Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, de extra knopjes

Nou ik ben erg in m'n nopjes met de nieuwe knopjes! Weer stoelverwarming terug en nu ook meteen de stuurheater! Dus gewoon een EXTRA KNOP!.... YES!!!! Improvement!

Ik zou graag een knopje zoals verwarming/volume voor rijhoogte (^omhoog, stand, v omlaag) zien. Dat is toch een setting die zodra nodig niet handig 3 taps diep zit

Die zou ik ook graag zien! Even heel snel de vering op hoog kunnen zetten
 
  • Like
Reactions: Powergerry
Chill mode is de meest onnuttige mode op een Tesla.

Standaard is het meest onnuttige. Ik rij ALTIJD op chill... ik trek voorzichtig op en ben nog in 9 van de 10x sneller als wat er naast me staat.

Ik zou niet weten waarom ik standaard op "Standard" zou rijden of op Performance als ik die modus zou hebben. Totaal onzinnig voor de reguliere weg.
 
Chill mode is voor Tesla eigenaars die hun rechtervoet niet kunnen beheersen.
Chill mode is vooral fijn in de files wanneer AP aan staat. Accelereert veel relaxter dan in de standaard mode. En het heeft dan niet met de afstand instelling te maken. Heeft dus niets met rechtervoet te maken.

Ik heb 2 profielen, een normale en chill profiel waardoor je relatief snel kan switchen.

Nu weer ontopic?
 
Standaard is het meest onnuttige. Ik rij ALTIJD op chill... ik trek voorzichtig op en ben nog in 9 van de 10x sneller als wat er naast me staat.

Ik zou niet weten waarom ik standaard op "Standard" zou rijden of op Performance als ik die modus zou hebben. Totaal onzinnig voor de reguliere weg.
Het geeft alleen maar aan dat je je auto niet weet te beheersen. Ik rij nooit op chill en ik rij gewoon net zo snel weg als de rest van het verkeer.
Je gebruikt duidelijk chill mode om je gebrek aan vaardigheden te compenseren.
 
  • Disagree
Reactions: djlorenz
Chill mode is vooral fijn in de files wanneer AP aan staat. Accelereert veel relaxter dan in de standaard mode. En het heeft dan niet met de afstand instelling te maken. Heeft dus niets met rechtervoet te maken.

Ik heb 2 profielen, een normale en chill profiel waardoor je relatief snel kan switchen.

Nu weer ontopic?
Nog nooit een verschil kunnen ontdekken. De AP heeft immers in tegenstelling tot de veel rijders wel de vaardigheden om de acceleratie zelf te controleren.
 
Chill mode is vooral fijn in de files wanneer AP aan staat. Accelereert veel relaxter dan in de standaard mode. En het heeft dan niet met de afstand instelling te maken. Heeft dus niets met rechtervoet te maken.
Interessante vaststelling.

Ik reed ook vaak op chill, tot ik eens in een staart van een file terecht kwam, en nog snel van rijstrook wou wisselen om een afrit te nemen.

Nou. Als je je niet aan chill verwacht, en plots geconfronteerd wordt met chill, is dat niet zo prettig.

Chill mode uitgezet en nooit meer aangezet.

Voor de rest moet iedereen doen wat ie prettig vind, liefst binnen de limieten van de wet :)
 
  • Like
Reactions: Bas. and Woek
De browser update staat niet bij de release notes van 2022.12.3, maar dat vind ik nog de grootste verbetering. Gebaseerd op een recentere Chromium (v98), cookies/cache kunnen eindelijk geleegd worden en een beter werkende adresbalk. Disney+ werkt goed en Netflix lijkt ook wat soepeler te lopen.

Helaas nog geen verbeteringen aan de dashcam viewer (opstarttijd 2+ minuten).
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Epyx and wooter
Heeft niets met vaardigheden te maken. Iedereen kan de pedaal in ‘standaard’ net zo doseren als zou hij ‘chill’ rijden. Eerder iets van de kat en de melk.
Wanneer iemand zelf aangeeft dat hij niet beschaaft kan rijden als de auto niet in Chill mode staat geeft dit wel heel duidelijk aan.
Immers de standaard mode wordt als onnuttig bestempeld.

Ik ken zelfs mensen die om dit gebrek geen Tesla hebben gekocht omdat ze hem te snel vonden.
Dus dat iedereen dit wel kan doseren is gewoon niet waar. Er zijn er genoeg die dit zelf ontkennen.
 
Last edited:
  • Disagree
Reactions: djlorenz
Wanneer iemand zelf aangeeft dat hij niet beschaaft kan rijden als de auto niet in Chill mode staat geeft dit wel heel duidelijk aan.
Immers de standaard mode wordt als onnuttig bestempeld.

Ik ken zelfs mensen die om dit gebrek geen Tesla hebben gekocht omdat ze hem te snel vonden.
Dus dat iedereen dit wel kan doseren is gewoon niet waar. Er zijn er genoeg die dit zelf ontkennen.
Stop aub deze smaakdiscussie. Beledigingen zijn niet nodig. Ech nie.
 
Iemand ook opgevallen dat de knop in de maps tussen kompas ( noorden boven ) en route verhuisd is naar rechts boven?
Zat bij mij eerst altijd links boven de route... of heb ik zelf iets veranderd waar ik niet van op de hoogte ben :)
 
Stop aub deze smaakdiscussie. Beledigingen zijn niet nodig. Ech nie.
Het is geen smaak discussie.
Ik beledig nergens wanneer iemand zelf zijn gebrek aan vaardigheden vol trots presenteert op een forum.
Standaard en Performance als onzinnig wegzetten is idd wel een onnodige classificatie en is smeken om een reactie.

Maar goed kennelijk is het de norm aan het worden om daar trots op te zijn.