Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.40.x

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb sinds de update naar 2020.40.4 het volgende vreemde 'probleem' en kan geen oplossing vinden of bedenken:

ik heb nu een paar keer meegemaakt dat de auto verder oplaadt dan dat ik in de app heb aangegeven. Als ik bijvoorbeeld in de app kies tot 80% laden, dan blijkt de volgende ochtend de auto tot 84 of 85% geladen te hebben. Het is steeds 4 tot 5% meer dan in de app is gekozen.

Iemand ook dit vreemde gedrag? En wat er aan te doen? Het is geen drama, maar wel vreemd.
 
  • Funny
Reactions: pati07
Ik heb sinds de update naar 2020.40.4 het volgende vreemde 'probleem' en kan geen oplossing vinden of bedenken:

ik heb nu een paar keer meegemaakt dat de auto verder oplaadt dan dat ik in de app heb aangegeven. Als ik bijvoorbeeld in de app kies tot 80% laden, dan blijkt de volgende ochtend de auto tot 84 of 85% geladen te hebben. Het is steeds 4 tot 5% meer dan in de app is gekozen.

Iemand ook dit vreemde gedrag? En wat er aan te doen? Het is geen drama, maar wel vreemd.

Wij zien precies hetzelfde gedrag wat je er tegen kan doen weet ik helaas niet.
 
Ik heb sinds de update naar 2020.40.4 het volgende vreemde 'probleem' en kan geen oplossing vinden of bedenken:

ik heb nu een paar keer meegemaakt dat de auto verder oplaadt dan dat ik in de app heb aangegeven. Als ik bijvoorbeeld in de app kies tot 80% laden, dan blijkt de volgende ochtend de auto tot 84 of 85% geladen te hebben. Het is steeds 4 tot 5% meer dan in de app is gekozen.

Iemand ook dit vreemde gedrag? En wat er aan te doen? Het is geen drama, maar wel vreemd.

Dan ben ik wel benieuwd wat ie doet als je de limiet op 100% instelt in de app, zou er dan tot 105% geladen worden ;)
 
ik heb nu een paar keer meegemaakt dat de auto verder oplaadt dan dat ik in de app heb aangegeven. Als ik bijvoorbeeld in de app kies tot 80% laden, dan blijkt de volgende ochtend de auto tot 84 of 85% geladen te hebben. Het is steeds 4 tot 5% meer dan in de app is gekozen.

Iemand ook dit vreemde gedrag? En wat er aan te doen? Het is geen drama, maar wel vreemd.
Gebruik je uitgesteld laden, waar de auto start met laden om op een bepaald uur 's ochtends aan 80% te zijn.

Ik zie hetzelfde met mijn X. Zonder dat uitgesteld laden normaliseert de situatie.
 
Gebruik je uitgesteld laden, waar de auto start met laden om op een bepaald uur 's ochtends aan 80% te zijn.

Ik zie hetzelfde met mijn X. Zonder dat uitgesteld laden normaliseert de situatie.

Ik interpreteer dat als een vraag en nee, ik gebruik geen uitgesteld laden. Ik heb de auto zo ingesteld dat hij altijd 's nachts in het laagtarief start, zo rond 2.00 uur.

Tot 100% laden heb ik nog niet gedaan, want ik rij nu een stuk minder nu Rutte & co graag zien dat we thuis op onze handen gaan zitten en thuis elkaar het virus toedelen ...
 
nee, ik gebruik geen uitgesteld laden. Ik heb de auto zo ingesteld dat hij altijd 's nachts in het laagtarief start, zo rond 2.00 uur.
Dus je doet het toch? De auto start niet met laden wanneer je de stekker in steekt, maar vanaf 2u. Dat heb je vermoedelijk in de auto zo geregeld? Dan gebruik je dus uitgesteld laden.
 
Hoe bevalt die route Paul? Ik heb een paar keer getwijfeld zo te rijden ipv Luxemburg richting wintersport of cote d'Azure
Als jij en iedereen nou lekker over Luxemburg blijft rijden dan heb ik het lekker rustig op mijn traject :).

Het stuk tussen Couvin en Charleroi is chaotisch. Het hoogtepunt van Belgisch wegbeheer zullen we maar zeggen. In tijd maakt het niet zoveel uit met de E411 maar het is weer eens wat anders. Nu kwam het goed uit omdat ik kon laden vlak voor de Belgische grens en dan in een ruk door naar huis.
 
Ik heb sinds de update naar 2020.40.4 het volgende vreemde 'probleem' en kan geen oplossing vinden of bedenken:

ik heb nu een paar keer meegemaakt dat de auto verder oplaadt dan dat ik in de app heb aangegeven. Als ik bijvoorbeeld in de app kies tot 80% laden, dan blijkt de volgende ochtend de auto tot 84 of 85% geladen te hebben. Het is steeds 4 tot 5% meer dan in de app is gekozen.

Iemand ook dit vreemde gedrag? En wat er aan te doen? Het is geen drama, maar wel vreemd.

Ook gezien. Bij mij gebeurde het alleen als je een vertrektijd opgaf.
 
Ik heb sinds de update naar 2020.40.4 het volgende vreemde 'probleem' en kan geen oplossing vinden of bedenken:

ik heb nu een paar keer meegemaakt dat de auto verder oplaadt dan dat ik in de app heb aangegeven. Als ik bijvoorbeeld in de app kies tot 80% laden, dan blijkt de volgende ochtend de auto tot 84 of 85% geladen te hebben. Het is steeds 4 tot 5% meer dan in de app is gekozen.

Iemand ook dit vreemde gedrag? En wat er aan te doen? Het is geen drama, maar wel vreemd.
Herkenbaar. Een gedachte die bij me langskwam is dat de boel nu s nachts kouder is en dat 80% koud, overdag warmer misschien als 84% wordt gezien. Maar geen idee of dat hout snijdt.
 
Ik heb dit fenomeen al van begin dit jaar gezien, en was consistent met gepland laden. Als ik dan in corona lockdown-light tijden gepland laden uit zette, ging het fenomeen weg. Had ik de auto weer volgeladen nodig op een weekochtend, dan stond ie weer vrolijk op +90%.
 
6BFB8DF0-0EC1-430C-AA2B-8FAC767A6F20.png
Not clear if he's referring to the rollout, the speed at which FSD operates, or both. Probably both. Smart Summon Redux?
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: dutchchili
Gaan we EIN-DE-LIJK die nifty road 3D mapping visualisaties zien zoals destijds in de demo video.

Voor hen die de demo niet gezien hebben of het niet meer herinneren:

Mooi, ik had die nog niet gezien. Dat filmpje is van 22 april 2019, 18 maanden geleden dus. Ik neem aan dat bekend is van waar naar waar deze NoA rit werd gemaakt. Zijn er andere filmpjes van Tesla's op NoA die dit ritje ook hebben geprobeerd?