Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.40.x

This site may earn commission on affiliate links.
Yep, wat ik tot nu heb gezien ja, rode kruis wordt als een stoplicht gezien, groene pijl als een groenlicht en alle andere als een verkeerslicht zonder kleur. Ook knipperende gele verkeerslicht (voor stoplichtensoms) worden ook herkend en doet de auto langzamer rijden. Ik vind het eigenlijk best een normale gedrag. Het enige is dat de auto nog niet de snelheid borden herkent in matrixborden...
Dagje Efteling? :p
 
  • Funny
Reactions: Cely
Wederom maar weer eens een opname gemaakt en naar Tesla gestuurd van de knipperlicht disco op een toerit of in dit geval naast een rijstrook die invoegt.

De richtingaanwijzers gaan los sinds 40.3. Ook gewoon aangaan terwijl je al ben ingevoegd. Dan moet je echt NoA eraf gooien en een paar honderd meter wachten voordat je het weer activeert. Zo ook bij knooppunt Hooipolder vanaf Waalwijk de A27 richting Utrecht op: NoA sorteert prima voor bij het stoplicht, maar gooit dan voor het licht ineens de richtingaanwijzer de andere kant op aan :s
 
2020.40.7 rolt uit, met als feature:

Your car's range has increased with new software that improves the efficiency of the motors and the climate control system.

Note: These changes do not impact acceleration or overall climate control performance.

Ik ben benieuwd of de nieuwe range gelijk is aan de hogere range voor nieuwe modellen die vanaf vandaag in de configurator staan.
 
2020.40.7 rolt uit, met als feature:

Your car's range has increased with new software that improves the efficiency of the motors and the climate control system.

Note: These changes do not impact acceleration or overall climate control performance.

Ik ben benieuwd of de nieuwe range gelijk is aan de hogere range voor nieuwe modellen die vanaf vandaag in de configurator staan.
Ik ben benieuwd of de nieuwe WERKELIJKE range in de buurt komt van de range die Tesla opgaf toen ik mijn auto kocht.
 
Ik ben benieuwd of de nieuwe WERKELIJKE range in de buurt komt van de range die Tesla opgaf toen ik mijn auto kocht.
Ik lijk een uitzondering te zijn, maar mijn lifetime gemiddelde gebruik (sinds mei 2019) is 128 Wh/km. De auto schat de batterij nog op 76 kWh, dus met mijn gemiddelde verbruik zit ik op 594 km op een volle lading. Veel meer dan waarmee geadverteerd wordt. Als het niet te koud is zit ik op de snelweg op zo'n 140-145 Wh/km, dan haal ik ook wel 520 km. Ik ben erg onder de indruk tot nu toe!
 
  • Like
Reactions: Primus
Interessant. Waar laat je auto zien dat de batterij nog 76 kWh houdt?
Ik lees af en toe stats via de API. De rated range gedeeld door de rated comsumption geeft de interne schatting van de capaciteit. Hoe voller de batterij, hoe nauwkeuriger dit is. De rated comsumption kun je zien als je net geladen hebt, hij geeft dan zowel "energy_added" als "miles_added". Voor Model 3 is dat ongeveer 145.3 Wh/km.
 
Ik lijk een uitzondering te zijn, maar mijn lifetime gemiddelde gebruik (sinds mei 2019) is 128 Wh/km. De auto schat de batterij nog op 76 kWh, dus met mijn gemiddelde verbruik zit ik op 594 km op een volle lading. Veel meer dan waarmee geadverteerd wordt. Als het niet te koud is zit ik op de snelweg op zo'n 140-145 Wh/km, dan haal ik ook wel 520 km. Ik ben erg onder de indruk tot nu toe!
Misschien kun je jouw auto even ter beschikking stellen aan Tesla en kunnen ze dat verbruik als update naar ons toe sturen, want dat is wel extreem laag. :)
 
Ik lijk een uitzondering te zijn, maar mijn lifetime gemiddelde gebruik (sinds mei 2019) is 128 Wh/km. De auto schat de batterij nog op 76 kWh, dus met mijn gemiddelde verbruik zit ik op 594 km op een volle lading. Veel meer dan waarmee geadverteerd wordt. Als het niet te koud is zit ik op de snelweg op zo'n 140-145 Wh/km, dan haal ik ook wel 520 km. Ik ben erg onder de indruk tot nu toe!
Hoe zou je je rijstijl beschrijven? En gaan je banden ook lang mee of is dat nog niet te zeggen?
 
"rustig" :) De truuk is volgens mij vooral niet te snel op de snelweg (max 110), banden op spanning (3 bar) en HVAC op manual.
Ik heb nog niet naar het profiel gekeken, maar ga ik eens doen...

HVAC op manual zal inderdaad veel schelen. Ik rij zelf ook nooit harder dan 110, bandenspanning 3.1, maar zit nu deze weken op een verbruik op de snelweg rond de 150/ 160 Wh/km. Ik heb echter de HVAC altijd op auto en een temperatuur van 22 graden.
 
  • Informative
Reactions: Woek
Ik ben gisteren over Reims teruggekomen uit Frankrijk. Het stuk dat ik binnendoor reed gaf wisselende resultaten. Soms werden de borden met 90 herkend maar meestal niet. Er was ook een stuk waar de auto stug 50 als max snelheid bleef aanhouden terwijl ik ruim uit de bebouwde kom was.
NoA heeft nog steeds problemen met deze afrit:
3E9B9CF9-9E92-4137-BAF6-DC3F6F790F3E.png

Van de zomer was dat ook al zo. De auto wil doodleuk rechtdoor rijden terwijl de navigatie aangeeft dat je de afslag moet nemen. Die is overigens echt slecht aangelegd, het is maar een heel kort afrit je.
Bij een ongeluk op de Brusselse Ring sloeg de auto op tilt. Anderen hebben dat ook al ervaren. Die Belgische pijlwagens met hun alternerende rode en gele knipperlichten brengt de stoplicht herkenning volledig van slag.

O ja, 2020.40.3
 
Gisteren een schrik momentje gehad. Reed op AP met handen aan het stuur, de weg slingerde een beetje en verbrede langs rechts....de auto, in plaats van mee rechts de weg mee te volgen, “ruk” aan het stuur naar links richting andere baanvak (met aankomend verkeer)......uiteraard direct controle overgenomen dus ik weet niet of hij daadwerkelijk de witte lijn zou overschrijden.....maar ik had het gevoel dat de wagen vond dat ik op de tegenliggende strook thuishoorde.

uiteraard dit allemaal toen vrouwlief 2 seconden ervoor fijntjes opmerkte dat ik toch wel heel veel vertrouwen had in Musk :D:rolleyes:
 
Ik heb sinds deze week 2020.40.4 en het viel me nu op dat ja na ingeven van de PIN to drive geen Allow knop meer hoeft te drukken. Mooi feature maar ik zie het niet in de release notes staan - ook niet van oudere software versies. Weet iemand of dit feature aangekondigd is?
 
Ik heb sinds deze week 2020.40.4 en het viel me nu op dat ja na ingeven van de PIN to drive geen Allow knop meer hoeft te drukken. Mooi feature maar ik zie het niet in de release notes staan - ook niet van oudere software versies. Weet iemand of dit feature aangekondigd is?
Niet expliciet aangekondigd, maar inderdaad een wijziging.