Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.12.xx

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ook opgevallen dat de knop in de maps tussen kompas ( noorden boven ) en route verhuisd is naar rechts boven?
Zat bij mij eerst altijd links boven de route... of heb ik zelf iets veranderd waar ik niet van op de hoogte ben :)
Klopt, zie 2022.12.3.1 Official Tesla Release Notes - Software Updates
This is an undocumented change in this release.

The compass, which can also be used as a button to switch the navigation system between always north or having your vehicle always facing upward, was moved to the top left corner with the v11 update.

With this update, the compass has been moved back to the top right of the screen, where it was originally located.
 
Het is geen smaak discussie.
Ik beledig nergens wanneer iemand zelf zijn gebrek aan vaardigheden vol trots presenteert op een forum.
Standaard en Performance als onzinnig wegzetten is idd wel een onnodige classificatie en is smeken om een reactie.

Maar goed kennelijk is het de norm aan het worden om daar trots op te zijn.
Er heeft er iemand een chill knop nodig

;)
 
De browser update staat niet bij de release notes van 2022.12.3, maar dat vind ik nog de grootste verbetering. Gebaseerd op een recentere Chromium (v98), cookies/cache kunnen eindelijk geleegd worden en een beter werkende adresbalk. Disney+ werkt goed en Netflix lijkt ook wat soepeler te lopen.

Helaas nog geen verbeteringen aan de dashcam viewer (opstarttijd 2+ minuten).
Browser heeft inderdaad een enorme verbetering ondergaan, deze werkt voor het eerst in 7 jaar zoals je van een normale computer gewend bent
 
  • Like
Reactions: Niek
Chill mode is de meest onnuttige mode op een Tesla.
Standaard en Performance als onzinnig wegzetten is idd wel een onnodige classificatie en is smeken om een reactie.
Het zal aan mij liggen maar kunnen mensen nou niet gewoon accepteren dat anderen soms andere wensen / voorkeuren hebben? Laten we gewoon blij zijn dat Tesla de optie geeft om het te kiezen.

Ik begrijp nog steeds niet wat de discussie over het nu van de chill mode met dit topic te maken heeft...
 
Iemand ook opgevallen dat de knop in de maps tussen kompas ( noorden boven ) en route verhuisd is naar rechts boven?
Zat bij mij eerst altijd links boven de route... of heb ik zelf iets veranderd waar ik niet van op de hoogte ben :)
Dit staat samen met de info over de browser update als undocumented change aangegeven in de release notes van 12.3.1 op deze site:
 
  • Like
Reactions: Jitz
Mooi dat ze die GUI blijven tweaken.
Net rit van kleine 4 uur met de nieuwe versie. Geen verrassingen, behalve dat ik een paar keer snel, volgens mij zonder nag, een gele kaart kreeg. Misschien is dat de camera die naar me gluurt nu.
Irritant / nuttig, vel m’n definitieve oordeel nog niet.
 
Hier ook 2022.12.3.1 vanmorgen binnen gekregen en geïnstalleerd.
Same here en nu al spijt. Zelfs als ik op normale wijze over een rotonde rij gaan de alarmbellen af en voert de auto een stuurcorrectie ‘voor mijn veiligheid’ uit. Of als ik naar rechts stuur aan het begin van een tweede afslagbaan op de snelweg.

Maar wel superfijn dat je naar Disney+ kan kijken als je weer eens je tijd staat de verdoen bij een SuC. </sarcasm>
 
  • Like
  • Funny
Reactions: Rqcg and Enzo63
Same here en nu al spijt. Zelfs als ik op normale wijze over een rotonde rij gaan de alarmbellen af en voert de auto een stuurcorrectie ‘voor mijn veiligheid’ uit. Of als ik naar rechts stuur aan het begin van een tweede afslagbaan op de snelweg.

Is de Model S dan echt zo slecht of nemen we bovenstaande met een korreltje zout. Het lijkt me echt een straf te moeten rijden met een dergelijke wagen...

Maar wel superfijn dat je naar Disney+ kan kijken als je weer eens je tijd staat de verdoen bij een SuC. </sarcasm>

En nu dacht ik echt dat je ging schrijven:
Eindelijk dubbel genieten, van zowel Disney+ kijken als genieten van levenslang gratis SuC... 😂
 
Is de Model S dan echt zo slecht of nemen we bovenstaande met een korreltje zout. Het lijkt me echt een straf te moeten rijden met een dergelijke wagen...
De auto zelf is echt niet slecht, maar de level 2 software gaat al twee jaar achteruit ipv vooruit. Ik begrijp dat je dat niet graag hoort dus stel ik voor dat je mij op mute zet. Dan voorkom je dat je aan kritische geluiden wordt blootgesteld. Want het is wel duidelijk dat je daar niet zo goed mee kunt omgaan.
 
