je configuratie te maken, soms met de regio, soms met beide. Software wordt in aparte branches ontwikkelt. Tesla weet welke branche goed is, nodig is voor jouw auto. Slechts af en toe ... worden alle branches samengevoegd en dan krijgen we die allemaal redelijk vlot na elkaar. Daarna begint het spel weer opnieuw. Zo werkt software ontwikkeling tegenwoordig.

Bij teslafi kun je zien welke branches worden uitgeleverd en soms kun je zien/raden voor wie ze bedoeld zijn.
Worden er duizenden per dag uitgeleverd dan is het zo’n branche die we allemaal lijken te krijgen. Sta je al een flinke tijd stil ... zoek dan contact met Tesla service want soms hangt een update en heb je een zetje nodig.

Als iemand zegt 2020.28 binnen te krijgen (ik kreeg hem gisteren) check dan welk type Tesla hij heeft en welke regio. Ik zit in NL en mijn MS 100D is van aug 2018 inmiddels geüpgraded naar 3.0.
 
Thanks Theo. Ik merk dat ik er vroeger snel bij was, en nu vaak achteraan de rij zit. Opzich niet erg en ik beschouw het als een luxe als ik nieuwe features krijg. Maar als er nieuwe functionaliteit is zoals de repeater cams, vind ik het wel vreemd dat ze die niet naar iedereen pushen. Met AP kan ik erin komen....los van dat we daarmee allemaal testers zijn.
 
Het is vaker geschreven en ook Theo zegt het: er is voor een buitenstaander geen pijl op te trekken. Ik heb voor mijzelf een lijstje gemaakt en zit op een gemiddelde van iedere 20 dagen nieuwe firmware. Maar er is ook al eens na één dag een nieuwe gepusht en het heeft ook wel eens bijna 60 dagen geduurd. Mijn laatste firmware dateert van begin juni, bijna zes weken nu. Geen haast, komt vanzelf. Zorg dat je aan de wifi hangt en alles komt goed....
 
Wat ik nog steeds opvallend vind is dat Tesla de rode kruizen boven de snelweg vertaald naar rode stoplichten. Ik vraag me af, met FSD, gaat hij daar dan straks niet vol voor in de ankers?

Dat zou terecht zijn als je op zo'n strook zou rijden.

Dat vind ik dus momenteel het gemis. AP laat niet zien of het stoplicht op jouw van toepassing is.

Laatste release laat nu wel echt langer de stoplichten zijn als je tot voorbij de stopstreep rijd. Het lijkt erop dat ze nu dus de birdseye view camera gebruiken.

Verder stond ik gisteren voor de brug op de A29 bij het Hollands Diep. Deze rode lampen bestaan uit 2 stuks die om-en-om aan gaan net als vaak bij een spoorwegovergang. Volgens AP ging het "stoplicht" continue van rood naar oranje heen en weer.



Eergisteren trouwens 2020.28.1 en net 2020.28.2 dus kennelijk toch een aardig belangrijke fix want krijg zelden zo snel updates.