Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Software 2022.20

This site may earn commission on affiliate links.
20.6 staat bij mij te wachten om geïnstalleerd te worden, maar na jouw bericht denk ik dat ik nog even wacht 😕

Welk koffer probleem precies?

Ik had hetzelfde als dit filmpje:
Zeer vervelend want op sommige momenten moet je 4 x drukken om hem volledig open te krijgen.
Met de handen vol tassen is dit vaak zeer frustrerend.

Dus @OttoR zou hem niet installeren als je dit ook voor had.
Anders lijkt het me geen probleem.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Ik had hetzelfde als dit filmpje:
Zeer vervelend want op sommige momenten moet je 4 x drukken om hem volledig open te krijgen.
Met de handen vol tassen is dit vaak zeer frustrerend.

Dus @OttoR zou hem niet installeren als je dit ook voor had.
Anders lijkt het me geen probleem.
Exact dit, maar dan eerder de 4-6x drukken en eigenlijk altijd en dan soms opeens in één keer open. Uiteraard zijn we daarmee opgehouden en duwen de klep dan maar open, maar het is irritant.
 
Easy supersnelle download en normale installatie. Fijn dat percentage bij aankomst weer gewoon zichtbaar is, scheelt een hoop gescroll en maakt ook inzage in actueel verbruik minder belangrijk. Wel mis ik nog totaal aantal kilometers bij aankomstplek. Kleine moeite groot plezier, waarom moet dat toch zo lang duren?? Verder tevreden.
 
  • Informative
Reactions: OttoR and Krisja
Pffff Pffff vandaag 2022.20.6 geïnstalleerd.

En.... het koffer probleem is terug.:confused:
Hele week lang op 2022.16.3 gereden zonder kofferproblemen.
Ik kan niet alle threads lezen, wat is het probleem met de kwestie van de 'koffer'?

Ik heb net de 2022.20.5 en de volgende dag de 2022.20.6. Ik vraag me af wat de noodzaak is om altijd zoveel updates te hebben.

Hoe dan ook, de Read Notes hadden maar één item over "banden", dus nu kun je kiezen tussen alle seizoenen en winterbanden.
Misschien kan dit helpen bij het inschatten van de efficiëntie? Dus waarom geen optie voor zomerbanden?
Enig idee welk probleem Tesla probeert op te lossen?
Wat denk je?

Eerlijk gezegd zijn er andere functionaliteiten die ik zou willen verbeteren.
Een daarvan zou zijn om, wanneer geparkeerd, het volledige scherm te kunnen gebruiken bij gebruik van de kaart of de webbrowser, zoals bij gebruik van Netflix of games.
Een andere gemakkelijke verbetering zou zijn om de volledige naam van een nummer en de auteur te kunnen zien in plaats van alleen de eerste twee woorden weer te geven.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: DTTS
Ik kan niet alle threads lezen, wat is het probleem met de kwestie van de 'koffer'?

Bij een bepaald aantal auto's met specifieke hardware zat er al maanden een bug in de software.
Je koffer gaat soms gewoon open, soms stopt hij na enkele centimeters, moet je nog eens op de knop drukken, gaat hij weer stukje verder open etc.

Lijkt erop dat hij denkt dat er een obstakel is en dat het koffer niet verder open gaat.

Het gebeurd heel random, soms lukt het goed voor een aantal keren en soms elke keer prijs.

Dit zou dan in een undocumented change zijn opgelost in versie 2022.16.
Had deze een week geïnstalleerd en geen enkele keer last van gehad gedurende de week.
Gebruik het koffer dagelijks dus ik kon wel vaststellen dat het gefixed was.

Gisteren dan versie 2022.20 geïnstalleerd en na 3 x kwam het fenomeen terug.
Nu tot op heden is dit slechts één keer voorgevallen. Dus kan zijn dat het toch iets random was gisteren.
Maar vond het bizar dat ik het geen enkele keer had op 2022.16 en direct prijs op 2022.20.

