Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2020.48.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is een sensatie artikel. Elon die on stage zegt "I feel very confident predicting autonomous robotaxis for Tesla next year" is iets heel anders dan wat het artikel claimt: "Tesla's Elon Musk promises robotaxis by 2020"
Elon geeft aan dat hij optimistisch is, of dat hij een bepaald plan heeft. De media verdraaien dat naar beloften. Een beetje critisch zijn als je de media leest/hoort is wel nodig. De enige garantie die je hebt, is dat het artikel er een spin aan geeft.

De webpagina, de verkoper, de directeur zelfs - allemaal verkochten ze voor jaren dat "volledig zelf rijden" niet een marketingwoord was maar met een software-update er aan zou komen. Je kan niet zeggen dat slim woordgebruik het toe staat om te liegen. De vertaling van "very confident" naar "promises" is normaliter een prima vertaling en verre van "sensatie".

Tesla agrees to partially reimburse people who bought Autopilot 2.0 in $5 million settlement of class action lawsuit - Electrek is niet de enige rechtzaak en er gaan er nog veel volgen, als ik het zo lees.
 
  • Like
Reactions: OttoR
De webpagina, de verkoper, de directeur zelfs - allemaal verkochten ze voor jaren dat "volledig zelf rijden" niet een marketingwoord was maar met een software-update er aan zou komen. Je kan niet zeggen dat slim woordgebruik het toe staat om te liegen. De vertaling van "very confident" naar "promises" is normaliter een prima vertaling en verre van "sensatie".

Tesla agrees to partially reimburse people who bought Autopilot 2.0 in $5 million settlement of class action lawsuit - Electrek is niet de enige rechtzaak en er gaan er nog veel volgen, als ik het zo lees.
Nee sorry hoor. Verwachtingen scheppen, ja, daar ga ik in mee. Hypen ook. Liegen niet. En "very confident predicting" is een verwachting, geen belofte. Geen enkele rechtbank zal je hierin gelijk geven.

Ik snap dat het allemaal langer duurt dan verwacht, maar welk ander bedrijf heeft autonome consumenten-auto's? Het probleem is dat het allemaal moeilijker blijkt dan men verwachtte. Zoiets als "je kunt de volgende berg pas zien als je de huidge hebt beklommen".
 
Nee sorry hoor. Verwachtingen scheppen, ja, daar ga ik in mee. Hypen ook. Liegen niet. En "very confident predicting" is een verwachting, geen belofte. Geen enkele rechtbank zal je hierin gelijk geven.

Ik snap dat het allemaal langer duurt dan verwacht, maar welk ander bedrijf heeft autonome consumenten-auto's? Het probleem is dat het allemaal moeilijker blijkt dan men verwachtte. Zoiets als "je kunt de volgende berg pas zien als je de huidge hebt beklommen".

Het gaat me om de mensen die langer dan 4 jaar FSD beloofd was - nu tegen einde lease-contract. Ik ben zelf pas aan de beurt om zelf te klagen over 3 jaar, hehehe

Whataboutisme doe ik niet aan mee. Bedankt voor het uitleggen van lean.
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Elke nieuwe (software-)ontwikkeling wordt verkocht voor het aan de verwachtingen voldoet.
Denk maar aan de eerste navigatiesystemen. Hadden ze die eerste crappy versies niet in de markt gezet, dan was de verdere ontwikkeling nooit gebeurd. En zie eens waar we nu staan.
Beta is the new normal.
Ik kan het weten, ik implementeer al 25 jaar SAP.
 
Deze functionaliteit hoort bij FSD. Dat is software. Die heb ik maart 2019 gekocht. Mijn auto kocht ik augustus 2018. FSD belooft heel veel en gaat dat in Europa nog heel lang niet waar maken. Beetje spijt wel. Zal ik nooit meer doen. Tesla jokt hierover.
Ik weet natuurlijk niet wat Tesla jouw vertelt heeft.

Als Tesla gelogen heeft dan levert ze een wanprestatie en kun je, dacht ik, de overeenkomst laten ontbinden en mogelijk een schadevergoeding krijgen. In het ergste geval kun je zelfs aangifte te doen wegens oplichting. Ik hoop dat je ons op de hoogte houd van je voortgang in deze processen middels een draadje.
Anderzijds, als je het laat bij een deze opmerking is dat natuurlijk een vorm van laster zijn. Ik ben benieuwd of Tesla ons dan op de hoogte houd van de voortgang.

Maar ja.
Toen ik FSD aanschafte werd mij duidelijk vertelt dat het nog enige tijd zou kunnen duren voor dat FSD realiteit zou worden.
En, ik moet bekennen dat ik maar zelden zie dat Tesla afwijkt van de verkeersregels. Tot mijn grote ergernis zijn er wel veel aannemers/wegbeheerders die her en der een 30/50/60km bord neerzetten maar geen bord neerzetten om een een zone met snelheidsbeperking te beëindigen.
Daarnaast is Tesla gebonden aan de Europese regelgeving. Als iemand mij aanspreekt op het gedrag van de M3 verwijs ik naar die regels. Tot nu toe heeft niemand in reactie daarop aangeven dat Tesla afwijkt van die regels.
 
Inderdaad. En dan moet je doorkachelen op 30/50/60 tot het volgende kruispunt, ook al is dat pas over 15 km. :( En verder is de snelheidsbeperking ook nog eens gevaarlijk of zelfs nutteloos.

Ik snap het echt niet dat ze wettelijk autorijders mogen irriteren
 
Ik weet natuurlijk niet wat Tesla jouw vertelt heeft.


Maar ja.
Toen ik FSD aanschafte werd mij duidelijk vertelt dat het nog enige tijd zou kunnen duren voor dat FSD realiteit zou worden.

Ik heb mijn auto niet via service center gekocht maar gewoon online. De website gaf op dat moment aan dat FSD wel degelijk zou komen en in het Nederlands dus mag je er vanuit gaan dat dit klopt. Echter de disclamer die nu op de site staat "De functies die momenteel beschikbaar zijn, vereisen actief toezicht van de bestuurder en maken de auto niet zelfrijdend." stond er toen niet....

In die zin heeft Tesla wel degelijk leugens verkocht.... of zoals de Tesla fanaten het noemen "niet de volledige waarheid verteld"
 
  • Like
Reactions: Stream
Tjonge, ik was gisteravond in de regen wel onder de indruk van AP. In de bocht keek hij wel zeker 1 stippellijn vooruit en moest dus telkens heel lomp corrigeren. Ik vind hem met goed weer al vrij 'aspirant' rijden. Lekker bijremmen in de bocht ipv voor de bocht en zes keer bijsturen, maar dit was echt alsof hij dronken was. Ik denk dat alle 1-nen en 0-nullen geklotst waren.
Ik hoop dat dat met de rewrite beter is, maar ja....geen nieuwe "voorruit kijken camera's"....

Verder wel gemerkt dat ik erg gewend ben aan AP op de rechte stukken. Ik was na een inhaalactie blijkbaar vergeten hem aan te zetten. Zat ik bij de volgende glooiende bocht in de snelweg toch bijna in de vangrail. Schrok mij wilt van de lange departure warning. En dankzij die functie en netjes een hand aan het stuur kon ik hem redden.