Same here en nu al spijt. Zelfs als ik op normale wijze over een rotonde rij gaan de alarmbellen af en voert de auto een stuurcorrectie ‘voor mijn veiligheid’ uit. Of als ik naar rechts stuur aan het begin van een tweede afslagbaan op de snelweg.

Is de Model S dan echt zo slecht of nemen we bovenstaande met een korreltje zout. Het lijkt me echt een straf te moeten rijden met een dergelijke wagen...
Absoluut niet dezelfde ervaring hier.

Nieuwe browser is bovendien écht wel bruikbaar nu. Tijdens het rijden iets opgezocht en makkelijk de Google resultaten gekregen, en meerdere keren een resultaat aangeklikt, gelezen, terug-knop gebruikt en een volgend resultaat opengeklikt. Echt wel knap.

Niet zo snel als pakweg de browser van een iPad, maar toch wel bruikbaar.
 
Ik begrijp dat je dat niet graag hoort dus stel ik voor dat je mij op mute zet. Dan voorkom je dat je aan kritische geluiden wordt blootgesteld. Want het is wel duidelijk dat je daar niet zo goed mee kunt omgaan.
Neen hoor, wat ik niet begrijp is dat je steeds als eerste mee bent met een update i.p.v. eens geduldig af te wachten wat de reacties van anderen zijn. Dat zou je een hoop frustraties over de alweer achteruitgaande update besparen.
Zelf zitten we voor enkele maanden in Spanje en laat ik bewust de updates voorbij gaan. Ik ga niet het risico nemen om hier met een slechte of vastlopende update gestrand te zitten.
Het is natuurlijk, net als SM, een keuze of je bij de eerste wil zijn en de risico's wil nemen... 😊

Voor de rest heb ik zeker geen problemen met U als persoon of met je postings. Alleen, een deel van je ergernissen kan je voorkomen door een paar dagen/ weken te wachten voor je een update doet.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Neen hoor, wat ik niet begrijp is dat je steeds als eerste mee bent met een update i.p.v. eens geduldig af te wachten wat de reacties van anderen zijn. Dat zou je een hoop frustraties over de alweer achteruitgaande update besparen.
Zelf zitten we voor enkele maanden in Spanje en laat ik bewust de updates voorbij gaan. Ik ga niet het risico nemen om hier met een slechte of vastlopende update gestrand te zitten.
Het is natuurlijk, net als SM, een keuze of je bij de eerste wil zijn en de risico's wil nemen... 😊

Voor de rest heb ik zeker geen problemen met U als persoon of met je postings. Alleen, een deel van je ergernissen kan je voorkomen door een paar dagen/ weken te wachten voor je een update doet.
Sorry, maar wat een onzin. Het is niet zo dat als ik een maand wacht met 2022.12.3.1 installeren dat die versie opeens beter gaat werken. Ik mag er als klant toch vanuit gaan dat de software die mijn leverancier mij aanbiedt (zonder dat ik specifiek vraag om de nieuwste beta versie) beter is dan de vorige release?
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Sorry, maar wat een onzin. Het is niet zo dat als ik een maand wacht met 2022.12.3.1 installeren dat die versie opeens beter gaat werken. Ik mag er als klant toch vanuit gaan dat de software die mijn leverancier mij aanbiedt (zonder dat ik specifiek vraag om de nieuwste beta versie) beter is dan de vorige release?
Je hebt gelijk dat het beter kan, maar je zegt het zelf. De leverancier biedt je een update aan, er staat nergens dat je deze moet installeren noch dat hij deze zelf installeert.
Als ik je morgen een boterham met een paardenvijg aanbied, mag je die van mij gerust weigeren, en als anderen deze aanvaarden en er komen geen klachten, dan nog kan je deze van mij aanvaarden en zelf uitproberen.
 
Je hebt gelijk dat het beter kan, maar je zegt het zelf. De leverancier biedt je een update aan, er staat nergens dat je deze moet installeren noch dat hij deze zelf installeert.
Als ik je morgen een boterham met een paardenvijg aanbied, mag je die van mij gerust weigeren, en als anderen deze aanvaarden en er komen geen klachten, dan nog kan je deze van mij aanvaarden en zelf uitproberen.
Gaap. Je bent niet echt goed in je metaforen.