Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Bij M3 kun je de "stalk" ook naar achteren duwen (vastzetten)
Ik wel de indruk dat bij de 3 de optie voor automatisch groot licht later is geïntroduceerd dan bij S/X.
Vrijwel zeker dat dit er 02/2019 nog niet op zat -> de nieuwe optie was 1 van mijn 1e ervaringen van een grote software update :)

Dan is dat inderdaad waar, op de Model S en X zit die optie er al heel lang op, en inderdaad zoals aangegeven werkt het niet echt heel goed. Gebruik het zelf nauwelijks.
 
Ik zit sinds vandaag ook op 2020.48.35.5 maar persoonlijk vond ik de verkleining van het lettertype in het scherm wel prettig. Snap dat veel mensen het te klein vonden maar het leek me nu eindelijk de optie om bijv. naast range ook percentage te kunnen geven. Voor mij mag er wel een keuzeknop in de instellingen komen tussen deze twee varianten.
 
  • Like
Reactions: OttoR and DresOne
Phantom brakes blijven toch wel een dingetje. Mijn M3 heeft er met name last van wanneer ik vrachtwagens inhaal. Niet vol in de ankers, maar wel een flinke correctie. Niet altijd, maar net te vaak. Herkent iemand dit?
En de snelheidsborden. Het gebeurt nog steeds dat een bord op de ventweg op 30km staat, terwijl ik op de 80- of 100km-weg ernaast rijd. En dan is cruise-control toch echt begrensd op 30km. Dat kan nog enige km's duren, totdat een volgend bord of kruispunt weer 'reset' naar de juiste snelheid.
Dat geldt ook voor stuk A4 bij Leiden. Daar wordt aan de weg gewerkt en raakt FSD in de war, omdat de google kaart afwijkt van de nieuwe (tijdelijke) werkelijkheid. Dan houdt M3 de snelheid in, omdat het denkt dat het op een andere weg rijdt. Dus het lijkt er op dat de kaart de camera overruled.
Ik rijd nu al ruim 4 jaar met "FSD" (voorheen MS, thans M3) en ben echt wel onder de indruk van wat er al kan, maar tegelijk vind ik de hardnekkigheid van enige beperkingen (=phantom brakes) opmerkelijk.
Anyway, het is zaterdagavond, ik ga snel nog een ommetje maken voor de avondklok ingaat.
 
Ik zit sinds vandaag ook op 2020.48.35.5 maar persoonlijk vond ik de verkleining van het lettertype in het scherm wel prettig. Snap dat veel mensen het te klein vonden maar het leek me nu eindelijk de optie om bijv. naast range ook percentage te kunnen geven. Voor mij mag er wel een keuzeknop in de instellingen komen tussen deze twee varianten.

Bedoel je dat je wilt kunnen kiezen of er range wordt weergegeven of batterij percentage? Zo ja, dat is eenvoudig aan te passen onder 'scherm' in het menu op je touchscreen en dan 'energieweergave'. Daar waar je ook kunt kiezen tussen Bar of Psi als bandendruk, temperatuur in Celcius of Fahrenheit, etc.
 
Bedoel je dat je wilt kunnen kiezen of er range wordt weergegeven of batterij percentage? Zo ja, dat is eenvoudig aan te passen onder 'scherm' in het menu op je touchscreen en dan 'energieweergave'. Daar waar je ook kunt kiezen tussen Bar of Psi als bandendruk, temperatuur in Celcius of Fahrenheit, etc.
Denk dat hij ipv. of/of en/en bedoelt, gezien er de ruimte voor is. Zou dit ook wel willen.
 
Ja, lettertype is nu aanzienlijk groter en ik was net gewoon geworden aan het kleinere lettertype.

Het resultaat is natuurlijk dat een hoop lange Nederlandstalige zinnen niet meer in het tekstveld passen en arbitrair worden afgekapt.

Tesla moet daarin iets meer naar Apple kijken en 1) hun UX en UI goed testen op voorhand, en 2) vervolgens niet naar twitteraars luisteren. Alles went, ook lettertypes. Behalve Comic Sans en Papyrus.
 
Inderdaad jammer dat Tesla zo snel terugschakelt naar groter lettertype, ik had er geen moeite mee, vondt het zelfs wel mooier. Maar goed, kan me goed voorstellen dat leesbrildragers niet blij werden ervan. Ook wel weer goed dat er naar klanten geluisterd wordt.
 
Inderdaad jammer dat Tesla zo snel terugschakelt naar groter lettertype, ik had er geen moeite mee, vondt het zelfs wel mooier. Maar goed, kan me goed voorstellen dat leesbrildragers niet blij werden ervan. Ook wel weer goed dat er naar klanten geluisterd wordt.
misschien een extra menu met bij Apple en Android gangbare opties voor de volgende release:
Accessability / Toegankelijkheid
 
Ja, lettertype is nu aanzienlijk groter en ik was net gewoon geworden aan het kleinere lettertype.

Het resultaat is natuurlijk dat een hoop lange Nederlandstalige zinnen niet meer in het tekstveld passen en arbitrair worden afgekapt.

Tesla moet daarin iets meer naar Apple kijken en 1) hun UX en UI goed testen op voorhand, en 2) vervolgens niet naar twitteraars luisteren. Alles went, ook lettertypes. Behalve Comic Sans en Papyrus.
En wingdings;)
 
ik bedoelde vooral dat ik een keuze had willen hebben voor groot of klein lettertype. En bij klein lettertype zou ik dan inderdaad én percentage én km willen. Had prima gepast.

Maar nu terug naar het giga lettertype, helaas.
Nou, ik ben er blij mee als oudere jongere met gelaserde ogen. Beste zou idd wel zijn dat je zelf het lettertype kunt instellen. Iedereen blij.
 
Op NoA met 35.5 nog steeds veel onnodige rijstrookwissel voorstellen (op een lege snelweg), knipperlicht festival bij invoegen vanaf andere snelweg naar nieuwe snelweg etc. Vliegt bijna uit de bocht ( bij 43 km/uur) op klaverblad A27 -A15 ri Nijmegen dus zeker nog geen echt veilig gevoel met FSD. Op de snelweg iig rustiger gedrag en het lijkt of er meer/ beter borden worden herkend.
 
Behalve Tesla want dan moet je weer twee configuraties tot in de eeuwigheid gaan onderhouden.

En moet je beide lettergroottes gaan testen of er nergens conflicten ontstaan met de weer te geven teksten in alle talen.
Ja, dat is natuurlijk te veel gevraagd aan een tech company met een beurswaarde van 800 miljard (not a car company)