Hopelijk was het toch maar eenmalig en is het toch ook fixed in 2022.20.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Bij een bepaald aantal auto's met specifieke hardware zat er al maanden een bug in de software.
Je koffer gaat soms gewoon open, soms stopt hij na enkele centimeters, moet je nog eens op de knop drukken, gaat hij weer stukje verder open etc.

Lijkt erop dat hij denkt dat er een obstakel is en dat het koffer niet verder open gaat.

Het gebeurd heel random, soms lukt het goed voor een aantal keren en soms elke keer prijs.

Dit zou dan in een undocumented change zijn opgelost in versie 2022.16.
Had deze een week geïnstalleerd en geen enkele keer last van gehad gedurende de week.
Gebruik het koffer dagelijks dus ik kon wel vaststellen dat het gefixed was.

Gisteren dan versie 2022.20 geïnstalleerd en na 3 x kwam het fenomeen terug.
Nu tot op heden is dit slechts één keer voorgevallen. Dus kan zijn dat het toch iets random was gisteren.
Maar vond het bizar dat ik het geen enkele keer had op 2022.16 en direct prijs op 2022.20.

Hopelijk was het toch maar eenmalig en is het toch ook fixed in 2022.20.
Ik vermoed dat de softwarevariabele die de hoogte van de deur vasthoudt, niet is geïnitialiseerd.

Deze variabele moet worden geïnitialiseerd met de eerder gebruikte waarde.​
Of de standaardwaarde die overeenkomt met de maximale waarde, die voor het eerste gebruik moet worden gebruikt.​
Dus de gebruikte initiële waarde is de waarde die ooit in het geheugen stond.​
Na het eerste gebruik wordt de waarde correct bijgewerkt.​
Het systeem lijkt soms goed te werken, omdat de gebruikte willekeurige waarde mogelijk buiten bereik is en de deur opengaat voor de maximale waarde.​

Dit is slechts een gok, maar als dit een softwareprobleem was, had dit moeten worden opgevangen door een unitair softwaretestprogramma uit te voeren.
Of ik hoop dat iemand die dit probleem oplost, ook een unitaire test zou hebben toegevoegd om dergelijk regressiegedrag te voorkomen.
 
Dit klinkt goed, ik ga het proberen.
Ik heb er nooit over nagedacht.
Is dit een nieuwe functie of bestaat deze al heel lang?
Volgens mij geen nieuwe functie; ik liep er toevallig een paar versies geleden tegenaan. Ik vond het ook raar dat ik maar een klein stukje van die tekst kon zien en dacht: laat ik er eens op drukken en voilà, de hele tekst kwam voorbij gescrolled. Grootste uitdaging is dat als je niet tikt maar veegt, de (minimised) muziek app maximised. En in een rijdende auto is tikken en niet vegen nog best lastig uit te voeren.

Overigens kwam ik er onlangs ook achter dat als TACC actief is, je op het 'maximum snelheidsbord' kunt drukken om die snelheid (plus de ingestelde marge) over te nemen. En door op de snelheidsmeter te drukken neem je de huidige snelheid over. Slimmere mensen dan ik vertelden me dat dat al jaren kan maar ik was er nog niet achter :oops:
 
Ik vermoed dat de softwarevariabele die de hoogte van de deur vasthoudt, niet is geïnitialiseerd.

Deze variabele moet worden geïnitialiseerd met de eerder gebruikte waarde.​
Of de standaardwaarde die overeenkomt met de maximale waarde, die voor het eerste gebruik moet worden gebruikt.​
Dus de gebruikte initiële waarde is de waarde die ooit in het geheugen stond.​
Na het eerste gebruik wordt de waarde correct bijgewerkt.​
Het systeem lijkt soms goed te werken, omdat de gebruikte willekeurige waarde mogelijk buiten bereik is en de deur opengaat voor de maximale waarde.​

Dit is slechts een gok, maar als dit een softwareprobleem was, had dit moeten worden opgevangen door een unitair softwaretestprogramma uit te voeren.
Of ik hoop dat iemand die dit probleem oplost, ook een unitaire test zou hebben toegevoegd om dergelijk regressiegedrag te voorkomen.
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat er niet of minimaal getest wordt. Het is tranentrekkend hoeveel de functionaliteit schommelt tussen de updates.